Кафедра "Електротехніка та електромеханіка" <br>(в 2013 році злиття кафедри "Теоретичні основи електротехніки" та кафедри "Автоматизований електропривод")
Permanent URI for this community
RU: Кафедра "Электротехника и электромеханика" в 2013 году слияние каф.
"Теоретические основы электротехники" и " Автоматизированный электропривод"
EN: Department "Electrical Engineering and Electromechanics" in 2013 the Merger of the Departments
"Theory of Electrical Engineering" and "Automatic Electric"
"Теоретические основы электротехники" и " Автоматизированный электропривод"
EN: Department "Electrical Engineering and Electromechanics" in 2013 the Merger of the Departments
"Theory of Electrical Engineering" and "Automatic Electric"
Browse
Browsing Кафедра "Електротехніка та електромеханіка" <br>(в 2013 році злиття кафедри "Теоретичні основи електротехніки" та кафедри "Автоматизований електропривод") by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 302
Results Per Page
Sort Options
Item Підвищення надійності систем керування рухомим складом залізниць на базі сучасних комутаційних елементів(Дніпропетровський державний технічний університет залізничного транспорта, 1998) Маренич, Оксана ЛеонідівнаUKR: Дисертація присвячена питанням теоретичних та експериментальних досліджень по проблемам підвищення надійності систем керування рухомим складом залізниць на базі сучасних комутаційних елементів. Розроблені математичні моделі для визначення безвідказності роботи герконів з урахуванням специфічних умов експлуатації рухомого складу, теоретичні передумови уніфікації релейних елементів, методи підвищення надійності систем керування, принципи будови та експлуатації цих систем у вигляді совокупності функціональних блоків з потрібним рівнем безвідказності кожного з них. Наведені приклади практичного впровадження результатів досліджень у схемах електровозів, тепловозів, пасажирських вагонів; наведені дані про економічну ефективність впровадження результатів роботи.Item Підвищення надійності релейної апаратури електрорухомого складу залізниць України(Дніпропетровський державний технічний університет залізничного транспорту, 2001) Муха, Андрій МиколайовичUKR: Дисертація присвячена підвищенню надійності релейної апаратури систем керування електрорухомим складом. У роботі визначені показники надійності і техніко-економічні показники експлуатації релейної апаратури діючого електрорухомого складу (ЕРС). Запропоновано при модернізації систем керування діючого ЕРС і проектуванні нового (перспективного) застосовувати уніфіковану гібридну релейну апаратуру на базі високонадійних мікроконтролерів. Запропоновано базову структурну схему проміжного тягового реле на базі мікроконтролера, що дозволяє, використовуючи математичний апарат теорії автоматичного регулювання і результати проведеного аналізу електричних завад у схемах електрорухомого складу, вирішити задачі по забезпеченню необхідної стійкості реле до електричних завад. Визначені показники надійності запропонованих реле на базі мікроконтролерів, проведене їх порівняння з відповідними показниками, застосовуваних у теперішній час якірних електромагнітних тягових реле. Проведений порівняльний аналіз підтвердив доцільність, з точки зору підвищення надійності систем керування електровозами й електропоїздами, заміни якірної релейної апаратури пропонованими релейними пристроями.Item Імовірнісне прогнозування параметричної надійності корпусів букс електровозів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2003) Костін, Микола Олександрович; Артемчук, Віктор ВасильовичUKR: Виконано імовірнісне прогнозування параметричної надійності корпусів букс колісних пар електровозів за критерієм зносу. Знайдено закон розподілу величини діаметра D корпуса при будь-якому значенні пробігу l електровоза. Виконано прогнозування величини імовірності відмови корпусів букс різних типів електровозів за пробіг до ПР 3, тобто за Lk – L0. При цьому розрахунки виконано для нових корпусів, відновлених наплавкою і залізненням.Item Математична модель форми зношених деталей системи спряження «шийка осі колісної пари – внутрішнє кільце підшипника»(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2004) Костін, Микола Олександрович; Михаліченко, Павло ЄвгеновичUKR: У статті викладено математичну модель та результати імовірнісних експериментальних та теоретичних досліджень величини зносу внутрішньої поверхні внутрішнього кільця підшипника та шийки осі колісної пари електровозів серії ВЛ. Запропоновано нову технологію відновлення натягу системи шляхом електролітичного осадження цинку імпульсно-реверсивним струмом. Наведено параметри струму та результати попередніх лабораторних досліджень міцності пресового з’єднання.Item Математическая модель тягового привода постоянного тока(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2004) Кедря, Михаил Михайлович; Чумак, И. В.RUS: На основе известной методики построена математическая модель тягового привода электровоза ДЭ1. Приводятся уравнения, структурная схема двигателя как нелинейного объекта регулирования, постоянные времени звеньев структуры, индуктивность и другие характеристики.Item Викиди напруги на струмоприймачі електровоза ДЕ1(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2004) Міщенко, Тетяна МиколаївнаUA: Проведено теоретичне дослідження викидів напруги на струмоприймачі електровоза ДЕ1. Наведено порівняльні результати теоретичних та експериментальних розрахунків.Item Пристрій автоматичного керування рекуперативним гальмуванням електрорухомого складу постійного струму(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2004) Устименко, Дмитро ВолодимировичUKR: Пристрій автоматичного керування рекуперативним гальмуванням електрорухомого складу постійного струму містить статичний збудник, з'єднаний виходом з незалежною обмоткою збудження тягового двигуна, а входом - з широтно-імпульсним модулятором, до входу якого під'єднаний регулятор струму рекуперації, який має додатковий блок завдань і початкових умов та розв'язувальний блок, що з'єднані між собою послідовно, вихід розв'язувального блока з'єднаний з регулятором струму рекуперації, а вхід - з виходом блока завдань і початкових умов.Item Система автоматического регулирования тормозной силы при рекуперации электровозов постоянного тока, выполненная на современной элементной базе(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2004) Устименко, Дмитрий ВладимировичRU: Предлагается система автоматического регулирования тормозной силы при рекуперации электровозов постоянного тока, в которой необходимое тормозное усилие формируется решающим устройством, построенным на базе микроконтроллера, в соответствии с заданным законом, который обеспечивает увеличение объема энергии рекуперации в сравнении с существующими вариантами. Приведен расчет переходных процессов для наиболее характерных случаев работы системы.Item Моделирование динамических процессов в тяговых приводах локомотивов для различных эксплуатационных режимов(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2004) Кийко, Анатолий ИвановичRU: В статье приведены некоторые результаты моделирования на ЭОМ динамических процессов в тяговом приводе грузовых и пассажирских електровозов при реализации предельных сил сцепления и их взаимодействия с противобоксовочной системой предупреждения боксования.Item Вплив структури відновлювальних шарів на міцність пресового з’єднання буксового вузла рухомого складу(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2006) Михаліченко, Павло Євгенович; Костін, Микола ОлександровичUKR: Викладено результати експериментальних досліджень міцності з’єднання з гарантованим натягом буксового вузла рухомого складу залізниць, внутрішня поверхня внутрішніх кілець підшипників яка була відновлена електролітичним цинкуванням на імпульсно-реверсивному струмі. Проведено порівняльний аналіз структури відновлювального шару та міцності нерухомого з’єднань, кільця яких були відновлені за запропонованою технологією з кільцями відновленими на постійному струмі, а також невідновленими взагалі.Item Уніфікація реле – ефективний шлях підвищення надійності систем керування рухомим складом у сучасних умовах(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2006) Дубинець, Леонід Вікторович; Карзова, Оксана Олександрівна; Маренич, Оксана Леонідівна; Момот, Олександр ІвановичUKR: Показаний рівень уніфікації реле у схемах керування діючим рухомим складом, можливість суттєвого його підвищення, що важливо як з точки зору зменшення витрат в експлуатації на утримання систем керування, так і з точки зору покращення ремонтопридатності релейних пристроїв.Item Підвищення ефективності тяги поїздів шляхом удосконалення системи рекуперативного гальмування(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2006-06-02) Устименко, Дмитро ВолодимировичUKR: Дисертація присвячена дослідженням по зменшенню витрат енергії на тягу поїздів в сучасних умовах роботи залізниць України шляхом удосконалення системи рекуперативного гальмування електровозів постійного струму з використанням сучасної мікропроцесорної техніки. Проаналізовано сучасний стан та умови роботи залізниць України, визначені умови та шлях по зменшенню витрат енергії на тягу поїздів. Проведено дослідження, з метою забезпечення режиму руху поїзда, при якому гарантовано надійне рекуперативне гальмування на ділянці перед місцем обмеження швидкості при умові дотримання точно графікового часу. Такий режим у роботі позначено терміном – „раціональний”. Встановлено співвідношення між параметрами, що характеризують режими руху, використання якого дозволяє сформувати гальмівну характеристику, яка забезпечує раціональний режим рекуперації, тобто зменшення швидкості легковагових (до 3000 т) поїздів на відносно малих ухилах (до 6‰) на ділянках перед місцями обмеження швидкості від початкового значення точно до кінцевого виключно за рахунок рекуперативного гальмування при точному дотримані графікового часу руху поїзда. Показано, що діючі системи автоматичного керування рекуперативним гальмуванням не забезпечують раціональний режим рекуперації, з точки зору виконання графікового часу на заданій ділянці. Середня величина відхилення від графікового значення часу складає 7,2%. Розроблено загальну структуру системи автоматичного керування рекуперативним гальмуванням (САК РГ), з використанням широких можливостей сучасної елементної бази, для реалізації гальмівного процесу по запропонованим характеристикам. Створена математична модель для дослідження динамічних процесів в розробленій системі. Проведено аналіз перехідних процесів в розробленій САК РГ, що викликаються збуреннями, які властиві нормальним експлуатаційним режимам. Дана оцінка стійкості розробленої системи. Наведені рекомендації по практичному застосуванню результатів роботи та показана техніко-економічна ефективність їх використання.Item Обґрунтування вибору потужності тягового перетворювача багатосистемних електровозів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2007) Муха, Андрій МиколайовичUKR: У статті проведений аналіз впливу виду тягового двигуна на потужність тягового статичного перетворювача. Введено поняття модуль тягового перетворювача й отримані основні кількісні співвідношення для тягових перетворювачів з різним числом модулів.Item Пристрій для слідкувального компандування частотного діапазону звукових сигналів(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2007) Туник, Володимир Федотович; Туник, Тарас ВолодимировичUK: Пристрій для слідкувального компандування частотного діапазону звукових сигналів належить до радіо- та електрозв'язку. Пристрій містить на передавальній стороні каскадно з'єднані вхідний односмуговий модулятор, частотний компресор і канальний смугопропускний фільтр. На приймальній стороні - каскадно з'єднані частотний експандер і односмуговий демодулятор. На вході частотного компресора та частотного експандера уведено або 3-5 слідкувальних фільтрів формантного аналізу, або така ж кількість більш вузькосмугових слідкувальних фільтрів спектрального аналізу, або на виході кожного слідкувального фільтра формантного аналізу уведено другі, подібні першим, частотний компресор та частотний експандер, які містять 3-6 більш вузькосмугових слідкувальних фільтрів спектрального аналізу. Також у частотному компресорі і у частотному експандері за кількістю слідкувальних фільтрів уведені слідкувальні односмугові модулятори з боковою смугою різницевих частот у частотному компресорі та з боковою смугою сумарних частот у частотному експандері. На виході частотного компресора та частотного експандера уведено суматор, кожен вхід якого з'єднано з виходом одного з слідкувальних односмугових модуляторів, сигнальний вхід якого з'єднано або з виходом другого частотного компресора та частотного експандера, або з сигнальним виходом одного із вхідних слідкувальних фільтрів. Вихід частотного детектора його з'єднано з керуючим входом кожного з слідкувальних фільтрів, що входять до других частотного компресора та частотного експандера, та з керуючим входом генератора, що входить до слідкувальних односмугових модуляторів. Технічним результатом є збільшення пропускної спроможності та підвищення захищеності від перешкод систем звукових сигналів.Item Некоторые рекомендации по дополнительной защите от токовых перегрузок силовой тяговой электрической цепи электровоза ДЭ 1(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2007) Мищенко, Татьяна НиколаевнаRU: На основе результатов теоретических исследований предложено увеличить индуктивность шунтирующей ветви двигателей, а также применять ее отключение перед восстановлением напряжения на пантограф в режиме «снятие−восстановление».Item Система электрической тяги постоянного тока – система непостоянного тока(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2007) Саблин, Олег ИгоревичRU: Рассматривается необходимость использования коэффициента мощности электроподвижного состава постоянного тока, как энергетической характеристики системы тяги постоянного тока. В качестве примера анализируются результаты расчета величины λ электровоза ДЭ1 в тяговом режиме.Item Пристрій для автоматичного слідкування за частотою нестаціонарними фільтрами(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2007) Туник, Володимир ФедотовичUK: Пристрій для автоматичного слідкування за частотою нестаціонарними фільтрами (АСНФ) містить керований фільтр (КФ), петля зворотного зв'язку якого містить послідовно з'єднані частотний дискримінатор (ЧД), згладжуючий фільтр нижніх частот (ФНЧ) і керуючий елемент (КЕ). Вихід КЕ з'єднаний із входом керування КФ, вихід якого, будучи виходом АСНФ, з'єднаний із входом ЧД. КФ є будь-який з відомих перестроюваних електричних фільтрів вище другого порядку з визначеною початковою смугою пропускання, яка перестроюється чи не перестроюється.Item Пристрій для слідкувального аналізу активного спектра нестаціонарних процесів(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2008) Туник, Володимир ФедотовичUK: 1. Пристрій для слідкувального аналізу активного спектра нестаціонарних процесів, який має 3-5 каналів одночасного аналізу, кожен з яких містить керований фільтр (КФ), на вході керування якого знаходиться керуючий елемент (КЕ), який відрізняється тим, що у кожний канал уведено послідовно з'єднані типовий частотний дискримінатор (ЧД) і стаціонарний згладжуючий фільтр нижніх частот (ЗФНЧ), вихід якого з'єднано зі входом КЕ, а вхід ЧД з'єднано з виходом КФ, який є смуговим фільтром, частотна смуга кожного з яких дорівнює активній смузі відповідної складової активного спектра, а їх середня частота початкової настройки, залежно від потрібного закону розподілу їх на частотному діапазоні аналізу, має певне значення.2. Пристрій за п. 1, який відрізняється тим, що КФ є фільтри вище другого порядку як поліноміальні, так і неполіноміальні і не тільки каскадної, але також і, наприклад, багатопетлевої реалізації, ЧД і КЕ мають лінійну статичну характеристику на частотному інтервалі, який перевищує діапазон зміни середньої частоти активної смуги відповідної складової активного спектра, а частота переходу ЧД досить точно дорівнює частоті початкової настройки КФ, і ЗФНЧ є фільтром першого чи другого порядку.Item Пристрій для моделювання у vissim слідкувальних фільтрів(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2008) Туник, Володимир ФедотовичUK: Пристрій для моделювання у VisSim слідкувальних фільтрів (СФ), що охоплений оберненим зв'язком через послідовно з'єднані частотний дискримінатор і згладжуючий фільтр нижніх частот (ЗФНЧ), такий частотний електричний фільтр вище другого порядку m і визначеного типу з власним багатопетлевим оберненим зв'язком, передаточна функція якого має n нулів передачі, початкові коефіцієнти аk у поліномі чисельника, bk - у поліномі знаменника, і містить послідовно з'єднані вхідний блок віднімання-зрівнювання, вихідний для СФ суматор, вихідний суматор оберненого зв'язку, n блоків установки масштабу ak і m блоків установки масштабу bk, при цьому у загальному випадку при n=m вихід кожного з блоків установки масштабу аk і bk з'єднано відповідно з кожним із входів вихідного для СФ суматора і вихідного суматора оберненого зв'язку, вихід якого з'єднано з від'ємним входом блока віднімання, який є входом СФ, який відрізняється тим, що у блок-схему моделі уведені один окремий блок множення, m-1 ланки каскадного з'єднання блока зведення в m-k ступінь з блоком множення, послідовно з'єднані блок ділення і m інтеграторів, і блок генерації значення bm, вихід якого з'єднано з нижнім входом блока ділення, верхній вхід якого з'єднано з виходом блока віднімання, а вихід - зі входом блока установки масштабу аn і з входом першого з m інтеграторів, вихід кожного з яких зв'язано через кожний блок множення з об'єднаним входом кожних з блоків установки масштабів аk і bk, а об'єднаний вхід зазначених ланок разом із входом окремого блока множення з'єднані з виходом ЗФНЧ.Item Дослідження перехідних процесів при пускові двигуна компресора електропоїзда ЕР2 (ЕР1)(НТУ "ХПІ", Харків, 2008) Дубинець, Леонід Вікторович; Устименко, Дмитро Володимирович; Краснов, Роман ВолодимировичUKR: Представлена математична модель системи мотор-компресор електропоїзда ЕР2 та наведені результати моделювання перехідних процесів в ній при пускові та коливаннях напруги живлення.