Факультет "Комп'ютерних технологій і систем"
Permanent URI for this community
UKR: Факультет "Комп'ютерних технологій і систем"
ENG: Faculty of Computer Technologies and Systems
ENG: Faculty of Computer Technologies and Systems
Browse
Browsing Факультет "Комп'ютерних технологій і систем" by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 140
Results Per Page
Sort Options
Item Дослідження електромагнітної сумісності рейкових кіл з системою тягового електропостачання змінного струму на Одеській залізниці(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Роздорожний, Віталій ВікторовичUK: Завданням дипломної магістерської роботи є дослідження електромагнітної сумісності системи тягового електропостачання змінного струму з пристроями залізничної автоматики. В першому розділі проаналізовано причини виникнення електромагнітних завад в рейкових колах при електротязі змінного струму. В другому розділі удосконалено математичну модель системи тягового електропостачання змінного струму для дослідження розподілу електромагнітних завад в контактній і рейковій мережах, визначення струму електровозу. В третьому розділ дослідження впливу системи тягового електропостачання на якість електроенергії і оцінено параметри якості електроенергії в розподільчих мережах. В четвертому розділі оцінено електромагнітну сумісність електрорухомого складу на пристрої СЦБ та зв’язку.Item Дослідження часової ефективності відображення комп'ютерної графіки реального часу на багатоядерних системах з використанням OpenGL та Vulkan API(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Поліщук, Ілля АндрійовичUK: Об’єктом цього дослідження є відомі програмні інтерфейси OpenGL та Vulkan для роботи з комп’ютерною графікою. Метою моєї магістерської роботи є визначення рівня впливу кількості ядер процесору на час відображення кадрів комп’ютерних анімації з використанням OpenGL та Vulkan. У даній роботі розроблене програмне забезпечення для вимірювання впливу кількості ядер на різні типи анімаційних тривимірних моделей. Виконано аналітичне порівняння та досліджено рівень впливу кількості ядер на продуктивність анімації, яка розраховується як середня кількість кадрів за секунду. Галузь застосування може зробити внесок у визначення практичної застосовності програмного інтерфейсу Vulkan разом із збільшенням числа процесорних ядер для зменшення часу потрібного на відображення кадрів анімації.Item Огляд та дослідження методів аутентифікації користувачів у веб-додатках(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Мусієнко, Ангеліна СергіївнаUK: У дипломній магістерській роботі виконано огляд та аналіз методів аутентифікації у веб-додатку. Брались до уваги методи аутентифікації за її класифікацією: аутентифікація за паролем, аутентифікація за сертифікатом, аутентифікація за одноразовим паролем, аутентифікація за ключами доступу, аутентифікація за токенами. На початку магістерської дипломної роботи було вивчення методів аутентифікації окремо у великих кількостях інформації, що давав нам Інтернет, та книжки, які були опубліковані. Було проведено аналіз методів аутентифікації за критеріями, такими як: затребуваності з боку користувача та розробника, складності користування цими методами аутентифікації, наявністю протоколу в методі, сфера використання методів аутентифікації, також були перераховані переваги та недоліки цих методів. Останнім кроком, можна вважати, програмна реалізація методів аутентифікації за токенами. Цими методами стали метод аутентифікації OAuth 2.0 та WebAuthn. Після програмної реалізації цих методів було зроблено порівняння методів. Після отримання порівняння цих методів було зроблено висновок на основі отриманих результатів.Item Дослідження електромагнітної сумісності електрорухомого складу зі схемами на IGBT транзисторах з пристроями залізничної автоматики(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Гайченко, Дмитро ЛеонідовичUK: Завданням дипломної магістерської роботи є дослідження електромагнітної сумісності рухомого складу на IGBT транзисторах з пристроями залізничної автоматики. В першому розділі проаналізовано схеми випрямлення, їх переваги, недоліки, в тому числі і на IGBT-транзистори. В другому розділі виконано моделювання роботи схем випрямлення в системі тягового електропостачання, в тому числі коефіцієнту спотворення синусоїдальності кривої напруги на первинній обмотці тягового трансформатору електровозу. В третьому виконано моделювання розподілу гармонійних складових тягового струму за фідерною зоною. В четвертому розділі оцінено електромагнітний вплив системи тягового електропостачання на роботу пристроїв СЦБ та зв’язку. В п’ятому розділі розроблено засоби захисту рейкових кіл від електромагнітних завад.Item Дослідження та розробка системи контролю стану ліній зв’язку на залізничному транспорті(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Скалько, Віктор ВолодимировичUK: У дисертації досліджується проблема розробки підсистеми контролю та діагностування каналів і кабельних ліній зв'язку. Відмови в цифрових каналах зв'язку і пошкодження кабельних лінії зв'язку вимагають значного часу на їх усунення і призводять до великих економічних витрат і серйозних транспортних інцидентів. Мета дослідження розробка підсистеми контролю та діагностування каналів зв'язку і кабельних ліній зв'язку на мережі оперативно - технологічного зв'язку Укрзалізниці. Об'єкт дослідження – технологія обслуговування кабельних та оптоволоконних ліній зв’язку. Предмет дослідження – телекомунікаційні мережі оперативно - технологічного зв'язку Укрзалізниці. Методи дослідження – статистичний аналіз існуючих програм діагностування каналів зв’язку, дослідження якості каналів за допомогою прогнозування і діагностування, розробка структурної та принципової схеми вимірювального комплексу для контролю кабельних ліній зв’язку.Item Розробка додатку до системи Lider для відпрацювання лабораторних робіт за курсом «Прикладна криптологія»(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бєляєв, Олександр ІгоровичUK: Тема магістерської дипломної роботи є актуальною, оскільки вивчення технологій квантової криптографії є важливою складовою галузі інформаційної безпеки, а отже має здійснюватись в максимально ефективний спосіб. Мета роботи полягає в розробці веб-додатку, який би дозволяв вивчати принципи роботи алгоритмів протоколів квантової криптографії та дозволяв би напрацьовувати практичні навички у їх використанні. Об’єктом дослідження є основні протоколи квантової криптографії, що існують і знайшли застосування на сьогодні. Предметом дослідження є розробка практичного засобу для вивчення протоколів квантової криптографії. При виконанні роботи проводився аналіз протоколів квантового розподілу секретного ключа між абонентами. У роботі був розроблений і запропонований потужний інструмент для вивчення технологій квантової криптографії.Item Підвищення безпеки залізничних переїздів шляхом контролю автотранспорту в межах переїзду(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Барзіков, Андрій СергійовичUK: У дисертації проведені дослідження щодо підвищення безпеки залізничних переїздів шляхом контролю автотранспорту в межах переїзду. Метою роботи є виявлення ключових факторів на підставі яких можна підвищити безпеку залізничних переїздів шляхом контролю автотранспорту в межах переїзду. Об’єкт дослідження – безпека залізничних переїздів. Для вирішення поставлених задач було проведено аналіз безпеки на залізничних переїздах, проведено моделювання, наведені можливі шляхи вирішення задачі підвищиння безпеки на залізничних переїздах, розроблено датчики контролю автотранспорту в межах переїзду та проведені їх випробування. Методи дослідження – теорія електричних кіл, математичні пакети комп‘ютерного моделювання, , методи проектування структурних і принципових схем.Item Дослідження та розробка інтелектуалізованої системи моніторингу сигналів автоматичної локомотивної сигналізації(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Нікитенко, Богдан ОлеговичUK: У дисертації проведено дослідження електромагнітного впливу тягового струму та дестабілізуючих факторів на автоматичну локомотивну сигналізацію. Метою роботи є визначення діагностичних ознак основних дефектів спотворених кодових сигналів АЛСН, розроблення методу діагностування на основі вейвлет перетворень та дослідження методів класифікації дефектів на основі класифікаторів штучних нейронних мереж. Об’єкт дослідження – електричні процеси в рейковій лінії та в тракті передачі кодів АЛСН та їх вплив на достовірність передачі сигналів АЛСН. Предмет дослідження – методи та засоби моніторингу сигналів автоматичної локомотивної сигналізації. Для вирішення поставлених задач було проведено аналіз електричних процесів в рейковій лінії та в тракті передачі кодів АЛСН, проведено їх моделювання, наведені можливі шляхи вирішення задачі моніторингу сигналів автоматичної локомотивної сигналізації. Методи дослідження – теорія електричних кіл, математичні пакети комп‘ютерного моделювання, , методи проектування структурних і принципових схем.Item Визначення мережевих атак з використанням методів штучного інтелекту(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Биковська, Дар'я ГригорівнаUK: У дипломній магістерській роботі виконано огляд методів штучного інтелекту для визначення мережевих атак на комп’ютерну мережу. У якості математичного апарату використані SOM (Self Organizing Maps) та MLP (Multi Layer Perceptron). Для визначення мережевих атак створений програмний комплекс, в основу якого покладені наступні моделі: «SOM_Clon», що написана на С++, для визначення категорії мережевої атаки: DоS, Probe, R2L, U2R (на першому етапі); «MLP», що написана на «Python» з використанням бібліотек машинного навчання, для визначення класу мережевої атаки відповідно до категорії (на другому етапі). У програмній моделі «SOM_Clon» для формування навчальної вибірки використовуються дані КDD-99 та алгоритм клональної селекції. На базі створеного програмного комплексу проведені наступні дослідження: визначення оптимальних параметрів MLР-DоS, MLР-Probe, MLР-R2L, MLР-U2R (перше дослідження); визначення показників оцінки якості отриманих рішень (друге дослідження). Відповідно до першого дослідження проведена оцінка точності та середньоквадратичної логарифмічної помилки (Mean Squared Logarithmic Error, MSLE) від кількості епох навчання за різними функціями активації та різною кількістю прихованих нейронів при різних алгоритмах оптимізації навчання. Визначено, що для виявлення класу атак категорії DоS достатньо мати нейронну мережу конфігурації 29-1-25-6 з логістичною функцією у прихованому шарі та функцією Softmax на результуючому шарі, яка за алгоритмом AdaDelta за 25 епох надає точність в 99,82 % на основі навчальної вибірки із 849 прикладів. Відповідно до другого дослідження отримані значення показників якості (TPR, FPR, CCR та ICR) від довжини навчальної вибірки.Item Цифрова система діагностування рейкових кіл на перегоні 50 Гц(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Тонкошкур, Ілля ГеннадійовичUK: У роботі розроблена математична модель розрахунку рейкового кола з частотою 50 Гц й оснований на даній моделі метод діагностування рейкових кіл з частотою 50 Гц, а також спроектовано цифрову систему діагностування рейкових кіл на перегоні 50 Гц. Мета роботи - розробити цифрову систему діагностування РК на перегоні з частотою 50 Гц. Об'єкт проектування - рейкові кола на перегоні з частотою 50 Гц. Предмет проектування – діагностика рейкових кіл на перегоні з частотою 50 Гц. Методи дослідження – теорія чотирьохполюсників, аналіз електричних кіл з довгими лініями. У роботі розглядається математична модель розрахунку рейкового кола з частотою 50 Гц й заснування на даній моделі методу діагностування рейкових кіл з частотою 50 Гц.Item Дослідження технологій BigData для структуризації інформації з соцмереж і визначення трендів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Жемела, Георгій АндрійовичUK: Об‘єктом дослідження є сучасні засоби та підходи обробки BigData для аналізу текстових даних з соцмереж. Предметом дослідження є порівняння ефективності інструментів потокової та пакетної обробки даних BigData для задач обробки невеликих повідомлень. Метою дослідження в контексті даної роботи є визначення найбільш ефективних підходів обробки BigData шляхом порівняння найбільш використовуваних програмних засобів. Методи дослідження: виміри продуктивності засобів для вирішення поставленої задачі шляхом використання типових алгоритмів NLP. Пояснювальна записка складається зі вступу, 5 розділів, висновків, бібліографічного списку та 4 додатків. Галузь застосування є обширною, за наукової точки зору може бути використана для аналітики поведінки людей в соціальних мережах, з точки зору бізнесу має великий спектр використання, здебільного маркетинг. Вступ – описує суть, мету та актуальність роботи (3 сторінки). Перший розділ – розкриття проблеми, огляд можливих сфер використання (16 сторінок). Другий розділ – аналіз існуючих підходів та програмних засобів для вирішення поставленої задачі(16 сторінок). Третій розділ – побудова алгоритму для вирішення задачі (9 сторінок). Четвертому розділ – дослідження ефективності використання технлогії bigdata для структуризації інформації із соціальних мереж та пошук трендів (13 сторінок). П’ятий розділ – позгляд питань охорони та безпеки праці в надзвичайних ситуаціях (8 сторінок). Додатки – технічне завдання, робочий проект, 1 теза, 1 стаття.Item Розробка методів відстеження відповідності фокусу зору зі структурою інформації на моніторі(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Снігур, Юлія ОлександрівнаUK: Об’єктом мого дослідження є процес контролю за навчанням студентів Метою моєї магістерської роботи є дослідження засобів відстеження відповідності фокусу зору зі структурою інформації на моніторі з використанням апаратних засобів, які доступні кожному для покращення засвоювання інформації студентами під час навчання. У даній роботі розроблено система відстеження відповідності фокусу зору зі структурою інформації на моніторі комп’ютера дозволяє зробити висновки щодо необхідності редагування інформаційного контенту, для покращення концентрації уваги студента під час дистанційного навчання. Запропонована система забезпечує більшу точність відстеження фокусу зору порівняно з іншими системами.Item Розробка системи визначення координати та швидкості поїзду на дільниці наближення до переїзду(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Акостьолов, Євген КостянтиновичUK: У дисертації досліджується можливості розробки системи визначення місця розташування та швидкості поїзда на ділянці прилеглої до переїзду, що базується на залежності вхідного імпедансу на виконавчих приладах автоматики від координати розташування шунта рейкового кола на ділянці наближення до переїзду. Об’єкт дослідження – процеси в поширених на залізницях України системах автоматичного блокування змінного струму частотою 50 Гц на ділянках постійного тягового струму, а також дільниць на яких використовуються системи тональних рейкових кіл. Предмет дослідження - визначення як параметри швидкості поїзда та протяжність рейкового кола прилеглої до переїзду ділянки впливають на нелінійність характеристики імпедансу рейкового кола та з’ясувати в який межах можливо використовувати вище зазначену систему. Мета дослідження - довести доцільність використання системи визначення координати і швидкості поїзда для зниження кількості аварійних випадків на переїздах та зменшення часу очікування проходження поїзда водіями автотранспорту. Методи дослідження - математичні методи розрахунку часу очікування проходження поїзда, залежність імпедансу рейкового кола від координати накладання шунта, співвідношення між отриманими розрахунками для максимальної швидкості поїзда на дільниці перегону з переїздом і протяжністю рейкового кола прилеглої ділянки до переїзду.Item Дослідження та розробка засобів демонстрації біометричної аутентифікації за відбитками пальців(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Сокольський, Ілан ОлеговичUK: Об’єктом дослідження в даній дипломній роботі є засоби біометричної аутентифікації за відбитками пальців. Мета кваліфікаційної роботи – розробка програмних засобів демонстрації біометричної аутентифікації за відбитками пальців з використанням локальних ознак. Здійснено огляд та аналіз існуючих методів та засобів біометричної аутентифікації, проведено порівняльний аналіз недоліків і переваг. Обрано метод аутентифікації за відбитками пальців за локальними ознаками. Розроблені інформаційна структура та функції комплексу, алгоритми роботи, написаний та налагоджений програмний комплекс.Item Дослідження сервісів технології Data Mining(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Васильєва, Дар’я ВіталіївнаUK: Об’єкт дослідження: функції кластеризації, пошуку викидів, прогнозування та пошуку моделі лінійної регресії, що реалізовані сервісами Rapid Miner та Orange. Предметом дослідження є результати отримані під час обробки даних різними сервісами. Метою дослідження є визначення впливу інструменту, що використовується для обробки даних, на кінцеві результати при дослідженні даних. Методи дослідження: порівняння часу виконання функцій сервісів, порівняння оцінок якості для отриманих результатів, аналіз графіку часової ефективності програмних засобів Rapid Miner та Orange. Результати дослідження дозволяють зробити висновки щодо впливу обраного інструменту на кінцеві результати глибинного вивчення інформації.Item Цифрова система діагностування рейкових кіл на перегоні 25 Гц(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Тугарєв, Андрій ОлександровичUK: Об’єкт проектування: система автоматизованого діагностування рейкових кіл кодового автоблокування з частотою 25 Гц. Мета магістерської роботи: розробка методу автоматизованого діагностування рейкових кіл кодового автоблокування з частотою 25 Гц. У першому розділі приведений аналіз існуючих сучасних систем діагностики. Проаналізована робота рейкових кіл за період з 2010 р. по теперішній час, а також виконаний аналіз несправностей, які виникають у пристроях автоматики та у рейкових колах. У другому розділі виділені основні вимоги до рейкових кіл, проведений вибір точок для контролю параметрів сигнальних точок систем автоблокування, а також розроблена математична модель розрахунку рейкового кола 25 Гц й оснований на даній моделі автоматизований метод діагностики рейкових кіл 25 Гц. Крім цього в даному розділі проведена експериментальна перевірка розробленого методу. В третьому розділі розроблена структурна схема автоматизованої системи діагностики рейкових кіл, розроблена принципова схема лінійного контролера. Галузь застосування: системи керування рухом поїздів на залізничному транспорті. Висновок. Впровадження методу автоматизованого діагностування рейкових кіл кодового автоблокування з частотою 25 Гц дозволить знизити експлуатаційні витрати, підвищити надійність роботи рейкових кіл та підвищити безпеку руху поїздів на перегонах.Item Дослідження та розробка мікропроцесорної системи управління штучною екосистемою. Апаратна частина та програма керування(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Гирька, Артем ОлександровичUK: В даному дипломному проекті було досліджено та розроблено мікропроцесорну систему управління штучною екосистемою. Розроблена апаратна частина та програма керування нею. Проведено огляд існуючих систем. Проведено огляд технічних засобів для розробки системи. Розроблені структурні та принципові схеми.Item Автоматизація вимірювання механічних параметрів реле залізничної автоматики(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Осняч, Аліна ОлегівнаUK: В першому розділі проведено аналіз існуючої технології перевірки електромагнітних реле залізничної автоматики, перевірка їх часових, електричних і механічних параметрів. Виявлені такі недоліки існуючої технології перевірки реле на РТД: застосовуються застарілі стенди; низька точність вимірювань; від електромеханіка вимагає постійної зорової напруги; практично всі операції перевірки параметрів реле виконуються вручну, а це вимагає значних затрат часу; ряд параметрів оцінюються візуально Другий розділ включає в себе розробку вимірювального комплексу для перевірки параметрів електромагнітних реле залізничної автоматики. В дипломному проекті було розроблено структурну схему автоматичного вимірювального комплексу, а також принципові схеми його блоків. За допомогою автоматизованого вимірювального комплексу можливо виміряти часові, електричні та механічні параметри реле залізничної автоматики. В третьому розділі був розроблений метод автоматизованого вимірювання контактного тиску який дозволить вимірювати механічні параметри електромагнітних реле залізничної автоматики без зняття кожуху реле, що значно скоротить час перевірки реле. Мета дослідження – розробка автоматизованого методу вимірювання механічних параметрів реле. Об’єкт дослідження – електромагнітні релн першого класу надійності. Методи дослідження – диференційні рівняння, статистичний аналіз експериментальних даних, чисельні методи.Item Дослідження маршрутизації в великих інформаційних мережах в умовах їх реконфігурації(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Лисенко, Антон СергійовичUK: Предметом дослідження є розробка алгоритму та його програмна реалізація для оптимізації інформаційних потоків. Метою кваліфікаційної роботи є створення математичних моделей, розробка та дослідження алгоритму на основі модифікованого рішення Дейкстри. Задачі дослідження: Проаналізувати існуючі методи реконфігурації; Запропонувати математичну модель для інформаційних потоків в глобальних мережах; Розробка алгоритму для оптимізації інформаційних потоків; Програмна реалізація розробленого алгоритму; Проаналізувати результати для подальшого удосконалення підходу. Галуззю застосування даної кваліфікаційної роботи є маршрутизація інформаційних потоків в розподілених системах та глобальних мережах. Економічна ефективність полягає в покращенні підходу до побудови та організації систем, що обумовлено зниженням необхідних фінансових ресурсів за рахунок більш раціонального підходу до використання комп’ютерних ресурсів та підвищення стабільності роботи систем.Item Розробка і дослідження реконфігуруємого процесора для хмарних обчислень з використанням ПЛІС(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Оганесов, Борис АртуровичUK: Актуальним напрямом підвищення ефективності обробки інформації є побудова динамічних реконфігурованих процесорів на базі ПЛІС. Загальною концепцією підвищення ефективності запроектованих таких процесорах є сумісний програмно-апаратний підхід, який ґрунтується на певних функціях хмарних обчислень. В дипломній роботі використовується часткова динамічна реконфігурація для декількох створених компонентів процесору. Метою дипломної роботи є розробка і дослідження реконфігуруємого процесора для хмарних обчислень на базі ПЛІС. Поставлена мета досягається розв’язанням таких основних задач: аналіз існуючих підходів хмарних обчислень; розробка структури реконфігуруємого процесору; реалізація процесору на практиці і його дослідження.