Магістерські роботи кафедри Прикладна механіка та матеріалознавство (КПММ)
Permanent URI for this collection
UKR: Магістерські роботи кафедри "Прикладна механіка та матеріалознавство"
ENG: Master Thesis " Applied Mechanics and Materials Science"
ENG: Master Thesis " Applied Mechanics and Materials Science"
Browse
Browsing Магістерські роботи кафедри Прикладна механіка та матеріалознавство (КПММ) by Title
Now showing 1 - 20 of 28
Results Per Page
Sort Options
Item Аналіз впливу форми та розмірів робочого органу на ґрунт та сусідні комунікації(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Іванов, Олександр ВасильовичUK: В роботі проведено огляд варіантів отримання горизонтальних отворів у ґрунті для прокладання комунікацій, проведено патентний огляд варіантів проколювання отворів у ґрунті та їх розширення, приведена теорія визначення опору переміщення плоского робочого органу клиновидної форми та конічно-циліндричного робочого органу в залежності від нормованих характеристик ґрунту та його вологості, знайдена залежність впливу розміру наконечника від діаметра та кількості футлярів, що прокладаються одночасно. Наведено теорію визначення впливу форми та розмірів РО на сусідні комунікації та можливість їхнього сусідства. Проведено експериментальні дослідження на лабораторній установці кафедри прикладної механіки та матеріалознавства. Проведено аналіз небезпечних і шкідливих факторів при роботі проколюючої та лабораторних установок. Видані рекомендації щодо розмірів робочих органів. Мета дослідження полягає в отриманні теоретичних залежностей для визначення зони зміни щільності ґрунту від форми робочого органу та параметрів робочого органу. Предмет дослідження – можливість визначення можливості прокладання комунікацій в обмеженому міському підземному просторі. Метод дослідження – аналітичні викладки та перевірка на лабораторному обладнанні.Item Визначення виливу форми та частоти обертання бурової головки на зусилля проколювання горизонтально направленої пілотної свердловини(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Благовірний, Владислав ВіталійовичUK: Магістерська робота виконана на 96 сторшках, містить 38 рисунюв, б таблиць та 77 використані джерела. В роботі проведено огляд варіантів отримання горизонтальних отворів у rрунті для прокладання комунікацій, проведено патентний огляд варіантів керування траєкторією пілотної свердловини, та форми наконечника пілотного робочого органу РО. В процесі досліджень пілотних робочих наконечників були отримані розміри, що дають змогу найбільш ефективно виконувати проколювання Т І К та керування траєкторією. Визначено зусилля занурення РО в залежності від габаритних розмірів та типу rрунту та величина бічного зміщення РО в процесі керування траєкторіє, та вплив ваги штанг на керованість процесом. Встановлена мінімальна частота обертання РО, що обмежена характеристиками локаційної системи та можливостями установки для статичного проколювання. Проведено експериментально дослідження на лабораторній установці кафедри. Проведено аналіз небезпечних і шкідливих факторів, що діють на оператора при роботі установки. Видані рекомендації щодо розмірів пілотних наконечників робочих органів.Item Визначення та порівняльний аналіз кінематичних характеристик автоматичних трансмісій вантажного автомобіля(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Хорольський, Владислав ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 30 ілюстрацій, та 27 використаних джерел. Виконано огляд конструкцій і головних параметрів автоматичних і роботизованих коробок передач вантажних автомобілей відомих світових корпорацій, що займаються їх розробкою і виробництвом. Розглянути конструкції планетарних рядів, що входять в АКПП автомобілів. Представлені формули за якими визначаються передавальні числа цих механізмів. За допомогою інструментів візуального програмування додатку Simulink системи Matlab створена і налагоджена S-модель розподілу передавальних чисел коробки передач за законом геометричної прогресії з корекцією результату за лінійним законом.Item Вплив конструктивних параметрів кранових гальм на динамічні навантаження під час гальмування(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Васильєв, Дмитро СергійовичUKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 58 сторінках, містить 23 ілюстрації, 2 таблиці та 25 використаних джерел. Метою роботи є аналіз впливу динамічних навантажень, що діють на привод і металеву конструкцію вантажопідйомних машин при гальмуванні механізму пересування крана, шляхом застосування пружинно-гідравлічного гальма. Для досягнення визначеної мети вирішені наступні задачі: 1. Провести аналіз класифікації існуючих кранових гальм та напрямки їх вдосконалення. 2. Розглянути конструкції кранових гальм та виконати аналіз їх переваг та недоліків. 3. Провести порівняльну характеристику під час використання пружинно-гідравлічного гальма з постійною та перемінною жорсткостями відповідно до традиційних фрикційних гальм. 4. Розробити вимоги щодо безпеки під час експлуатації вантажопідйомних машин та роботі у зоні підвищеної небезпеки.Item Вплив розмірів складових ланок випробувального стенду для осей колісних пар на власні частоти коливань(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Ярковий, Дмитро МиколайовичUK: В магістерській роботі виконано огляд конструкцій для випробування осей колісних пар рухомого складу залізниць на витривалість. Дан опис методики побудови рівнянь рухів ланок стенду. Розраховані вихідні дані, що необхідні для визначення власних частот стенду. У пакеті Mathcad розроблений та налаштований алгоритм для визначення власних частот стенду. На математичній моделі виконані дослідження впливу на власні частоти розмірив важелів стенду. Побудовані графіки залежності власних частот стенда вид маси важелів, що пов’язана зі зміною розмірів їх перетину.Item Відмови й несправності вантажних транспортних засобів Scania та Man, оцінка та аналіз(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Іващенко, Антон ЮрійовичUKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 133 сторінках, містить 102 ілюстрації, 2 таблиці та 77 використаних джерел. Актуальність роботи полягає у тому, що аналіз несправностей та відмов вантажних транспортних засобів дозволить акцентувати увагу на конструктивному та технологічному поліпшенні проблемних вузлів та деталей автомобілів. У кваліфікаційній роботі наведені технічні рекомендації щодо доцільності конструктивного і технічного аналізу причин появи несправностей та відмов вантажних автомобілів на основі даних діючого підприємства «Дніпро-Скан-Сервіс» з оцінки технічного стану автомобілів, розглянуті питання технології усунення несправностей у вигляді класичних та новітніх технологічних процесів, надані авторські пропозиції з поліпшення проблемних вузлів вантажівок Scania та Man, що включають нові технічні рішення вузлів, застосування при конструюванні т а виробництві сучасних матеріалів і технологій, кібернетичного оновлення деталей та складальних одиниць автомобіля. В подальшому доцільно виконати поглиблений аналіз несправностей та відмов вантажних транспортних засобів. Мета роботи – встановлення причинно-наслідкового зв’язку між несправностями та відмовами елементів автомобільних транспортних засобів типу Scania і Man та причинами їх появи, а також дослідження конструктивних частин вантажівок і виявлення найбільш раціональних напрямків оптимізації майбутніх конструктивних рішень з цього напрямку.Item Дослідження власних і вимушених коливань відцентрово-ливарного модуля на карданній підвісці(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Киричук, Владислав ВолодимировичUK: магістерській роботі виконано огляд конструкцій відцентрових ливарних машин, які мають жорсткий і пружній устрій опор форми. Розроблена математична модель вільних і вимушених коливань відцентрово-ливарного модуля на карданній підвісці. Складено алгоритми розрахунку власних частот та амплітудно-частотної характеристик ливарного модуля. На математичні моделі виконані дослідження впливу на власні частоти довжини деталей підвіски. Побудована та досліджена амплітудно-частотна характеристика відцентрового ливарного модуля. У розділу охорони праці і дій у надзвичайних ситуаціях описані правила безпечної роботи в ливарних цехах, які мають відцентрові ливарні машини та супутнє обладнання.Item Дослідження ефективності процесу ущільнення ґрунту котком з комбінованою робочою поверхнею(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Григоренко, Іван СергійовичUK: В магістерській роботі зроблені розрахунки моделі взаємодії робочого органу катка блокуючої дії з ґрунтом. В роботі виконані розрахунки сили тяги, яка змінюється в залежності від внутрішнього діаметра вальця, та порахована кількість проходів та технічна продуктивність котка. Для підтвердження раціонального використання даної моделі вальця побудовані графіки залежностей контактного тиску від форми поверхні робочого органу, роботи при ущільнені статичним навантаженням, глибини взаємодії вальця з ґрунтом, сили тяги від виду робочого органу. З побудованих графіків можна зробити висновки, що дана модель вальця, для ущільнення необхідних ґрунтів, являється найбільш ефективною, і впровадження є доцільним. Розроблені основи охорони праці та безпеки під час виконання робіт модернізації та експлуатації профільного котка. Мета дослідження полягає в дослідженні взаємодії коткового робочого органу блокуючої дії з ґрунтом. Об’єкт дослідження – Процес ущільнення ґрунту профільним робочим органом котка. Предмет дослідження – раціональні параметри профільного робочого органу котка. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження ефективності роботи бульдозерного неповоротного відвала з комбінованою ножовою системою(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Реутов, Роман ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 71 сторінках, містить 44 ілюстрацій, 24 таблиці та 11 використаних джерел. В магістерській роботі виконані дослідження фізичної моделі неповоротного відвала бульдозера з комбінованою ножовою системою щодо підвищення ефективності використання бульдозера з робочим органом інтенсифікуючої дії на ґрунт енергозбережного типу. Для підтвердження ефективності раціонального застосування даної моделі ножової системи виконані співставлення сили копання, потужності копання, продуктивності та енергоємності, які свідчать про більшу ефективність запропонованого технічного рішення порівняно з традиційними неповоротними відвалами бульдозерів. На основі результатів досліджень зроблені висновки, що даний тип комбінованої ножової системи при копанні ґрунтів є найбільш ефективним і впровадження є доцільним. Розроблені основи охорони праці та безпеки під час експлуатації бульдозерів та заходи безпеки у надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження - зниження енергоємності процесу розробки ґрунту бульдозером з неповоротним відвалом, підвищення продуктивності, розширення технологічних можливостей бульдозера та зменшення матеріалоємності обладнання. Об’єкт дослідження – Процес копання ґрунту бульдозером з неповоротним відвалом та комбінованою ножовою системою. Предмет дослідження – раціональні параметри комбінованої ножової системи. Методи дослідження – аналітичний та експериментальний.Item Дослідження ефективності роботи одноківшевого фронтального навантажувача(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Байдак, Данило ВіталійовичUK: В магістерській роботі на основі огляду і аналізу технічних рішень аналогів запропонована і досліджена нова конструкція робочого обладнання фронтального навантажувача з двощелепним двосекційним ковшем із загальним описом її структури і можливостей. Виконаний розрахунок і дослідження параметрів робочого обладнання, приведена область ефективного використання, розроблений ряд збірних креслень елементів обладнання. Зроблені висновки та надані пропозиції з подальшого удосконалення запропонованого технічного рішення робочого обладнання фронтального одноківшевого навантажувача. Розроблені основи охорони праці та безпеки при експлуатації одноковшевого фронтального навантажувача. Мета дослідження полягає в підвищенні ефективності використання одноковшевого фронтального навантажувача шляхом модернізації робочого обладнання, за рахунок дообладнання його конструкції навісною щелепою. Об’єкт дослідження – робоче обладнання одноковшевого фронтального навантажувача. Предмет дослідження – раціональні параметри робочого обладнання одноковшевого фронтального навантажувача. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження ефективності роботи ґрунтового котка з комбінованою робочою поверхнею(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Золоторог, Роман ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 111 сторінках, містить 75 ілюстрацій, 10 таблиць та 26 використаних джерел. В магістерській роботі зроблені розрахунки моделі взаємодії робочого органу катка блокуючої дії з ґрунтом. В роботі виконані розрахунки сили тяги, яка змінюється в залежності від внутрішнього діаметра вальця, та порахована кількість проходів та технічна продуктивність котка. Для підтвердження раціонального використання даної моделі вальця побудовані графіки залежностей контактного тиску від форми поверхні робочого органу, роботи при ущільнені статичним навантаженням, глибини взаємодії вальця з ґрунтом, сили тяги від виду робочого органу. З побудованих графіків можна зробити висновки, що дана модель вальця, для ущільнення необхідних ґрунтів, являється найбільш ефективною, і впровадження є доцільним. Розроблені основи охорони праці та безпеки під час виконання робіт модернізації та експлуатації профільного котка. Мета дослідження: розробка найбільш ефективного комбінованого профілю робочої поверхні котка грунтоущільнюючої машини. Об’єкт дослідження – Процес ущільнення ґрунту профільним робочим органом котка. Предмет дослідження – раціональні параметри профільного робочого органу котка. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження залежності енерговитрат на кочення коліс вантажівок від конструкції шин(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Марченко, Микита АнатолійовичUK: Магістерська робота виконана на 94 сторінках, містить 16 ілюстрацій, 1 таблиця та 80 використаних джерел. Актуальність роботи обумовлена необхідністю оцінки автомобільних шин задля підвищення безпеки й ефективності експлуатації автомобільного транспорту, оскільки на сьогоднішній день автомобільний транспорт є найбільш затребуваним способом доставки вантажів та пасажирів, як в Україні, так і у всьому світі. Одним з основних експлуатаційних параметрів шини є тиск в шинах, який необхідно контролювати для зменшення витрат на безпечну експлуатацію автомобіля та продовження його ресурсу. Внаслідок моніторингу тиску та збільшення ресурсу шин, знизиться викид у навколишнє середовище шкідливого гумового пилу: зниження викидів якого протягом року складе в середньому близько 190 кг на один автомобіль. Відповідно зниження викидів шкідливих речовин із відпрацьованими газами внаслідок зниження витрати палива: викиди оксиду вуглецю (CO) знизяться на 94,2 кг, вуглеводнів (CH) на 30,18 кг та оксидів азоту (NOx) на 135,33 кг. Мета роботи – визначення конструктивних параметрів шин, від яких залежать енерговитрати на кочення коліс вантажівок.Item Дослідження навантаженості ходового обладнання гусеничного екскаватора(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Донгрі, Джон МарсалUK: Метою магістерської роботи є встановлення закономірностей розподілу навантаження між опорними елементами гусеничного ходового обладнання з урахуванням умов спирання машини. В дипломній роботі отримано системи розрахункових рівнянь, які зв’язують параметри зовнішнього навантаження з навантаженнями на опорні точки; визначені зовнішні навантаження, які діють на екскаватор, приведені до рівнодіючої сили і вибігу рівнодіючої; визначено залежності зміни положення рівнодіючої всіх сил при роботі екскаватора. Розроблена в даній роботі математична модель навантаження опорних елементів гусеничної машини дозволяє провести аналіз навантаженості в опорних точках під час роботи екскаватора в різних умовах спирання машини та дозволяє відслідкувати вплив зовнішніх факторів з урахуванням просторового навантаження. В економічній частині виконано оцінку очікуваного економічного ефекту при виконанні робіт.Item Дослідження параметрів безпеки при експлуатації спецавтотранспорту для перевезення небезпечних наливних вантажів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Черкудінов, Володимир ЕдуардовичUK: Магістерська робота виконана на 78 сторінках, містить 14 рисунків, 2 таблиці, 10 схем, 3 фотографії та 17 використаних джерел. В роботі досліджуються питання пов'язані з безпечною експлуатацією автоцистерн для перевезення небезпечних наливних вантажів. Особливу увагу приділено аналізу аварійності за останні роки та дослідження несправностей автоцистерн, що сприяють кількісним втратам нафтопродуктів. Використовуючи теоретичне осмислення наукових праць та аналіз критеріїв безпеки при експлуатації автомобільних цистерн встановлено, що основні причини небезпечних ситуацій пов' язані з дефектами і втомними явищами в металах та зварних елементах цистерн. Сформульовані основні висновки, в яких наголошено, що особливу увагу необхідно приділяти контролю якості зварних з'єднань та своєчасному діагностуванню можливих руйнувань. Враховуючи, щ о автоцистерна перевозить вантаж, який діє на оболонку резервуара та зварювальні шви агресивно, при розрахунку необхідно приймати підвищеню коефіцієнту запасу міцності. Або враховувати додаткові антикорозійні матеріали які будуть захищати цистерну від дії агресивного середовища.Item Дослідження параметрів вібраційних систем грунтоущільнюючої техніки з динамічним впливом на грунт(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Андрієвський, Леонід ВіталійовичUK: В магістерській роботі проведений аналіз методів ущільнення грунту. Розглянутий вібраційний, статичний, маніпуляційний та ударний методи ущільнення. Показані схеми ущільнення, визначене поняття градієнту ущільнення та його вплив на якість ущільнення. Описані параметри вібраційних систем віброкотка, такі як: амплітуда коливання, повна прикладена сила, відцентрова сила, відношення вібруючою маси до підвішеної маси. Описане явище резонансу та як воно впливає на якість ущільнення при різних умовах роботи віброкотка. Мета дослідження полягає в розробці створення високопродукивної дорожньої техніки, в тому числі дорожніх котків, які є основним засобом для ущільнення і зміцнення дорожньо-будівельних матеріалів, обумовлюється гострою необхідністю розвитку транспортної інфраструктури. Предмет дослідження – вібраційні системи віброкотків. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження процесу проколювання ґрунту з корекцією траєкторії(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Шнурова, Юлія КостянтинівнаUK: В роботі проведено огляд варіантів отримання горизонтальних порожнин у ґрунті для прокладання лінійно протяжних об’єктів, проведено патентний огляд варіантів корегування траєкторії отворів, огляд варіантів систем контролю положення бурової голівки в масиві ґрунту. Окремо було вивчено досліди проведені Харківськими колегами та на основі них проведені натурні польові випробування для підтвердження теоретичних викладок. Практично, на базі робочої машини для проколювання ґрунту з корекцією траєкторії МПК-40-100 фірми МБК «Сінергія», м. Дніпро, проведено ряд практичних дослідів для визначення ефективності використання бурової голівки зі скосом, для проколювання стартових отворів, в ході яких визначили найбільш прийнятний кут загострення та діаметр голівки. Отримані результати були перевірені на кількох об’єктах, де довжина керованого проколу сягала 55-60 м. Проведено аналіз небезпечних і шкідливих факторів при роботі проколюючої та лабораторних установок. Видані рекомендації щодо розмірів, кута загострення робочого органу в залежності від типу ґрунту та його вологості Мета дослідження полягає у встановленні впливу параметрів робочого органу на фізичні процеси формування свердловини з криволінійною траєкторією в масиві ґрунту, провести експериментальні дослідження процесів керованого проколу ґрунту в залежності від параметрів робочого органу для перевірки теоретичних. Предмет дослідження – закономірності проколу ґрунту робочим органом з асиметричним наконечником у вигляді зміщеної конічної форми. Метод дослідження – аналітичні викладки та перевірка на робочому обладнанні в реальних умовах.Item Дослідження та аналіз показників ефективності роботи дизель-молота на базі екскаватора Е-10011(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Антонишен, Олександр ГеннадійовичUK: В магістерській роботі проведений аналіз питань розробки та проектування машини для ударного занурення паль з покращеними техніко-економічними показниками. При розробці використовувались результати досліджень на математичних моделях. Ці результати дадуть можливість вибрати основні параметри, такі як енергія удару та кількість ударів за хвилину. Мета дослідження – обґрунтування параметрів палезанурювальних машин на прикладі дизель-молота на базі екскаватора Е-10011. Предмет дослідження – дизель-молот на базі екскаватора Е-10011. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження та розробка вібраційної системи ґрунтоущільнювального котка(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Ковальов, Максим МаксимовичUK: В магістерській роботі: проведена оцінка та аналіз досліджень в області створення вібраційних систем машин; розроблена конструкція та розрахункова схема планетарного вібраційного збуджувача коливань з внутрішньою обкаткою кільцевого дебалансу, що створює потужну збурюючу силу; надані пропозиції щодо розміщення дебалансів та визначення їх раціональних параметрів; надані рекомендації щодо альтернативного вибору структурної та параметричної схеми складових частин вібраційних систем; визначені раціональні схем встановлення дебалансів в котках для ущільнення ґрунту. Розроблені основи охорони праці та безпеки при роботі з віброустановками. Мета дослідження полягає в розробці дебалансних систем вібраційного обладнання для ґрунтоущільнювального котка. Об’єкт дослідження – вібраційна система ґрунтоущільнювального котка. Предмет дослідження – раціональні параметри вібраційної системи ґрунтоущільнювального котка. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження технологічної системи «екскаватор-самоскид» з метою підвищення техніко-економічних показників(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Ткаченко, Михайло РомановичUK: Метою дослідження є встановлення закономірності впливу техніко-експлуатаційних показників роботи самоскидів на продуктивність системи «екскаватор-самоскид» і екскаватора зокрема. Розглянута класифікація систем «екскаватор - самоскид». Проведені дослідження процесу функціонування систем «екскаватор - самоскид». Виявлені умови які призводять до збільшення вироблення системи «екскаватор – самоскид». Отримані закономірності зміни продуктивності дозволяють створити модель опису функціонування системи «екскаватор - самоскид» з урахуванням дискретності технологічного процесу.Item Комплексна оцінка з метою підвищення технологічного рівня ремонтних майстерень Держспецтрансслужби(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Мирошниченко, Сергій СтаніславовичUK: Отримано статистичні оцінки впливу технологічного рівня ремонтних майстерень підприємств на показники технічної готовності, собівартості ремонту та тривалості ремонтно-обслуговуючих робіт. Проведені дослідження дозволили придбати нові знання в області оцінки технологічного рівня ремонтних майстерень і вдосконалювати на цій основі параметри технічного сервісу техніки. Основні результати досліджень використані в підрозділах Держспецтрансслужби при технологічній підготовці ремонтних майстерень до обслуговування машин і забезпеченню їх готовності до виконання завдань за призначенням.