Факультет "Управління енергетичними процесами"
Permanent URI for this community
UKR: Факультет "Управління енергетичними процесами"
ENG: Faculty "Railway Electrification"
ENG: Faculty "Railway Electrification"
Browse
Browsing Факультет "Управління енергетичними процесами" by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 117
Results Per Page
Sort Options
Item Проект бортового пристрою для пошуку несправностей в низьковольтних колах електровозів серії ВЛ80С(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Скобовят, Сергій АнатоліовичUK: В проекті проведено аналіз методів діагностики відмов в електричних колах управління електрорухомого складу, а також діагностичних пристроїв, що застосовуються на електровозах. Розглянута робота основних вузлів кіл управління і розроблені граф-моделі, на основі яких проведений вибір раціональної кількості і місця розташування контрольних точок, що необхідні для локалізації несправностей та забезпечення під’єднання діагностичного пристрою. Керуючись даними, які отримані при виборі контрольних точок розроблена конструкція діагностичного пристрою, що пропонується для модернізації під час виконання капітального ремонту електровозів ВЛ80С.Item Накопичувач сонячної електростанції для балансування виробітку електроенергії(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад. В. Лазаряна, 2020) Песцов, Владислав ВадимовичUKR: У дипломної роботі йдеться про вирішення проблеми балансування виробітку електроенергії за допомогою накопичувачів сонячної електростанції. Існуючі в енергосистемі генеруючі джерела фактично знаходяться на стадії вичерпання фізичних можливостей для забезпечення добового регулювання та раціональних режимів роботи електростанцій, тому вже найближчим часом необхідне виконання їх реконструкції, а також введення нових високоманеврових потужностей. Мета дослідження – проаналізувати та вирішити сучасних проблем об’єднаної енергетичної системи України. Предмет дослідження - інтеграція систем накопичення в систему сонячних електростанцій, визначення їх ефективності, надійності, та фінансової доцільності. Методологія і методи дослідження - при вирішенні поставлених завдань в роботі виконані узагальнення і аналіз матеріалів науково - технічної літератури, використані методи математичного аналізу та імітаційного моделювання в програмних пакетах Matlab / Simulink, методи обробки статистичних даних, методи теоретичних та експериментальних досліджень.Item Розробка частотного перетворювача для живлення приводу компресора тролейбуса(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Гога, Євген ОлександровичUK: В магістерській роботі проведено аналіз проблеми переходу від електроприводу постійного струму до асинхронного частотнорегульованого електроприводу компресора тролейбуса. Розроблено варіант схеми частотного перетворювача для живлення асинхронного електродвигуна приводу компресора, проведено розрахунок навантажень інвертора, виконано підбір силових ключів, ємнісного фільтру. Розроблені основи охорони праці та безпеки при обслуговувані мотор-компресора. Мета дослідження полягає в розробці раціонального рішення при переході від приводу компресора на постійному струмі до регульованого асинхронного електроприводу з перетворювачем частоти. Об’єкт дослідження – електропривод компресора тролейбуса. Предмет дослідження – електромагнітні процеси та характеристики в модернізованому електроприводі. Метод дослідження – аналітичний.Item Аналіз систем бортової діагностики на тяговому і моторвагонному рухомому складі(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Кравченко, Кирило ІгоровичUK: В дипломній магістерській роботі розглянуто принципи побудови бортових систем діагностики рухомого складу, методику вибору діагностичних параметрів. Розглянуто та проаналізовано системи діагностики тягового та моторвагонного рухомого складу, що експлуатується на залізницях України. Оцінено ефективність роботи бортових систем діагностики та перспективи їх подальшого розвитку.Item Розробка моделі для визначення струмів короткого замикання в електротехнічному комплексі з інтегрованою сонячною електростанцією(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Оскаленко, Володимир ВолодимировичUK: В магістерській роботі проведено аналіз впливу потужності приєднаної сонячної електростанції на струми короткого замикання в розподільчих установках тягової підстанції постійного струму, яка належить до системи тягового електропостачання залізниць України. Представлена інформація щодо роботи Самбірської сонячної електростанції, її конструктивні та структурні особливості. Розроблено схему заміщення на основі якої здійснено розрахунки струмів двофазного та трифазного короткого замикання на шинах тягової підстанції у разі зростання потужності приєднаної сонячної електростанції. Розглянуто питання охорони праці та безпеки життєдіяльності, які мають суттєве значення в процесі експлуатації сонячної електростанції. Мета дослідження полягає в розробці моделі для прогнозування значень струмів короткого замикання у режимах трифазного та двофазного короткого замикання. Об’єкт дослідження – електротехнічний комплекс «тягова підстанція постійного струму сонячна електростанція». Предмет дослідження – струми трифазного та двофазного короткого замикання у розподільчих установках тягової підстанції. Метод дослідження – аналітичний.Item Енергозберігаюча система тягового електроприводу електропоїздів постійного струму(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Маханьов, Олександр ВолодимировичUK: Об’єктом досліджень є методики більш точного розрахунку пуско-гальмівних діаграм з врахуванням впливу на процеси змінювання струмів якорів тягових машин і сил гальмування електропоїздів, затримки росту струму якорів при вимиканні ступенів пускового реостату і включення ступенів послаблення збудження з-за наявності в їх колі індуктивності, затримки зміни потоку збудження внаслідок дії вихрових струмів в осердях тягових машин і зміни швидкості руху в процесі росту струму якорів. Предметом дослідження є методики розрахунки тягових і гальмівних характеристик з обґрунтуванням спрощеного врахування суми магнітних втрат в тяговій машині і механічних втрат в редукторі і оцінка з використанням методик енергетичної ефективності технічних рішень: зменшення зниження сил тяги і гальмування в процесі перегрупування тягових машин; зменшення часу хронометричного часу обертання реостатного контролера; використання при руху по тривалим перегонам при повторному включенні тяги тільки послідовного угруповання тягових машин. Методи дослідження. Теоретичні дослідження проводились з використанням методів основ електричної тяги, теорії тягового електроприводу і автоматичного управління. В розроблених методиках розрахунку пуско-гальмівних діаграм на електронних обчислювальних машинах використано чисельні методи розрахунку електричних кіл. Для апроксимації навантажувальних характеристик використовувалась кусочно-лінійна апроксимація кривої намагнічування.Item Дослідження впливу імовірнісної зміни напруги і струму на енергетичні показники електроприводу електропоїздів постійного струму(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Мехравар, Фарід Мазахір ОглиUK: В магістерській роботі виконано імовірнісно-статистичну обробку реєстрограм напруги і струму на основі теорії випадкових величин і теорії випадкових процесів. Визначено коефіцієнт потужності та коефіцієнт реактивної потужності ,складові повної потужності та коефіцієнт корисної дії електропривода моторного вагона електропоїзда постійного струму ЕПЛ2Т для режиму з випадковими напругою і струмом. Розглянуто охорону праці та безпеку життєдіяльності в надзвичайних ситуаціях, зокрема при пожежі, на тяговому рухомому складі. Мета дослідження полягає в оцінці впливу існуючого випадкового характеру зміни напруги і струму на енергетичні показники електроприводу електропоїздів постійного струму.Item Дослідження методів визначення місця короткого замикання в обмотках тягового трансформатора.(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Височанський, Артем ВікторовичUKR: В даному дипломному проекті було приділена увага до такого питання як досліждення методів визначення місця короткого замикання в обмотках тягового трансформатора, дослідження несправностей що виникають в обмотках, та вирішення цих важливих проблем. Проведення експериментальних досліджень на різних трансформаторах та усунення дефектів які в них виникають.Item Оптимізація електроспоживання в системі електропостачання змінного струму в умовах підвищення швидкостей руху(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад. В. Лазаряна, 2020) Кононенко, Віктор ВолодимировичUKR: У дипломній роботі досліджується проблема підвищення енергоефективності та енергетичної безпеки на залізничному транспорті, електрифікованому на однофазному змінному струмі 25 кВ 50 Гц з ЕРС різних поколінь і сучасних магістралей зі швидкісним і високошвидкісним рухом. У даній роботі вирішувалося завдання вдосконалення в умовах застосування традиційних систем ЕРС. Поява на ЕРС нового покоління перетворювального електрообладнання на базі унікальних напівпровідникових приладів - силових транзисторів з ізольованим затвором (БТІЗ - IGBT) розширило простір наукових досліджень. Мета дослідження - дослідити показники системи електричної тяги в залежності від характеристик тягового електроприводу з різними типами перетворювачів. Об’єкт дослідження - електрифіковані залізничні лінії України з електротяговою мережею однофазного змінного струму 25 кВ 50 Гц і ЕРС з зонно-фазовим і імпульсним управлінням вхідними перетворювачами в умовах роботи з підвищеними швидкостями. Предмет дослідження - виявлення чинників, що впливають на показники якості електроспоживання, енергетичні залежності, що характеризують надійність, енергоефективність та безпеку при роздільній і спільній експлуатації по схемотехнічному виконанню вхідних перетворювачів електричного тягового електроприводу. Методи дослідження - при вирішенні поставлених завдань в роботі виконані узагальнення і аналіз матеріалів науково - технічної літератури, використані методи математичного аналізу та імітаційного моделювання в програмних пакетах Matlab / Simulink, методи обробки статистичних даних, методи теоретичних та експериментальних дослідженьItem Електропоїзд для високошвидкісних магістралей. Визначення параметрів номінального режиму(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Гармаш, Богдан ОлександровичUK: В дипломній роботі визначено параметри номінального режиму перспективного електропоїзда для високошвидкісних магістралей, виконано розрахунки асинхронного тягового електродвигуна з короткозамкненим ротором.Item Математична модель тягового електропривода постійного струму транспортного засобу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Дерковський, Михайло ДмитровичUK: В магістерській роботі розглядається транспортний візок в електроприводі якого використовується двигун постійного струму паралельного збудження. Математична модель привода представлена диференційними рівняннями, що відображають динамічні процеси в приводі при рушанні візка з місця. Представлені результати рішення рівнянь при рушанні з місця завантаженого та не завантаженого візка Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження полягає в розробці математичної моделі електропривода візка при його рушенні з місця. Об’єкт дослідження – транспортний візок в електроприводі якого використовується двигун постійного струму паралельного збудження. Предмет дослідження – перехідні процеси в електроприводі. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження результатів експлуатаційної роботи в КП «Дніпровський метрополітен»(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Чекмарьов, Андрій МиколайовичUK: В дипломній магістерській роботі розглянемо питання комунального підприємства «Дніпровський метрополітен». У роботі проведені аналіз і розрахунок експлуатаційної роботи на підприємстві. Проведена оцінка ефективності використання рухомого складу та пропозицію щодо її підвищення. Розглянуті особливості Дніпровського метрополітену та порівняння його з іншими метрополітенами України.Item Дослідження перехідних процесів у колах роботизованної електротехнічної системи(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Войтаник, Владислав ОлександровичUK: В магістерській роботі надана загальна інформація про релейні елементи, їх типи, структуру, будову та сфери використання. Детально описано виконавчі органи робототехнічних систем. Розглянуті сервоприводи, крокові двигуни та двигуни постійного струму, їх особливості, методи керування, а також надані рекомендації щодо застосування їх у роботі. Приведені основні типи датчиків положення, такі як інкрементальні та абсолютні енкодери, розглянуто мікропроцесорні системи типу Arduino. Мета дослідження полягає у розробці методів та апаратної частини для фіксування таких динамічних показників, як час спрацьовування, швидкість наростання струму та напруги виконавчих елементів. Об’єкт дослідження – перехідні процеси у колах виконавчих елементів роботизованної електротехнічної системи. Предмет дослідження – часові та динамічні параметри і характеристики елементів системи на базі одноплатного комп’ютера Arduino. Метод дослідження – експериментальний.Item Покращення режиму напруги електрифікованої ділянки постійного струму із застосуванням накопичувача енергії(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Сьомін, Олександр ВолодимировичUKR: У роботі досліджується проблема рівня напруги в системі тягового електропостачання постійного струму. Одним з найбільш ефективних методів енергозбереження є локальне накопичування електроенергії на різних стадіях її доставки до споживача, тобто введення в електроенергетичну систему транспорту накопичувачів енергії, здатних понизити капітальні вкладення на основне тягове електротехнічне устаткування і заощадити електроенергію, що витрачається на тягу потягів. У магістерській роботі викладені основні можливості енергозбереження на залізничному транспорті з використанням різних типів накопичувачів енергії. Метою роботи є обґрунтування доцільності застосування накопичувачів електричної енергії в системах електричної тяги постійного струму для підвищення режиму напруги в тяговій мережі. Об'єкт дослідження - система тягового електропостачання залізниці постійного струму, в яку входять тягові підстанції, тягова мережа, електрорухомий склад склад і різного роду накопичувачі електричної енергії. Методи дослідження – аналіз моделі, порівняння різних типів накопичувачів електричної енергії . Предмет дослідження – показники якості електроенергії в тяговій мережі.Item Модернізація сонячного трекера із застосуванням штучного інтелекту(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Хімоненко, Владислав ГеннадійовичUKR: У дисертації розробляється фізичний макет сонячного трекера та досліджується ефективность перетворення електроенергії. Мeтoд прямoгo пeрeтвoрeння сoнячнoгo випрoмiнювaння в eлeктричну eнeргiю є, пo-пeршe, нaйбiльш зручним для спoживaчa, пoдругe, цeй мeтoд ввaжaється eкoлoгiчнo чистим спoсoбoм oтримання eлeктрoeнeргiї нa вiдмiну вiд викoристaння пaливa, ядeрнoї сирoвини чи гiдрoрeсурсу. У справжній роботі викладені методи збельшення ефективності перетворення сонячної енергії в електроенергію. Об'єкт дослідження - процес перетворення електроенергії у фотоелектричних джерелах, в яку входять СЕС, сонячні панелі, перетворювачі, трекерні установки та їх модифікації. Методи дослідження – аналіз проблем застосування віновлюваних джерел енергії, аналіз технічних рішень при перетворенні фотоелектричної енергії.Item Інтелектуальні системи регулювання напруги на шинах тягової підстанції постійного струму(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Федянович, Станіслав ЮрійовичUKR: У роботі досліджується проблема незалежного регулювання і стабілізація напруги по кожному фідеру окремо, яке б дозволило зменшити втрати від зрівняльних струмів, а також до мінімуму зменшити провали напруги при проходженні швидкісних поїздів. Це говорить про те, що при оптимальному алгоритмі управління рівнем напруги, можливо організувати процес перевезення вантажів і пасажирів з мінімальними втратами електроенергії. Мета дослідження– Забезпечення стабільного рівня напруги у тяговій мережі при впровадженні швидкісного руху. Об’єкт дослідження – Система тягового електропостачання постійного струму. Предмет дослідження – Незалежне регулювання і стабілізація напруги по фідерам міжпідстанційної зоні. Методи дослідження – Методи статистичного аналізу, аналітичне дослідження режимів напруги. Обробка результатів експериментальних досліджень виконана на ЕОМ з використанням програмних засобів Excel, MathCAD. Для моделювання роботи системи стабілізації з програмних пакетів обрана OrCAD 9.2Item Підвищення ефективності діагностування опор контактної мережі електрифікованих залізниць(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад В. Лазаряна, 2020) Шлапак, Максим ІвановичUKR: В дипломному проекті розглянуто можливість застосування різних систем діагностування, для достовірного визначення стану опор контактної мережі. Проаналізовано основні види корозійних процесів які відбуваються в бетоні і арматурі та представлено класифікацію пошкоджень опор за ступенем їх небезпеки. Проаналізовано технічний стан опор контактної мережі та приведено загальні методи діагностування опор контактної мереж. Проведено аналіз небезпеки електрокорозії арматури та проаналізовано можливості визначення процесів руйнування стійок опор ультразвуковим методом діагностування. Представлено можливості діагностування за допомогою сучасних діагностичних приладів. Розкрито спосіб визначення стану опор контактної мережі за допомогою віброакустичного методу, електрохімічного методу та методу індуктивного контролю. Розроблено нейромережеву прогнозну модель в програмному комплексі STATISTICA, яка відрізняється від існуючих можливістю миттєвого аналізу, в ході діагностування стійок опор з використанням віброакустичного методу, отриманого масиву даних, для визначення їх дефектності та прийняття рішень щодо подальшої заміни.Item Підвищення ефективності електроприводів на підприємствах по ремонту рухомого складу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Гацуляк, Артур ВячеславовичUK: В магістерській роботі проведено аналіз технічних характеристик електроприводів нестандартного обладнання, яке прийнято в якості базового. Показана актуальність підвищення енергетичних показників електродвигунів приводів для країни. Проаналізовано можливі способи підвищення коефіцієнтів потужності та корисної дії та обрано раціональний. Запропонована методика досліджень, з використання якої проведено дослідження для двигунів серій АИР, АИС, АМУ. Мета роботи – оцінити кількісну зміну втрат активної потужності при заміні недовантажених асинхронних двигунів нерегульованих електроприводів на підприємствах по ремонту рухомого складу залізниць при використанні двигунів різних серій.Item Розробка математичної моделі та визначення раціональних параметрів процесу спалювання вугільної аеросуміші в котлах ТЕС(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Коломієць, Надія ВадимівнаUK: Розроблена математична модель процесу згоряння частинок вугілля в топці котла, що базується на фундаментальних законах збереження маси, кількості руху, енергії та рівняннях швидкостей хімічних реакції по закону Ареніуса, яка дозволяє визначити втрати з механічним недопалом і відрізняється тим, що безпосередньо враховує змінність параметрів частинок під час руху у факелі. Проведено розрахунки процесу згоряння аеросуміші в топці котла ТПП 210, визначено основні параметри процесу. Визначено раціональні параметрами вугільної аеросуміші для котла ТПП 210. Мета дослідження – розробка математичної моделі та визначення раціональних параметрів процесу спалювання вугільної аеросуміші в котлі ТЕС. Об’єкт дослідження - процес вигоряння частинок вугілля в котельному агрегаті теплової електричної станції. Предмет дослідження – математичне моделювання руху, теплообміну та згоряння частинок вугільної аеросуміші. Методи дослідження - чисельні.Item Дослідження режимів споживання навантаження малого непобутового споживача(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад В. Лазаряна, 2020) Власенко, Владислав ВікторовичUKR: Прогнозування електроспоживання є важливою задачею ефективного управління підприємством, що обумовлено його технологічними та економічними потребами. Великим непобутовим споживачам точний прогноз потрібен для наближення заявлених обсягів споживання до фактичних, що дозволяє завчасно закупити електроенергію у постачальник за більш вигідною ціною. Для розподільчих компаній, до яких відноситься АТ «Укрзалізниця», інформація про обсяги передачі електроенергії споживачам у довгостроковій перспективі дозволяє завчасно забезпечити необхідну пропускну здатність мереж, що зменшує значення технологічних втрат електроенергії та попереджує понаднормоване завантаження електротехнічного обладнання. Оцінка енерговитрат повинна визначатись за адекватними математичними моделями об’єктів дослідження, які враховують багато впливаючих чинників. Однак часто діаграми споживання електроенергії мають складні закономірності, що заважає використовувати класичні підходи до прогнозування та обумовлює використання нейронних мереж для виконання цих задач. Метою роботи є підвищення точності довгострокового прогнозу споживання електроенергії, що передається розподільними мережами залізниці. Об’єкт дослідження – режим споживання електроенергії малого непобутового споживача. Предмет дослідження – обсяг споживаної електричної енергії непобутовими споживачами. Дослідження проводилися з використанням теорії математичного моделювання, теорії штучних нейронних мереж та теорії комп'ютерного моделювання та обробки даних з використання пакету STATISTICA.