Магістерські роботи кафедри Прикладна механіка та матеріалознавство (КПММ)
Permanent URI for this collection
UKR: Магістерські роботи кафедри "Прикладна механіка та матеріалознавство"
ENG: Master Thesis " Applied Mechanics and Materials Science"
ENG: Master Thesis " Applied Mechanics and Materials Science"
Browse
Browsing Магістерські роботи кафедри Прикладна механіка та матеріалознавство (КПММ) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 28
Results Per Page
Sort Options
Item Побудова та аналіз параметричної залежності потужності похилих стрічкових конвеєрів від їх проектних характеристик(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Гладков, Юрій АндрійовичUK: У магістерській роботі побудована параметрична залежність величини приводу стрічкових конвеєрів з похилою трасою від його проектної продуктивності, яка враховує геометричні розміри траси, тип та фізико-механічні властивості вантажу. Проведено графічний аналіз залежності потужності приводу від проектних параметрів. Розроблено основи охорони праці та техніки безпеки під час роботи стрічкових конвеєрів із похилим маршрутом. Метою роботи є дослідження впливу проектних характеристик похилих стрічкових конвеєрів на параметри його приводу, зокрема потужність. Предметом дослідження є залежність потужності приводу похилого стрічкового конвеєра від проектних даних. Метод дослідження аналітичний.Item Дослідження параметрів вібраційних систем грунтоущільнюючої техніки з динамічним впливом на грунт(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Андрієвський, Леонід ВіталійовичUK: В магістерській роботі проведений аналіз методів ущільнення грунту. Розглянутий вібраційний, статичний, маніпуляційний та ударний методи ущільнення. Показані схеми ущільнення, визначене поняття градієнту ущільнення та його вплив на якість ущільнення. Описані параметри вібраційних систем віброкотка, такі як: амплітуда коливання, повна прикладена сила, відцентрова сила, відношення вібруючою маси до підвішеної маси. Описане явище резонансу та як воно впливає на якість ущільнення при різних умовах роботи віброкотка. Мета дослідження полягає в розробці створення високопродукивної дорожньої техніки, в тому числі дорожніх котків, які є основним засобом для ущільнення і зміцнення дорожньо-будівельних матеріалів, обумовлюється гострою необхідністю розвитку транспортної інфраструктури. Предмет дослідження – вібраційні системи віброкотків. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження та розробка вібраційної системи ґрунтоущільнювального котка(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Ковальов, Максим МаксимовичUK: В магістерській роботі: проведена оцінка та аналіз досліджень в області створення вібраційних систем машин; розроблена конструкція та розрахункова схема планетарного вібраційного збуджувача коливань з внутрішньою обкаткою кільцевого дебалансу, що створює потужну збурюючу силу; надані пропозиції щодо розміщення дебалансів та визначення їх раціональних параметрів; надані рекомендації щодо альтернативного вибору структурної та параметричної схеми складових частин вібраційних систем; визначені раціональні схем встановлення дебалансів в котках для ущільнення ґрунту. Розроблені основи охорони праці та безпеки при роботі з віброустановками. Мета дослідження полягає в розробці дебалансних систем вібраційного обладнання для ґрунтоущільнювального котка. Об’єкт дослідження – вібраційна система ґрунтоущільнювального котка. Предмет дослідження – раціональні параметри вібраційної системи ґрунтоущільнювального котка. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження та аналіз показників ефективності роботи дизель-молота на базі екскаватора Е-10011(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Антонишен, Олександр ГеннадійовичUK: В магістерській роботі проведений аналіз питань розробки та проектування машини для ударного занурення паль з покращеними техніко-економічними показниками. При розробці використовувались результати досліджень на математичних моделях. Ці результати дадуть можливість вибрати основні параметри, такі як енергія удару та кількість ударів за хвилину. Мета дослідження – обґрунтування параметрів палезанурювальних машин на прикладі дизель-молота на базі екскаватора Е-10011. Предмет дослідження – дизель-молот на базі екскаватора Е-10011. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження процесу проколювання ґрунту з корекцією траєкторії(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Шнурова, Юлія КостянтинівнаUK: В роботі проведено огляд варіантів отримання горизонтальних порожнин у ґрунті для прокладання лінійно протяжних об’єктів, проведено патентний огляд варіантів корегування траєкторії отворів, огляд варіантів систем контролю положення бурової голівки в масиві ґрунту. Окремо було вивчено досліди проведені Харківськими колегами та на основі них проведені натурні польові випробування для підтвердження теоретичних викладок. Практично, на базі робочої машини для проколювання ґрунту з корекцією траєкторії МПК-40-100 фірми МБК «Сінергія», м. Дніпро, проведено ряд практичних дослідів для визначення ефективності використання бурової голівки зі скосом, для проколювання стартових отворів, в ході яких визначили найбільш прийнятний кут загострення та діаметр голівки. Отримані результати були перевірені на кількох об’єктах, де довжина керованого проколу сягала 55-60 м. Проведено аналіз небезпечних і шкідливих факторів при роботі проколюючої та лабораторних установок. Видані рекомендації щодо розмірів, кута загострення робочого органу в залежності від типу ґрунту та його вологості Мета дослідження полягає у встановленні впливу параметрів робочого органу на фізичні процеси формування свердловини з криволінійною траєкторією в масиві ґрунту, провести експериментальні дослідження процесів керованого проколу ґрунту в залежності від параметрів робочого органу для перевірки теоретичних. Предмет дослідження – закономірності проколу ґрунту робочим органом з асиметричним наконечником у вигляді зміщеної конічної форми. Метод дослідження – аналітичні викладки та перевірка на робочому обладнанні в реальних умовах.Item Вплив розмірів складових ланок випробувального стенду для осей колісних пар на власні частоти коливань(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Ярковий, Дмитро МиколайовичUK: В магістерській роботі виконано огляд конструкцій для випробування осей колісних пар рухомого складу залізниць на витривалість. Дан опис методики побудови рівнянь рухів ланок стенду. Розраховані вихідні дані, що необхідні для визначення власних частот стенду. У пакеті Mathcad розроблений та налаштований алгоритм для визначення власних частот стенду. На математичній моделі виконані дослідження впливу на власні частоти розмірив важелів стенду. Побудовані графіки залежності власних частот стенда вид маси важелів, що пов’язана зі зміною розмірів їх перетину.Item Обґрунтування способів підвищення кута підйому траси канатної дороги(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Демчук, Олександр ДмитровичUK: Метою роботи є встановлення залежності кута підйому траси від параметрів ходового обладнання канатної дороги з самохідними вагонами та розробка схем технічних засобів, які дозволяють підвищити значення цього кута. Як засіб підвищення кута підйому траси пропонується використання системи притискних роликів, які встановлюються безпосередньо біля приводних коліс ходового обладнання вагона. Притискаючи канат, вони створюють додаткове навантаження, яке збільшує силу зчеплення коліс з несучим канатом. Дослідження показали, що найбільший вплив на величину кута підйому траси мають коефіцієнт зчеплення коліс з канатом та коефіцієнт додаткового навантаження. Коефіцієнт зчеплення коліс з канатом визначається властивостями каната та футерівки коліс і в межах даної роботи приймається за аналогами, а зміна коефіцієнта додаткового навантаження реалізується за рахунок використання системи притискних роликів. Об’єкт дослідження – процес взаємодії ходового обладнання вагонів з несучим канатом канатної дороги. Предмет дослідження – параметри ходового обладнання вагонів канатної дороги. Методи дослідження ґрунтуються на положеннях теорії гнучких ниток та класичної механіки.Item Дослідження власних і вимушених коливань відцентрово-ливарного модуля на карданній підвісці(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Киричук, Владислав ВолодимировичUK: магістерській роботі виконано огляд конструкцій відцентрових ливарних машин, які мають жорсткий і пружній устрій опор форми. Розроблена математична модель вільних і вимушених коливань відцентрово-ливарного модуля на карданній підвісці. Складено алгоритми розрахунку власних частот та амплітудно-частотної характеристик ливарного модуля. На математичні моделі виконані дослідження впливу на власні частоти довжини деталей підвіски. Побудована та досліджена амплітудно-частотна характеристика відцентрового ливарного модуля. У розділу охорони праці і дій у надзвичайних ситуаціях описані правила безпечної роботи в ливарних цехах, які мають відцентрові ливарні машини та супутнє обладнання.Item Дослідження технологічної системи «екскаватор-самоскид» з метою підвищення техніко-економічних показників(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Ткаченко, Михайло РомановичUK: Метою дослідження є встановлення закономірності впливу техніко-експлуатаційних показників роботи самоскидів на продуктивність системи «екскаватор-самоскид» і екскаватора зокрема. Розглянута класифікація систем «екскаватор - самоскид». Проведені дослідження процесу функціонування систем «екскаватор - самоскид». Виявлені умови які призводять до збільшення вироблення системи «екскаватор – самоскид». Отримані закономірності зміни продуктивності дозволяють створити модель опису функціонування системи «екскаватор - самоскид» з урахуванням дискретності технологічного процесу.Item Розробка алгоритму прискореного розрахунку потужності похилого ланцюгового елеватору(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Поздняков, Валер’ян ОлеговичUK: В магістерській роботі проведено аналіз залежності всіх розрахункових величин від проектних параметрів елеватору. Побудовано алгоритм прискореного визначення потужності приводу елеватору по його проектним характеристикам. Розроблені основи охорони праці та безпеки при роботі похилих елеваторів. Мета роботи полягає в дослідженні впливу проектних характеристик похилих ковшових ланцюгових елеваторів на потужність його приводу. Предмет дослідження – прискорений алгоритм розрахунку потужності приводу похилого ковшовогох ланцюгового елеватору від проектних даних. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження ефективності процесу ущільнення ґрунту котком з комбінованою робочою поверхнею(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Григоренко, Іван СергійовичUK: В магістерській роботі зроблені розрахунки моделі взаємодії робочого органу катка блокуючої дії з ґрунтом. В роботі виконані розрахунки сили тяги, яка змінюється в залежності від внутрішнього діаметра вальця, та порахована кількість проходів та технічна продуктивність котка. Для підтвердження раціонального використання даної моделі вальця побудовані графіки залежностей контактного тиску від форми поверхні робочого органу, роботи при ущільнені статичним навантаженням, глибини взаємодії вальця з ґрунтом, сили тяги від виду робочого органу. З побудованих графіків можна зробити висновки, що дана модель вальця, для ущільнення необхідних ґрунтів, являється найбільш ефективною, і впровадження є доцільним. Розроблені основи охорони праці та безпеки під час виконання робіт модернізації та експлуатації профільного котка. Мета дослідження полягає в дослідженні взаємодії коткового робочого органу блокуючої дії з ґрунтом. Об’єкт дослідження – Процес ущільнення ґрунту профільним робочим органом котка. Предмет дослідження – раціональні параметри профільного робочого органу котка. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження навантаженості ходового обладнання гусеничного екскаватора(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Донгрі, Джон МарсалUK: Метою магістерської роботи є встановлення закономірностей розподілу навантаження між опорними елементами гусеничного ходового обладнання з урахуванням умов спирання машини. В дипломній роботі отримано системи розрахункових рівнянь, які зв’язують параметри зовнішнього навантаження з навантаженнями на опорні точки; визначені зовнішні навантаження, які діють на екскаватор, приведені до рівнодіючої сили і вибігу рівнодіючої; визначено залежності зміни положення рівнодіючої всіх сил при роботі екскаватора. Розроблена в даній роботі математична модель навантаження опорних елементів гусеничної машини дозволяє провести аналіз навантаженості в опорних точках під час роботи екскаватора в різних умовах спирання машини та дозволяє відслідкувати вплив зовнішніх факторів з урахуванням просторового навантаження. В економічній частині виконано оцінку очікуваного економічного ефекту при виконанні робіт.Item Прогнозування залишкового ресурсу будівельної відновлювальної техніки підприємств транспорту(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Панченко, Тимур ВолодимировичUK: Метою даної роботи є дослідження змін залишкового ресурсу в процесі експлуатації будівельної відновлювальної техніки. Проведено аналіз сучасних методів визначення залишкового ресурсу будівельної відновлювальної техніки підприємств транспорту, та на їх основі удосконалено методику розрахунку визначення залишкового ресурсу. Створена програма розрахунку залишкового ресурсу в середовищі Delphi. При використанні комп’ютерних технологій на ділянках діагностики, прогнозований залишковий ресурс можна проводити по всім збірним одиницям та машинам в цілому. При цьому в розрахунку враховується показник ступені який характеризується інтенсивністю зміни діагностичного параметру в усьому діапазоні напрацювань і який залежить від умов експлуатації і режимів роботи.Item Комплексна оцінка з метою підвищення технологічного рівня ремонтних майстерень Держспецтрансслужби(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Мирошниченко, Сергій СтаніславовичUK: Отримано статистичні оцінки впливу технологічного рівня ремонтних майстерень підприємств на показники технічної готовності, собівартості ремонту та тривалості ремонтно-обслуговуючих робіт. Проведені дослідження дозволили придбати нові знання в області оцінки технологічного рівня ремонтних майстерень і вдосконалювати на цій основі параметри технічного сервісу техніки. Основні результати досліджень використані в підрозділах Держспецтрансслужби при технологічній підготовці ремонтних майстерень до обслуговування машин і забезпеченню їх готовності до виконання завдань за призначенням.Item Обґрунтування конструктивних параметрів кранових пружних буферних пристроїв(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Нікітенко, Євгеній СергійовичUK: Метою магістерської роботи є аналіз конструктивного виконання захисних систем мостових кранів, виявлення перспективних напрямів удосконалення пружних буферних пристроїв і обґрунтування їх конструктивних параметрів. Виконано порівняльний аналіз різних типів буферних пристроїв за будовою, за принципом дії, за ефективністю роботи під час контакту крана з тупиковим упором. Запропонована математична модель руху мостового крана при наїзді на тупикові упори дозволяє провести аналіз ефективності різних типів пружних кранових буферів, встановити раціональні параметри та характеристики. Встановлено вплив параметрів буферних пристрів на динамічні навантаження, які сприймають елементи конструкції крана та підкранових споруд під час їх спрацювання, та на характеристики динамічних процесів гальмування.Item Аналіз впливу форми та розмірів робочого органу на ґрунт та сусідні комунікації(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Іванов, Олександр ВасильовичUK: В роботі проведено огляд варіантів отримання горизонтальних отворів у ґрунті для прокладання комунікацій, проведено патентний огляд варіантів проколювання отворів у ґрунті та їх розширення, приведена теорія визначення опору переміщення плоского робочого органу клиновидної форми та конічно-циліндричного робочого органу в залежності від нормованих характеристик ґрунту та його вологості, знайдена залежність впливу розміру наконечника від діаметра та кількості футлярів, що прокладаються одночасно. Наведено теорію визначення впливу форми та розмірів РО на сусідні комунікації та можливість їхнього сусідства. Проведено експериментальні дослідження на лабораторній установці кафедри прикладної механіки та матеріалознавства. Проведено аналіз небезпечних і шкідливих факторів при роботі проколюючої та лабораторних установок. Видані рекомендації щодо розмірів робочих органів. Мета дослідження полягає в отриманні теоретичних залежностей для визначення зони зміни щільності ґрунту від форми робочого органу та параметрів робочого органу. Предмет дослідження – можливість визначення можливості прокладання комунікацій в обмеженому міському підземному просторі. Метод дослідження – аналітичні викладки та перевірка на лабораторному обладнанні.Item Дослідження ефективності роботи одноківшевого фронтального навантажувача(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Байдак, Данило ВіталійовичUK: В магістерській роботі на основі огляду і аналізу технічних рішень аналогів запропонована і досліджена нова конструкція робочого обладнання фронтального навантажувача з двощелепним двосекційним ковшем із загальним описом її структури і можливостей. Виконаний розрахунок і дослідження параметрів робочого обладнання, приведена область ефективного використання, розроблений ряд збірних креслень елементів обладнання. Зроблені висновки та надані пропозиції з подальшого удосконалення запропонованого технічного рішення робочого обладнання фронтального одноківшевого навантажувача. Розроблені основи охорони праці та безпеки при експлуатації одноковшевого фронтального навантажувача. Мета дослідження полягає в підвищенні ефективності використання одноковшевого фронтального навантажувача шляхом модернізації робочого обладнання, за рахунок дообладнання його конструкції навісною щелепою. Об’єкт дослідження – робоче обладнання одноковшевого фронтального навантажувача. Предмет дослідження – раціональні параметри робочого обладнання одноковшевого фронтального навантажувача. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження ефективності роботи ґрунтового котка з комбінованою робочою поверхнею(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Золоторог, Роман ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 111 сторінках, містить 75 ілюстрацій, 10 таблиць та 26 використаних джерел. В магістерській роботі зроблені розрахунки моделі взаємодії робочого органу катка блокуючої дії з ґрунтом. В роботі виконані розрахунки сили тяги, яка змінюється в залежності від внутрішнього діаметра вальця, та порахована кількість проходів та технічна продуктивність котка. Для підтвердження раціонального використання даної моделі вальця побудовані графіки залежностей контактного тиску від форми поверхні робочого органу, роботи при ущільнені статичним навантаженням, глибини взаємодії вальця з ґрунтом, сили тяги від виду робочого органу. З побудованих графіків можна зробити висновки, що дана модель вальця, для ущільнення необхідних ґрунтів, являється найбільш ефективною, і впровадження є доцільним. Розроблені основи охорони праці та безпеки під час виконання робіт модернізації та експлуатації профільного котка. Мета дослідження: розробка найбільш ефективного комбінованого профілю робочої поверхні котка грунтоущільнюючої машини. Об’єкт дослідження – Процес ущільнення ґрунту профільним робочим органом котка. Предмет дослідження – раціональні параметри профільного робочого органу котка. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження ефективності роботи бульдозерного неповоротного відвала з комбінованою ножовою системою(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Реутов, Роман ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 71 сторінках, містить 44 ілюстрацій, 24 таблиці та 11 використаних джерел. В магістерській роботі виконані дослідження фізичної моделі неповоротного відвала бульдозера з комбінованою ножовою системою щодо підвищення ефективності використання бульдозера з робочим органом інтенсифікуючої дії на ґрунт енергозбережного типу. Для підтвердження ефективності раціонального застосування даної моделі ножової системи виконані співставлення сили копання, потужності копання, продуктивності та енергоємності, які свідчать про більшу ефективність запропонованого технічного рішення порівняно з традиційними неповоротними відвалами бульдозерів. На основі результатів досліджень зроблені висновки, що даний тип комбінованої ножової системи при копанні ґрунтів є найбільш ефективним і впровадження є доцільним. Розроблені основи охорони праці та безпеки під час експлуатації бульдозерів та заходи безпеки у надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження - зниження енергоємності процесу розробки ґрунту бульдозером з неповоротним відвалом, підвищення продуктивності, розширення технологічних можливостей бульдозера та зменшення матеріалоємності обладнання. Об’єкт дослідження – Процес копання ґрунту бульдозером з неповоротним відвалом та комбінованою ножовою системою. Предмет дослідження – раціональні параметри комбінованої ножової системи. Методи дослідження – аналітичний та експериментальний.Item Визначення та порівняльний аналіз кінематичних характеристик автоматичних трансмісій вантажного автомобіля(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Хорольський, Владислав ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 30 ілюстрацій, та 27 використаних джерел. Виконано огляд конструкцій і головних параметрів автоматичних і роботизованих коробок передач вантажних автомобілей відомих світових корпорацій, що займаються їх розробкою і виробництвом. Розглянути конструкції планетарних рядів, що входять в АКПП автомобілів. Представлені формули за якими визначаються передавальні числа цих механізмів. За допомогою інструментів візуального програмування додатку Simulink системи Matlab створена і налагоджена S-модель розподілу передавальних чисел коробки передач за законом геометричної прогресії з корекцією результату за лінійним законом.