2017
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2017 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 21
Results Per Page
Sort Options
Item An Overview of the Etcs Braking Curves(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Havryliuk, Volodymyr I.EN: The purpose of the article is to present an overview of the ETCS braking curves according to the European specifications. Though the ETCS specifications lay down the basic principles for the braking curves and the associated information displayed to the driver, but there is still no harmonized method to compute them. In the absence of any requirement, the algorithms of the ETCS on-board suppliers lead to different braking distances for a given type of rolling stock. For cross border trains, the differences through national rules require the implementation in the ETCS on-board of several national braking curves. The main features of the braking curves have been reviewed in the article, including the following main aspects: basic principle to ensure of the train movement safety, the purpose and main types of ETCS braking curves, the input parameters for braking curve calculation, construction of the emergency brake deceleration curve, and guaranteed emergency brake deceleration. The basic principle to ensure the train movement safety is based on their separation in fixed block distance (for a conventional signalling system) or in moving block-sections (for ERTMS/ETCS level 3). To ensure these principles the ETCS onboard computer must predict the decrease of the train speed in the future, from a mathematical model of the train braking dynamics and of the track characteristics ahead. This prediction of the speed decrease versus distance is called a braking curve. The minimum interval between trains under automatic train protection system is defined by minimum movement authority that comprises odometer tolerance, driver allowance, ATP re-action times, brake application time. Braking curve predict of the train speed decrease versus distance by the ERTMS/ETCS on-board equipment, from a mathematical model of the train braking dynamics and the track characteristics ahead. ETCS supervises both the position and speed of the train to ensure they continuously remain within the allowed speed and distance limits, and if necessary it will command the intervention of the braking system to avoid any risk of the train exceeding those limits. There have been considered in the work the main ETCS braking curves and the supervision limits of the EBD braking curves, the movement authority, the end of authority, the most restrictive speed profile, the supervised location and others.Item Якість електричної енергії на шинах 35 кВ при паралельній роботі тягової підстанції з вітровою електростанцією(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Сиченко, Віктор Григорович; Косарєв, Євген Миколайович; Пулін, Микола Миколайович; Кузнецова, Є. В.UK: Метою функціонування будь-якої енергетичної системи є надійне та безперервне забезпечення споживачів якісною електроенергією. Сучасний етап розвитку електроенергетичної галузі характеризується зростаючим дефіцитом енергетичних ресурсів, отримуваних від традиційних джерел, тому широкого поширення набуває застосування альтернативних джерел електричної енергії з реалізацією концепції розподіленого живлення. На сьогоднішній день в Україні реалізовано декілька пілотних проектів по застосуванню альтернативних джерел енергії для живлення інфраструктури. Актуальною проблемою є забезпечення паралельної роботи шин середньої напруги тягових підстанцій з вітроелектростанцією, оскільки в процесі їх функціонування повинні витримуватись низка вимог, в тому числі, і до якості електричної енергії. Відповідно до цього, в матеріалах проведеного дослідження наведені результати експериментальної перевірки відповідності показників якості електричної енергії на шинах тягової підстанції, до яких відімкнена вітроелектростанція. Отримані результати свідчать, що рівні відхилень напруги перевищують встановлені нормативи, інші ж показники якості електричної енергії відповідають вимогам нормативних документів.Item Електротехнічний комплекс висувної вітроенергетичної установки, для забезпечення первинного аварійного живлення бортових комплексів літальних апаратів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Шмельов, Ю. М.; Бойко, С. М.; Саблін, Олег Ігорович; Владов, С. І.; Черніхова, О. С.UK: Мета. Розробка електротехнічного комплексу висувної вітроенергетичної установки на базі асинхронного генератора, для живлення первинної аварійної системи електропостачання бортового комплексу літальних апаратів з автоматичною системою управління. Актуальність. Встановлено, що одним із енергоефективних варіантів структури енергетичного комплексу первинної аварійної системи електропостачання літальних апаратів є система з асинхронним генератором (АГ). Однією з найбільш важливих проблем, які виникають при використанні АГ з конденсаторним збудженням в автономних системах електропостачання, є стабілізація напруги при змінній частоті обертів ротора та змінному навантаженні. Частота обертання генераторів може бути регульованою за умови сталості частоти генерованих коливань або залишатися постійною. У загальному випадку можлива робота генератора із змінною частотою обертання та змінною частотою. Наукова новизна. З метою ефективного використання згенерованої електричної енергії висувної вітроенергетичної установки літальних апаратів, пропонується використовувати теорію нечітких множин для управління енергетичними параметрами, що є одним з важливих чинників забезпечення надійного та якісного первинної аварійної системи електропостачання. Практична значимість. Запропонований електротехнічний комплекс висувної вітроенергетичної установки та підхід до побудови системи його управління дозволяє розробляти ефективні варіанти первинного аварійного живлення, у тому числі літальних апаратів. Основним завданням у створенні системи управління вихідними параметрами генератора висувної вітроенергетичної установки, зокрема напругою, повинно бути забезпечення плавного регулювання напругою, реагуючи при цьому на найменші зміни швидкості повітряних потоків. Розроблений спосіб управління вихідною напругою асинхронного генератора з короткозамкнутим ротором в складі висувної вітроустановки дозволяє плавно регулювати значення вихідного параметра.Item The Comparative Analysis of Calculating Methods for Ac Impedance of R65 Type Rails and Track 1520 Mm Gauge in the Audio Frequency Range(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Havryliuk, Volodymyr I.EN: Knowledge of the exact AC rail impedance in a wide frequency range is necessary for designing and modeling audiofrequency track circuits, determining of the traction return current distribution in rails of high-speed railways, testing new types of vehicles on electromagnetic compatibility with track circuits, etc. The aim of the work is to perform a comparative analysis of the methods for calculating of the AC impedance of the R65 type rails of a track 1520 mm gauge in the audiofrequency range. Results of AC rail impedance measurements and theoretical description of frequency dependence of impedance for wires above lossy ground are briefly reviewed. Mathematical formulation of Carson's method and the complex image method proposed by Deri with co-workers for impedance of transmission lines were represented. The impedance of running rails of R65 type and track of 1520 mm gauge have been calculated by using Carson's method and the complex image method. Due to the insufficient amount of literature data concerning AC impedance measurements for rails of type R65 of 1520 mm gauge, the results of calculations for these rails were compared with the measured values for both rails of type R65, 1520 mm gauge, as well as for rails of type UIC 60 with 1435 mm gauge. Calculated frequency dependencies of the AC impedance of R65 type rails are in good qualitative agreement with literature data for rails UIC60 in frequency range Hz... The results for rails of R65 type and 1520 mm gauge calculated according to Carson's method and complex image method differ from reference data presented in literature, and these differences increase with increasing of frequency. Such behavior may be due to error of calculation methods caused by small height of rails above lossy ground and high electrical conductivity between rails and a ground.Item Experimental Determination of Basic Data for Probabilistic Research of Electrical Tonal Track Circuit(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Romantsev, Ivan O.; Havryliuk, Volodymyr I.EN: Purpose. Determination of mathematical model with the probabilistic parameters of tonal-frequency railway circuit, leadthrough of the concomitant measurings and their analysis, forming of maximum sizes of the probabilistic states of object. Methodology. At research of the probabilistic states of railway circuit the terms of measurings of probabilistic descriptions, parameters of transformations of frequency-temporal descriptions of signals are certain, the statistical results of the conducted measurings are analyzed, the table of the probabilistic diagnostic is formed, and the probabilistic scopes of diagnostic of the states of tonal-frequency railway circuit are got. Findings. Determination of scopes of premature exit from working condition state of tonal-frequency railway circuit. Originality. Principle of determination of statistical information is presented for the system of the probabilistic diagnosticating of tonal-frequency railway circuit, laws of distributing of parameters and finding of premature exit state and maximum scopes of electric parameters. Practical value. Findings enable to form the system of the probabilistic diagnosticating of tonal-frequency railway circuit.Item Литий-ионные аккумуляторы для резервного электропитания устройств железнодорожной автоматики и связи(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта им. акад. В. Лазаряна, Днипро, 2017) Сердюк, Татьяна Николаевна; Фелизиани, Мауро; Коваленко, А. А.; Журавлёв, Антон Юрьевич; Кузнецова, Е. В.RU: Целью научно-исследовательской работы является решение задачи улучшения параметров качества электрической энергии и облегчения условий труда за счет модернизации системы резервного электроснабжения устройств железнодорожной автоматики и связи, а именно: анализ возможности применения литий-ионных аккумуляторов нового поколения на постах ЭЦ, переездах и в устройствах связи. Дана сравнительная характеристика современных литий-ионных аккумуляторных батарей малой и большой емкости. Оценена возможность применения современных типов литий ионных аккумуляторов в качестве резервных источников для электропитания устройств СЦБ. Рассмотрены режимы работы литий-ионных аккумуляторов. Внедрение литий-ионных аккумуляторов нового поколения емкостью 100…360 А·ч в устройствах СЦБ позволит сократить размеры и массу в 5…10 раз, высвободить помещения, а также исключить вредные условия труда, возникающие при уходе за свинцовыми и щелочными АБ. При этом увеличивается срок службы батарей с 7…10 до 20…25 лет, улучшается экономия денежных средств, исходя из расхода на периодические замены и утилизацию свинцовых АБ. Так, экономия денежных средств при эксплуатации литий-ионных аккумуляторов за 20 лет составит не менее 350 %. Рассмотрена возможность применения гибких литий-ионных аккумуляторов в качестве источников электропитания переносных радиостанций. Предложена типовая схема заряда таких аккумуляторов на базе микроконтроллеров серии SC80x.Item Дослідження роботи рейкового кола в умовах насичення колійних дросель-трансформаторів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Ящук, Катерина Іванівна; Курило, Данило СергійовичUK: Метою статті є дослідження роботи кодового рейкового кола в умовах насичення колійних дросель-трансформаторів. Результати. Отримано залежності напруги на колійному приймачі від величини струму асиметрії для опорів ізоляції у зимовий та літній період за умови насичення колійних дросель-трансформаторів. Встановлено, що внаслідок збільшення струму асиметрії може спостерігатися зниження напруги на колійному приймачі нижче порогу спрацювання, що є відмовою рейкового кола, усунення якої вимагає застосування цілого комплексу заходів. Наукова новизна полягає у застосуванні непрямого методу розрахунку, що базується на отриманні коефіцієнтів схеми заміщення дросель-трансформатору для різних величин модулів опорів кола намагнічування, що змінюються у процесі підмагнічення магнітопроводів ДТ постійним струмом. Отриманий метод дозволяє здійснити розрахунки нормального режиму роботи кодового рейкового кола в умовах впливу струму асиметрії при насиченні колійних дросель-трансформаторів. Практична значимість. Запропонований непрямий метод може використовуватися для корегування розрахунків режимів роботи рейкових кіл з урахуванням насичення колійних дросель-трансформаторів.Item Математичне моделювання перехідних процесів в установці розмагнічування феромагнітних деталей циліндричної форми(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Бондар, Олег ІгоровичUKR: У статті представлено часові залежності напруженості магнітного поля при розмагнічуванні циліндричного зразку магнітного матеріалу, а також напруги на конденсаторі, які отримано шляхом математичного моделювання.Item Обоснование уровней электромагнитного влияния тягового тока на рельсовые цепи(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта им. акад. В. Лазаряна, Днипро, 2017) Гаврилюк, Владимир Ильич; Мелешко, В. В.RU: Испытания новых типов подвижного состава на электромагнитную совместимость с рельсовыми цепями проводят путем измерения помех в рельсах, генерируемых подвижным составом, с последующим сравнением измеренных данных (амплитуды, диапазона частот, длительности интерференции) с максимально допустимыми нормативными значениями. Поскольку новые типы поездов часто эксплуатируются на участках с устаревшими системами автоматики и электроснабжения, а также c устаревшими типами поездов, на некоторых участках при работе новых типов поездов, которые успешно прошли испытания, наблюдались сбои в работе железнодорожной сигнализации. Проведение экспериментальных исследований для всех видов рельсовых цепей, используемых на железнодорожном транспорте, с реализацией всех возможных ситуаций и сочетанием наиболее неблагоприятных, с точки зрения безопасности, условий их работы, является практически невыполнимой задачей. Целью исследований является обоснование методики определения уровней опасного и мешающего электромагнитного влияния тягового тока на рельсовые цепи с учетом их схемы, конфигурации, схемы канализации обратного тягового тока и других факторов для выяснения причины и устранения, в случае возникновения, сбоев в работе систем сигнализации на отдельных участках железной дороги при эксплуатации на них новых типов подвижного состава. В работе проанализированы основные факторы, которые характеризуют электромагнитное влияние тягового тока на рельсовые цепи. Максимально допустимые значения электромагнитного воздействия тягового тока на рельсовые цепи определяли как теоретико-расчетными методами, так и лабораторными измерениями. Разработана математическая модель и компьютерная программа, которые позволяют исследовать электромагнитные процессы в тяговой сети и оценивать влияние тягового тока на рельсовые цепи для различных типов и количества поездов, условий и режимов их работы. Экспериментальные измерения помех проводили непосредственно на железнодорожных линиях и в силовых цепях электрооборудования подвижного состава. Максимально допустимые уровни гармонических помех, вызванных обратным тяговым током, определяли на основе критерия надежной работы рельсовых цепей во всех режимах работы при наиболее неблагоприятных по условиям безопасности факторах.Item Нові стратегії технічного обслуговування і ремонту вантажних вагонів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Шапошник, Владислав ЮрійовичUK: Підтримання працездатності та заданих показників надійності на всіх етапах технічної експлуатації рухомого складу – головна задача системи технічного обслуговування і ремонту (далі – СТОіР). Розробка та впровадженні вагонів нового покоління з підвищеними показниками надійності та підтримання заданих показників безпеки руху наявного парку вантажних вагонів в умовах його значного строку служби, недостатньому забезпеченню ремонтних депо матеріалами і запасними частинами, старінням інфраструктури та ін. вимагають підвищення ефективності СТОіР. Діюча система технічного обслуговування і ремонту вантажних вагонів потребує змін, які будуть торкатися не тільки оптимізації пробігів вагонів між плановими видами ремонту, а також переходу до нових стратегій СТОіР. У статті наводяться позитивні і негативні сторони різних стратегій технічного обслуговування і ремонту, розглядаються можливості їх впровадження у СТОіР вантажних вагонів. Запропонований алгоритм вибору стратегії СТОіР який базується на комплексному аналізі надійності вантажного вагона з урахуванням тих елементів конструкцій, які лімітують час між технічним обслуговуванням чи ремонтом. Важливою задачею є визначення мінімально достатнього числа контрольованих параметрів для отримання обґрунтованої інформації про стан об'єкта діагностування (вантажного вагона) на поточний момент часу, розроблення програм діагностування технічного стану окремих вузлів, деталей та вагона в цілому. Опираючись на отриманні данні розробляються математичні моделі, які описують процес експлуатації, враховують фактичний стан та вплив СТОіР на відмови вантажного вагона.Item The Method for Detecting Defects in Movable Armature of the Signalling Relay(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Havryliuk, Volodymyr I.EN: Despite significant progress in the development of microelectronic rail automatic systems observed in recent decades, relay-contact devices are still widely used in railway signalling systems, that are fundamental to the safe operation of railways and must perform predictably and reliably. Thus, signalling relays used for safety-critical or safety-related applications in railway signalling systems should be properly maintained and tested to ensure their performing safely and reliably throughout their expected service life. With the purpose of developing a method for detecting defects in movable armature of the signalling relay, the time dependences of transient currents during relays switching have been investigated for relay in various technical conditions: in operable condition, as well as with arti-ficially created defects (bends) of contact springs. The measured data have been analyzed in the time and frequency domain using the wavelet transform modifications (CWT, DWT, DWPT). The analysis of the transient currents was carried out using segmentation of the current characteristics of the relay. The relay transient current at first and third segments which corresponded to unmovable anchor state, increase with time during relay switchon approximately as the exponential function. The time constants of the relay current were calculated by approximating the measured currenttime dependences at the first segment of the current curve by exponential function. The presence of defects in the movable armature of the relay had practically no effect on the values of calculated time constants. However, these values strongly depended on the technical condition of the relay magnetic circuit and the relay coil, as well as on the voltage applied to the coil terminals. This behavior of the relay time constant on the first segment of the relay current characteristic makes it possible to use this parameter to monitor the technical state of the electromagnetic relay system. Defects of the armature and contact springs led to the appearance of additional features at the second segment of the relay transient current, which corresponded to the movement of the armature. The magnitude of these features on the current curve depended on the value of bending of the relay's contact spring. The width and appearance time of the features at the second segment of the current-switching curve correspond to the non-simultaneous switching of the relay contacts. To determine the amplitude (energy) of these features (peaks) on transient current curve, their duration and the times of appearance, the wavelet transform was used. The results of investigations confirmed the possibility of determining the defects of the relay movable armature by using wavelet analysis of the second segment of the relay transient current characteristic.Item Підвищення енергетичної ефективності електричної тяги вантажних поїздів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Афанасов, Андрій Михайлович; Арпуль, Сергій ВікторовичUKR: Розглянуто питання щодо підвищення енергетичної ефективності електричної тяги вантажних поїздів за рахунок вибору раціональних режимів ведення поїздів. В результаті багатоваріантних тягових розрахунків отримані аналітичні залежності питомих витрат електроенергії на тягу та власні потреби від технічної швидкості на дільниці. Показано, що економія електроенергії на тягу поїздів з масою, значно меншою розрахункової, може бути досягнена за рахунок відключення частини тягових двигунів.Item Аналіз відмов елементів залізничної автоматики(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Лагута, Василь Васильович; Сердюк, Тетяна Миколаївна; Пархоменко, А. А.UK: Актуальність. У статті розглядаються питання забезпечення підвищення ефективності функціональної надійності системи залізничної автоматики. Це є важливою науково- технічною задачею, вирішення якої дозволить покращати технологічний процес переве- зень з максимальною ефективністю й безпекою руху поїздів. Метою є аналіз спостережень про відмови елементів системи залізничної автоматики у регіональній філії «Одеська залізниця» за період 2011–2015 рр., їх порівняння; визначення якісних причино-наслідкових зв'язків між відмовами та їх структури для обраної дистанції для поліпшення її системи технічного обслуговування. Практична цінність. Визначено основні причини відмов елементів системи залізничної автоматики. Найбільший відсоток відмов в елементах залізничної автоматики приходиться на рейкові кола (40,81 %) і апаратуру керування (25,81 %). Прогнозування процесу відмов елементів залізничної автоматики за математичною моделлю складної системи, виконання регулярних ремонтних робіт та впровадження сучасних додаткових діагностично- профілактичних дій створять можливість переходу від планово-попереджувальної технології до обслуговування пристроїв залізничної автоматики за їх станом. Наукова новизна. Запропоновано математичну модель процесу відмов елементів залізничної автоматики як складної системи на основі пасивних спостережень. Результати. На основі розробленої структури математичної моделі запропоновано засіб спрощення керування системою технічного обслуговування пристроїв залізничної автоматики шляхом виділення підсистем утримання: стативів; сигналів; апаратури керування; стрілочних переводів й електроприводів; системи електроживлення. Покращення експлуатаційних показників роботи елементів залізничної автоматики може бути досягнуто за допомогою впровадження додаткових ремонтно-профілактичних дій з обслуговування рейкових кіл, апаратури, кабельних ліній, елементів захисту й апаратури релейних шаф.Item Установка для експериментального дослідження зносу ковзного контакту «контактний провід – накладка»(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Устименко, Дмитро ВолодимировичUKR: У статті описана установка для експериментального дослідження роботи електричного ковзного контакту «контактний провід - накладка» в динаміці, що дозволяє визначити знос контактного проводу та контактних накладок при різних: струмі, зусиллях натискання, швидкостях. Забезпечуючи при цьому контроль теплового стану зони контакту.Item Експериментальне визначення зони захисту блискавковідводів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Дьяков, Віктор Олексійович; Шевченко, О. В.UKR: Мета. Дослідити можливість визначення зони захисту стрижневих блискавковідводів в лабораторних умовах. Актуальність роботи. Враховуючи, що захист ізоляції обладнання тягових підстанцій і контактної мережі в пристроях тягового електропостачання від атмосферних і комутаційних перенапруг являється в даний час актуальним. В зв’язку з цим визначення зони захисту стрижневих блискавковідводів в лабораторних умовах представляє практичний інтерес, підвищує ефективність навчального процесу на кафедрі і дозволяє забезпечити підготовку висококваліфікованих спеціалістів в області тягового електропостачання. Результати. У даній статті описані наслідки розвитку розряду блискавки між хмарою і землею. Відзначена історія формування принципів захисту від прямих ударів блискавки. Вказані вимоги до стрижневих блискавковідводів. Наведено результати експериментального визначення зони захисту стрижневого блискавковідводу, отримані на моделях в високовольтній лабораторії університету. Дано опис принципової схеми високовольтної випробувальної установки. На підставі проведених випробувань отримано розрахунковий вираз для визначення радіуса зони захисту моделі стрижневого блискавковідводу. Такі дослідження підвищать якість навчального процесу при вивченні способів захисту від прямих ударів блискавки пристроїв тягового електропостачання.Item Modeling of the Traction Current Harmonics Distribution in Rails(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Havryliuk, Volodymyr I.EN: Electrified railways are one of the most powerful wide frequency range sources of disturbances that interference on signaling and radio communication systems. This is especially true for new types of vehicles equipped with electronic static converters with pulse width modulation (PWM), from which high-frequency interferences in rails can have frequencies up to several tens of kHz. To ensure the electromagnetic compatibility (EMC) of new types of rolling stock with signaling and radio communication systems, they are subjected to an acceptance procedure that includes on EMC tests in accordance with European and national regulatory standards and norms. But under some unfavorable operation conditions for the trains that were successfully tested and are in operation with old vehicles on the same lines (sometimes with old feeding system), the disturbing current generated by vehicles may reach values greater than the allowed values. As such unfavorable operational conditions may be considered increasing number of trains, low distance between track circuit receiver and vehicles or supply substation, low rail-to-earth conductivity and conductivity of earth. To proof the electromagnetic compatibility (EMC) between rolling stock and signalling systems it is need accurate modeling of the test cases with taking into account particular operation conditions. The aim of the work is to establish mathematical and computer model for distribution of traction current harmonics in direct feeding traction network with multiple vehicles in feeder zone. This model is an evolution and simplification of models represented earlier. The work has been performed in order to proof the electromagnetic compatibility of new trains equipped with electronic static converters with existing traction lines and has been used during tests of new types of train. The model has been simplified as follows. The lines with equal or close to each other potentials are represented as a single line with equivalent electrical parameters. The disturbing vehicles are modeled as sinusoidal current sources with several set of frequencies that are represented by currents vector. Only return current harmonics with frequencies that lie in frequency range of track circuit receiver were considered. Depended of simulation aim the values of harmonics are taken as values measured during train tests or as the maximum interference values according to norms. The distribution of the traction return current harmonics was computed for AC direct feeding traction network 1x25 kV with two-side ESS and with 1 to 5 vehicles in feeder zone. The maxi-mum interference from trains is in the areas nearest to trains and also to the point of connection of return feeder to rails (at ESS terminals). The traction harmonic current in rails are increased with increasing of train number in feeder zone and with decreasing of the rail-to-earth conductivity. The interference at 25 Hz in the rails area near the ESS for one locomotive in feeder zone don’t exceed a limit value of 1 A even in unfavorable operation conditions for of the rail-to-earth conductivity equal 0.02 Sm/km. If number of trains are increased (from 1 to 5) the interference at 25 Hz also increased and it values at rail-to-earth conductivity equal 0.02 Sm/km reach to 1.073 A for two locomotives and to 1.233 A for five locomotives, that exceed the limit value of the interference in rails at 25 Hz.Item Параметры и технология экспериментальных взрывов при проходке левого перегонного тоннеля метрополитена в г. Днепре(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Петренко, Владимир Дмитриевич; Шатайкин, Евгений М.; Штандарин, Анатолий Михайлович; Тютькин, Алексей Леонидович; Куприй, Владимир ПавловичRUS:Рассмотрены вопросы эффективного применения буровзрывных работ при проведении трех опытных взрывов в перегонном тоннеле Днепропетровского метрополитена. Обоснована необходимость комбинированного применения короткозамедленного и замедленного взрывания шпуровых зарядов для обеспечения высокого уровня основных показателей проходки и сейсмической безопасности для зданий и сооружений, находящихся вблизи объекта подземного взрыва. Предложено выполнять опытные взрывы врубовых зарядов с разделением их на три группы по два заряда в каждой, взрываемых через 20 мс. Кроме того, для повышения кпд взрыва применено расположение 9 незаряжаемых шпуров между врубовыми и вспомогательными зарядами. Представлены расчеты скоростей смещений частиц грунта и напряжений, возникающих в нём при взрыве, которые не превышают опасных значений по условиям сейсмической безопасности.Item Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті № 13 (2017)(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2017)UK: У статтях відображені наукові дослідження, виконані авторами в Дніпропетровському національному університеті залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна та інших організаціях. Статті присвячені вирішенню актуальних питань електромагнітної сумісності та безпеки на залізничному транспорті. Вісник представляє інтерес для працівників науково-дослідних організацій, викладачів вищих навчальних закладів, докторантів, аспірантів, магістрантів і інженерно-технічних працівників.Item Оптимізація споживаної електроенергії при застосуванні нетрадиційних джерел живлення(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Cущенко, Костянтин Богданович; Полях, Олександр МиколайовичUK: Аналіз можливості впровадження альтернативної енергетики розглянуто по двом напрямкам розвитку: перший – це використання енергії для споживачів власних потреб (напряму), другий – живлення системи тягового навантаження та районних споживачів з видачею генерованої електричної енергії в Єдину енергетичну систему. Аналіз джерел альтернативної енергії та експертів показав, що світовий ринок сонячних елементів щорічно збільшується понад 30 %. Для України серед різних видів альтернативної енергетики значний інтерес з економічної, екологічної та енергетичної точок зору становить сонячна енергетика, оскільки: - капітальні вклади здійснюються тільки один раз, затрати при експлуатації мінімальні, із кожним роком вартість однієї кіловат-години знижується, джерело енергії невичерпне; - експлуатація фотоелектричних елементів виключає забруднення навколишнього середовища й дозволяє отримувати енергію в будь-якому місці. В роботі досліджено перспективи застосування альтернативної енергетики на дистанції електропостачання. Вони мають два основні способи використання альтернативної енергії: - безпосереднє перетворення в електричну енергію за допомогою сонячних фотоелектричних модулів та вітрогенераторів; - перетворення альтернативної енергії в теплову енергію. Розглянута можливість застосування альтернативних джерел енергії з використання аналізу погодних умов для збільшення ефективності генерації електроенергії. Представлена інтелектуальна система управління перемиканням джерелами енергії в реальному часі з врахуванням прогнозованих даних про споживання та виробництво електроенергії. Оптимізація системи електропостачання запропонована на основі нейронної мережі. Яка аналізує і пропонує оптимальний варіант виробництва та використання електроенергії. Застосування аналізатора в системі дозволяє автоматично визначати оптимальний режим роботи енергосистеми, аналіз погодних умов - вибирати режим роботи більш ефективніше. Стратегія оптимізації полягає також в своєчасному перемиканні між зовнішньою електромережею та джерелами відновлюваної енергії в залежності від стану системи, кількості накопиченої енергії.Item A Review of Power Quality Issues in Electrified Rails(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Havryliuk, Volodymyr I.EN: Electrified railways are among of the largest consumers of electric energy with longitudinally distributed power supply stations and connected to lines fixed (unmovable) electrical loads (consumers) and moving loads (vehicles), which operate, in general case, in nonlinear pulse modes. Due to the electrical non-linear nature of power stations and loads, current and voltage distortions appear in railway lines that devastating impact on the entire power system and consumers. The development of high-speed railways and the use of new types of rolling stock with power electrical equipment and pulse-width modulation of the traction current lead to problems with electromagnetic compatibility (EMC) and power quality in feeding grids that can adversely influence on train movement safety. The purpose of this article is to give a brief overview of power quality issues in electrified railways and also to consider related PQ standards. The main power quality disturbances are illustrated by using fragments of the traction current and voltage time-dependences measured during tests of the rolling stocks on electromagnetic compatibility with rail circuits. The traction current and voltage were registered in vehicle power equipment circuits, using a current and voltage probes whose signals were converted by analog-to-digital converter and recorded by PC. The different definitions of power quality presented in standards and literature are discussed.The main power quality disturbances were illustrated using specially chosen characteristic fragments of registered traction current, and some their parameters and electrical processes caused them are considered.