2018
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2018 by Title
Now showing 1 - 20 of 20
Results Per Page
Sort Options
Item Анализ развития пассажирского железнодорожного комплекса в странах ЕС(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Коробьева, Руслана ГеннадиевнаRUS: Цель. Целью работы является исследование влияния процессов реформирования рынка транспортных услуг на условия организации пассажирских железнодорожных перевозок в Европейском Союзе. Методика. Исследования выполнены на основании анализа литературных источников и отчетных данных о пассажирских перевозках в странах Европейского Союза. Результаты. Анализ условий работы железных дорог стран-участниц Европейского Союза показал, что основные направления развития железнодорожных пассажирских перевозок в Европейском Союзе связаны с обеспечением роста доли рельсового транспорта на рынке, а также улучшением взаимодействия железнодорожных транспортных систем отдельных государств. Реформирование системы обеспечения железнодорожных пассажирских перевозок осуществляется на межгосударственном уровне в разрезе развития всей транспортной системы Европейского Союза. Динамика статистических показателей работы транспорта свидетельствует об увеличении доли железнодорожного транспорта в пассажирских перевозках. Украина имеет сходные задачи со странами Европейского Союза в сфере пассажирских перевозок, однако ее реформирование рассматривается изолированно как внутриотраслевая проблема, что приводит к ухудшению показателей использования железнодорожного транспорта на рынке перевозок пассажиров.Item Аналіз ризиків та методів протидії несанкціонованому втручанню в роботу транспорту(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Болвановська, Тетяна Валентинівна; Демченко, Євген Борисович; Дорош, Андрій Сергійович; Сковрон, Ігор ЯрославовичUKR: Мета. Метою роботи є аналіз методів оцінки ризиків несанкціонованого втручання в роботу залізничного транспорту України в умовах військового конфлікту в її східних регіонах. Методика. Дослідження виконані з використанням методів ризик-менеджменту та математичної статистики. Результати. У статті проведено аналіз світових підходів до забезпечення захисту критичної інфраструктури та транспортної безпеки. У роботі визначено, що залізниця є об’єктом критичної інфраструктури, який на ряду із забезпеченням потреб економіки і населення у перевезеннях відіграє важливу роль в оборонній діяльності держави. У результаті аналізу встановлено, що залізничний транспорт в останні роки став однією з основних цілей для вчинення актів тероризму з великою кількістю жертв та значними матеріальними збитками. З початком військового конфлікту у Донецькій та Луганській областях України вітчизняні залізниці зазнали 38 терористичних атак; при цьому найрозповсюдженішим методом вчинення терористичного акту був підрив об’єктів інфраструктури. Характер вказаних атак в Україні відрізняється від терористичних актів на залізницях світу: в більшості випадків теракти в Україні були спрямовані не на пасажирів, а проводились з метою руйнації залізничної інфраструктури та припинення забезпечення армії в зоні військового конфлікту. Підвищення рівня захищеності залізниць у вказаних умовах можливе за рахунок впровадження системи управління ризиками. З цією метою в статті визначені основні загрози в роботі залізниць та проведено аналіз вітчизняної нормативно-правової бази в сфері протидії втручанню в роботу транспорту. В результаті чого встановлено, що існуючі документи не розкривають методологію запобігання терористичним проявам на транспорті. У цьому зв’язку в роботі запропоновано загальну процедуру ризик-менеджменту в системі управління залізницями. Наукова новизна. В результаті виконаних досліджень визначено можливі шляхи підвищення безпеки функціонування залізничного транспорту України в умовах військового конфлікту в її східних регіонах. Практична значимість. Результати виконаних досліджень можуть бути використані при розробці методології ризик-менеджменту та засобів протидії несанкціонованим втручанням в роботу залізничного транспорту України.Item Вдосконалення конструкцій рухомого складу для перевезення контейнерів залізничним транспортом(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Кебал, Юрій Вікторович; Кондратюк, С. М.; Мямлін, Сергій СергійовичUK: Мета. Зростання обсягів залізничних контейнерних перевезень, конкуренція з автомобільним перевізниками створюють передумови для пошуку нових шляхів організації перевезень. Аналіз технічної інформації показує, що в даний час до 80% міжнародних перевезень великих вантажів здійснюється при використанні контейнерів, які дозволяють організувати доставку товарів з впровадженням різних видів транспорту. Тому метою даного дослідження є розробка технічних рішень удосконалення конструкції рухомого складу залізниць для перевезення контейнерів. Методика. Перевезення вантажів в великотоннажних контейнерах – один з перспективних напрямків розвитку залізничного транспорту. Постійне зростання обсягу таких перевезень збільшує потребу в спеціалізованих вагонах-платформах. Тому методика дослідження складається з аналізу переваг та недоліків існуючих конструкцій спеціалізованих вагонів платформ для перевезення контейнерів та розробка технічних рішень конструкції рухомого складу для транспортування контейнерів з використанням сучасних матеріалів та перспективних технологій машинобудування. Результати. Запропоновано інноваційні конструкції вагонів-платформ для транспортування контейнерів, розроблених ПКТБ ДНУЗТ, що враховують як відпрацьовані технічні рішення, так і перспективні напрацювання в галузі залізничного машинобудування. Наукова новизна. Удосконалено імітаційні моделі та розрахункові схеми вагонів платформ для перевезення контейнерів залізничним транспортом, які на відміну від існуючих, дозволяють враховувати не тільки конструктивні особливості та схеми розташування контейнерів, а й ступінь впливу технології виготовлення основних конструктивних елементів. Практична значимість.Розроблені технічні рішення з удосконалення вагонів платформ для перевезення контейнерів залізничним транспортом можуть бути застосовані при постановці на виробництво нових моделей вагонів на машинобудівних підприємствах та при модернізації існуючих конструкцій при ремонті.Item Дослідження умов ефективного впровадження в Україні несупроводжуваних контрейлерних перевезень(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Березовий, Микола Іванович; Малашкін, Вячеслав Віталійович; Білан, Віра ВолодиміровнаUKR: В статті виконано аналіз особливостей контрейлерних перевезень на північноамериканських та європейських залізницях та основні напрямки підвищення ефективності таких перевезень і шляхи залучення їх додаткових обсягів. Проаналізовано основні параметри українських залізниць стосовно здійснення контрейлерних перевезень, систему нарахування тарифу за перевезення, додаткових плат та зборів і основні технічні та технологічні недоліки існуючої технології перевезення автомобільних напівпричепів на залізничних платформах. На підставі аналізу європейських контрейлерних систем шляхом їх порівняльного аналізу для подальших розрахунків ефективності впровадження обрано систему CargoBeamer. На підставі розрахунку вартості доставки автомобільного напівпричепа від складу відправника до складу отримувача в містах Дніпро та Львів було розроблено технологію перевезення напівпричепів та варіанти організації їх перевезення за системою CargoBeamer, що відрізняються тривалістю обігу вагону та обсягом перевезень. Шляхом розрахунку економічних показників проекту було встановлено термін окупності капітальних інвестицій та відкинуто збиткові варіанти організації перевезень. Економічна ефективність проекту встановлена розрахунком чистої поточної вартості, внутрішньої норми доходу та індексу прибутковості для варіантів з терміном окупності до 12,5 років. На підставі розрахунку показників ефективності інвестиційного проекту за різними варіантами проекту встановлено умови, при яких прибуткові варіанти проекту є ефективними для інвесторів. За результатами розрахунків сформульовано основні висновки щодо напрямків залучення контрейлерних перевезень та підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту.Item Имитационное моделирование процесса расформирования многогруппных составов на двусторонней горке малой мощности(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Бобровский, Владимир Ильич; Сковрон, Игорь Ярославович; Дорош, Андрей Сергеевич; Демченко, Евгений Борисович; Малашкин, Вячеслав Витальевич; Болвановская, Татьяна ВалентиновнаRUS: Цель. Целью работы является улучшение качества процесса расформирования многогруппных составов на горках малой мощности вспомогательного двустороннего сортировочного устройства. Методика. Исследование процесса расформирования составов на сортировочной горке выполнялось посредством имитационного моделирования. Результаты. Получены результаты исследования условий разделения отцепов расчетной группы на горках малой мощности, оборудованных одной или двумя тормозными позициями. Научная новизна. Усовершенствована имитационная модель процесса расформирования составов за счет изменения системы управления движением отцепов, что, в отличие от существующих моделей, позволяет выбрать оптимальный режим торможения отцепов на горках малой мощности. Практическая значимость. Разработанная методика поиска оптимальных режимов торможения отцепов на горках малой мощности может применяться при проектировании специализированных сортировочных устройств с целью повышения качества расформирования многогруппных составов.Item К вопросу об оценке конструкции железнодорожных станций(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Малашкин, Вячеслав Витальевич; Березовый, Николай Иванович; Сковрон, Игорь ЯрославовичRUS: Цель работы заключается в разработке методов комплексной оценки вариантов конструкции путевого развития железнодорожных станций и их сравнительного анализа для выбора наиболее рационального проектного решения на основе современных математических методов. Методика. Для решения поставленной задачи использованы методы статистического анализа, теории графов и теории принятия решений. Результаты. Получены конструктивные характеристики и качественные показатели различных схем путевого развития станционной горловины. В результате сравнительного анализа рассмотренных вариантов проектных решений определены их числовые оценки (приоритеты), на основании которых выбрана наиболее рациональная схема путевого развития железнодорожной станции. Научная новизна заключается в том, что процедура выбора рациональной схемы путевого развития железнодорожной станции из множества вариантов формализована как многокритериальная задача, для решения которой использован метод анализа иерархий. Практическая значимость представленной методики позволит расширить диапазон рассматриваемых конкурентных вариантов схем путевого развития железнодорожных станций и повысить объективность их сравнительного анализа не только с учетом конструктивных особенностей, но и с учетом качественных показателей.Item Напрямки удосконалення перевезення зернових вантажів в Україні залізнчиним транспортом(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Мурадян, Олег Володимирович; Олег, Вячеслав ВолодимировичUK: Мета. Метою статті є дослідження методів організації перевезень зернових вантажів залізничним транспортом, що використовуються у світі та аналіз можливості їх застосування в Україні. Методика.Дослідження виконані на основі методів аналізу стану розвитку процесів перевезення зернових вантажів в Україні та в інших державах, а також можливості їх впровадження в нашій країні. Результати. В роботі проаналізовані основні методи перевезення зернових вантажів різними видами транспорту за кордоном та в Україні. Наукова новизна. Наукова новизна роботи полягає у тому, що в ній наведено дослідження методів організації перевезень зернових вантажів, що використовуються у світі та аналіз можливості їх застосування в Україні. Практична значимість. Практична значимість роботи полягає у тому, що її результати можуть бути використані для удосконалення логістичних схемам доставки зерна у морські порти.Item Перспективи експортних перевезень зернових вантажів у контейнерах(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Вернигора, Роман Віталійович; Окороков, Андрій Михайлович; Цупров, Павло Сергійович; Рустамов, Рустам ШаіковичUKR: Мета. Метою роботи є аналіз проблем та перспектив використання технології транспортування зернових вантажів у контейнерах, а також оцінка економічної ефективності залізничних контейнерних перевезень зерна, у порівнянні з технологією його перевезення у вагонах-зерновозах. Методика. В процесі дослідження використані методи аналізу і синтезу для вивчення змісту та основних положень наукових публікацій щодо стану логістичної системи перевезення українського зерна на експорт, досвіду мультимодальних перевезень зернових вантажів, методи техніко-економічних розрахунків та визначення тарифів на перевезення. Результати. Україна є потужним виробником та експортером зерна. Логістична система транспортування українського зерна від виробників у морські порти на експорт наразі демонструє свою неефективність. Перспективною альтернативою традиційній технології перевезення зерна в вагонах-зерновозах чи в автозерновозах є його транспортування в контейнерах. При цьому забезпечується мультимодальність логістичного ланцюга доставки зерна від виробників у порти та зменшення витрат на перевезення на 30-60 %, а загальних логістичних витрат – на 5-15 %. Наукова новизна. Одержані під час дослідження результати дозволяють підвести наукове та економічне підґрунтя для розвитку та удосконалення системи мультимодальних перевезень зернових вантажів, а також оптимізацію параметрів її окремих ланок. Практична значимість. Розвиток системи мультимодальних перевезень зерна в Україні дозволить підвищити ефективність логістики його експорту, зменшити вартість логістичної складової у кінцевій вартості українського зерна та відповідно збільшити його конкурентоздатність на зовнішніх ринках та валютні надходження до державного бюджету.Item Перспективи мультимодальних перевезень небезпечних вантажів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Журавель, Ірина Леонідівна; Журавель, Вячеслав Вікторович; Онацька, Анастасія Юріївна; Журавель, Антон Вячеславович; Мушта, Ольга Василівна; Журавель, Вікторія ВасилівнаUKR: Мета. Метою роботи є дослідження проблем і перспектив розвитку мультимодальних перевезень небезпечних вантажів за участю залізничного транспорту України за умови дотримання допустимого рівня безпеки. Методика. Під час дослідження використано методи аналізу та синтезу для вивчення основних положень наукових публікацій щодо стану та перспектив мультимодальних перевезень небезпечних вантажів з подальшим їх порівнянням та узагальненням, а також діючої нормативної бази в умовах використання різних видів транспорту. Результати. Удосконалення нормативної бази та елементів технологічного ланцюга мультимодального перевезення небезпечних вантажів дозволить підвищити якість обслуговування клієнтів залізничного транспорту, залучити додаткові вантажопотоки та підвищити рівень безпеки. Наукова новизна. Одержані в результаті дослідження результати дозволяють підвести наукове підґрунтя щодо вибору доцільних способів удосконалення технології мультимодальних перевезень небезпечних вантажів, що забезпечить підвищення ефективності функціонування залізничної галузі в цілому. Практична значимість. Отримані результати дозволяють обґрунтувати найбільш доцільні шляхи вдосконалення нормативної бази та технології мультимодальних перевезень небезпечних вантажів.Item Повышение качества пассажирских перевозок на железнодорожном транспорте(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Коробьева, Руслана ГеннадиевнаRUS: Целью работы является исследование возможности повышение эффективности пассажирских перевозок за счет организация движения пассажирских потоков между пересадочными центрами преимущественно скоростными дневными поездами. Методика. Исследования выполнены на основании анализа литературных источников и отчетных данных о пассажирских перевозках. Результаты. Анализ условий работы пассажирского железнодорожного транспорта Украины находится на пределе своих возможностей в удовлетворении спроса населения на транспортные услуги. Его внутренний потенциал практически исчерпан, имеющиеся резервы и ресурсы не позволяют не только развиваться, но и обеспечивать устойчивое функционирование. Реализация хабовой концепции обеспечит конкурентоспособность пассажирских перевозок и их развитие. Предусмотрит определения принципиально новой модели обеспечения дальних, региональных и пригородных пассажирских перевозок, организацию движения пассажиропотоков между пересадочными центрами преимущественно скоростными дневными поездами.Item Проблеми й перспективи розвитку високошвидкісного пасажирського залізничного транспорту(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Назаров, Олексій АнатолійовичUKR: Мета. Метою роботи є дослідження проблем та перспектив розвитку високошвидкісного пасажирського залізничного транспорту на основі аналізу закордонного досвіду випробувань, будівництва та експлуатації високошвидкісних залізничних магістралей. Методика. Дослідження виконано на основі аналізу літературних джерел, нормативних документів та звітних даних, що стосуються питань організації високошвидкісного руху поїздів. Результати. За результатами дослідження встановлено, що в умовах конкуренції з іншими видами транспорту залізничний транспорт має шанс виграти боротьбу за пасажира у повітряного та автомобільного транспорту на середній дальності перевезень порядку 650-750 км за умов впровадження високошвидкісного руху поїздів за рахунок зручності розташування вокзалів у центрах міст, високого рівня безпеки та комфорту. Європейський Союз розглядає швидкісну залізницю як ключовий компонент своєї стратегії щодо скорочення викидів вуглецю та зменшення негативного впливу транспорту на довкілля і активно заохочує перерозподіл перевезень з автомобільного та повітряного транспорту на залізничний. Високошвидкісне сполучення являє собою єдину систему, яка поєднує в собі інфраструктуру, рухомий склад та умови експлуатації. Верхня межа швидкості встановлюється відповідно до технічних можливостей, вимог безпеки, екологічних вимог і допустимою величиною капітальних вкладень і експлуатаційних витрат. Під час розвинення поїздами великих швидкостей виникають різні технічні проблеми, над усуненням яких зараз працюють вчені всього світу, удосконалюючи як технічну базу рухомого складу, так і технічну оснащеність супроводу його у дорозі. Практична значимість. Реалізація європейської програми розширення високошвидкісної мережі на країни Східної Європи і СНД дозволить залізницям України інтегруватися в швидкісну мережу Європи та у світову транспортну систему, що дасть змогу збільшити потоки пасажирів у міждержавному сполученні. Однак, питання запровадження високошвидкісного залізничного руху в Україні залишається відкритим.Item Підвищення ефективності функціонування залізничного транспорту за рахунок розвитку транспортних коридорів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Окороков, Андрій Михайлович; Журавель, Ірина Леонідівна; Журавель, Вячеслав Вікторович; Журавель, Антон Вячеславович; Федоряка, Ольга ГеннадіївнаUKR: Мета. Світові тенденції подальшого збільшення обсягів міжнародних перевезень обумовлюють актуальність підвищення ефективності функціонування залізничного транспорту за рахунок подальшого розвитку існуючої мережі транспортних коридорів. Методика. Для дослідження сучасного стану та тенденцій розвитку міжнародних транспортних коридорів (МТК) на Євро-Азійському простору в умовах формування глобальної транснаціональної залізничної мережі, а також основних проблем функціонування прикордонних переходів застосовано системний аналіз. Регресійний аналіз використаний для дослідження динаміки показників функціонування МТК і побудови відповідних регресійних моделей. Результати. Досліджено динаміку показників функціонування МТК, побудовано регресійні моделі та розроблено схему національної мережі транспортних коридорів України з урахуванням особливостей рельєфу місцевості. Наукова новизна. Одержані в результаті дослідження результати дозволяють підвести наукове підґрунтя під вибір тих об’єктів інфраструктури, вдосконалення яких забезпечить підвищення ефективності функціонування залізничного транспорту країни в цілому.Практична значимість. Отримані результати можна застосувати для виявлення зон тяжіння промислових районів і крупних населених центрів до основних напрямків МТК і відповідно для обґрунтування найбільш доцільних об’єктів інфраструктури, що вимагають подальшого вдосконалення.Item Совершенствование организации местной работы железных дорог на участках погрузки зерновых грузов(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Козаченко, Дмитрий Николаевич; Мурадян, Олег Владимирович; Олег, Вячеслав ВладимировичRUS: Цель. Целью статьи является оценка эффективности разных методов организации местной работы железных дорог на участках погрузки зерновых грузов. Методика. Исследования выполнены на основе теории эксплуатационной работы железных дорог и технико-экономического анализа. Результаты. Украина входит в десятку крупнейших мировых производителей зерна и является одним из лидеров экспорта сельскохозяйственной продукции. В работе выполнен анализ процесса доставки зерна в морские порты. Установлено, что одна из основных проблем отечественной логистической системы вызвана значительным числом станций погрузки зерна, отправляющих его повагонными отправками. Анализ мирового опыта показывает, что прогрессивным методом, обеспечивающим снижение стоимости перевозки зерновых грузов, является ступенчатая и отправительская маршрутизация. Исследованы методы организации местной работы на участках погрузки зерновых, такие как обслуживание их сборными поездами, ступенчатая и прямая отправительская маршрутизация. Научная новизна. Научная новизна работы состоит в том, что ней предложены методы оценки эффективности разных способов организации местной работы железных дорог на участках погрузки зерновых грузов. Практическая значимость. Результаты исследований могут быть использованы для выполнения технико-экономических расчетов по оценке развития элеваторов, а также по совершенствованию взаимодействия элеваторов и железных дорог.Item Сучасний стан та перспективи розвитку комбінованих перевезень в Україні(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Березовий, Микола Іванович; Малашкін, Вячеслав Віталійович; Лаушник, Світлана В.UKR: В статті виконано аналіз історії розвитку інтермодальних перевезень, виконано опис основних етапів становлення та розвитку інтермодальних перевезень: локального розвитку, контейнеризації та логістичної інтеграції. Виконано аналіз структури концепції інтермодального переміщення вантажів з виділенням двох основних схем інтермодальних перевезень: «океанської» та «континентальної». На прикладі взаємодії портового контейнерного терміналу ТОВ «Трансінвестсервіс», розташованого в малому Аджаликському лимані, та магістральної залізничної мережі ПАТ «Укрзалізниця» проілюстровано перетин ринкових сегментів інтермодальних перевезень за основними їх схемами – «океанською» та «континентальною». Виконано аналіз динаміки зміни обсягів перевалки контейнерів морськими портами України та обґрунтовано тенденції у зміні цих обсягів. Виконано аналіз базових сервісів транспортно-експедиторського обслуговування, що надаються контейнерними перевізниками клієнтам. Проаналізовано динаміку зміни українського показник зв’язку з системою лінійного судноплавства (Liner Shipping Connectivity Index), який щорічно розраховується ЮНКТАД і характеризує ступінь інтегрованості національних економік у світову систему інтермодальних контейнерних перевезень.Розглянуто досвід реалізації спільного проекту ПАТ «Укрзалізниця» в особі філії ЦТС «Ліски», MAERSK LINE, ТОВ «Трансінвестсервіс», а також АСК «Укррічфлот» по відкриттю щотижневих контейнерних залізничних маршрутів між ТОВ «Трансінвестсервіс» та контейнерними терміналами у містах Київ, Дніпро, Тернопіль та Харків.Сформульовано основні висновки по напрямках розвитку та впровадження в Україні комбінованих перевезень та участі у них залізничного транспорту.Item Сучасні умови та особливості правового регулювання перевезень вантажів автомобільним транспортом України(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Погрібняк, О. М.; Дорош, Андрій Сергійович; Демченко, Євген БорисовичUKR: Мета. В сучасних умовах забезпечення більшості бізнес-процесів неможливе без транспортної галузі, оскільки саме вона здійснює переміщення матеріальних потоків та людських ресурсів. Ключова роль в забезпеченні доставки вантажів і пасажирів належить автомобільному транспорту, який в останні роки демонструє значний приріст обсягів перевезень. В той же час при здійсненні господарської діяльності в сфері перевезень існують певні особливості та ряд невирішених питань її правого регулювання, про що свідчить зростаюча кількість судових справ. Тому метою даної роботи є визначення переваг та недоліків взаємодії клієнтів та різних виконавців транспортних послуг, а також встановлення особливостей здійснення транспортно-експедиторської діяльності в рамках існуючого законодавства. Методика. Для досягнення поставленої у роботі мети використані методи статистичного аналізу для визначення динаміки зміни обсягів та структури перевезень вантажів автомобільним транспортом, а також методи системного аналізу для встановлення характерних особливостей правового регулювання взаємовідносин між суб’єктами ланцюга постачань продукції від вантажовідправника до вантажоодержувача. Результати. Виконаний аналіз обсягів та структури перевезень вантажів за останні роки дозволив встановити, що автомобільний транспорт є лідером за обсягами та номенклатурою вантажів, що транспортуються як у внутрішньому, так і міжнародному сполученнях. Системний аналіз нормативно-правових актів в сфері транспортно-експедиторської діяльності дозволив ви-значити основні принципи та положення її здійснення в рамках існуючого національного законодавства. На основі вказаних принципів та положень сформульовано особливості договірних відносин між учасниками перевізного процесу в частині їх прав та обов’язків, а також відповідальності при порушенні умов договору транспортно-експедиторського обслуговування, або договору на перевезення вантажу. Наукова новизна. Авторами були сформульовані характерні особливості існуючих на ринку логістичних послуг України компаній-експедиторів та компаній-перевізників. Встановлено, що компанії-експедитори володіють рядом ключових переваг, що дозволяє їм задовольняти потреби клієнтів у перевезеннях з високим рівнем показників ефективності. Практична значимість. Встановлені особливості правового регулювання господарської діяльності, пов’язаної з перевезенням вантажів автомобільним транспортом, можуть бути використані при здійсненні транспортно-експедиторської діяльності логістичними провайдерами України.Item Удосконалення методу визначення режиму гальмування керованого відчепа розрахункової групи(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Дорош, Андрій Сергійович; Демченко, Євген Борисович; Сковрон, Ігор ЯрославовичUKR: Мета. Впровадження систем автоматизації процесу розформування составів на сортувальних гірках спрямоване в основному на підвищення ефективності їх функціонування, безумовне забезпечення вимог безпеки розпуску составів, а також покращення умов праці персоналу гірки. Одна із основних задач вказаних систем – забезпечення надійного розділення відчепів состава на всіх елементах маршруту їх скочування на колії сортувального парку, яка є досить складною оптимізаційною задачею і не отримала остаточного вирішення. Тому задача визначення режимів гальмування відчепів состава достатньо актуальна. Метою даної роботи є пошук оптимального режиму гальмування керованого відчепа розрахункової групи. Методика. Для досягнення поставленої у роботі мети пропонується використовувати прямі методи пошуку, а саме – комплексний метод Бокса. Даний метод не вимагає гладкості цільової функції, враховує її обмеження, а також не потребує розрахунку похідних функції, а використовує лише її значення. Результати. З використанням метода Бокса було розроблено ітераційну процедуру визначення оптимального режиму гальмування керованого відчепа розрахункової групи, яка дозволяє максимізувати найменший із керованих інтервалів у групі. Для оцінки ефективності розробленої процедури проведено ряд імітаційних експериментів із визначення режиму гальмування керованого відчепа розрахункової групи. Отримані результати підтвердили ефективність розробленої процедури оптимізації. Наукова новизна. Авторами була формалізована задача оптимізації режиму гальмування керованого відчепа розрахункової групи з урахуванням розділення відчепів групи на всіх елементах (стрілках, уповільнювачах) при їх скочуванні на колії сортувального парку. Вирішено задачу пошуку оптимального режиму гальмування керованого відчепа групи, при якому забезпечується надійне розділення відчепів групи не лише на стрілочних переводах, а й на уповільнювачах гальмових позицій спускної частини гірки. Практична значимість. Розроблена процедура може бути успішно використана при визначенні оптимальних режимів гальмування відчепів у системах автоматизації розформування составів на сортувальних гірках.Item Удосконалення технології обміну груп вагонів у групових поїздах(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Мазуренко, Олександр ОлександровичUKR: Мета. Метою дослідження є оцінка ефективності удосконалення технології обміну груп вагонів у групових поїздах на технічних станціях. В статті розглядається можливість зниження витрат технічної станції, пов’язаних з виконанням обміну груп вагонів в груповому поїзді. В якості удосконалення існуючої технології пропонується розглядати груповий поїзд як поїзд що надходить у розформування. Методика. Дослідження ефективності удосконалення технології обміну груп вагонів у групових поїздах виконано за допомогою імітаційного моделювання. Для досліджень було використано модель роботи технічної станції, яка розроблена автором раніше. Результати. Виконано теоретичні дослідження можливості впровадження удосконаленої технології обміну груп вагонів у групових поїздах на попутних технічних станціях. Результати досліджень показали, що застосування запропонованої технології роботи технічної станції забезпечує зниження тривалості простою вагонів на станції, а також обсягів маневрової роботи. Даний ефект досягається без додаткових капітальних вкладень. Наукова новизна. Наукова новизна роботи полягає в доведенні ефективності удосконалення технології обміну груп вагонів. Практична значимість. Практична значимість роботи полягає в тому, що впровадження її результатів дозволить скоротити витрати технічних станцій, які пов’язані з виконанням обміну груп вагонів у групових поїздах. Впровадження запропонованих змін можливе для всіх типів технічних станцій, на яких виконуються операції по обслуговуванню групових поїздів та не потребує значних організаційних та експлуатаційних витрат.Item Удосконалення технології формування поїздів на станції Нижньодніпровськ-Вузол за рахунок формування групових поїздів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Папахов, Олександр Юрійович; Матвієнко, Христина ВолодиміровнаUKR: В даній статті розглянуто проблему високих показників простою вагонів на станції Нижньодніпровськ-Вузол, зокрема розглянуті показники простою транзитного вагона з переробкою. В результаті розрахунків було виявлено, що даний показник перевищує встановлені норми. Тому запропоновано знизити загальний простій вагонів на станції за рахунок формування групових поїздів з застосуванням методу формування групових поїздів і методів імітаційного моделювання. Моделюванням встановлено, що у розглянутих умовах більш доцільно формувати групові поїзди без постійної ваги груп і розкладу по вибраним напрямкам. Моделювання середнього простою під накопиченням на станції Нижньодніпровськ-Вузол показало, що формування групових поїздів дозволяє суттєво зменшити простій вагона під накопиченням. В результаті, формування групових поїздів на розглянутих напрямках дозволить знизити завантаження колій сортувального парку станції, підвищити надійність виконання термінів доставки вантажів і знизити обіг вагонів, в тому числі і вагонів належності ЦТЛ до встановлених норм.Item Удосконалення інтелектуальної моделі керування поїзною роботою парку приймання сортувальної станції(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Бардась, Олександр ОлександровичUK: Мета. Метою даної роботи являється удосконалення нейромережевої моделі вибору колії приймання поїзда на сортувальну станцію за рахунок декомпозиції нейронної мережі на сукупність взаємопов’язаних блоків, кожен із яких вирішує окреме елементарне завдання. Методика. Модель вибору колії приймання поїзда сформовано на основі штучної нейронної мережі. Формування вектора вхідних параметрів пропонується виконувати на основі даних АСК ВП УЗ-Є. З метою спрощення процедури навчання нейромережевої моделі пропонується виконати декомпозицію нейронної мережі із виділенням блоку прогнозування руху, блоку прогнозування звільнення колій парку приймання та блоку визначення ступенів пріоритетності колій приймання. Результати. Представлена удосконалена нейромережева модель дозволяє враховуючи прогноз прибуття поїздів та прогноз розвитку ситуації в парку приймання, визначати раціональні колії для приймання поїздів. За рахунок виділення окремих елементарних завдань, що вирішуються нейромережевою моделлю, був виконаний поділ суцільної нейронної мережі на окремі блоки, кожен із яких відповідальний за окреме завдання. Наукова новизна. Наукова новизна роботи полягає в спрощенні процедури навчання нейромережевої моделі вибору колії приймання поїзда на сортувальну станцію, що досягається за рахунок декомпозиції нейронної мережі на окремі блоки, кожен із яких вирішує окреме елементарне завдання. Практична значимість. Практична значимість отриманих результатів полягає в тому, що представлена модель може бути використана при створенні системи підтримки прийняття рішень ДСП парку приймання при виконанні поїзної та маневрової роботи.Item Шляхи підвищення ефективності функціонування вантажних станцій мережі(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2018) Журавель, Ірина Леонідівна; Журавель, Вячеслав Вікторович; Журавель, Антон ВячеславовичUKR: Мета. Забезпечення потреб клієнтури в перевезеннях вантажів значною мірою залежить від ефективної роботи станцій мережі, в першу чергу, вантажних, на яких виконуються основні обсяги вантажної та відповідної комерційної роботи. Тому виконані аналіз умов і проблем функціонування, дослідження параметрів вагонопотоків, які надходять на станцію та її під’їзні колії і відправляються з неї, та запропоновані шляхи підвищення ефективності роботи вантажних станцій є актуальними. Методика. Для аналізу умов і проблем функціонування вантажних станцій мережі використано системний аналіз. Для дослідження параметрів ва-гонопотоків, які прибувають на станцію та відправляються з неї, використано методи математичної статис-тики. Результати. Досліджено основні числові характеристики випадкових величин тривалості знаходження вагонів на вантажній станції та її під’їзних коліях по елементах, кількості вагонів у групах, які надходять на станцію призначенням на її під’їзні колії, та інтервалу надходження груп вагонів і закони їх розподілу. Наукова новизна. Одержані під час дослідження результати дозволяють підвести наукове підґрунтя щодо вибору доцільних способів підвищення ефективності роботи вантажних станцій у взаємодії з прилеглими під’їзними коліями підприємств. Практична значимість. Урахування стохастичного характеру чинників підвищує адекватність моделювання роботи вантажних станцій. Отримані результати можна застосувати для обґрунтування раціональних шляхів підвищення ефективності функціонування вантажних станцій.