Магістерські роботи кафедри Транспортна інфраструктура (КТІ)

Permanent URI for this collection

UK: Магістерські роботи кафедри Транспортна інфраструктура

EN: Master Thesis Transport infrastructure

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 41
  • Item
    Параметри напружено-деформованого стану ескалаторного тунелю та обґрунтування технології його спорудження
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Чудесний, Олександр Володимирович
    UKR: Магістерська робота виконана на 60 сторінках, містить 21 ілюстрацію, 0 таблиць та 21 використане джерело. В магістерській роботі виконано аналіз літературних джерел, присвячених науково-технічній задачі визначення параметрів напружено-деформованого стану ескалаторного тунелю. Проведено порівняльний аналіз способів спорудження ескалаторного тунелю в слабкому ґрунтовому масиві. Розроблена просторова скінченно-елементна модель ескалаторного тунелю. Проведений чисельний аналіз конструктивних елементів ескалаторного тунелю методом скінченних елементів із варіацією матеріалу оправи (залізобетон та чавун) та зміною ґрунту оточуючого масиву (пісок, суглинок, глина). Визначено параметри напружено-деформованого стану ескалаторного тунелю. Обґрунтовано технологію спорудження ескалаторного тунелю в умовах Київського метрополітену за допомогою штучного заморожування. Мета дослідження – визначення параметрів напружено-деформованого стану ескалаторного тунелю та обґрунтування технології його спорудження. Об’єкт дослідження – ескалаторний тунель. Метод дослідження – метод скінченних елементів.
  • Item
    Обґрунтування технології проходки перегінного тунелю в скельних породах
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Чудесна, Еліна Едуардівна
    UKR: Магістерська робота виконана на 67 сторінках, містить 20 ілюстрацій, 1 таблицю та 18 використаних джерел. В магістерській роботі виконано порівняльний аналіз технологій проходки перегінного тунелю в скельних породах. Визначено переваги та недоліки щитової проходки та буровибухових робіт під час спорудження перегінних тунелів метрополітену. Розроблена скінченно-елементна модель перегінного тунелю. Проведене математичне моделювання системи «тунельна оправа – породний масив». Визначено параметри напружено-деформованого стану перегінного тунелю. Обґрунтовано технологію спорудження перегінного тунелю в скельних породах за допомогою буровибухових робіт. Мета дослідження – обґрунтування технології проходки перегінного тунелю в скельних породах. Об’єкт дослідження – перегінний тунель в скельних породах. Метод дослідження – метод скінченних елементів.
  • Item
    Обґрунтування технології спорудження трьохсклепінчастої пілонної станції метрополітену з використанням НАТМ
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Старина, Роман Олександрович
    UKR: Магістерська робота виконана на 55 сторінках, містить 22 ілюстрації, 2 таблиці та 12 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз впливу геологічних та гідрогеологічних умов будівництва на технологію спорудження станції із збірного залізобетону. Розроблена просторова скінченно-елементна модель трьохсклепінчастої пілонної станції метрополітену. Виконані розрахунки пілонної станції метрополітену глибокого закладення із збірного залізобетону на етапах спорудження. Проведене обґрунтування технології спорудження пілонної станції метрополітену глибокого закладення із залізобетонних блоків з використанням NATM. Мета дослідження – обґрунтування технології спорудження трьохсклепінчастої пілонної станції метрополітену із залізобетонних блоків з використанням NATM. Об’єкт дослідження – трьохсклепінчаста пілонна станція метрополітену. Метод дослідження – метод скінченних елементів.
  • Item
    Напружено-деформований стан та спорудження станції односклепінчастого типу Київського метрополітену
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Саранчук, Владислав Олегович
    UKR: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 25 ілюстрацій, 2 таблиці та 27 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Проведено порівняльний аналіз конструктивних та архітектурно-планувальних рішень односклепінчастої станції. Визначено основні розміри станції, об’єми варіантів та виконане техніко-економічне порівняння. Проаналізовано чисельний підхід до визначення параметрів напружено-деформованого стану станції односклепінчастого типу. Розроблена скінченно-елементна модель станції односклепінчастого типу та проведений її чисельний аналіз. Визначено параметри напружено-деформованого стану станції односклепінчастого типу. Обґрунтовано технологію спорудження станції односклепінчастого типу Київського метрополітену. Мета дослідження – визначення параметрів напружено-деформованого стану станція односклепінчастого типу мілкого закладення та обґрунтування її спорудження для Київського метрополітену. Об’єкт дослідження – станція односклепінчастого типу мілкого закладення. Метод дослідження – метод скінченних елементів.
  • Item
    Обґрунтування попереднього напруження натягу на бетон для підвищення надійності і довговічності залізобетонних мостів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Митрофанова, Анна Ігорівна
    UKR: Магістерська робота виконана на 60 сторінках, містить 65 ілюстрацій, 14 таблиць та 20 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз вихідних даних об’єкту дослідження. Проведено обґрунтування архітектурно-будівельних рішень з будівництва шляхопроводу. Розроблено два варіанти прогонових будов. Розроблена просторова скінченно-елементна модель мосту. Проведено розрахунок розрізних прогонових будов під тимчасові рухомі навантаження. Проведений чисельний аналіз напружено-деформованого стану варіантів прогонових будов. Виконано техніко-економічне порівняння прогонових будов. Мета дослідження – обґрунтування попереднього напруження натягу на бетон для підвищення надійності і довговічності залізобетонних мостів. Об’єкт дослідження – автодорожній міст. Метод дослідження – метод скінченних елементів.
  • Item
    Обґрунтування технології спорудження колонної станції метрополітену з використанням тимчасового кріплення
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Кочерга, Дмитро Анатолійович
    UKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 20 ілюстрацію, 0 таблиць та 14 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз літературних джерел, присвячених науково-технічній задачі обґрунтування технології спорудження станції за допомогою використання тимчасового кріплення, а також аспектам його спорудження в ґрунтовому масиві, що складений міцними ґрунтами. Розроблена методика проходки станційних тунелів та розглянуто переваги при використанні тимчасового кріплення. Визначено параметри та габарити станційного тунелю. Розрахований гірський тиск та виконано статичний розрахунок колонної станції методом скінченних елементів. Обґрунтовано технологію використання тимчасового кріплення в умовах Дніпровського метрополітену. Мета дослідження – обґрунтування технології спорудження колонної станції метрополітену з використанням тимчасового кріплення. Об’єкт дослідження – колонна станція. Метод дослідження – метод скінченних елементів.
  • Item
    Порівняльний аналіз різних видів армування бетонних балок залізничних мостів та визначення оптимального варіанту
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Дрогобецька, Дарина Валеріївна
    UKR: Магістерська робота виконана на 74 сторінках, містить 59 ілюстрацій, 22 таблиць та 29 використаних джерел. В магістерській роботі виконаний аналіз літературних джерел, присвячених армуванню різними видами арматури, виконано розрахунок аналітичним методом залізобетонних балок з різним армуванням. Розроблена модель дослідної залізобетонної балки. Виконано розрахунки дослідної балки з армуванням різного виду в програмному забезпечені Selena. Проведено порівняльний аналіз різних видів армування бетонних балок залізничних мостів та визначено оптимальний варіант. Мета дослідження полягає в порівняльному аналізі різних видів армування бетонних балок залізничних мостів та визначення їх оптимального варіанту. Об’єкт дослідження – залізобетонна балка. Предмет дослідження – напружено-деформований стан залізобетонної балки. Метод дослідження – теоретичні дослідження дипломної роботи базуються на аналітичних розрахунках простого, попередньо напруженого та жорсткого армування та розрахунках методом скінченних-елементів напружено-деформованого стану залізобетонної балки прогонової будови залізничного мосту.
  • Item
    Аналіз напружено-деформованого стану балок проїзної частини поверхового сполучення
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Дробниця, Іван Вадимович
    UKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках та містить 54 ілюстрацій, 11 таблиць, 25 літературних джерел. В магістерській роботі описуються загальні дані мосту та результати обстеження моста. Проведений аналіз стану прогонової будови та її дефектів. Проведений розрахунок визначення вантажопідйомності балок проїзної частини прогонової будови. Визначено вплив дефектів на вантажопідйомність балок проїзної частини. Виконано моделювання дослідної прогонової будови та виявлено напружено-деформований стан балок проїзної частини. Мета дослідження – визначення напружено-деформованого стану балок проїзної частини поверхового сполучення залізничного мосту. Об’єкт дослідження – металева прогонова будова. Предмет дослідження – напружено-деформований стан балок проїзної частини поверхового сполучення. Метод дослідження – метод скінченних елементів, аналітичний метод.
  • Item
    Розробка конструкцій сплетіння колії з різною шириною колії
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Сотник, Станіслав Сергійович
    UKR: Магістерська робота виконана на 49 сторінках, містить 17 рисунків, 6 таблиць та 4 використані джерела. Розвиток економіки України на сучасному етапі вимагає подальшого розвитку залізничних сполучень з країнами Європи, які мають залізничну колію шириною 1 435 мм. Для скорочення обертів вагонів перевагу надають безупинному перетину кордонів з використанням суміщених колій, на яких одночасно експлуатується два стандарти ширини колії –S =1520 мм та 1 435 мм. Для з’єднання двох колій в єдину створені сплетення рейкових сполучень, які можуть бути як з гостряками, так і без їх використання в тих випадках, коли для цього є відповідні умови.
  • Item
    Дослідження життєвого циклу рейок
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Мосесов, Владислав Араратович
    UKR: Магістерська робота виконана на 93 сторінках, містить 20 рисунків, 18 таблиць та 57 використані джерела. У магістерській роботі досліджується життєвий цикл рейок. Досліджується явище зносу рейок і визначається який фактор впливає на підвищений зносу рейок. Також аналізуються дефекти рейок та способи ії усунення. Застосування гібридної технології виплавки/розливки рейкового металу, що поєднує переваги безперервного лиття та електрошлакового переплавлення, відкриває нові можливості для отримання високоякісного рейкового металу, зокрема й сучасних заевтектоїдних марок. Запропонована нова методика практичного визначення маси зношеного металу за допомогою штанген-циркуля. Похибка складає 10-15 %. Даний метод може бути використаний , як експрес метод в польових умовах без вилучення рейки з колії.
  • Item
    Дослідження проблем бокового зносу рам та гостряків стрілочних переводів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Крістєв, Микола Миколайович
    UKR: Магістерська робота виконана на 54 сторінках, містить 35 рисунків, 6 таблиць та 20 використаних джерел. В магістерській роботі досліджується проблема бокового зносу рам та гостряків стрілочних переводів. Розглядається проблема впливу рухомого складу на знос рейок, рам та гостряків стрілочних переводів. Надається пропозиція щодо зменшення бокового зносу рам та гостряків за допомогою змащування.
  • Item
    Дослідження утримання плітей безстикової колії в межах станції
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Калантай, Ілля Валерійович
    UKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках, містить 25 рисунків, 11 таблиць та 11 використані джерела. Головна суть безстикової колії полягає в тому, що добре закріплені рейкові пліті при підвищенні або зниженні їх температури не можуть змінювати свою довжину. Через це в них виникають значні поздовжні температурні зусилля, які в найгарячішу літню спеку можуть призвести до викиду колії, а в зимові морозні дні — до розривів рейок або стиків у зрівнювальних прольотах через зріз болтів. Ці особливості безстикової колії вимагають дотримання особливих правил їх укладання, утримання та ремонту. Головні колії станції є продовженням колій на перегонах. Безстикова колія на них влаштовується як і на перегонах. Експлуатації безстикової колії на станції ускладнена певними особливостями роботи та експлуатації станційних колій. На основі досліджень утримання плітей безстикової колії в межах станції, проведених в даній роботі, надані рекомендації.
  • Item
    Розробка заходів збільшення жорсткості земляного полотна при переході до мостів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Зелінський, Дмитро Віталійович
    UKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках, містить 25 рисунків, 4 таблиць та 11 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто проблеми роботи перехідних ділянок на підході до мостів. Основна проблема по цьому питанню – різна жорсткість земляного полотна та мостового полотна. Розглянуті методи збільшення жорсткості земляного полотна па підходах до мостів. Проведено розрахунок напружень та переміщень в земляному полотні до та після підвищення жорсткості. Надані рекомендації но цьому питанню.
  • Item
    Удосконалення рейкових скріплень
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Григоренко, Андрій Валерійович
    UKR: Дипломна робота складається із 63 сторінок, 4 таблиць, 35 рисунків та 36 літературних джерел. У даній магістерській роботі виконано: встановлені взаємозв'язки між експлуатаційними та конструктивними особливостями роботи проміжних рейкових скріплень вітчизняного та зарубіжного виробництва; створено та запропоновано конструкцію пружної клеми з підвищеною пружністю, з метою використання її у рейковому скріпленні типу КБ65 з одночасною можливістю її адаптації з метою використання у польському скріпленні типу SB-3 так і для вітчизняних клемно-болтових скріплень (СКД65-Б), яке є прототипом вищезгаданого вітчизняного скріплення; за допомогою математичного моделювання було досліджено та проаналізовано напружений стан удосконаленої конструкції вузла скріплення типу КБ65.
  • Item
    Дослідження напружено-деформованого стану земляного полотна в сучасних умовах експлуатації
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Віниченко, Олексій Едуардович
    UKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 24 рисунків, 8 таблиць та 32 використані джерела. Залізнична колія являється інженерною спорудою, яка призначена для пропускання поїздів з необхідною швидкістю, що встановлена для певної дільниці. Всі складові залізничної колії, серед яких має місце земляне полотно, за стійкістю, станом і міцністю повинні забезпечувати плавний і безпечний рух потягів із швидкостями, встановленими на певній ділянці. Об'єкт дослідження – процес пружної роботи земляного полотна під поїзним навантаженням. Метою є дослідження напружено-деформованого стану земляного полотна в сучасних умовах експлуатації. Для виконання поставленої задачі в дипломній роботі було розглянуто та порівняно між собою методи покращення (утримання) стану земляного полотна. Шляхом математичних розрахунків та моделювання отримано результати для кінцевого висновку.
  • Item
    Дослідження роботи рейок в складних умовах
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Бастанжиєв, Павло Іванович
    UKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 13 рисунків, 20 таблиць та 26 використаних джерел. У магістерській роботі досліджується робота рейок в складних умовах. Досліджується явище зносу рейок і визначається який фактор впливає на підвищений знос рейок в кривих малого радіусу. Актуальність теми обумовлена підвищеним зносом залізничної колії в місцях, де радіус кривої 450м та менше і поздовжні ухили 30‰ та більше. На підвищений знос рейок також можуть впливати такі фактори як: ширина колії, створені та введені в експлуатацію нові ремонтні профілі коліс рухомого складу, фізичний стан проміжних скріплень, вплив режимів гальмування рухомого складу. Досліджуючи та аналізуючи вплив різних факторів на знос рейок було з’ясовано, що найбільший вплив на знос рейок має вантажонапруженість. Але це стосується кривих малого радіусу. Якщо подивитись декілька досліджень зносу рейок в кривих при такій самій вантажонапруженості, але в кривих більшого радіусу, то приведений знос у них набагато менший. Тобто, вантажонапруженість має такий великий вплив на знос рейок лише у кривих малого радіусу. Радіус кривої впливає на приведений знос на 82,5% сильніше, ніж поздовжній ухил. Вирішенням цієї проблеми може бути перевлаштування кривих на криві більшого радіусу.
  • Item
    Дослідження горизонтальної жорсткості рейко-шпальної решітки
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Балдін, Ілля Васильович
    UKR: Магістерська робота виконана на 83 сторінках, містить 47 рисунків, 9 таблиць та 10 використані джерела. Колія повинна постійно забезпечувати безперебійний і безпечний рух поїздів із встановленими швидкостями та навантаженнями, які передаються від колісної пари на рейки. Формування горизонтальних нерівностей та утворення хвилі вигину рейко-шпальної решітки при викиді плітей безстикової колії залежать від горизонтальної жорсткості. При високій жорсткості горизонтальні нерівності мають меншу амплітуду. Викид безстикової колії буде менш ймовірний при високій горизонтальній жорсткості рейко-шпальної решітки. В даній роботі проведено дослідження жорсткості рейко-шпальної решітки різної конструкції, в різному технічному стані, та розроблено рекомендації для покращення стабільності колії. В роботі запропонована конструкція регульованої діагоналі жорсткості, її спосіб встановлення та схема частоти і положення діагоналей рейко-шпальної решітки, що дозволить підняти горизонтальну жорсткість мінімум в 4 рази.
  • Item
    Розробка заходів щодо збільшення несучої здатності грунтів насипів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Анікеєва, Анжеліка Сергіївна
    UKR: Магістерська робота виконана на 84 сторінках, містить 2 рисунків, 14 таблиць та 7 використаних джерел. В магістерській роботі розглядаються методи збільшення міцностних параметрів грунтів насипів за допомогою геотекстильних матеріалів. в роботі розглянуті експериментально-теоретичні передумови механіки ґрунтів. основні розрахункові моделі ґрунтів, основні вимоги до земляного полотна, надійність колії. приведені дефекти та деформації земляного полотна. виконані дослідження роботи геотекстильних Матеріалів як армуючого матеріла грунта а саме проведені випробування ґрунту на міцність.
  • Item
    Дослідження впливу структури поїздопотоку на вибір параметрів плану при реконструкції залізниці
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Войтович, Роман Васильович
    UKR: Мета роботи. Вибір раціональних заходів зі зменшення обмежень швидкості, зумовлених параметрами плану лінії для збільшення швидкості руху пасажирських і вантажних поїздів. Об'єкт дослідження – дослідження питань пов’язаних з вибором раціональних параметрів швидкісного руху, при яких забезпечуються плавність і комфортабельність їзди. Предмет дослідження – ділянки залізниці, що підлягають реконструкції з метою впровадження швидкісного руху поїздів. Методи досліджень. Актуальність впровадження в Україні швидкісного руху пасажирських поїздів з виходом на європейську мережу і країн СНД є об'єктивною необхідністю для вирішення комплексу соціальних, економічних і екологічних проблем. Але пропускна спроможність ділянки Підволочиськ – Хмельницький не задовольняє вимогам щодо обсягів та швидкості вантажних перевезень, а суміщений рух вантажних і пасажирських поїздів стримує впровадження прискореного руху. Магістерська робота виконана відповідно до головних напрямків, які сформульовані в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних щодо обмежень швидкості, які закладено в графік руху поїздів. Розрахунки виконано на ЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Exсel.
  • Item
    Вибір положення траси й основних параметрів високошвидкісної магістралі Одеса-Західний кордон України
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Янковий, Андрій Сергійович
    UKR: Магістерська робота виконана на 103 сторінках, містить 50 рисунки, 7 таблиць та 49 використаних джерел. Автором роботи проведено огляд наукових досліджень з проблемних питань, що виникають при впровадження високошвидкісного транспорту. Показано, що актуальним завданням сьогодення є розробка теоретико-методологічних підходів і практичних рекомендацій щодо будівництва високошвидкісних магістралей в Україні. При проєктуванні ВШМ, крім таких основних параметрів залізничної лінії як керівний ухил, кількість головних колій, вид тяги додатково обґрунтовують мінімальний радіус кривих, міжколійя, максимальну швидкість руху. В магістерській роботі досліджувались фактори, що впливають на вибір мінімального радіуса кривої для конкретної ділянки Львів-Жмеринка. Наукова новизна роботи полягає в застосуванні системи САПР Autodesk AutoCAD Civil 3D при проектуванні траси ВШМ з використанням супутникової зйомки та цифрової моделі місцевості. Інтелектуальний зв'язок між профілем і планом лінії дозволяє динамічно оновлювати всі пов'язані об'єкти при внесенні змін до проектних рішень. Дослідження автора спрямоване на розробку методичних підходів щодо виявлення факторів, які впливають на вибір положення траси Львів-Жмеринка і її основних параметрів. На основі проведеного аналізу та виконаних в роботі досліджень показано, що для більш повного задоволення попиту на ринку транспортних послуг необхідно впроваджувати в Україні високошвидкісний транспорт, який забезпечує безпеку, надійність і мінімальний негативний вплив на навколишнє середовище. Отримані результати в магістерській роботі сприятимуть підвищенню конкурентоспроможності залізничного транспорту, виведенню України на новий рівень економічної взаємодії з Європейським Союзом.