Бакалаврські випускні роботи кафедри Автоматика та телекомунікації (КАТ)
Permanent URI for this collection
ENG: Bachelor thesis Automation and Telecommunications
Browse
Browsing Бакалаврські випускні роботи кафедри Автоматика та телекомунікації (КАТ) by Title
Now showing 1 - 20 of 40
Results Per Page
Sort Options
Item Автоматизація визначення поточного стану стрілочних переводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Клюзов, Роман ГеоргійовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 21 сторінках, 4 таблиці, 5 рисунків та 12 джерел літератури. Дослідження в роботі присвячені визначенню способу автоматизованого дистанційного пошуку порушень у роботі централізованої стрілки в залежності від стану її складових елементів. Мета дослідження – розробка способу визначення поточного стану стрілочного переводу за струмом живлення двигуна. Об’єкт дослідження – вплив відхилення від встановлених норм функціонування робочих механізмів стрілочного переводу на часові та частотні характеристики струму електродвигуна. Предмет дослідження – вплив зміни характеру навантаження на струмову криву. Методи дослідження – аналіз відмов у роботі стрілочного переводу та аналіз впливу порушень у роботі стрілочних переводів на характеристики струму електродвигуна.Item Автоматизація визначення поточного стану стрілочних переводів (комплексна)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Дехтяренко, Євгеній ОлеговичUKR: Бакалаврська робота виконана на 26 сторінках, 2 таблиці, 10 рисунків та 12 джерел літератури. Робота присвячена дослідженню та розробці способу дистанційного діагностування стану стрілочних переводів в автоматизованому режимі. Розглянуто устрій та досліджено причини відмов централізованих стрілок. Мета дослідження – визначення можливості та розробка підходу до дистанційного аналізу стану стрілочного переводу. Об’єкт дослідження – уніфікація алгоритму пошуку несправностей та їх узагальнення в автоматизованій системі. Предмет дослідження – відмови централізованих стрілок і способи їх визначення. Методи дослідження – аналіз впливу порушень у роботі стрілочних переводів на характеристики струму електродвигуна.Item Автоматизація вимірювання електричних та часових параметрів реле залізничної автоматики(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Савін, Кирило ВасильовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 39 сторінках, містить 14 рисунків, 1 таблицю та 10 джерел літератури. В бакалаврській роботі приведений аналіз методів перевірки електромагнітних реле залізничної автоматики, розглянули вимоги до реле першого класу надійності та розглянуто класифікацію електромагнітних реле. Розглянуто питання техніко- економічного обґрунтування впровадження вимірювального комплексу для перевірки параметрів реле залізничної автоматики, розроблено блок програмно – керованого джерела живлення, розглянуто переваги та недоліки кожного з елементів. Розроблено структура блоку вимірювання часових параметрів реле залізничної автоматики. Розглянуто та приведено схеми таймерів типу TMR. Висновок. Розроблений комплекс надає змогу суттєво скоротити час для перевірки та ремонту одного реле, збільшити точність вимірювань параметрів реле, збільшити продуктивність, підвищити безпеку руху потягів, зменшити та вартість обладнання.Item Диспетчерський контроль систем автоматики на перегоні(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Салик, Михайло БогдановичUKR: Бакалаврська робота виконана на 54 сторінки, 15 рисунків, 3 таблиці та 13 джерел літератури. Завдання дипломної роботи: проаналізувати існуючі системи керування рухом поїздів і розробити цифрову системи диспетчерського контролю на перегоні. Мета роботи – розробити систему диспетчерського контролю залізничних пристроїв автоматики на перегоні. В першому розділі критичний аналіз сучасних релейний і мікропроцесорних систем диспетчерського керування руху на перегоні, виділено їх переваги і недоліки. В другому розділі дана порівняльна характеристика сучасним цифровим системам диспетчерського і з’ясовано властивості і характеристики, які необхідно врахувати при проектуванні системи диспетчерського контролю. В третьому розділі розроблена цифрова система диспетчерського контролю за заданими вихідними даними. Результати роботи можуть бути використані при проектуванні та дослідженні систем залізничної автоматики, в учбовому процесі університету в дисциплінах «Перегінні системи автоматики», «Системи диспетчерського керування», «Мікропроцесорні засоби автоматики».Item Дослiдження роботи iнвертора в схемi управлiння стрiлочним приводом (комплексна)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Зашко, Ярослав МиколайовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 37 сторінках, містить 22 ілюстрації, 8 таблиць та 19 використані джерела. В бакалаврській роботі проведено аналіз проблем що існують в стрілочних електроприводах які експлуатуються на дорогах України. Розглянуто типи, переваги та недоліки, види електродвигунів що використовуються в електроприводах. Розглянуто проблеми які виникають з живленням двигунів в електроприводах що експлуатуються на малих станціях. Обґрунтовано доцільність встановлення трифазних асинхронних двигунів змінного струму без залучення для їх живлення додаткових жил кабелю. Розроблену схему живлення електродвигунів з використанням інверторів. Мета досліджень полягає в розробці раціональних рішень по встановленні асинхронних електродвигунів змінного струму в стрілочні електроприводи в яких встановлено двигуни постійного струму. Об’єкт досліджень – схема живлення трифазного асинхронного двигуна. Предмет досліджень – використання інверторів в живленні двигунів. Метод дослідження – комп’ютерне моделювання.Item Дослідження впливу зовнішніх факторів на протікання струму в тональних рейкових колах(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Нагорний, Іван АндрійовичUKR: Дипломна робота виконана на 31 сторінках, містить 8 рисунків, 18 формул та 15 використаних джерел. В дипломній роботі проведено аналітичний огляд літератури з питань підвищення надійності роботи рейкових кіл АБТЦ, - ТРЦ та безпеки руху. Відповідно до галузевих вимог необхідно провадити щоденний контроль напруг на рейкових колах. Відповідно до поставленої в роботі мети досліджено вплив параметрів елементів ТРК на сигнальний струм в рейкових колах. Описано загальні відомості про рейкові кола. Розглянуто тональні рейкові кола. Виконано математичний опис ТРК. Дослідження впливу електромагнітних завад та дестабілізуючих факторів на роботу тональних рейкових кіл. Вплив відхилення параметрів елементів тональних рейкових кіл від номінальних на режими роботи ТРК. Мета дослідження полягає в проведенні аналізу, при цьому видно, що параметри елементів ТРК можуть значно впливати на електричний струм в рейкових колах і приводити до збоїв в їх роботі.Item Дослідження застосування фільтрів низьких частот в системах залізничного зв’язку(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Дудурич, Олег ВікторовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 45 сторінки, 17 рисунків, 2 таблиць та 19 джерел літератури. В бакалаврській роботі приведені дослідження роботи систем поїзного радіозв’язку. Дослідження роботи фільтрів низьких частот в залежності від величини їх параметрів. Виконано аналіз системи поїзного радіозв’язку, вимоги до надійного функціонування і забезпечення електромагнітної сумісності, зібрана статистика відмов в системі поїзного радіозв’язку. Сформовано вимоги до пристроїв, що пригнічують електромагнітні завади на електрорухомому складі постійного і змінного струму. Дано результати експериментів з дослідження рівнів сигналів поїзного радіозв’язку і оцінено його електромагнітну сумісність.Item Дослідження мережевих фільтрів низьких частот(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Куліков, Денис СергійовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 49 сторінки, 27 рисунків, 1 таблиць та 16 джерел літератури. В бакалаврській роботі проведені дослідження роботи мережевих фільтрів. Завдання дипломної роботи дослідити роботу мережевих фільтрів і спектр електромагнітних завад при різних видах заземлення і якості монтажу. В першому розділі виконано аналіз існуючих типів фільтрів низьких частот. В другому розділі досліджено мережеві фільтри і кондуктивні електромагнітні завади високої частоти, які виникають в результаті роботи. В третьому розділі виконано моделювання і виміри залежності згасання фільтра від частоти. Результати роботи можуть бути використані при проектуванні та дослідженні систем залізничної автоматики, в учбовому процесі університету в дисциплінах «Електроживлення систем автоматики», «Електричні кола і лінії залізничної автоматики», «Теорія інформації і передачі сигналів».Item Дослідження режимів роботи автономного інвертора напруги для живлення асинхронного двигуна(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Кожушко, Владислав ВіталійовичUKR: У роботі була проаналізована робота асинхронних двигунів , а також різні методи регулювання швидкістю обертання вала. Розглянуто трифазний інвертор напруги, для регулювання швидкості обертання валу двигуна був застосований метод широтно-імпульсної модуляції, дія якого полягає у зміні ширини імпульсу постійної амплітуди та постійної частоти. Моделювання проведено в програмному середовищі Matlab/Simulink. В результаті моделювання отримано залежності і проведено аналіз змін струму двигуна, електромагнітного моменту і швидкості обертання валу двигуна в залежності від навантаженню на валу двигуна. Мета бакалаврської роботи: дослідити режими роботи автономного інвертора. Галузь застосування: автономний інвертор напруги для живлення асинхронного двигуна в силових ланцюгах пристроїв залізничної автоматики, зокрема електроприводи стрілок, шлагбаумів переїзної сигналізації, тощо. Висновок. Проаналізовано режими роботи і методи управління швидкістю обертання валу асинхронного двигуна, такі як зміна частоти напруги живлення, зміна ковзання, зміна числа пар полюсів, зміна живильної напруги за допомогою дроселів насичення, а також метод імпульсного регулювання швидкості асинхронних двигунів.Item Дослідження режимів роботи перетворювача напруги для акумуляторної батареї резервного живлення(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Сиваченко, Михайло ВолодимировичUKR: У роботі було проведено моделювання заряджання батареї. В процесі зарядження змінювали управляючу напругу на пристрої керування довільним образом, що приводило до зміни напруги на виході акумулятора. Це приводило до зміни струму заряду і, як наслідок, до зміни швидкості зарядження. Моделювання розряджання батареї. В процесі розрядження батареї після перехідного процесу напруга і струм батареї були практично незмінними. Визначено характер і швидкість зміни заряду акумулятора в процесі заряду і розряду. Моделювання проведено у програмному середовищі Matlab/Simulink. В результаті моделювання досліджено і проаналізовано часові залежності електричних параметрів батареї при розряджанні та заряджанні протягом заданого часу. Мета бакалаврської роботи: дослідити режими роботи перетворювача напруги для акумуляторної батареї резервного живлення Галузь застосування: системи резервного живлення пристроїв керування рухом поїздів. Висновок. Розглянуто основні відомості про літій іонні акумулятори. Їх структура та принцип дії. Проаналізовані особливості роботи літієвих акумуляторів, а також безпека літій-іонних акумуляторів та екологічні питання. Розроблено моделі роботи літієвої акумуляторної батареї в режимі зарядження і розрядження при живленні на трифазне навантаження. Проведено моделювання і отримано залежності струму, напруги на батареї і стану заряду батареї в процесі функціонування.Item Дослідження режимів роботи перетворювача напруги для сонячної батареї(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Дуленко, Нікіта ВолодимировичUKR: У роботі була проаналізована робота фото-електричних панелей сонячних електростанцій, їх параметри і характеристики. Сонячні електростанції використовуються для живлення споживачів електроенергії та заряду акумуляторної батареї в режимі опромінювання сонячним світом, для забезпечення безперервності живлення в режимі відсутності освітлення. Тому для роботи сонячних електростанцій використовують перетворювачі напруги. В роботі розглянуто різні схемні рішення для перетворювачів напруги. Моделювання перетворювача напруги для сонячної батареї проведено в програмному середовищі Matlab/Simulink. В результаті моделювання отримано залежності і проведено аналіз змін струму і напруги перетворювача в залежності від інтенсивності сонячного опромінювання та температури фотоелектричної панелі . Мета бакалаврської роботи: дослідити режими роботи перетворювача напруги для сонячної батареї. Галузь застосування: резервне живлення пристроїв залізничної автоматики. Висновок. Проаналізовано роботу перетворювача напруги для сонячної батареї в залежності від інтенсивності сонячного опромінювання та температури фотоелектричної панелі.Item Дослідження режимів роботи чотириквадрантного перетворювача напруги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Гончаров, Ігор ІгоровичUKR: У роботі була проаналізована робота чотириквадрантного перетворювача напруги. Розглянуто трифазний інвертор напруги, для управління яким, було застосовано метод широтно-імпульсної модуляції, дія якого полягає у зміні ширини імпульсу постійної амплітуди та постійної частоти. Моделювання проведено в програмному середовищі Matlab/Simulink. В результаті моделювання отримано залежності і проведено аналіз змін струму двигуна, електромагнітного моменту і швидкості обертання валу двигуна в залежності від навантаженню на валу двигуна. Мета бакалаврської роботи: дослідити режими роботи чотириквадратного перетворювача напруги. Галузь застосування: чотириквадрантний перетворювач напруги в силових ланцюгах пристроїв живлення і управління пристроями залізничної автоматики, зокрема електроприводи стрілок, шлагбаумів переїзної сигналізації, тощо. Висновок. Проаналізовано роботу чотириквадрантного перетворювача в різних режимах роботи, з можливістю зміни частоти напруги живлення шляхом зміни ковзання, зміною числа пар полюсів, живильної напруги, за допомогою дроселів насичення, та методом широтно-імпульсної модуляції.Item Дослідження роботи інвертора в схемі управління стрілочним приводом (комплексна)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Кепін, Микола ВасильовичUKR: Дипломна робота виконана на 56 сторінках, містить 15 рисунків, 1 формулу та 19 використаних джерел. В дипломній роботі проведено Об’єкт розробки – модель керування асинхронним електродвигуном в стрілочному електроприводу. Мета роботи – розробка засобів та способів підвищення ефективності роботи стрілочних електроприводів. Методи дослідження – моделювання частотного перетворювача для керування роботою стрілочного електроприводу з асинхронним електродвигуном. В роботі проведено аналіз роботи електродвигунів постійного та змінного струму, розглянуто їх переваги та недоліки. Розроблено метод підвищення ефективності роботи стрілочних електроприводів шляхом заміни двигунів постійного струму на асинхронні двигуни з використанням автономного інвертора напруги. За результатами роботи можливе впровадження дослідної схеми живлення асинхронних двигунів в стрілочних електроприводах, які були встановлені на заміну двигунів постійного струму без використання додаткових жил кабелю.Item Дослідження спектрів нестаціонарних сигналів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Гулець, Богдан ІгоровичUKR: Бакалаврська робота виконана на 47 сторінок, містить 28 ілюстрацій та 15 використані джерела. В бакалаврській роботі проведено аналіз дослідження спектрів нестаціонарних сигналів. Розглянуто принципи побудови тональних рейкових кіл, їх влаштування. Досліджено схеми та апаратура ТРК, регулювання рейкового кола тональної частоти при заміні апаратури та ремонті кабелів. Досліджено спектральні характеристики сигнального струму ТРК, їх вимірювання. Досліджено спектральний аналіз сигнального струму. Мета полягає в детальному дослідженні спектрів нестаціонарних сигналів. Об’єкт дослідження – тональні рейкові кола. Предмет дослідження – дослідження частоти тональних рейкових кіл. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження спектрів нестаціонарних сигналів (комплексна)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Нудьга, Андрій ВолодимировичUKR: Дипломна робота виконана на 34 сторінках, містить 12 ілюстрацій, 2 формули та 6 використаних джерел. В бакалаврський роботі був зображений загальний принцип роботи системи автоматичної локомотивної сигналізації неперервного типу та відмови, які виникають під час її роботи. Дана характеристика сигналів та їх застосування в системі АЛСН. Були виконані за допомогою програмного забезпечення MatLab спектральні аналізи сигналів кодування системи АЛСН. Метою роботи було розробка питання, щодо покращення і підвищення безпеки руху поїздів при використанні автоматичної локомотивної сигналізації неперервного типу. Об’єктом дослідження виступав сигнальний струм АЛСН, його властивості та причини виникнення завад. Метод дослідження – аналітичний.Item Діагностування двигунів автошлагбаумів залізничних переїздів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Григоренко, Григорій СергійовичUKR: Відомості про об’єм пояснювальної записки: 48 сторінок, 6 рисунків, 6 таблиць, 23 джерела використаної літератури. Завдання дипломної роботи: розробити методику діагностування двигунів постійного струму автошлагбаумів залізничних переїздів і зняти його електромеханічну характеристику. Мета роботи – діагностувати двигун постійного струму з послідовним збудження автошлагбаумів залізничних переїздів і зняти його електромеханічну характеристику. В першому розділі виконано аналіз відмов в двигунах постійного струму залізничних переїздів. В другому розділі розроблено методику діагностування двигунів постійного струму з послідовним збудження автошлагбаумів залізничних переїздів і зняті його електромеханічні характеристики. В третьому розділі здійснено аналіз видів несправностей в двигунах постійного струму. В четвертому розділі розроблено технологічну карту. Результати роботи можуть бути використані при проектуванні та дослідженні систем залізничної автоматики. Матеріали роботи застосовуються в учбовому процесі університету в дисциплінах «Електроживлення систем автоматики», «Електричні кола і лінії залізничної автоматики», «Системи автоматики на перегонах» та «Станційні системи автоматики».Item Діагностування двигунів змінного струму стрілочних приводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Галкін, Артур ВікторовичUKR: Відомості про об’єм пояснювальної записки: 53 сторінки, 15 рисунків, 3 таблиці, 20 джерел використаної літератури. Завдання дипломної роботи: розробити методику діагностування трифазних двигунів стрілочних приводів, записати криві струму статору і проаналізувати, розрахувати робочі і механічну характеристику. Мета роботи – є автоматизації діагностування стрілочних електроприводів за допомогою спектрального аналізу кривої робочого струму статору. В першому розділі виконано аналіз відмов в двигунах змінного струму стрілочних приводів, видів несправностей і методів діагностування. В другому розділі розроблено методику розрахунку робочих і механічної характеристики за вихідними даними двигуна МСТ-0,25. В третьому розділі здійснено експериментальні дослідження кривої струму статору з метою ідентифікації несправностей в двигуні і їх прогнозування. Результати роботи можуть бути використані при проектуванні та дослідженні систем залізничної автоматики. Матеріали роботи застосовуються в учбовому процесі університету в дисциплінах «Електроживлення систем автоматики», «Електричні кола і лінії залізничної автоматики», «Системи автоматики на перегонах» та «Станційні системи автоматики».Item Діагностування двигунів метрополітену(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Сакович, Богдан ЛеонідовичUKR: Метою дипломної магістерської роботи є здійснення наукового обґрунтування впровадженню схем релейного захисту кіл електроживлення поста ЕЦ. В першому розділі проаналізовано засоби захисту електроживлячих пристроїв СЦБ, зокрема поста ЕЦ і панелей електроживлення. В другому розділі дано наукове обґрунтування впровадженню максимального струмового захисту з блокування по мінімальній напрузі, уточнена математична модель системи тягового електропостачання і ліній ВЛ СЦБ, ДПР. Третій розділ включає в себе оснащення заданого поста ЕЦ панелями електроживлення нового образца типу ПР1-ЕЦК, ПВП1-ЕЦК, ПВ1 – ЕЦК, ПП25.1-ЕЦК, ПСПН1 – ЕЦК. Виконано розрахунок потужності навантаження на панелі. Запропоновано впровадження нових типів акумуляторів і ДГА. В четвертому розділі розкрито засоби для підвищення надійності електроживлячих вузлів поста ЕЦ за рахунок впровадження нових магнітних пускачів фірми АВВ, блоків захисту від перенапруг Результати роботи можуть бути використані при проектуванні та дослідженні систем залізничної автоматики та зв’язку. Матеріали роботи застосовуються в учбовому процесі університету в дисциплінах «Електроживлення систем автоматики».Item Діагностування стрілочних двигунів постійного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Бешлюєв, Василь ОлександровичUKR: Метою роботи є удосконалення методики діагностування двигунів постійного струму типу МСП-0,25 стрілочних приводів типу СП-6. Актуальність роботи полягає в створенні умов для переходу від планово-попереджувальної технології до обслуговування за станом об’єкта і прогнозування відмов. В першому розділі виконано аналіз методів діагностування двигунів стрілочних електроприводів постійного струму, розглянуто характеристики й номінальні параметри стрілочного двигуна постійного струму МСП й визначено вихідні дані. В другому розділі розраховано електромеханічні характеристики двигуна МСП-0,25 за результатами виміру його параметрів під час технічного обслуговування. В третьому розділі розроблено лабораторний стенд для зняття електромеханічних характеристик стрілочних приводів з метою удосконалення методики його технічного обслуговування. В четвертому розділі розглянуто питання охорони праці при обслуговуванні стрілочних приводів. Результати роботи можуть бути використані при проектуванні систем залізничної автоматики і удосконаленні методів їх обслуговування. Матеріали роботи застосовуються в учбовому процесі університету в дисциплінах «Електроживлення систем залізничної автоматики» і «Електричні кола і лінії залізничної автоматики».Item Діагностування стрілочних електроприводів змінного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Пироженко, Ілля СергійовичUKR: У роботі досліджується спосіб визначення несправностей стрілочного електроприводу змінного струму в залежності від стану його складових елементів. Встановлено взаємозв’язок між струмом у робочому колі двигуна стрілочного електроприводу та несправностями як самого електродвигуна так і частин електроприводу, або стрілочного переводу. Мета дослідження – наукове обґрунтування можливості дистанційного діагностування стану стрілочного електроприводу змінного струму. Об’єкт дослідження – вплив дефектів робочих механізмів стрілочного електроприводу на форму та спектральний склад струму у робочому колі електроприводу. Предмет дослідження – часова та спектральна залежності струмової кривої переведення стрілки. Методи дослідження – аналіз впливу недоліків у роботі стрілочних переводів на амплітудні коливання та спектральні складові струму в робочому колі електроприводу, статистичний аналіз відмов у роботі стрілочного переводу за його складовими елементами.