VI Міжнародна конференція «University Library at a New Stage of Social Communications Development» <br> Тема 2021 «Виклики, можливості та перспективи університетських бібліотек у глобальному сценарії невизначеності» <br>
Permanent URI for this collection
UK: VI Міжнародна конференція «University Library at a New Stage of Social Communications Development»
Тема 2021 «Виклики, можливості та перспективи університетських бібліотек у глобальному сценарії невизначеності»
EN: VI International conference «University Library at a New Stage of Social Communications Development»
Topic 2021 «Challenges, Opportunities and Prospects of University Libraries in the Global Scenario of Uncertainty»
Тема 2021 «Виклики, можливості та перспективи університетських бібліотек у глобальному сценарії невизначеності»
EN: VI International conference «University Library at a New Stage of Social Communications Development»
Topic 2021 «Challenges, Opportunities and Prospects of University Libraries in the Global Scenario of Uncertainty»
Browse
Browsing VI Міжнародна конференція «University Library at a New Stage of Social Communications Development» <br> Тема 2021 «Виклики, можливості та перспективи університетських бібліотек у глобальному сценарії невизначеності» <br> by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 43
Results Per Page
Sort Options
Item Лідерство у студентському колективі (тези доповіді)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Жукова, Анна РобертівнаUK: Для дослідження феномену лідерства у студентському колективі та для досягнення поставленої мети використовувалися теоретичні методи дослідження, зокрема аналіз і синтез, узагальнення, пояснення. У результаті проаналізовано проблеми формування лідерських якостей студентів закладів вищої освіти, розглянуто історію розвитку проблеми лідерства, багатогранність поняття. Представлені трактування феномена лідерства, існуючі у вітчизняній і зарубіжній літературі. Аналізується феномен рольової диференціації лідерства в групі, висвітлюється роль бібліотек у формуванні лідерської компетентності студентів. Для ефективного формування у студентів лідерських якостей потрібно вивчати їх психологічні особливості й зазначається, що бібліотеки відіграють значущу роль у процесі формування лідерських якостей у студентів.Item Бази даних цитувань: роль академічного бібліотекара (тези доповіді)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Назаровець, Марина АнатоліївнаUK: Показники баз даних цитувань активно використовуються як інструмент оцінювання наукової продуктивності й прийняття рішень у сфері науки та техніки. На прикладі роботи Служби інформаційного моніторингу розглянуто роль та тип підтримки, яку академічні бібліотеки можуть надавати у процесі їх використання.Item Фонд нотних видань наукової бібліотеки КНУКІМ як невід’ємна складова в професійній підготовці студентів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Лубенець, Олена ВалеріївнаUK: Аналізується структура фонду нотних видань та висвітлюється їх роль в забезпечені навчального процесу. Розкривається, що нотний фонд акумулює наукові, навчальні (навчально-виховні та концертно-педагогічні), концертні видання.Item Activities of the European Network of Open Education Librarians (ENOEL): the Vision of Creators (abstracts)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Corti, Paola; Meen, Kristopher; Bustillo, Marta; Peignen, Celine; Zając, Kinga; Schoutsen, MoniqueEN: The European Network of Open Education Librarians (ENOEL) is part of SPARC Europe’s efforts to make open the default for research and education in Europe. While some European Higher Education libraries have taken on the OE challenge, others are yet to do so. The network is there to help all those striving to support Open Education at different levels of maturity. As a result of a Hewlett Foundation grant, the network is focusing on activities to help implement the UNESCO OER Recommendation. It is growing fast with members from more than twenty European countries. This panel will focus on how a network can stimulate more international action with its members, speaking to how they are getting engaged in activities with their peers: driving experienced members to share their OE expertise and newcomers to connect and contribute while learning more about OE. The panel will bring together network members from different countries to share their experiences in developing a set of activities within the network itself, initiated and steered by them. They will also reflect on the specific context of an international, European network in which most of the members use English as a second language and come from diverse cultural and geographical backgrounds. Members will describe the process and the results of activities that started in Spring 2021, including: ● Interviews with European Open Education Champions – librarians interview active OE advocates and practitioners: students, teachers, pedagogues, practitioners, talking about OE: why it is important, what they do to move this forward, what still needs to be done, and more ● ENOEL practitioners under the spotlight - members of the network share their experience as librarians and their specific applied OE expertise while enabling others to ask questions and consider replicating their practices ● OE drops - small chunks of knowledge on OE themes, issues, definitions, tips & tricks, etc. designed and recorded by members in a short (2-3 mins) video format ● Thematic Working Groups to ○ organize and curate OE resources for the network and the wider public in general ○ design and share advocacy tools about the Unesco OER Recommendation ● build an Open Education learning path for EU librarians. Aside from sharing interim results, the panel will also provide ENOEL members the chance to share how they felt while facing ups and downs in these activities and how they managed to face challenges together.Item Трансформація ролі бібліотеки від інформування до навчання: сучасні виклики (тези доповіді)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Рябець, Ірина Володимирівна; Голубєва, Марія ОлександрівнаUK: Розглянуто питання залученості наукової бібліотеки університету в освітньо-науковий процес із питання розвитку академічних навичок («Academic Skills») студентства. Авторами було запропоновано два шляхи включення наукової бібліотеки університету до процесу розвитку академічних навичок у здобувачів вищої освіти в навчально-методичному плані.Item Інноваційна модель видавничої діяльності наукових бібліотек України в електронному комунікаційному просторі(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Заклінська, Юлія МихайлівнаUK: Інноваційний розвиток видавничої діяльності наукових бібліотек України пов’язаний з її цифровою та когнітивно-знаннєвою конвергенцією. Особливого значення набуває системне формування електронної документної продукції наукових бібліотек. Інноваційна модель видавничої діяльності наукових бібліотек України складається з процесуальної та атрибутивної складових.Item Наукова бібліотека КНУКІМ та збереження книжкової спадщини(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Шостак, Валентина МиколаївнаUK: Висвітлюється як сектор рідкісних та цінних документів наукової бібліотеки КНУКіМ веде активну роботу зі створення електронних копій цих документів, що надає можливість зробити видання доступними користувачам та обмежити використання оригіналів. Розкривається що співробітники наукової бібліотеки добре усвідомлюють, що саме від них залежить збереження цих оригіналів, які містять безцінну інформацію.Item Open Educational Resources in the Context of Open Access (abstracts)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Markin, PabloEN: Despite the perception of Open Educational Resources (OERs) as universally available, these involve barriers, such as the need for the presence of compatibility with existing educational frameworks (Mishra, 2017, p. 369). While OERs inherently promote Open Access to higher education, their deployment can be taking place in both closed and open education setups. A successful deployment of OERs, such as for improved teaching and learning outcomes, will likely require flexibility in terms of curriculum development (Mishra, 2017, p. 369). University libraries tend to be the education institution-level providers of OER-related services, such as hosting (Thompson, & Muir, 2020, p. 685). However, in many cases, OERs meet with low levels of awareness among teaching faculty, emphasis in organizational policies and institutional support. Additionally, the utilization of OERs faces barriers related to digital skills, copyright-related knowledge and human resources availability (Henderson, & Ostashewski, 2018). Thus, OERs require institutional commitment, educator incentives and support staff for their success (Mishra, 2017, p. 370). Additionally, the utilization of OERs faces barriers related to digital skills, copyright-related knowledge and human resources availability (Luo, Hostetler, Freeman, & Stefaniak, 2020, p. 140). Since OERs require institutional commitment, educator incentives and support staff, the successful implementation of OERs likely also demands significant investment in terms of time, funding, and human resources. Yet, mini-grants, stipends, guidelines, checklists and awards may fail to replace the need for permanent funding that might be necessary for the ongoing development of OERs (McGowan, 2020. p. 24). Sponsorship projects for OER development may also become dispersed between academic libraries and teaching departments or university units, which can lead to fragmentary, intermittent practices. At the same time, OER will likely be, and has already been, making part of library responses to online learning transitions under the pandemic conditions (Mehta, & Wang, 2020, p. 351). Both students and instructors likely encounter multiple obstacles for successful online learning, which can be pedagogical, technical, and financial or organizational. Whereas some of these barriers can be addressed with the help of OERs, the success of the associated measures is not assured. Therefore, OERs can be one among other means for maintaining and improving education quality in online and offline settings (Lassoued, Alhendawi, & Bashitialshaaer, 2020, p. 1). In other words, the presence of institutional policies, adequate incentives and support frameworks for the use and sharing of OERs as well as raising awareness about their availability is likely to be critical regardless of the language setting internationally (Mishra, 2017, p. 369). Moreover, apart from Open Access to OERs, for local institutions the discoverability and sustainability of OERs are likely to affect their adoption. In terms of instructional or learner outcomes, the deployment of OERs can fail to produce a significant difference (Luo, Hostetler, Freeman, & Stefaniak, 2020, p. 140). Without adequate instructional design and compatible pedagogical strategies, the implementation of OERs can be challenging or lack in effectiveness in terms of their expected positive impacts. Thus, the potential of OERs can be context dependent (McGowan, 2020. p. 24).Item Методологічна рефлексія для стратегічного бачення та конструювання майбутнього бібліотек(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Ільганаєва, Валентина ОлександрівнаUK: Пропонується звернення науковців та практиків інформаційно-бібліотечної сфери до можливостей методологічної рефлексії. Доводиться необхідність підвищення рівня традиційної наукової рефлексії у бібліотекознавстві. Зміни самих дослідників стають результатом методологічної рефлексії і можуть скласти необхідний механізм відображення суттєвих властивостей атракторів глобального медіа простору, створення стратегічних образів бібліотек та змісту їх діяльності.Item Online / Offline обслуговування користувачів: з досвіду роботи бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Петренко, Олена Анатоліївна; Сідорчик, Олена ВолодимирівнаUK: На прикладі Бібліотеки ДНУЗТ проведено аналіз роботи по обслуговуванню всіх категорій користувачів. Особливу увагу приділено наданню послуг в традиційному та електронному виді.Item On the Full-Fledged Mission Statement of the University Scientific and Technical Library(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Lazarev, Vladimir; Yuryk, InnaEN: The mission statements of an organization drawn up just according to the definition of the ISO 9000 dictionary of quality management systems cannot be recognized as an effective management tool since the ISO requirements for this document are excessively general, vague. Following the mission statement ISO definition, it is very possible to draw up even a formally correct document which would not specify the specifics of the organization at all and would not stimulate its staff, either. To create full-fledged mission statements, it is necessary to use both the accumulated world experience and the results of theoretical studies of the functions of mission statements. Having used the both sources, we proposed a definition of the mission statement of a university library that includes 13 mission statement functions (for two of them–revealing the philosophy of strategic decision-making and stimulating creative team work of staff–specific ways of their implementation were outlined) with the subsequent drawing up the new mission statement of the Scientific Library of the Belarusian National Technical University.Item Інформаційна підтримка бібліотеками протистояння «Hate Speech» (тези доповіді)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Савенкова, Людмила Василівна; Харитоненко, Олена ІванівнаUK: Нещодавнє соціологічне дослідження Київського міжнародного інституту соціології «Безпека в Інтернеті» продемонструвало, що молоді люди найчастіше, порівняно з іншими групами, стикаються з мовою ворожнечі і, на жаль, саме вони схильні її ігнорувати. Університетська спільнота завжди обстоює принципи толерантності та заперечення будь-яких форм дискримінації. Відтак перед закладом вищої освіти щороку, з кожним новим набором студентів, постає завдання з’ясувати рівень розуміння здобувачами освіти означеної проблеми, організувати і провести виховну роботу в цьому напрямку. Роль бібліотеки в цих процесах може бути пов’язана з проведенням анкетувань, інформаційним забезпеченням, медіацією просвітницьких заходів.Item Бібліотека 4.0 – бібліотека майбутнього(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Вдовіна, Олена ОлександрівнаUK: Розглянуто поняття бібліотеки наступного покоління – Бібліотеки 4.0. Схарактеризовано переваги та особливості Бібліотек 4.0. Проаналізовано нові напрямки розвитку бібліотек майбутнього.Item Профессиональные компетенции специалиста библиотеки высшего учебного заведения (тезисы доклада)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Макеева, Ирина ИвановнаRU: В докладе рассматриваются профессиональные компетенции специалиста библиотеки высшего учебного заведения. Анализируется характер профессиональных компетенций специалиста вуза в процессе его деятельности.Item Бібліотека як центр знань для громадянської науки (тези доповіді)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Долматова, Ніна ІванівнаUK: В роботі розглянуто сутність понять «громадянська участь», «громадянська наука», «громадянські вчені», «цивільні вчені», «відкритий доступ», «відкрита наука», «відкрита бібліотека», історія та міжнародні проекти громадянської науки, роль бібліотеки ЗВО в умовах невизначеності для розбудови громади й розвитку громадянської науки на прикладі Науково-технічної бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна.Item Бібліотека на тлі кризи масового читання(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Савченко, Сергій Володимирович; Решетілова, Оксана МихайлівнаUK: Розглядається проблема занепаду масового читання та долі бібліотечної системи, що сформувалася в період домінування текстової інформації, модернізації та науково-технологічного прориву. Парадигма функціонування бібліотеки не є адекватною сучасній ситуації.Item Використання електронних ресурсів з платформ відкритого доступу для спрощення пошуку користувачами (з досвіду роботи бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Слищенко, Тетяна Анатоліївна; Скорченко, Ілона Володимирівна; Іванова, Тетяна ДмитрівнаUK: У роботі розглянуто процес пошуку електронних ресурсів відкритого доступу з метою поповнення електронного каталогу сучасної бібліотеки ЗВО в умовах невизначеності на прикладі діяльності науково-технічної бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна (ДНУЗТ). Зосереджено увагу на найбільш доступні платформи електронних освітніх ресурсів відкритого доступу з метою покращення інформаційного забезпечення навчального процесу, в тому числі, дистанційного та змішаного.Item Діяльність бібліотеки університету в умовах трансформаційних змін (тези доповіді)(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Орєхова, Валентина ВолодимирівнаUK: У статті розглянуто діяльність бібліотеки імені М. А. Жовтобрюха Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка в умовах трансформаційних перетворень. Зосереджено увагу на упроваджені сучасних послуг, спрямованих на інформаційне забезпечення всіх учасників освітнього процесу в системі наукових комунікацій і бібліотечно-комунікаційних технологій. Схарактеризовано діяльність книгозбірні з забезпечення інформаційної підтримки науково-дослідної діяльності університету.Item Спільні видавничі проекти студентів і бібліотеки: на прикладі наукової бібліотеки Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2021) Малиновська, Таїсія ВолодимирівнаUK: Статтю присвячено видавничим проектам студентів ДНУ, здійсненим за підтримки університетської бібліотеки. Визначено напрями співпраці студентства й бібліотечних установ у видавничій сфері. На конкретних прикладах показано варіанти реалізації спільних ініціатив.Item Інформаційно-ціннісні орієнтири сучасної театральної публіцистики України(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Галацька, Валентина ЛеонідівнаUK: Розглядаються інформаційні характеристики сучасної театральної критики України. Аналізується її трагіко-драматичний зміст, представлений у вербальній манері.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »