Магістерські випускні роботи
Permanent URI for this community
ENG: Master's theses
Browse
Browsing Магістерські випускні роботи by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 863
Results Per Page
Sort Options
Item Ескізний проект вантажного тепловоза з осьовою формулою 30 – 30(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Колісник, Дар’я ІгорівнаUK: Для зниження впливу ударів і величини бічних сил на крайніх осях встановлюються пружні осьові упори з попереднім натягом. При цьому жорсткий удар об рейки виходить тільки від маси колісної пари, пружність осьового упору значно подовжує шлях, на якому поглинається сила набігаючого екіпажу. Попередній натяг необхідний для того, щоб виключити непотрібне поперечне переміщення осей відносно рами під час руху. Визначено основні габаритні розміри та виконано габаритний баланс проектного тепловоза. На основі аналізу характеристик обрано та сформовано схему пружного підвішування локомотива. Виконано розрахунок основних параметрів системи пружного підвішування, а саме, розрахунок на міцність – пружини та гумового амортизатора. Розраховані жорсткості вище названих елементів, а також жорсткість пружних елементів пружного вузла та візка. Визначено статичний прогин пружного підвішування тепловоза. В результаті розрахунку встановлено, що частота власних коливань екіпажної частини знаходиться у припустимих межах. Пружне підвішування є складною коливальною системою, на яку періодично впливає збурення з боку колії, що породжує так звані вимушені коливання. Тому визначено швидкості руху при яких може наступити явище резонансу. На основі розрахованих значень коефіцієнту відносного тертя виконана оцінка демпфування коливань. Можна рахувати, що демпфування в пружному підвішуванні проектного тепловоза є задовільним, тому що робота тертя становить 3,5% від роботи пружних сил підвішування, що входить в нормований діапазон.Item Підвищення надійності систем охолодження силових установок тепловозів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бондаренко, Євген ЮрійовичUK: Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає система охолодження силової установки тепловоза, а метою – підвищення надійності систем охолодження. В роботі проаналізовано показники надійності систем охолодження силових установок тепловозів. Для розрахунку параметрів охолоджуючого пристрою тепловоза та потужності привода вентиляторів складено математичну модель, за допомогою якої розраховано параметри системи охолодження. Для підвищення експлуатаційної надійності систем охолодження силових установок тепловозів розглянуто концепцію систем керування температурою теплоносія, в тому числі сучасного дизелебудування. Оскільки при розрахунках показників надійності систем охолодження силових установок тепловозів було виявлено, що раптові відмови, які викликають непланові ремонти, виникають через зміну характеристик датчика-реле температури, запропоновано його замінити на датчики цифрового типу, оскільки вони мають достатньо високий ресурс використання й не контрактують безпосередньо з рідиною. Для опитування цих датчиків необхідно застосовувати мікроконтролери. Виконуючі елементи відкривання жалюзі пропонуємо замінити на крокові двигуни, а включення електровентиляторів – магнітні пускачі, включені через підсилювальні реле.Item Удосконалення роботи сортувальних станцій в умовах інформатизації перевізного процесу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Сімакова, Аліна АнатоліївнаUK: В роботі розглянуто проблеми функціонування сортувальних станцій в умовах інформатизації перевізного процесу, визначені основні напрямки удосконалення роботи сортувальних станцій, виконано аналіз існуючих інформаційних систем керування роботою залізничних станцій. Апробацію методів виконано на прикладі сортувальної станції М. Розроблено технологію роботи станції М в умовах функціонування автоматизованої системи керування; при цьому проаналізовано та систематизовано порядок інформаційного обміну та документообігу станції, запропоновано ряд удосконалень технологічного процесу для зменшення простоїв вагонів на станції та виконано економічну оцінку ефективності їх впровадження. Метою дослідження є удосконалення технологічних параметрів сортувальної станції на основі впровадження сучасної автоматизованої системи керування перевізним процесом. Об’єктом дослідження є процес функціонування сортувальних станцій в умовах впровадження автоматизованих технологій оперативного керування. Предметом дослідження є взаємозв’язок між технологією роботи сортувальної станції та показниками її ефективності.. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження можливості очистки води на станціях залізничного водопостачання від сполук сірки з використанням природних цеолітів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Кияшко, Дарья ОлексіївнаUK: Мета– вдосконалення методів очистки підземних вод, що використовуються в системах залізничного водопостачання, від сірководню; дослідження процесів видалення сірководню за допомогою фільтрування на очисних фільтрах з модифікованим завантаженням . Визначено основні технологічні параметри процесів очищення води, які враховують особливості запропонованих технологічних рішень. В результаті проведених досліджень надано рекомендації щодо технологічної схеми очищення підземних вод від сірководню з використанням фільтрів з цеолітовим завантаженням, що призведе до зменшення площі діючих очисних споруд з очищення води від сірководню . Наукова новизна одержаних результатів: виконане наукове обґрунтування та досліджені процеси видалення з підземних вод сірководню на фільтрах з модифікованим завантаженням, а також отримано залежності для визначення технологічних параметрів процесу очистки води від сірководню. Практична значимість полягає тому, що на підставі запропонованих методів очищення підземних вод від сірководню розроблені нові технології видалення сірководню аерацією на фільтрах з модифікованим завантаженням.Item Радіоактивне забруднення водоймища при надзвичайній ситуації на хвостосховищі(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад В. Лазаряна, 2020) Проскурова, Катерина ЄвгенівнаUK: Поблизу акваторії р.Дніпро розташована значна кількість хвостосховищ. В цих хвостосховищах знаходяться дуже забрудненні стічні води. У випадку аварійних ситуацій на цих хвостосховищах можливе дуже інтенсивне забруднення акваторії річки. Тому важливою проблемою є створення математичних моделей за допомогою яких можливо прогнозувати динаміку забруднення акваторії при надзвичайних ситуаціях.Item Напружено-деформований стан металевих прогонових будов складних просторових конструкцій(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Співак, Дмитро СергійовичUK: У магістерській роботі проведено аналіз особливостей трубобетонних мостів. Розроблено схему аркової прогонової будови. Виконаний програмний та аналітичний розрахунок схеми. Проведені перевірки головних елементів. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях будівництва мосту. Метою роботи є загальне порівняння напружено-деформованого стану двох мостових споруд під автодорогу. Порівнюється однопрогонова аркова будова з існуючою нерозрізною трипрогоновою металевою балкою із суцільною стінкою. Предмет дослідження – напружено-деформований стан аркової прогонової будови. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Удосконалення конструкції колійного розвитку сортувальної станції КС в умовах збільшення обсягів роботи(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Пєшков, Владислав РуслановичUK: В роботі визначені обсяги роботи сортувальної станції, виконано аналіз недоліків її конструкції та технології які складають загрозу безпеці руху поїздів, перевірено відповідність колійного розвитку визначеним обсягам роботи, детально розроблено варіанти удосконалення колійного розвитку станції, розроблено 4 варіанти удосконалення конструкції приймального парку, виконано їх техніко-економічне порівняння та обрано раціональну конструкцію, розглянуто питання забезпечення охорони навколишнього середовища при перевезенні вантажів залізничним транспортом. Метою дослідження є підвищення ефективності роботи сортувальної станції за рахунок удосконалення її конструкції та технології роботи. Об’єктом дослідження є конструкція та технологічні процеси роботи сортувальної станції. Методи дослідження: математичний аналіз, графічне та аналітичне моделювання.Item Дослідження електромагнітної сумісності рейкових кіл з системою тягового електропостачання змінного струму на Одеській залізниці(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Роздорожний, Віталій ВікторовичUK: Завданням дипломної магістерської роботи є дослідження електромагнітної сумісності системи тягового електропостачання змінного струму з пристроями залізничної автоматики. В першому розділі проаналізовано причини виникнення електромагнітних завад в рейкових колах при електротязі змінного струму. В другому розділі удосконалено математичну модель системи тягового електропостачання змінного струму для дослідження розподілу електромагнітних завад в контактній і рейковій мережах, визначення струму електровозу. В третьому розділ дослідження впливу системи тягового електропостачання на якість електроенергії і оцінено параметри якості електроенергії в розподільчих мережах. В четвертому розділі оцінено електромагнітну сумісність електрорухомого складу на пристрої СЦБ та зв’язку.Item Співставлення конструктивних варіантів будівлі складського центру в місті Дніпро(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Довгалюк, Роман ІвановичUK: В теперішній час складські будівлі є доволі розповсюдженим видом будівельних конструкцій, які використовуються в різних галузях промисловості, залізниці, сільському господарстві. Тому вдосконалення їх конструктивних рішень та пошук нових більш ефективних рішень є доволі актуальною задачею натепер. Об’єкт дослідження – конструкції покрівлі складської будівлі. У дослідженні враховується маса ферм та балок різних прольотів. На основі отриманих результатів складається таблиця мас, за якими проводять порівняння досліджуваних варіантів. Мета роботи – порівняння та вибір найефективнішого конструктивного рішення. Задачі роботи – проаналізувати сучасні конструктивні варіанти будівель складу, обрати метод моделювання та змоделювати декілька конструктивних варіантів будівель складів, на основі отриманих результатів виконати порівняння та обрати найефективніший конструктивний варіант.Item Удосконалення технології комбінованих перевезень у міжнародному сполученні(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Мадяр, Юлія ВасилівнаUK: В роботі розглянуті проблеми вдосконалення логістики вантажних перевезень в Україні на основі комбінованої технології. В роботі наведено комплексний аналіз досвіду країн Європи щодо реалізації контрейлерних технологій, розглянуті різні технології контрейлерних перевезень, виконана їх порівняльна оцінка, а також розроблена рекомендації по реалізації контрейлерної технології в Україні. Для оцінки перспектив використання контрейлерної технології в Україні виконано розрахунки з порівняльної оцінки витрат вантажовідправників при організації перевезення вантажу на маршруті Дніпро – Чоп за різними схемами доставки. Визначено витрати вантажовідправників при організації автомобільної, залізничної та контрейлерної перевезення по маршруту, а також встановлені умови ефективного використання контрейлерної технології перевезень вантажів. Метою роботи є вирішення науково-прикладної задачі вдосконалення логістики доставки вантажів за рахунок впровадження сучасних технологій комбінованих перевезень. Об'єктом дослідження є процес перевезення вантажів комбінованим транспортом. Предметом дослідження є взаємозв'язки між технологією організації комбінованих перевезень та показниками логістичного ланцюга доставки вантажів.Item Підвищення ступеня інтероперабельності вантажних перевезень шляхом впровадження нових методів управління парком локомотивів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Любас, Михайло ЯрославовичUK: Предмет дослідження - процес експлуатації парку вантажних локомотивів на залізничних напрямках. Об'єкт дослідження - взаємозв'язок якості планування роботи парку вантажних локомотивів і показників роботи залізниць. Мета дослідження - поліпшити ступінь інтероперабельності залізниць за рахунок зменшення простою поїздів в очікуванні подачі справного тягового рухомого складу. У дипломній роботі виконано аналіз сучасних методів управління роботою локомотивів і локомотивних бригад, проаналізована існуюча система планування роботи локомотивного парку України. Запропоновано методику підв'язки локомотивів з бригадами до составів вантажних поїздів на підставі математичного апарату задачі про призначення. При вирішенні даного завдання враховується необхідність своєчасної постановки локомотивів на всі види технічного обслуговування і ремонту, забезпечується дотримання режиму праці та відпочинку локомотивних бригад, а також приймається до уваги наявність пріоритетів відправлення, як у составів, так і у локомотивів з бригадами. Також визначена ефективність застосування запропонованої методики, що дозволяє зменшити тривалість простою рухомого складу, прискорити просування поїздів, і, як наслідок, підвищити ступінь інтероперабельності залізниць.Item Оптимізація функціонування сортувального комплексу станції з метою скорочення витрат на переробку вагонопотоків(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Демченко, Ольга ВасилівнаUK: Об’єктом дослідження є конструкція та технологія роботи сортувального комплексу. Предметом дослідження є взаємозв’язок техніко-технологічних параметрів сортувального комплексу з показниками роботи та пов’язаними з цим витратами на переробку вагонопотоків. Метою даної роботи є мінімізація витрат на переробку вагонопотоків за рахунок визначення раціональних техніко-технологічних параметрів сортувальних комплексів станцій. В роботі визначені обсяги роботи сортувальної станції О, виконано аналіз наявного технічного оснащення сортувального комплексу, перевірено відповідність колійного розвитку визначеним обсягам роботи, виконано їх техніко-економічне порівняння та вибір раціонального, що дозволило визначити оптимальні техніко-технологічні параметри, а також було розглянуто екологічні аспекти та питання безпеки руху при розформуванні составів на сортувальній гірці. Галузь застосування – інфраструктура залізничного транспорту України.Item Проект бортового пристрою для пошуку несправностей в низьковольтних колах електровозів серії ВЛ80С(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Скобовят, Сергій АнатоліовичUK: В проекті проведено аналіз методів діагностики відмов в електричних колах управління електрорухомого складу, а також діагностичних пристроїв, що застосовуються на електровозах. Розглянута робота основних вузлів кіл управління і розроблені граф-моделі, на основі яких проведений вибір раціональної кількості і місця розташування контрольних точок, що необхідні для локалізації несправностей та забезпечення під’єднання діагностичного пристрою. Керуючись даними, які отримані при виборі контрольних точок розроблена конструкція діагностичного пристрою, що пропонується для модернізації під час виконання капітального ремонту електровозів ВЛ80С.Item Накопичувач сонячної електростанції для балансування виробітку електроенергії(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад. В. Лазаряна, 2020) Песцов, Владислав ВадимовичUKR: У дипломної роботі йдеться про вирішення проблеми балансування виробітку електроенергії за допомогою накопичувачів сонячної електростанції. Існуючі в енергосистемі генеруючі джерела фактично знаходяться на стадії вичерпання фізичних можливостей для забезпечення добового регулювання та раціональних режимів роботи електростанцій, тому вже найближчим часом необхідне виконання їх реконструкції, а також введення нових високоманеврових потужностей. Мета дослідження – проаналізувати та вирішити сучасних проблем об’єднаної енергетичної системи України. Предмет дослідження - інтеграція систем накопичення в систему сонячних електростанцій, визначення їх ефективності, надійності, та фінансової доцільності. Методологія і методи дослідження - при вирішенні поставлених завдань в роботі виконані узагальнення і аналіз матеріалів науково - технічної літератури, використані методи математичного аналізу та імітаційного моделювання в програмних пакетах Matlab / Simulink, методи обробки статистичних даних, методи теоретичних та експериментальних досліджень.Item Дослідження часової ефективності відображення комп'ютерної графіки реального часу на багатоядерних системах з використанням OpenGL та Vulkan API(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Поліщук, Ілля АндрійовичUK: Об’єктом цього дослідження є відомі програмні інтерфейси OpenGL та Vulkan для роботи з комп’ютерною графікою. Метою моєї магістерської роботи є визначення рівня впливу кількості ядер процесору на час відображення кадрів комп’ютерних анімації з використанням OpenGL та Vulkan. У даній роботі розроблене програмне забезпечення для вимірювання впливу кількості ядер на різні типи анімаційних тривимірних моделей. Виконано аналітичне порівняння та досліджено рівень впливу кількості ядер на продуктивність анімації, яка розраховується як середня кількість кадрів за секунду. Галузь застосування може зробити внесок у визначення практичної застосовності програмного інтерфейсу Vulkan разом із збільшенням числа процесорних ядер для зменшення часу потрібного на відображення кадрів анімації.Item Визначення ефективного архітектурного конструктивно-технологічного варіанту каркасу житлового будинку за адресою м.Дніпро Бульвар Слави, 2. «Влаштування збірно-монолітного каркасу»(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад В. Лазаряна, 2020) Положечко, Андрій ЮрійовичUK: В дипломній магістерській роботі визначається найефективніший інноваційний конструктивно-технологічний варіант каркасу на основі порівняння проектних ресурсів для зведення будівлі на житловому масиві «Перемога» у місті Дніпро. Предметом дослідження є конструктивно-технологічне рішення каркасу багатоповерхового житлового будинку на житловому масиві «Перемога» та його основні техніко-економічні показники. Зокрема ресурсні показники, цінові показники, терміни виконання робіт двох варіантів розглянутого варіанту каркасу, технологію виконання робіт, їх аналіз та визначення найбільш ефективного. Об’єктом дослідження є каркас ЖК «Салют» на житловому масиві «Перемога», що розташований в місті Дніпро. Даний об’єкт вже збудований із цегляної кладки на 10 поверхів. В дипломної роботі відображено економічну ефективність варіанту збірно-монолітного каркасу, що проявляється у зменшенні тривалості будівництва; збільшення поверховості будівлі; збільшення корисної площі забудови, що призводить до збільшення прибутку.Item Розробка частотного перетворювача для живлення приводу компресора тролейбуса(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Гога, Євген ОлександровичUK: В магістерській роботі проведено аналіз проблеми переходу від електроприводу постійного струму до асинхронного частотнорегульованого електроприводу компресора тролейбуса. Розроблено варіант схеми частотного перетворювача для живлення асинхронного електродвигуна приводу компресора, проведено розрахунок навантажень інвертора, виконано підбір силових ключів, ємнісного фільтру. Розроблені основи охорони праці та безпеки при обслуговувані мотор-компресора. Мета дослідження полягає в розробці раціонального рішення при переході від приводу компресора на постійному струмі до регульованого асинхронного електроприводу з перетворювачем частоти. Об’єкт дослідження – електропривод компресора тролейбуса. Предмет дослідження – електромагнітні процеси та характеристики в модернізованому електроприводі. Метод дослідження – аналітичний.Item Вдосконалення системи калькулювання продукції та обліку прямих витрат на виробництво у ТОВ «УКРПОЛІЕН»(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад. В. Лазаряна, 2020) Хань, Анна ОлександрівнаEU: У першому розділі кваліфікаційної роботи розглянуто теоретичні засади обліку витрат на виробництво, зокрема, основні підходи до визначення прямих витрат в системі калькулювання продукції, здійснено огляд нормативно-правової бази та літературних джерел стосовно витрат. Також виконано макроекономічний аналіз стану переробної промисловості та проаналізовано основні тенденції її розвитку, надано техніко-економічну характеристику ТОВ «Укрполіен». У другому розділі роботи розглянуто організацію бухгалтерського обліку у ТОВ «Укрполіен», впорядковано правила документообігу та відображення первинного обліку витрат в системі рахунків бухгалтерського обліку, а також досліджено особливості використання програмних продуктів для калькулювання та обліку витрат. У третьому розділі роботи розглянуто сучасний аспект систем обліку та калькулювання витрат, проаналізовано складові витрат ТОВ «Укрполіен», розглянуто напрямки контролю виробничих витрат та запропоновано шляхи вдосконалення системи калькулювання продукції та обліку прямих витрат у ТОВ «Укрполіен». На основі отриманих результатів дослідження зроблено ґрунтовні висновки.Item Огляд та дослідження методів аутентифікації користувачів у веб-додатках(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Мусієнко, Ангеліна СергіївнаUK: У дипломній магістерській роботі виконано огляд та аналіз методів аутентифікації у веб-додатку. Брались до уваги методи аутентифікації за її класифікацією: аутентифікація за паролем, аутентифікація за сертифікатом, аутентифікація за одноразовим паролем, аутентифікація за ключами доступу, аутентифікація за токенами. На початку магістерської дипломної роботи було вивчення методів аутентифікації окремо у великих кількостях інформації, що давав нам Інтернет, та книжки, які були опубліковані. Було проведено аналіз методів аутентифікації за критеріями, такими як: затребуваності з боку користувача та розробника, складності користування цими методами аутентифікації, наявністю протоколу в методі, сфера використання методів аутентифікації, також були перераховані переваги та недоліки цих методів. Останнім кроком, можна вважати, програмна реалізація методів аутентифікації за токенами. Цими методами стали метод аутентифікації OAuth 2.0 та WebAuthn. Після програмної реалізації цих методів було зроблено порівняння методів. Після отримання порівняння цих методів було зроблено висновок на основі отриманих результатів.Item Вибір раціональної конструкції сталевого каркасу складської будівлі залізничної станції м. Дніпро(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад. В. Лазаряна, 2020) Шукатка, Дмитро АнатолійовичUK: В дипломній магістерській роботі об’єктом дослідження є конструкція будівлі складського приміщення залізничної станції. Метою дослідження є вибір раціональної конструкції сталевого каркасу складської будівлі. В даній роботі розглядається складська будівля, розташована в місті Дніпро. Призначення складського приміщення – зберігання невеликого вантажу. У дослідженні за допомогою програмного комплексу розраховується два варіанти каркасу складської будівлі. • 1й варіант – колони з двутавру, покриття – ферма; • 2й варіант – колони з двутавру, покриття – прокатні балки.