Презентації (OER)

Permanent URI for this collection

ENG: Presentations (OER)

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Регіональний центр вищої освіти осіб з інвалідністю
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Голуб, Ірина Валеріївна
    UKR: В презентації розповідається про діяльність Регіонального центру вищої освіти осіб з інвалідністю Українського державного університету науки і технологій, про завдання, що стоять перед цією установою, про головні проблеми та шляхи їх вирішення. Зокрема, розповідається про навчання студентів з вадами слуху.
  • Item
    Open experiences and strategies from Australia
    (Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, Ukraine, 2024) Andersen, Nikki
    ENG: The author of the presentation shares the experience of the University of Southern Queensland (Australia) in creating open textbooks, in adapting textbooks created in other institutions to local conditions, talks about the cooperation of Australian university librarians to create open educational resources, about the concept of promoting inclusion, diversity, equality and accessibility (IDEA) in open educational resources (OER).
  • Item
    Відкриті освітні ресурси та авторське право
    (Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2024) Троцька, Валентина Миколаївна
    UKR: В презентації обговорюється співвідношення понять «відкриті освітні ресурси» та «авторське право». Розглядається ліцензування відкритих освітніх ресурсів, використання публічних ліцензій Creative Commons та їх вибір. Велика увага приділяється тому, як можна використовувати відкриті освітні ресурси без порушення авторського права, яких обмежень слід дотримуватися по відношенню до творів з різними видами ліцензій.
  • Item
    CC licenses: Helping form the Ecosystem of Open Educational Resources (OER) in Ukraine
    (Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2024) Wetzler, Jennryn
    ENG: The presentation describes the activities of the international non-profit organisation Creative Commons, the most recognisable part of its activities - Creative Commons licences, which are an important legal tool for open access to research results, scientific data, educational resources and digitised cultural heritage. The author discusses the relationship between copyright and open licences, between the rights of the author and the user. A list of links is provided to learn more about the work of the Creative Commons organisation.
  • Item
    Reusing and Remixing Resources in Openly Licensed (...and Other Multimedia Resources as Well)
    (Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2024) Corti, Paola
    ENG: The presentation explains what Massive Open Online Courses (MOOCs) are, who they are intended for and how they can be used in education (based on the example of the Milan Polytechnic). The presentation also highlights the process of reusing and remixing open licence resources to create massive open online courses (MOOCs). It discusses what to pay attention to at different stages of creating educational courses with a Creative Commons licence: at the design phase, during the production phase and the post-production phase, how the licences of reused materials should be aligned with the course licence
  • Item
    OER: Інформаційна підтримка освіти і науки в кризовий час
    (Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2023) Колесникова, Тетяна Олександрівна
    UKR: Університети України вже майже 5 років перебувають в складних умовах невизначеності (пандемія COVID-2019 та російсько-українська війна як криза найвищого рівня) і переходу на дистанційну форму навчання. За цей час вони сформували певну концепцію: - Усвідомлення, що готовність до змін – це і візія, і ключова цінність ЗВО; - Зосередження на рішеннях, а не на проблемах Розвиток інформаційних технологій і перехід на дистанційну, онлайн чи змішану форми навчання потребують інформаційних ресурсів і послуг в цифровому форматі. Серед викликів для університетських спільнот: мотивація науково-педагогічних працівників; відсутність фінансування; подолання тривалого системного лінгвоциду української мови в підручниках для ЗВО; відсутність у комерційних видавців моделей роботи з електронними підручниками для бібліотек ЗВО України тощо. Авторка фокусувалась на питаннях: - OER – світові реалії і міфи; - чому саме зараз OER у фокусі, в т. ч. відкриті підручники?; - пілотні проєкти OER в Україні; - чи можливе стимулювання викладачів, бібліотекарів, інших причетних до створення OER та його збереження й поширення?; - чи є можливим формування в Україні екосистеми OER? Тощо. Ліцензовано за ліцензією Creative Commons Attribution (CC BY-NC-SA 4.0).
  • Item
    Відкрита наука / освітні ресурси: вплив та мотивація
    (Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2023) Березко, Олександр Леонідович
    UKR: Презентація присвячена відкритій науці, її таксономії, перевагам та досягненням, можливій ролі відкритої науки у відновленні країн, що постраждали внаслідок військових конфліктів. В презентації розглядається вплив наукових досліджень, засоби його збільшення та бар’єри на шляху відкритої науки; розповідається про проєкт «Open Practices, Transparency and Integrity for Modern Academia» (OPTIMA), назву якого можна перекласти як «Відкриті практики, прозорість та доброчесність для сучасної вищої школи», про Декларацію Сан-Франциско про оцінку наукових досліджень (DORA), про Коаліцію з просування оцінки досліджень (CoARA). Багато уваги приділяється проєкту Open4UA, мета якого - сприяння зростанню знаннєвої економіки України для післявоєнного відновлення шляхом реформування системи вищої освіти з наданням пріоритету відкритій науці на національному, інституційному та індивідуальному рівнях.
  • Item
    Відкриті освітні ресурси: чи все безкоштовне можна "присвоїти" собі?
    (Ukrainian State University of Science and Technologies, Dnipro, 2023) Артюхов, Артем Євгенович
    UKR: У презентації розглядається, які існують види доступу до освітніх ресурсів, як може інтерпретуватися поняття «відкритості» освітніх ресурсів, що таке «відкриті освітні практики» і які нові можливості вони створюють. Обговорюється важливість використання ліцензій Creative Commons (CC), їх дозволи і обмеження. В якості прикладу наводиться навчальний посібник «Відкриті наукові практики», створений у межах проєкту OPTIMA. Розглядається, які існують перешкоди для використання OER.