Дисертації
Permanent URI for this collection
UA: Дисертаційні роботи, що були виконані або захищені в ДНУЗТ
EN: Dissertations, made or defended at DNURT
EN: Dissertations, made or defended at DNURT
Browse
Browsing Дисертації by Subject "active characteristic"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Підвищення ефективності передачі електроенергії для нетягових споживачів електрифікованих залізниць змінного струму(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Земський, Денис РомановичUKR: Актуальність обраної теми обумовлена проблемами ефективного використання енергетичних ресурсів та забезпечення надійності роботи обладнання. В електроенергетиці одним із способів вирішення вказаних проблем є зниження технологічних втрат електроенергії та забезпечення електромагнітної сумісності працюючих пристроїв. Електрорухомий склад залізниць змінного струму є потужним нелінійним споживачем, що чинить асиметруючий вплив на трифазні мережі та генерує вищі гармоніки до систем зовнішнього та нетягового електропостачання. Враховуючи розповсюдженість ліній ДПР на залізницях змінного струму та визначені вище їх недоліки, об’єктом дослідження обрано процес передачі електроенергії лініями, що гальванічно зв’язані із тяговою мережею. Предметом дослідження є втрати електроенергії, показники несиметрії та несинусоїдності напруги у лініях нетягового електропостачання напругою 27,5 кВ. Метою дослідження є зменшення втрат та підвищення якості електричної енергії при її передачі лініями нетягового електропостачання, які гальванічно зв’язані через рейкову колію з тяговою мережею. Наукова новизна дисертації полягає у наступному: 1. Вперше розроблено комплексну математичну модель взаємодії систем зовнішнього, тягового та нетягового електропостачання залізниці змінного струму, яка відрізняться від існуючих врахуванням різних схем підключення тягових підстанцій до живлячої мережі, несиметрії та несинусоїдності тягового навантаження, параметрів магнітного кола трансформаторів та конструктивного виконання ліній нетягового електропостачання, що дозволяє достовірно визначити втрати та показники якості електроенергії у системі електропостачання для несиметричних та несинусоїдних режимів роботи. 2. Вперше на основі дослідження закономірності зміни систем векторів вихідної напруги тягових трансформаторів із врахуванням схеми їх підключення до первинної мережі запропоновано науково обґрунтований метод забезпечення двостороннього живлення ліній нетягового електропостачання від тягових шин підстанцій змінного струму з різними конфігураціями систем векторів напруги, що дозволяє забезпечити безперервну передачу електроенергії з меншими втратами. 3. Дістав подальшого розвитку метод моделювання режимів електричних мереж у фазних координатах, який відрізняється поєднанням пофазного підходу до складання схеми заміщення та використанням активних і обмінних характеристик нелінійного навантаження при розв’язанні системи диференційних рівнянь, що дозволяє одночасно отримати показники несиметрії та несинусоїдності напруги в розподільчих мережах електрифікованих залізниць змінного струму. Практичне значення отриманих результатів: 1. Впровадження способу підвищення ефективності передачі електричної енергії на кожні 100 км у мережі нетягового електропостачання напругою 27,5 кВ дозволяє зменшити: втрати електроенергії з 270…350 МВт∙год/рік до 160…210 МВт∙год/рік; коефіцієнт несиметрії зворотної послідовності напруги з 1,8…1,9 % до 1,3 %; коефіцієнт несинусоїдності напруги з 7,00…8,21 % до 4,57…6,60 % відповідно. 2. Отримані аналітичні вирази показників несиметрії напруги для схем одностороннього та двостороннього живлення ліній «два проводи-рейка» у вигляді сукупності статистичних законів розподілу та рівнянь регресії дозволяють кількісно оцінити несиметрію напруги при реалізації окремої схеми живлення та показують зниження несиметрії при реалізації двосторонньої схеми живлення.