Інші праці КФП ДІІТ
Permanent URI for this collection
EN: Other Works
Browse
Browsing Інші праці КФП ДІІТ by Title
Now showing 1 - 20 of 72
Results Per Page
Sort Options
Item Anglosphere in Linguocultural Concepts: the United Kingdom and the United States of America(ФОП Касян-Шаїнський, Дніпро, 2021) Bezrukov, Аndrii V.UK: Навчальний посібник містить узагальнений лекційний матеріал та практичні завдання, що охоплюють широкий спектр лінгвокраїнознавчих та етнолінгвістичних питань. Особлива увага приділяється принципам міжкультурної комунікації та ролі перекладацької діяльності у сучасному глобалізованому світі, взаємозв’язку функціонування англійської мови й історичного, політичного, економічного, соціокультурного розвитку Сполученого Королівства та Сполучених Штатів Америки як одних із найбільших і найвпливовіших конгломератів англосфери. Теоретичний матеріал і різноманітні вправи спрямовані насамперед на формування міжкультурної та лінгвоетнічної комунікативної компетенції студентів-філологів. Виклад окремих тем доповнено мультимедійними матеріалами та завданнями до них. До навчального посібника відібрано автентичні тексти лінгвокраїнознавчого змісту, які можуть бути використані, з одного боку, як джерело фактологічного матеріалу, а з іншого – для вдосконалення навичок перекладацької діяльності. Глосарій спеціальних термінів і понять покликаний забезпечити адекватне розуміння лінгвоспецифічних характеристик англомовних країн і лінгвокраїнознавчої концепції комунікації. Навчальний посібник призначений для студентів філологічних спеціальностей закладів вищої освіти.Item Deutsch für Technische Fachrichtungen. Немецкий язык для студентов технических специальностей(Литограф, Днипро, 2016) Знанецкий, Вячеслав ЮрьевичRU: Учебное пособие включает в себя профессионально-ориентированные тексты, на немецком языке, которые содержат базовые знания по физическим, математическим и компьютерным дисциплинам. Цель пособия - научить студентов быстро извлекать информацию при чтении аутентичных текстов, помочь студентам овладеть как навыками перевода, так и навыками устной и письменной немецкой речи. Данное пособие может быть использовано как на аудиторных занятиях, так и для самостоятельной работы. Предназначено для студентов технических специальностей высших учебных заведений.Item Gender, Fashion and Postmodern Discourses(preprint)(Вид-во Маковецький, Дніпропетровськ, 2012) Vlasova, Tetiana I.; Vlasova, Olga P.Item Learn Science(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2017) Власова, Тетяна ІванівнаUK: Посібник призначений для удосконалення навичок читання та перекладу наукових текстів з інженерних спеціальностей, а також служить меті розвитку спонтанної мови при проведенні дискусій з наукових проблем. Увага акцентується на різних видах письмових робіт, складанні анотації і реферату тощо.Item A Practical English Grammar: Modality and Non-Finite Forms of the Verb(Dnipro National University of Railway Transport. Acad. V. Lazaryan, Dnipro, 2020) Bezrukov, Аndrii V.UK: Навчальний посібник охоплює окремі теми англійської граматики, зокрема модальність (модальні дієслова, спосіб дієслова) та неособові форми дієслова (інфінітив, дієприкметник, герундій), які часто становлять труднощі під час вивчення англійської мови та виконання відповідних перекладів. Посібник містить 125 різнорівневих вправ для відпрацювання вжитку граматичних правил та вдосконалення навичок адекватної іншомовної комунікації. У вправах актуалізується різнопланова сучасна лексика, що сприяє активізації та поповненню словникового запасу студентів-філологів. У посібнику подано додатки, покликані розширити уявлення про функціонування та сферу застосування того чи іншого граматичного явища / структури, а також глосарій граматичних термінів, вживаних у виданні. Навчальний посібник призначений для студентів філологічних спеціальностей в закладах вищої освіти, спеціалізованих мовних школах, а також для самостійного опрацювання ключових елементів граматичної системи англійської мови.Item Актуальний ґендер: міжнародний та український контекст(Міленіум, Київ, 2018) Власова, Тетяна Іванівна; Грабовська, Ірина Миколаївна; Галицька, Юлія ВолодимирівнаUK: Монографія присвячена дослідженню актуальних проблем з феміністичної та ґендерної тематики; співвідношенню фемінізму та ґендеристики; ролі постмодернізму у формуванні ґендерних досліджень; специфіці їхнього розвитку в умовах сучасних викликів та наративів. У роботі також аналізується ситуація в сучасній Україні крізь «лінзи ґендеру»; проводиться порівняльний аналіз між ґендерними дослідженнями у вітчизняному соціогуманітарному дискурсі та зарубіжному; розглядається ґендерна специфіка, притаманна Революції Гідності та гібридній війні Росії проти України; пропонується український погляд на ґендерні особливості диктаторських режимів в історичній ретроспективі та сьогоденні. Монографія розрахована на дослідників феміністичної та ґендерної проблематики, викладачів соціогуманітарних дисциплін, докторантів, студентів та широке коло читачів, небайдужих до піднятих у даній роботі проблем.Item Афоризми як «малий жанр»: Текст і контекст у перекладі афоризмів Оскара Вайлда українською мовою(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Гринюк, Юлія ВіталіївнаUKR: Афоризм як мовно-літературний феномен завжди викликав інтерес дослідників у різних галузях, зокрема філософії, літературознавстві, лінгвістиці. Величезний спектр тлумачень ознак цього явища пояснює різні підходи до його вивчення, зокрема структурно-функційний, лінгвостилістичний, прагматичний, когнітивний, інтертекстуальний тощо. Проте і до сьогодні лінгвістичний статус афоризмів, їх категоріальні ознаки, критерії відбору і класифікації викликають дискусії. Деякі вчені розглядають їх як фразеологізми, інші вважають афоризми елементами пареміології, але переважна більшість вивчає афористику як специфічний розділ мовознавства. Особливого акценту набувають дослідження афоризму як ідіолектної одиниці окремого письменника. У цьому контексті афористичне словосполучення може використовуватися для визначення індивідуально сформульованих авторських значень і сенсів, які образно-художньо передають суб’єктивне бачення світу і надають додаткову інформацію щодо інтерпретаційних потенцій цього мовно-літературного феномену.Item Виробнича практика(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Безруков, Андрій Вікторович; Боговик, Оксана АурелівнаUKR: Методичні рекомендації для набуття навичок роботи за спеціальністю 035 Філологія, спеціальністю 035.041 Германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська призначені для студентів II курсу бакалаврату і вміщують 20 автентичних науково-технічних текстів, а також спеціально розроблені завдання до них. Видання розраховане на 120 годин роботи. Методичні рекомендації укладено з метою забезпечення планомірного керівництва аудиторною та самостійною діяльністю студентів під час проходження виробничої практики.Item Від ґендерних ідеологій до дискусій про сучасну cім’ю(ПФ «Стандарт-Сервіс», Дніпропетровськ, 2015) Пшінько, Олександр Миколайович; Власова, Тетяна ІванівнаUK: Монографія присвячена проблемам ґендерних ідеологій та питанням сучасної poдини. Два розділи монографії представляють різні аспекти цієї теми: «ґендерні ідеології та ґендерна рівність у новому соціокультурному контексті ХХІ ст.», «Сучасна егалітарна сім'я: українські реалії та закордонний досвід». Монографія розрахована на наукових співробітників і викладачів вищих навчальних закладів, на аспірантів та студентів старших курсів, філософів, соціологів, політологів спеціалістів у різних галузях гуманітарних наук.Item Гендерная идентичность в массовой культуре как дискурсивное производство постмодерна (препринт)(Вид-во Маковецький, Дніпропетровськ, 2014) Власова, Татьяна ИвановнаRU: В статье рассматриваются вопросы гендерной идентичности в массовой культуре.Item Джейн Остін у пошуках щастя: «Гордість і упередження» в оригіналі й перекладі»(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Книш, Аліна ВладиславівнаUKR: Магістерська дипломна робота присвячена дослідженню концептуально-художньої своєрідності архітектоніки роману Дж. Остін «Гордість і упередження». У дослідженні було проаналізовано концептуально-художню рецепцію творчості Дж. Остін та визначено методологію дослідження роману «Гордість і упередження». Було розглянуто роль жінки, культури та гендеру в творчості Дж. Остін, роль роману Дж. Остін «Гордість і упередження» в розвитку британської літератури ХІХ ст., а також розкрито символічні мотиви роману та виявлено концептуальні його особливості в ідеях Дж. Остін про жіноче щастя. Окрім цього, розглянуто герменевтику, інтертекстуальність і референції в романі. Магістерська дипломна робота складається з трьох розділів, одного додатку, в процесі написання використано 46 цитованих літературних джерел – 39 з яких англомовні.Item Дихотомия «разум/тело» и образование как проблема феминистской философии(Навчальна книга - Богдан, Тернопіль, 2013) Власова, Татьяна ИвановнаRU: Как неоднократно отмечалось исследователями, история западноевропейской культуры демонстрирует ряд дихотомий, лежащих в основе многих теоретических построений, гендерных в том числе. По утверждению исследователей гендера, такие бинарные оппозиции, как культура/природа, рациональность/иррациональность, разум/чувство, дух/тело и т.п. всегда рассматривались – и рассматриваются – в русле ценностно-иерархического мышления, которое философы называют логикой доминирования.Item Дихотомия «разум/тело» и образование как проблема феминистской философии (препринт)(Навчальна книга - Богдан, Тернопіль, 2013) Власова, Татьяна ИвановнаRU: Как неоднократно отмечалось исследователями, история западноевропейской культуры демонстрирует ряд дихотомий, лежащих в основе многих теоретических построений, гендерных в том числе. По утверждению исследователей гендера, такие бинарные оппозиции, как культура/природа, рациональность/иррациональность, разум/чувство, дух/тело и т.п. всегда рассматривались – и рассматриваются – в русле ценностно-иерархического мышления, которое философы называют логикой доминирования.Item Ділова комунікація та переклад документів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Боговик, Оксана АурелівнаUKR: Навчальний посібник призначено для студентів з достатньо високим мовним рівнем і певним обсягом професійних знань, що дозволяє системно та послідовно підготувати філологів-перекладачів як мовних посередників у сфері міжнародної діяльності. Посібник містить лексичний та навчальний матеріал для оволодіння специфікою перекладу ділової кореспонденції, складання особистих паперів, роботи з діловими паперами. Зразки ділових листів, резюме та особистих паперів, що подаються на здобуття посади, дозволяють осягнути писемну форму офіційно-ділового спілкування. Систему вправ і тестових завдань спрямовано на закріплення набутих знань, вироблення навичок грамотного спілкування. Розроблені завдання мають на меті скерувати студентів на осмислене оволодіння спеціальною лексикою, розширення і збагачення мовних навичок. Завдання сформульовані таким чином і у такій послідовності, щоб активізувати процес самостійного опрацювання і засвоєння необхідних для оволодіння професією знань.Item «Жіноче письмо», інтертекстуальність і дискурси постмодернізму: роман Дж. Кауфман і К. Мак «Literacy and Longing in L. A.»(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Іванова, Наталя ОлександрівнаUKR: Метою і завданням дослідження є теоретико-літературознавчий аналіз рецепції ідей і концептів постмодернізму в романі Дж. Кауфман і К. Мак «Literacy and Longing in L.A.». Об’єкт дослідження – роман Дж. Кауфман і К. Мак “Literacy and Longing in L.A.” як явище «жіночої літератури» на поч. ХХІ ст. Предмет дослідження – постмодерністська проблематизація «жіночих» культуральних та психолого-особистісних взаємовідносин в контексті інтертекстуальних посилань в романі Дж. Кауфман і К. Мак “Literacy and Longing in L.A.” Методи дослідження. У даній роботі основними методологічними установками є принципи системного аналізу постмодерністських проблем в контексті літературних референцій із рефлексивним відображенням суб’єктивності та інтертекстуальності у художньому оповіданні феміністського напряму. Тому методи літературознавчого та порівняльно-історичного аналізу зумовлені філологічною специфікою дослідження, що проводиться, в системно-структурній парадигмі гендерного дослідження. В роботі використовуються компаративний, герменевтичний та функціональний прийоми аналізу; міждисциплінарний підхід в даному випадку виступає як базовий принцип аналізу. Контекстний та інтертекстуальний методи аналізу, експланаторність і текстоцентризм визначаються як основні компоненти антропоцентричної парадигми сучасної лінгвістики і літературознавства на початку ХХІ ст.Item Кентервільський привид(Арій, Київ, 2015) Коробейнікова, Тетяна ІгорівнаUK: Ця книга містить адаптований текст іронічно-гумористичної повісті «Кентервільський привид» (1887) англо-ірландського письменника Оскара Уайльда (1854-1900) про родину американського посла Хірама Отіса, яка переїжджає до старого замку, де мешкає привид Лорда Саймона де Кентервіля. Сімейка сучасних американців викликає жах у привида і доводить його до нервового розладу ... Текст супроводжується системою вправ, метою яких є перевірити розумІння тексту, відпрацювати та закрІпити лексику і граматичнІ конструкції, сприяти розвитку мовленнєвих навичок і творчих здібностей у дітей. Вправи розроблено з урахуванням сучасних вимог методики викладання іноземних мов. До книги додається англо-український словник. Призначена для учнів старших класів загальноосвітніх і спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, а також широкого кола читачів, які вивчають англійську мову самостійно.Item Концептуальна своєрідність дискурсивної та стильової репрезентації :художнього методу Ай ріс Мердок (на матеріалі роману «Чорний принц)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Бондаренко, Анна ІгорівнаUKR: Магістерська дипломна робота присвячена дослідженню своєрідності дискурсивної та стильової репрезентації художнього методу Айріс Мердок (на матеріалі роману «Чорний принц»). У дослідженні було виконано огляд літератури за творчістю письменниці та визначено методологію дослідження роману; досліджено проблему ідентичності та гендеру в романі «Чорний принц»; встановлено зв’язок роману «Чорний принц» А. Мердок та трагедії «Гамлет» В. Шекспіра у герменевтичному контексті; проаналізовно сучасні підходи до перекладу художніх творів. Окрім цього, розглянуто герменевтику та інтертекстуальність в теоріях постмодернізму. Магістерська дипломна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та переліку посилань на 43 джерела.Item Концептуалізація жіночих образів у поетикальній картині світу англійських метафізиків(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Запорожець, Анастасія ОлександрівнаUKR: Магістерська дисертація виконана на 91 сторінці, містить 143 використаних джерела. У дисертації досліджуються жіночі образи у поетикальній картині світу англійських метафізиків. Жіночі образи в поетиці метафізичних пасажів та особливості вербалізації концепту WOMAN у творах поетів «метафізичної школи» постають тим художнім виміром, крізь який трансформуються світоглядні принципи митців. «Метафізичні» образи вводяться до поетичного тексту й визначають організацію поетичних рядків, що об’єднують абстрактне з конкретним, не відводячи увагу від внутрішнього символічного змісту. Значна кількість метафізичних віршів вибудовується на жіночих образах. Поетичний стиль метафізиків характеризується сміливими та винахідливими ідеями, химерними образами, складністю та витонченістю мислення і використанням парадоксів. Мета дослідження полягає в акцентуації жінки як поетичного символу і джерела творчого натхнення у метафізичній ліриці XVII ст., а також виокремленні засобів концептуалізації жіночих образів у поетикальному вимірі англійської «школи метафізиків». Об’єкт дослідження – поезії літераторів «метафізичної школи». Предмет – жіночі образи-концепти у поетикальному вимірі та художньо-світоглядній єдності метафізичної лірики. Методи дослідження – культурно-історичний, імагологічний, лінгвостилістичний, герменевтичний, а також біографічний аналіз.Item Культурологічна модель Ю. Лотмана: Театрально-критичний вимір(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Галацька, Валентина ЛеонідівнаUKR: Йдеться про особливості культурологічної моделі Ю. Лотмана, засади якої екстраполюються на жанрові різновиди сучасної театральної публіцистики України. Вербально вони представлені в повторах, ампліфікаціях, метафорах.Item Лексико-семантичне поле негативних емоцій у літературному жанрі хоррор (на матеріалі роману Стівена Кінга «Інститут»)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Ревединська, Марія ОлександрівнаUKR: Магістерська дисертація виконана на 116 сторінках, з них основного тексту – 94 сторінки. Список використаної літератури охоплює 89 позицій (у тому числі 49 іноземними мовами). У дисертації здійснено спробу аналізу засобів вираження лексико-семантичного поля негативних емоцій у романі Стівена Кінга «Інститут». Мета дослідження – визначити особливості функціонування конституентів лексико-семантичного поля негативних емоцій у романі Стівена Кінга «Інститут». Об’єктом дослідження є репрезентація лексико-семантичного поля негативних емоцій у жанрі хоррор. Методи дослідження – метод суцільної вибірки; компонентний аналіз, аналіз словникових дефініцій, контекстологічний аналіз; описовий метод; стилістичний аналіз; герменевтичний аналіз; метод кількісного аналізу; загальнонаукові методи синтезу, аналізу, дедукції та індукції.