Сучасний погляд на перспективи розвитку дистанційного навчання у вищій освіті

Loading...
Thumbnail Image
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ужгородський національний університет
Abstract
UKR: Стаття присвячена визначенню основних аспектів організації дистанційної форми навчання. Стрімка діджиталізація, економічні, політичні й соціальні зміни, які відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність реформування системи освіти. Перш за все, це стосується задоволення освітніх потреб громадян протягом всього життя, забезпечення доступу до освітньої та професійної підготовки всіх, хто має необхідні здібності й адекватну підготовку. Найбільш ефективному рішенню вищезазначених проблем сприяє дистанційне навчання. В статті проаналізовано сутність та методи організації дистанційного навчання, розкрито особливості застосування електронних платформ для організації такої форми навчання у різних країнах світу. Наведено результати соціологічного моніторингу думки здобувачів освіти Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ щодо організації навчального процесу та впровадження дистанційного навчання. Виявлено, що в цілому студенти задоволені якістю організації дистанційної форми навчання. Визначено позитивні характеристики дистанційного навчання, а саме: екстериторіальність; економія на транспортних витратах; інтерес сучасної молоді до використання інформаційних засобів у повсякденному житті; збільшення кількості студентів; простота та доступність навчання; зручна система консультацій; демократичні відносини між учнем та викладачем; зручність для організацій у навчанні своїх працівників, не перериваючи їх регулярну роботу; низький рівень оплати за дистанційну освіту порівняно з традиційним; індивідуальний темп навчання; новий статус викладача. До негативних рис онлайн освіти автор відносить проблеми: аутентифікації користувачів під час перевірки знань, розрахунку методичного навантаження викладача та авторського права навчальних матеріалів; високу трудомісткість розробки якісного освітнього змісту та високу вартість обладнання для дистанційного навчання; необхідність надання користувачам персонального комп’ютера та доступу до мережі Інтернет; необхідність пошуку та застосування дієвих механізмів мотивації здобувачів освіти.
ENG: The article is devoted to identify the main aspects of the organization of the distance form of education . The rapid digitalization, economic, political and social changes that are taking place in Ukraine, predetermine the needs of citizens throughout their life, ensuring access to educational and vocational training for all who have the necessary abilities and adequate training. Distance learning contributes to the most effective solution to these problems. The article analyzes the historical stages, the essence and methods of organizing distance learning, reveals the features of the use of electronic platforms for organizing distance learning in different countries of the world. The results of sociological monitoring of students of the Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs regarding distance learning are presented. The transition of Ukrainian universities to distance learning is an opportunity to make Ukrainian education more competitive. It is distance education that gives students access to non-traditional sources of information and increases the efficiency of independent work. The author determines that among the positive characteristics of distance learning: extraterritoriality; savings on transport costs; the interest of modern youth in the use of modern information tools in everyday life; increasing the number of students; simplicity and availability of training; convenient consulting system; democratic relations between student and teacher; convenience for organizations in training their employees without interrupting their regular work; low level of payment for distance education compared to traditional; individual learning pace; new teacher status. The author shows that the negative characteristics of online education include: the problem of user authentication when testing knowledge; the problem of calculating the methodological load of the teacher; problems with copyright in the application of educational materials; training of specialists in the field of distance education; high labor intensity of developing high-quality educational content; high cost of equipment for distance learning; the need to provide users with a personal computer and access to the Internet; organization of student motivation.
Description
Л. Наливайко: ORCID 0000-0002-7696-4223; Л. Марценюк: ORCID 0000-0003-4121-8826
Keywords
дистанційне навчання, дистанційна освіта, Moodle, тьюторіал, навчання впродовж життя, переваги та недоліки дистанційної освіти, distance learning, distance education, tutorials, lifelong learning, advantages and disadvantages of distance education, КЕМ
Citation
Наливайко Л. Р., Марценюк Л. В. Сучасний погляд на перспективи розвитку дистанційного навчання у вищій освіті. Наук. вісн. Ужгород. нац. ун-ту. Серія: Право. 2020. Вип. 62. С. 57–64.