Факультет "Управління енергетичними процесами"
Permanent URI for this community
UKR: Факультет "Управління енергетичними процесами"
ENG: Faculty "Railway Electrification"
ENG: Faculty "Railway Electrification"
Browse
Browsing Факультет "Управління енергетичними процесами" by Title
Now showing 1 - 20 of 117
Results Per Page
Sort Options
Item Аналіз впливу експлуатаційних показників на енергоефективність промислових електроприводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Прудкогляд, Юлія ОлександрівнаUK: Метою роботи був аналіз впливу коефіцієнта навантаження двигуна на енергетичну ефективність електропривода та кількісна оцінка ефективності заміни недовантаженого двигуна двигуном меншої потужності з точки зору зменшення втрат в двигуні. В роботі розкрито поняття енергоефективності, визначено потенційні умови її підвищення в загальнопромислових електроприводах в прив’язці до запровадженої Енергетичної стратегії України, проаналізовано основні критерії енергоефективності. Показано, що для оцінки енергоефективності електромеханічної системи, можна застосовувати поняття коефіцієнту корисної дії, також узагальненого критерію енергоефективності. Розглянуто основні практичні заходи по підвищенню енергоефективності електроприводів. Містить матеріали дослідження впливу експлуатаційних показників на енергетичну ефективність електропривода, вимоги безпеки праці під час виконання робіт з розробки і експлуатації електроприводів, а також діям персоналу у разі виникнення надзвичайних ситуацій. В загальних висновках і рекомендаціях містяться основні положення та рекомендації отримані в результаті проведених досліджень.Item Аналіз можливостей підвищення ефективності струмознімання при високошвидкісному русі рухомого складу(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Романішин, Дмитро СергійовичUK: В процесі роботи були розглянуті різні типи контактних вставок, описано моделювання різних видів контактних підвісок застосованих на швидкісних та високошвидкісних магістралях . Розглянуті заходи щодо охорони праці при роботі по зміні вставок на полозі струмоприймача, проведена оцінка впливу шкідливих і небезпечних чинників на обслуговуючий персонал і навколишнє середовище, а також вказані способи по їх зниженню.Item Аналіз систем бортової діагностики на тяговому і моторвагонному рухомому складі(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Кравченко, Кирило ІгоровичUK: В дипломній магістерській роботі розглянуто принципи побудови бортових систем діагностики рухомого складу, методику вибору діагностичних параметрів. Розглянуто та проаналізовано системи діагностики тягового та моторвагонного рухомого складу, що експлуатується на залізницях України. Оцінено ефективність роботи бортових систем діагностики та перспективи їх подальшого розвитку.Item Варіантні розрахунки для оптимізації проектування електричних підстанцій(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Більцан, Костянтин МиколайовичUKR: Магістерська робота виконана на 56 сторінках, містить 15 рисунків, 2 таблиці, 14 використаних джерел. В магістерській роботі вивчені особливості схемних рішень тягових підстанцій на відпайках; проаналізовані нові схемні рішення РП живлячої напруги для ТП на відпайках; проведений огляд методик визначення показників надійності; проведено оцінку надійності схемних рішень розподільчих пристроїв живлячої напруги та вибрана оптимальна схема для тягових підстанцій на відпайках. Мета роботи – підвищення надійності розподільчих пристроїв живлячої напруги тягових підстанцій на відпайках шляхом зміни типових схем на більш надійні. Об’єкт дослідження – розподільчі пристрої підстанцій. Методи дослідження. Основні теоретичні положення магістерської роботи отримані за допомогою математичного апарату теорії надійності та теорії графів.Item Вибір конструктивних параметрів енергоефективного тягового приводу для поїздів метрополітену(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Підлубний, Андрій СергіовичUK: Актуальність теми. Асинхронний привід набуває все більшого поширення на рейковому транспорті за рахунок простої конструкції і високої надійності асинхронного двигуна з короткозамкненим ротором. При цьому виникає величезний інтерес з боку оператора в придбанні недорогих і ефективних тя-гових приводів рухомого складу. Метою роботи є розробка методики вибору найкращого конструкційного поєднання робочих параметрів приводу вагонів метрополітену за критерієм енергоспоживання для заданих умов експлуатації. Наукова новизна роботи полягає у розробці методики вибору найкра-щого поєднання параметрів системи «тяговий перетворювач - асинхронний двигун» за критерієм енергоефективності за заданими умовами експлуатації вагонів метрополітену. Практичне значення роботи полягає у можливості вибрати необхідну і достатню потужність перетворювача, виходячи з необхідної величини його життєвого циклу, і, тим самим, знизити вартість перетворювача і всього при-воду в цілому.Item Вибір раціональної конструкції сталевого каркасу складської будівлі залізничної станції м. Дніпро(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад. В. Лазаряна, 2020) Породько, Ярослав ВіталійовичUKR: Представлені сучасні напівпровідникові прилади з використанням транзисторів, які в подальшому будуть застосовуватися на тягових перетворювачах всього діапазону потужностей. Це дозволить підвищити замикаючу здатність і величину струму, що пропускається. Заміна шестипульсних випрямлячів повністю себе виправдовує. І зайвий раз показує, що використання агрегатів з меншою потужністю, але по багато пульсовим схемам, забезпечить подальше зниження втрат електроенергії при задовільному режимі напруги в тяговій мережі, але по багатопульсовим схемам, забезпечить подальше зниження втрат, скорочення капіталовкладень при зменшенні витрат дефіцитних електротехнічних матеріалів. Мета роботи – модернізація тягових агрегатів з використанням сучасних напівпровідникових пристроїв. Предмет дослідження – методи розрахунку системи тягового електропостачання.Item Визначення витрат електроенергії на тягу поїздів для вантажних електровозів постійного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Бідняк, Максим ОлександровичUKR: Роботу присвячено дослідженню методу визначення витрат електроенергії на тягу поїздів, що базується на використанні тягово-енергетичних характеристик. Для тягово-енергетичних характеристик вибирається математична модель та проводиться розрахунок її коефіцієнтів для електровоза 2ЕЛ4 методами покрокового регресійного аналізу. Здійснюється тяговий розрахунок з метою визначення витрат електроенергії на основі струмових характеристик й за допомогою тягово-енергетичних характеристик електровоза для однакових вихідних даних. Отримання близьких за величиною результатів свідчить про придатність запропонованого методу для використання в тягових розрахунках. В першому розділі проведено аналіз існуючих методів розрахунку витрати електроенергії на тягу поїздів з метою обґрунтування запропонованого методу. В другому розділі викладена методика визначення необхідних даних для розробки регресійної моделі тягово-енергетичної характеристики та наведено приклад розрахунку. На основі отриманих результатів визначаються параметри математичної моделі тягово-енергетичної характеристики електровоза постійного струму 2ЕЛ4 методами регресійного аналізу. У третьому розділі здійснюється тяговий розрахунок з метою визначення витрати електроенергії традиційним й розробленим методами за однакових вихідних даних та проводиться порівняння отриманих результатів для визначення придатності методу, що розробляється для використання в тягових розрахунках.Item Визначення параметрів номінального режиму тягового привода електропоїзда для швидкісних магістралей(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Сорока, Максим ПетровичUK: Розрахунково-пояснювальна записка до магістерської дипломної роботи на тему «Визначення параметрів номінального режиму тягового привода електропоїзда для швидкісних магістралей» складається з 82 сторінок, 28 рисунків, 6 таблиць, 1 додатка та 8 джерел використаної літератури. В дипломній роботі визначено параметри номінального режиму тягового привода електропоїзда для швидкісних магістралей, виконано розрахунки асинхронного тягового електродвигуна з короткозамкненим ротором та отримано тягову характеристику моторного вагона.Item Визначення раціональних варіантів приєднання вітрових електростанцій до системи тягового електропостачання залізниць України електрифікованих за системою тяги змінного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Мася, Сергій ВолодимировичUK: Магістерська робота виконана на 57 сторінках, містить 11 ілюстрацій, 8 таблиць та 17 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз впливу потужності інтегрованої вітрової електростанції на струми короткого замикання в розподільчих установках тягової підстанції змінного струму, яка входить до системи тягового електропостачання залізниць України. Проаналізовано структурні особливості та характеристики основного обладнання тягової підстанції «Дубно» а також майбутньої вітрової електростанції. Розроблено схеми заміщення на основі яких виконано розрахунки струмів трифазного короткого замикання на шинах тягової підстанції у разі збільшення потужності приєднаної вітрової електростанції. Розглянуто питання охорони праці та безпеки у надзвичайних ситуаціях, які є актуальними в процесі експлуатації вітрової електростанції. Мета дослідження полягає у створенні еквівалентних розрахункових схем заміщення електротехнічної системи «тягова підстанція змінного струму – вітрова електростанція» у режимах короткого замикання в розподільчих установках тягової підстанції при різних варіантах приєднання вітрової електростанції та встановлення на цій основі характеру зміни діючих значень згаданих струмів короткого замикання при збільшення потужності приєднаної вітрової електростанції. Об’єкт дослідження – електротехнічна система «тягова підстанція змінного струму вітрова електростанція». Предмет дослідження – струми трифазного короткого замикання у розподільчих установках тягової підстанції. Метод дослідження – аналітичний.Item Визначення раціональних параметрів номінального режиму швидкісного поїзда для Українських залізниць(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Жаров, Максим ДмитровичUK: У магістерській роботі приведені основні характеристики сучасних швидкісних поїздів; викладено методики визначення універсальних тягових характеристик, номінальної швидкості та потужності електрорухомого складу; визначено раціональні параметри номінального режиму електровозів для обслуговування швидкісних пасажирських поїздів різної составності для залізниць України.Item Вплив стохастичного характеру зміни живлячої напруги на роботу тягового електроприводу постійного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Воскобойник, Віталій МиколайовичUK: В магістерській роботі було розраховано і проаналізовано електромагнітні процеси в тяговому електроприводі постійного струму при стохастичній зміні, шляхом поштовхів-зростань і поштовхів – спадів, живлячої напруги. Розрахунки виконано імовірнісно - статистичним методом. Було оцінено амплітуду поштовхів струму в обмотці якоря та обмотці збудження, а також рекуперативних струмів при дії поштовхів спадів Запропоновано способи недопущення або ж зменшення стрибків струму . Дослідно було оцінено ефективність роботи тягових електроприводів постійного струму при дії на них поштовхів живлячої напруги. Об’єкт дослідження – тяговий електропривод електровозу постійного струму ДЕ1.Item Вплив характеру зміни електротягових напруги та струму на технологічні втрати електричної енергії в силових колах електровозу ВЛ8(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Большак, Артем ВасильовичUKR: Магістерська робота виконана на 72 сторінках, містить 7 ілюстрацій, 9 таблиць та 17 літературних джерел. В магістерській роботі проведено аналіз впливу характеру зміни електротягових напруги та струму на технологічні втрати електричної енергії в силових колах електровозу. Розглянуті методи розрахунки потужності та втрат електричної енергії в силових колах електровозу ВЛ8. Визначені імовірнісні закономірності зміни тягового струму та напруги електровоза, проведена оцінка технологічних втрат електроенергії на дослідній ділянці та розрахований ККД. Розглянуті основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях для машиніста електровоза. Мета дослідження полягає в визначенні втрат енергії на електровозі, підборі підходящого закону розподілення, а також запропонуванні підходу для вирішення проблеми. Об’єкт дослідження – електровоз постійного струму ВЛ8. Предмет дослідження – вплив зміни електротягових напруги та струму на втрати електричної енергії в силових колах електровозу ВЛ8. Метод дослідження – аналітичний.Item Впровадження енергоефективних технологій в системі живлення власних потреб тягової підстанції(Дніпровський національний університет транспорту ім. акад В. Лазаряна, 2020) Пшеничний, Антон ЮрійовичUKR: В дипломній роботі досліджується проблема економії електроенергії, що споживається власними потребами тягової підстанції. Завдання економії дуже складне, особливо у випадках, коли тягові підстанції мають застаріле обладнання. У зв’язку з виниклою проблемою розглядаються нові методи економії електроенергії – зменшення втрат електроенергії за рахунок використання енергозберігаючих технологій та підключення відновлюваних джерел електроенергії. Мета дослідження – дослідити вплив системи Smart Grid на втрати електроенергії. Об’єкт дослідження – тягова підстанція. Предмет дослідження – альтернативні джерела енергії. Метод дослідження полягає у використанні технології Powerpack для забезпечення безперебійного живлення власних потреб тягових підстанцій.Item Втрати електроенергії при обмеженому керуванні пристроїв тягового електропостачання(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Тертишна, Ірина АндріївнаUKR: Мета роботи – розробка методології розрахунку розподілених систем керованого електропостачання, стабілізація режиму напруги в тяговій мережі та мінімізація втрат в контактній мережі за рахунок оптимізації параметрів системи, а саме – рівня напруг на шинах одно агрегатних тягових підстанцій. Режим напруги в тяговій мережі, за відсутності експлуатаційних обмежень, визначає провізну та пропускну здатність електрифікованої залізниці при введені швидкісного руху, для підвищення показників провізної та пропускної здатності вирішується завдання стабілізації рівня напруги при пропусканні рухомого складу зі споживаною потужністю 10 - 12 МВт. Показано, що розподілена система живлення з використанням пунктів підсилення дозволяє оптимізувати режим напруги в тяговій мережі, збільшити відстань між пунктItem Дослідження взаємодії трансзвукових струмин газу з тупиковим каналом(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Гавриленко, Тетяна МиколаївнаUK: Обґрунтовано передумови використання трансзвукової газової струмини для охолодження прокату. Виконано математичне моделювання процесу взаємодії газової струмини з перешкодою. Виконано фізичне моделювання газодинамічних та теплових процесів взаємодії газової струмини з перешкодою. Одержані результати можуть бути використані при проектуванні зони вторинного охолодження неперервнолитих зливків. Мета дослідження – розробка ефективних режимів охолодження неперервнолитого зливка шляхом застосування повітряного способу охолодження. Об’єкт дослідження - процес повітряного охолодження зливка для установки неперервного розливання сталі. Предмет дослідження – газодинаміка та теплообмін між струминою та поверхнею зливка. Методи дослідження - математичне моделювання процесу взаємодії газової струмини з перешкодою та фізичне моделювання газодинамічних та теплових процесів взаємодії газової струмини з перешкодою.Item Дослідження впливу імовірнісної зміни напруги і струму на енергетичні показники електроприводу електропоїздів постійного струму(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Мехравар, Фарід Мазахір ОглиUK: В магістерській роботі виконано імовірнісно-статистичну обробку реєстрограм напруги і струму на основі теорії випадкових величин і теорії випадкових процесів. Визначено коефіцієнт потужності та коефіцієнт реактивної потужності ,складові повної потужності та коефіцієнт корисної дії електропривода моторного вагона електропоїзда постійного струму ЕПЛ2Т для режиму з випадковими напругою і струмом. Розглянуто охорону праці та безпеку життєдіяльності в надзвичайних ситуаціях, зокрема при пожежі, на тяговому рухомому складі. Мета дослідження полягає в оцінці впливу існуючого випадкового характеру зміни напруги і струму на енергетичні показники електроприводу електропоїздів постійного струму.Item Дослідження впливу інтеграції вітрової електростанції у склад системи тягового електропостачання на струми короткого замикання тягової підстанції(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Загравський, Станіслав ВолодимировичUK: В магістерській роботі проведено аналіз впливу потужності приєднаної вітрової електростанції на струми короткого замикання в розподільчих установках тягової підстанції постійного струму, яка належить до системи тягового електропостачання залізниць України. Представлена інформація щодо впровадження вітрової електростанції Старий Самбір, її конструктивні та структурні особливості. Розроблено схему заміщення на основі якої здійснено розрахунки струмів короткого замикання на шинах тягової підстанції у разі зростання потужності приєднаної вітрової електростанції. Висвітлено ключові моменти щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності в процесі експлуатації вітрової електростанції. Мета дослідження полягає в оцінці обсягу необхідної модернізації елементів системи тягового електропостачання залізниць пов’язаного із підключенням до неї вітрової електростанції. Об’єкт дослідження – електротехнічний комплекс «тягова підстанція постійного струму вітрова електростанція». Предмет дослідження – струми короткого замикання у розподільчих установках тягової підстанції. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження доцільності електропостачання контактної мережі з живленням підвищеною напругою через перетворювачі на ділянці Дніпро-П'ятихатки(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Махортов, Євгеній ЮрійовичUKR: В даній роботі особливу увагу хотів би звернути на використанні методу перетворення напруги постійного струму з використанням ланки високої частоти для перетворення напруги рівня 6,6кВ в напругу 3,3кВ для живлення електричного транспорту, наводиться опис і принцип роботи перетворювача напруги. Для того щоб можливо було збільшити обсяг перевезень на залізниці необхідно нарощувати їх проїзну здатність. Для реалізації цієї мети здійснюються заходи щодо збільшення швидкості руху та вагових норм поїздів, створюються нові електровози більшої потужності, розробляються способи посилення електропостачання тяги постійного струму. Мета дослідження, забезпечення стабільного рівня напруги у тяговій мережі при живленні підвищеною напругою через перетворювачі Об’єкт дослідження- Система тягового електропостачання постійного струму.Item Дослідження енергетичних процесів при рекуперації електроенергії в системі тягового електропостачання(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Краснощокова, Ганна ВіталіївнаUKR: Магістерська робота: 84 сторінки, 3 частини, 61 рисунок, 4 таблиці, 17 використаних джерел. Аналіз стану електричних процесів в процесах передачі, перетворення та споживання енергії різними видами транспорту через основи інтелектуалізації електроенергетичних систем та системи енергозабезпечення транспорту; Вивчення рекуперації електричної енергії через застосування накопичувачів енергії та процесу рекуперації інверторами на тягових підстанціях постійного струму; Дослідження ефективності використання накопичувачів електроенергії для метрополітену та міського наземного транспорту. Мета роботи - дослідити процес рекуперації електроенергії в системі тягового електропостачання постійного струму. Об’єкт дослідження - процес рекуперації електроенергії в системі тягового електропостачання постійного струму. Методи дослідження – вивчення розподілу та споживання енергії рекуперації в системах електрифікованого транспорту, імітація моделювання схеми електропостачання метрополітену та міського транспорту.Item Дослідження ефективності застосування накопичувачів електроенергії в системах тягового електропостачання постійного струму.(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Міненко, Каріна АндріїївнаUKR: В магістерській роботі було проведено аналіз застосування сучасних накопичувачів електроенергії в системах електропостачання та показані їх переваги та недоліки. Розглянуто методи моделювання режимів роботи системи тягового електропостачання з накопичувачами та показано спосіб раціонального управління енергообмінними режимами накопичувача. Розроблено модель системи електропостачання електричного транспорту з накопичувачами електроенергії, виконано порівняння ефективності використання накопичувача електроенергії для різних систем живлення електротранспорту. Метою досліджень є оцінка ефективності застосування накопичувачів електроенергії у системі тягового електропостачання постійного струму. Об’єкт дослідження – ділянка залізниці електрифікована на постійному струмі.