Випуск 42
Permanent URI for this collection
UK:
Зі статтями авторів, що не працюють в ДНУЗТ, можна ознайомитится на сайті Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського або на сайті журналу "Наука та прогрес транспорту."
EN:
Articles of authors who are not employees DNURT, is available online at Vernadsky National Library of Ukraine or on the website of the journal " Science and Transport Progress "
Browse
Browsing Випуск 42 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 42
Results Per Page
Sort Options
Item Організаційно-технологічні аспекти формування програм результативності будівельних підприємств(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Радкевич, Анатолій Валентинович; Ткач, Т. В.UKR: Запропонований підхід до визначення термінів освоєння інвестицій з урахуванням формалізації в економіко-математичному моделюванні вартісних і тимчасових умов дозволяє системно підійти до проблеми реалізації інвестиційних програм і на цій основі вирішити задачу, що враховує особливості комплексів, обумовлені можливості організаційно-технологічних рішень і загальними обмеженнями зовнішнього середовища(інвестора) по введенню потужностей програми.Item Ознака наявності обмінної потужності в силових електричних тягових колах системи постійного струму(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Костін, Микола Олександрович; Шейкіна, Ольга ГригорівнаUKR: Отримано аналітичний вираз і виконано чисельні розрахунки миттєвої реактивної потужності як ознаки наявності обмінних електроенергетичних процесів в системі електричної тяги постійного струму.Item Влияние условий эксплуатации на внутреннее строение металла железнодорожных колес(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Мямлин, Сергей Витальевич; Вакуленко, Леонид ИгоревичRU: Формирование повреждений железнодорожных колес в процессе эксплуатации связано с возникновением повышенных внутренних напряжений от совместного влияния деформации по поверхности катания и циклической смены температур при торможении тормозными колодками.Item Влияние скорости обращения денежной массы на эффективность национальной экономики(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Пшинько, Александр Николаевич; Мямлин, Владислав Витальевич; Мямлин, Сергей ВитальевичRUS: Рассмотрены некоторые положения принципиально новой экономической модели хозяйствования, в основу которой положена «Теория высокоэффективной национальной экономики». Критически рассмотрены отдельные функции денег в современном мире и указано на противоречие между ними. Показано, как скорость обращения денежной массы в государстве влияет на эффективность национальной экономики. Указаны пути увеличения скорости обращения денежной массы. Предложена принципиально новая схема функционирования денежной системы в государстве.Item Математическое моделирование процесса очистки воды в вертикальном отстойнике(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Нагорная, Елена Константиновна; Беляев, Николай НиколаевичRU: Разработана 2D-численная модель для расчета вертикального отстойника с перегородкой. Модель основывается на численном интегрировании уравнения конвективно-диффузионного переноса примеси и модели потенциального течения. Приводятся результаты вычислительного эксперимента.Item Зменшення експлуатаційних витрат за допомогою енергооптимального руху поїздів(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Логвінова, Наталія Олександрівна; Босий, Дмитро Олексійович; Полях, Олександр МиколайовичUKR: В статті виконані дослідження для зменшення вартості електроенергії на тягу поїздів в умовах оптового ринку електроенергії. Проведені розрахунки показують, що відомі раніше критерії оцінки ефективності електроспоживання в ринкових умовах недоречні.Item Дослідження впливу зворотного тягового струму на режими роботи тональних рейкових кіл(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Щека, Вадим Ігорович; Романцев, Іван Олегович; Ящук, Катерина ІванівнаUK: Вступ: Із впровадженням швидкісного руху спостерігається підвищене споживання тягових струмів новими типами рухомого складу. Ця проблема є актуальною, так як високі рівні тягових струмів можуть здійснювати не тільки заважаючий, але і небезпечний вплив на апаратуру пристроїв залізничної автоматики. Тому виникла необхідність дослідити характер розповсюдження тягових струмів і потенціалів вздовж рейок. Мета: Дослідження розповсюдження тягових струмів і потенціалів вздовж рейок, визначення їх критичних значень, при яких можливе невиконання режимів роботи тональних рейкових кіл. Методи: Для проведення досліджень використовувалася розроблена математична модель, а також методика розрахунку режимів роботи тональних рейкових кіл. Результати: За допомогою математичної моделі були отримані епюри розповсюдження струмів і потенціалів вздовж рейок для електричної тяги постійного і змінного струму при знаходженні на фідерної зоні декількох рухомих одиниць при різних опорах рейок і ізоляції. Проведено порівняльний аналіз експериментальних даних і результатів дослідження. На основі отриманих рівнів тягових струмів було проведено дослідження їх впливу на режими роботи рейкових кіл. Висновки: Рівень зворотного тягового струму поблизу підстанції та рухомого складу може становити більше 600 А. Великі рівні тягових струмів впливають і на роботу тональних рейкових кіл, а саме на нормальний і шунтовий режими роботи. Внаслідок дослідження було встановлено, що при досягненні тягових струмів 200 А може спостерігатися зниження критеріїв роботи ТРК.Item Вип. 42 Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012)UK: У статтях наведені наукові дослідження, виконані авторами в Дніпропетровськом національному університеті залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна та інших організаціях. Статті присвячені вирішенню актуальних питань залізничного транспорту по наступних напрямках: автоматизовані системи керування, екологія на транспорті, економіка транспорту, електричний транспорт, залізнична колія, моделювання задач транспорту та екології, ремонт та експлуатація засобів транспорту, рухомий склад і тяга поїздів, транспортне будівництво. Вісник становить інтерес для працівників науково-дослідних організацій, викладачів вищих навчальних закладів, докторантів, аспірантів, магістрантів та інженерно-технічних працівників.Item Застосування матриць та графів до розрахунків систем електропостачання(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Полях, Олександр МиколайовичUK: Викладається метод розрахунку електропостачання складно-замкнутих електричних мереж. Математичний опис системи базується на застосуванні графів та матриць.Item Логістичні методи управління ресурсами при ремонтах рухомого складу на промислових підприємствах(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Капіца, Михайло Іванович; Гненний, Микола Васильович; Пінчук, Олена Петрівна; Привалова, Любов ВасилівнаUKR: У статті розглянуто методичні підходи щодо логістичних методів управління ресурсами промислових підприємств при виконанні ремонтів рухомого складу. Запропоновано загальний алгоритм підвищення працездатності системи ремонту на основі вибору раціональної послідовності реалізації методів управління її ресурсами.Item Визначення часових характеристик циклу роботи двигунів пристроїв, які використовуються при ремонті локомотивів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Дубинець, Леонід Вікторович; Маренич, Оксана Леонідівна; Матко, О. Н.UKR: Доведена доцільність визначення часових характеристик циклу роботи двигунів в залежності від особливостей технологічного процесу, який виконується за допомогою певного пристрою. Наводиться відповідна методика.Item Обґрунтування використання та механічні властивості шаруватих металевих композицій(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Артемчук, Віктор Васильович; Михайленко, Юрій Володимирович; Мухіна, Наталія Анатоліївна; Саблін, Олег Ігорович; Ганіч, Руслан ПилиповичUK: У роботі проведено аналіз існуючих способів отримання шаруватих металевих композицій. Показано, що більшість представлених способів направлена на виробництво промислових виробів-заготовок. Застосування шаруватих металевих композицій повинно бути технічно та економічно обґрунтовано, оскільки їх отримання ускладнює виробничий (ремонтний) процес. Тому серед представлених способів були виділені ті, що найбільш прийнятні для ремонтного виробництва залізниці та наведені механічні властивості шаруватих матеріалів.Item Регіональна стратегія та її особливості в умовах ринкової економіки(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Мирошник, Наталія ВолодимірівнаUK: Досліджено, що в умовах сучасної ринкової економіки для ефективного управління фінансовими ресурсами необхідно забезпечення діяльності підприємства оптимальним обсягом ресурсів, раціональне їх використання, максимізація прибутку й забезпечення підвищення ринкової вартості підприємства. В цих умовах актуальними стають питання удосконалення управління процесами виробництва, ефективним використанням фінансових, трудових, матеріальних ресурсів. Перехід до сучасної ринкової економіки викликав зміни усієї економічної системи і у першу чергу підприємств регіонів. Умови господарювання перетерпіли перетворення, які виразились у змінах форм власності, умовах державного регулювання, системи оподаткування. В результаті реформ з'явився недержавний сектор економіки, сучасна банківська система, ринки товарів, послуг, капіталу. Це дає змогу для розширеного відтворення, зростанню доходів підприємства та його власників. Цю мету можна досягти лише при оптимальній організації фінансів. В сучасних умовах господарювання система управління зміщується на регіони, які різняться між собою національними, історичними, географічними, економічними та іншими особливостями. В Україні здійснюється структурна політика, яка повинна передбачати переведення економіки країни на нову ресурсозабезпечену, високотехнологічну й економічно безпечну модель функціонування. Перспективним є створення в країні вільних економічних зон, на яких діють пільгові митні, валютно-фінансові, податкові та інші умови економічної діяльності. Територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісної державної влади, збалансованості соціально-економічного розвитку окремих територій з врахуванням історичних та культурних традицій, демографічних та екологічних особливостей. В регіональній проблемі існує завдання: кому допомагати – депресивному регіону чи його населенню. Якщо регіону – то необхідно вкладати засоби до нього, якщо друге, то краще стимулювати відтік населення в більш заможні регіони. Але навіть самий відсталий регіон – це батьківщина частини населення, і тому він заслуговує цієї допомоги.Item Регіональні особливості розвитку ринку транспортних послуг України(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Копитко, Василь ІвановичUK: Розглядаються регіональні особливості ринку транспортних послуг, як одну з найбільших і значимих підсистем регіональної економіки. Ринок транспортних послуг на регіональному рівні слід розглядати, як складну просторову соціально-економічну систему, яку можна поділити на три складові. Найбільш перспективним інструментом реалізації стратегічних заходів по інноваційному оновленню суб'єктів регіонального ринку транспортних послуг є механізм державно-приватного партнерства. Для його впровадження необхідно створити додаткові умови для підвищення інвестиційної привабливості регіонального ринку транспортних послуг. На сучасному етапі розвитку регіональних ринків транспортних послуг слід забезпечити інтеграцію різних суб'єктів ринку в єдиний транспортний простір для їх ефективної взаємодії при забезпеченні потреб економіки в транспортних послугах.Item Использование гидравлического тормоза в качестве источника тепловой энергии для подвижного состава железных дорог(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Габринец, Владимир АлексеевичRU: Введение: В работе рассматривается вопросы торможения пассажирских составов при частых остановках и большой скорости движения. Эти процессы сопровождаются большими затратами и потерями энергии. Постановка задачи: Предлагается кинетическую энергию торможения превращать в тепловую энергию нагрева жидкости с помощью специального гидравлического тормоза, подключаемого к колесным парам вагона. Предлагаемое решение задачи: Процесс превращения основан на диссипации энергии вращающихся дисков с шипами в реальной, жидкости. Так как реальная жидкость обладает вязкостью, а следовательно и трением, она будет нагреваться при движении в ней механических частей гидравлического тормоза. Предлагаются конструкция, принцип работы и особенности функционирования такого гидравлического тормоза, Передача кинетической энергии движения вагона на тормоз осуществляется с помощью механической муфты, соединенной с колесной парой. Она передает энергию вращения колес на вращение в гидравлическом тормозе специально установленных дисков с шипами. Расположение шипов соответствует профилю изогнутых лопаток центробежного насоса. Поэтому наряду с нагревом жидкости при вращении дисков с шипами, будет осуществляться так же ее перекачка через внутренний оьъем тормоза. Выводы: Предварительные расчеты показывают, что, варьируя размерами и количеством шипов, можно добиться приемлимой динамики торможения пассажирского вагона. Нагретая жидкость может быть впоследствии использована для бытовых нужд и для отопления пассажирского вагона.Item Компоновка позиций гибкого вагоноремонтного потока и способ перемещения вагонов между ними при помощи транспортного агрегата(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Мямлин, Владислав Витальевич; Мямлин, Сергей Витальевич; Азимов, Р. Р.; Михальчук, Алексей МихайловичRUS: Обозначены основные причины, оказывающие сильное негативное влияние на функционирование традиционных поточных линий для ремонта вагонов. Представлена компоновка вагоноремонтного участка, использующего асинхронный гибкий поток ремонта вагонов. Рассмотрены конструктивные особенности различных транспортных устройств для перемещения подвижного состава между параллельными путями. Описан способ перемещения изделий между позициями гибкого вагоноремонтного потока. Показаны принцип работы и особенности конструкции предлагаемого транспортного агрегата.Item Підвищення безпеки руху поїздів шляхом удосконалення процесу діагностування приладів залізничної автоматики(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Бондаренко, Борис МавровичUKR: Запропоновано комплексне використання методів неруйнівного контролю для автоматизованого діагностування електромагнітних реле залізничної автоматики першого класу надійності. Наведено способи визначення їх механічних параметрів, що дозволяє виключити людський фактор з контролю, підвищити надійність приладів залізничної автоматики та безпеку руху залізничного транспорту.Item Аналіз впливу зміни режиму роботи на ступінь нагріву ізоляції обмотки якоря електродвигуна поршневого компресора(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Устименко, Дмитро Володимирович; Краснов, Роман Володимирович; Мазур, А. В.UKR: Стаття присвячена питанню дослідження факторів, що впливають на зміну режиму роботи електродвигуна компресора, які в свою чергу впливають на ступінь нагрівання ізоляції обмотки якоря ЕД.Item До питання надійності та довговічності безбаластного мостового полотна(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Пристинська, Вікторія ВікторівнаUK: В статті розглянуто основні причини виникнення дефектів у плитах безбаластного мостового полотна під час їхньої експлуатації. Проаналізовано недоліки, які заважають вважати конструкцію цих плит досконалою і підвищити надійність та довговічність пролітних будов мостів.Item Теоретичні аспекти та методи ідентифікації параметрів пристроїв системи електричної тяги. Метод миттєвих потужностей; послідовне з’єднання елементів(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2012) Міщенко, Тетяна МиколаївнаUK: Вступ: В системі електричної тяги змінного струму необхідно досліджувати аварійні, тим більше стохастичні, перехідні електромагнітні або (і) електроенергетичні процеси завдяки методам математичного або комп’ютерного (імітаційного) моделюванню. Це дозволяє спростити й скоротити натурні випробування, а також розширити можливості досліджень, тому що допускає широку варіацію значень та реальність параметрів елементів силових електричних кіл системи тяги без значних матеріальних витрат. Мета: З цією метою пропонується математична модель нелінійної динамічної системи «тягова підстанція – тягова мережа – електрорухомий склад» у вигляді пасивного двополюсника з заданими вхідними напругою та струмом. Задача: Задача ідентифікації пристрою, що досліджується, а отже двополюсника, полягає у визначенні електричних параметрів (активного опору індуктивності та ємності) пасивних елементів, які заміщують двополюсник , при чому схема заміщення його виглядає як послідовне з’єднання пасивних елементі. Методологія: Пропонується метод розв’язання такої задачі для пасивного двополюсника в режимі тяги зі змінними, несинусоїдними, детермінованими періодичними, вхідними напругою та струмом. Розрахунки виконано для електровозів ДС3 і 2ЕС5К. Результати: Отримані результати параметрів можуть бути застосовані в подальших розрахунках більш складних систем електричної тяги змінного струму.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »