2013
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2013 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
Item Стрелочные привода скоростных железнодорожных магистралей(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2013) Масленников, Евгений Вячеславович; Горб, Павел Эдуардович; Сердюк, Татьяна Николаевна; Иванов, Александр ВладимировичRU: Целью данной работы являлся аналитический обзор современного состояния конструктивного развития элементной базы стрелочных приводов и поиск новых решений для внедрения на реконструируемых и вновь проектируемых железных дорогах Украины. Для достижения поставленной цели были выполнены такие задачи: изучена конструкция стрелочных переводов и электроприводов, применяемых на высокоскоростных магистралях; составлены уравнения движения стрелочного электропривода с целью описания физических процессов, происходящих при переводе стрелки, и подготовки научного обоснования и рекомендации для внедрения приводов того или иного типа на железных дорогах Украины; предложена одномассовая схема стрелочного электропривода и получено уравнение приведенного момента. Выполнен анализ видов неисправностей в стрелочных приводах и переводах. Одной из распространенных неисправностей является снижение изоляции линейных проводов Л1, Л2 двухпроводной схемы управления, которая широко распространена на железных дорогах Украины и применяется для управления приводами постоянно-го тока. Для исследования влияния сопротивления изоляции линейных проводов Л1, Л2, были получены уравнения напряжения, тока и мощности реле, зависящие от коэффициентов четырехполюсника кабельной линии и некоторого параметра р, характеризующего состояние изоляции между линейными проводами. По результатам экспериментальных и расчетных исследований было установлено, что реле ОК, используемое в двухпроводной схеме управления, остается под током в то время, когда изоляция одного из линейных проводов ухудшается. Анализ кривых ()рUр и ()рІрпоказал, что величина напряжения на реле ОК не является определяющей, поскольку даже при напряжении 62,6 …72 В реле оставалось под током, который изменялся в пределах 0,4…0,75 А. Поскольку тематика статьи направлена на уменьшение числа отказов в узлах стрелочных приводов и двухпроводной схеме управления, то исследования в данной области позволят повысить безопасность на железнодорожном транспорте за счет внедрения современных устройств автоматики, улучшения показателей безотказности и ремонтопригодности.Item Представлення роботи стрілочного переводу у вигляді дискретного автомату моделі Мура(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені акдеміка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Маловічко, Володимир Володимирович; Рибалка, Роман Володимирович; Маловічко, Наталія Валентинівна; Тимошенко, Людмила СергіївнаUK: В якості елементної бази сучасні системи залізничної автоматики все більше використовують безконтактну апаратуру. Під час створення таких систем одним з етапів розробки є моделювання. Існуючі підходи представлення динамічних систем стосовно систем залізничної автоматики, зазвичай, призводять до невиправдано великої складності математичної моделі. Для її спрощення за певних умов доцільно використовувати описання роботи об’єктів залізничної автоматики за допомогою абстрактних та структурних кінцевих автоматів. Метою роботи є створення математичної моделі роботи стрілочного переводу ввімкненого в систему електричної централізації як кінцевого дискретного автомату. Методика. В статті розглядається математична модель стрілочного переводу без урахування внутрішніх процесів під час переведення стрілки. Натомість, стрілочний перевід представлений як елемент системи електричної централізації. Результати. Запропонована методика створення математичної моделі роботи стрілочного переводу як частини більш складної системи. Наукова новизна. Створена математична модель стрілочного переводу у вигляді абстрактного дискретного автомату, що відрізняється від існуючих простою структурою за рахунок неврахування внутрішніх процесів під час переведення стрілки. Практична значимість. Запропонована математична модель може бути реалізована як фізична схема на базі безконтактних логічних елементів та тригерних схем. Це дозволить виконувати імітаційне моделювання системи залізничної автоматики, в яких замість стрілочних переводів встановлені фізичні реалізації їх математичних моделей. Також використання такої моделі для перевірки правильності функціонування систем мікропроцесорної централізації при запуску дозволить підвищити безвідмовність функціонування систем централізації на сучасній елементній базі.Item Модели режимов диагностирования тягового подвижного состава с заменой комплектующих изделий(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2013) Капица, Михаил Иванович; Лагута, Василий ВасильевичRUS: В статье предложен подход к выбору рациональной системы содержания локомотивов в основу которого положен выбор межремонтных периодов на основе минимизации удельных затрат на единицу наработки (или пробега локомотивов). Оценено влияние си-стемы планово-предупредительных ремонтов на затраты средств и надежность, а также приведена методика моделирования технологии ремонта локомотива.Item Підвищення стійкості як гарантія безпечності високих конструкцій підпірних стін на автодорогах у складних інженерно-геологічних умовах(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Гузченко, Віктор Трохимович; Лісневський, Максим АнатолійовичUK: Безпека руху на автомобільних дорогах є ключовим завданням при їх експлуатації. Будівництво автомобільних доріг у складних інженерно-геологічних умовах має низку важливих особливостей, пов'язаних із поведінкою цих ґрунтів при спорудженні підпірних стін і в процесі їх експлуатації. Досвід застосування підпірних стін на пальовому фундаменті у будівництві показує, що вони доволі ефективні. Метою роботи була оцінка міцності і стійкості підпірних стін, зменшення обсягу земляних робіт при їх зведені і економії землі при будівництві. Досліджено методи підвищення стійкості і міцності підпірної стіни на пальовому фундаменті автомобільної дороги з метою підвищення надійності і безпеки експлуатації дороги, економії землі, відведеної для будівництва. Виконано розрахунок еквівалентного напруження конструкції підпірної стіни на пальовому фундаменті. Проведена оцінка стійкості і міцності підпірної стіни у вигляді її розрахунку у програмному комплексі ЛИРА 9.6, порівняння методів розрахунку міцності конструкції. Розрахунки виконані для конкретних інженерно-геологічних умов представлених дренуючим грунтом з обємною масою 2 т/м3; коефіцієнтом фільтрації 2 м/добу. Ущільнення земляного полотна виконувалось шарами товщиною 25-30 см. Найбільш напруженим перерізом в підпірній стінці є переріз де шар асфальтобетону сполучається з залізобетоною конструкцією стіни. При проектуванні конструкцій підпірної стіни були виконані наступні завдання: проведена оцінка стійкості і міцності підпірної стіни; порівняння методів розрахунку міцності конструкції.Item Проблемы транспортной инфраструктуры крупных городов(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2013) Озерова, Ольга Алексеевна; Яновский, П. А.RU: Транспортная инфраструктура является одним из важных факторов эффективного экономического развития любой страны. Поэтому решение проблемы транспортной инфраструктуры городов является актуальной задачей. В статье исследованы проблемы транспортной инфраструктуры страны, оценен уровень ее состояния в результате сложившейся системы управления транспортным комплексом. Определены направления развития транспортной инфраструктуры в процессе осуществления национальных экономических преобразований в стране. Целью данной статьи является изучение функционирования различных видов транспорта в крупнейших транспортных узлах, таких городов как Днепропетровск, Донецк, Львов, Харьков, Одесса, оценка их состояния и выявление проблем в условиях неэффективного управления городскими видами транспорта.Item Акустичний контроль електромагнітних приладів забезпечення безпеки руху залізничного транспорту(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Бондаренко, Борис МавровичUK: Акустичний контроль електромагнітної апаратури є достатньо надійним способом діагностування електромагнітних реле систем залізничної автоматики. Акустичні діаграми роботи реле доповнюють інформацію, отриману під час вимірювання струму і фізичного зазору працюючого реле і використовуються для визначення характеру несправності реле.Item Внедрение новых типов двигателей стрелочных электроприводов(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2013) Дорохин, Богдан Павлович; Сердюк, Татьяна НиколаевнаRU: Разработан метод определения параметров и рабочих и механических характеристик асинхронных трехфазных двигателей стрелочных приводов типа МСТ. Было установлено, что с увеличением нагрузки на валу КПД асинхронного стрелочного двигателя увеличивается.Item Использование частотных методов для оценки динамики изменения параметров обмоток электрических машин(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта им. академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2013) Лебедев, Александр ЮрьевичRU: В статье проведен анализ существующих методов диагностирования состояния изоляции электрических двигателей. Были выявлены их основные недостатки и преимущества. Учитывая особенности предлагаемого метода, была разработана электрическая схема для определения частотных характеристик обмоток исследуемых двигателей в режимах холостого хода и короткого замыкания. Для выбранного тягового двигателя определены волновые параметры линии на базе снятых частотных характеристик его обмоток. После чего произведен расчет первичных параметров обмоток.Item Підвищення безпеки розподільчих установок об’єктів систем електропостачання залізниць шляхом розробки мультифункціонального контролюючого пристрою(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Бондар, Олег Ігорович; Саблін, Олег Ігорович; Шевцов, Б. О.UKR: В роботі розглянуто питання розробки інтелектуального мікроконтролерного пристрою, який на основі даних інфрачервоних датчиків здійснює моніторинг доступу персоналу у розподільчі установки та їх окремі частини, а також виконує ряд додаткових функцій. На основі виконаних досліджень обрано елементну базу пристрою, визначено масогабаритні показники, запропоновано можливі місця його встановлення.Item Застосування методів розпізнавання станів рейкової лінії для визначення режиму роботи рейкових кіл(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Возняк, Олег МихайловичUK: У роботі розроблено методику та сформовано ряд функцій для визначення нормального, шунтового та контрольного режимів роботи рейкових кіл, визначено та проаналізовано їх коефіцієнти. Актуальність роботи. Переваги методів розпізнавання станів рейкових кіл полягають у значному розширенні функціональних можливостей класифікації станів за рахунок суттєвого збільшення глибини розпізнавання засобами множин інформативних ознак та функцій і розбиття станів на множини класів. Крім зазначеного можливо організовувати внутрішню логіку із застосуванням потужного математичного апарату при використанні комп’ютерної техніки, який дасть змогу шляхом ускладнення алгоритмів класифікації підвищити точність розпізнавання. Тому доцільно розробити систему (пристрій), яка, використовуючи методи розпізнавання станів, визначатиме у якому з режимів працює рейкове коло за значеннями напруги, струму та фаз напруги і струму на початку та вкінці рейкової лінії, що забезпечить нечутливість таких систем до зовнішніх впливів, а, в цілому – до підвищення надійності таких систем та безпеки руху поїздів. Мета. Для визначення та дослідження областей існування характеристичних ознак і формування ознак станів потрібно розробити математичні моделі, які, за допомогою поліномів Лагерра, описуватимуть стани (ознаки) рейкової лінії у нормальному, шунтовому та контрольному режимах. Наукова новизна. Вперше, використовуючи поліноми Лагерра, розроблена методика, де сформовано ряд функцій для визначення нормального, шунтового та контрольного режимів роботи рейкових кіл, визначено та проаналізовано їх коефіцієнти. Практичне значення. Використовуючи запропонований підхід з використанням поліномів Лагерра, при збільшенні порядку функції, можливо, у подальшому, визначати координату пошкодження рейкової лінії у контрольному, чи координату і швидкість рухомої одиниці на даній рейковій лінії у шунтовому режимах роботи рейкового кола. Отримані результати можуть бути корисними проектувальникам систем залізничної автоматики для проектування систем, які визначатимуть координату і швидкість рухомої одиниці чи координату пошкодження рейкової лінії.Item Система бездротової передачі даних ZigBee в процесі технічної діагностики віддалених об'єктів залізничної автоматики(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені акдеміка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Журавльов, Антон Юрійович; Лебедєв, Олександр Юрійович; Разгонов, С. А.UK: В статті було проведено аналіз існуючих мереж бездротової передачі даних. В ході якого було визначено, що використання стандарту ZigBee Pro дозволяє створювати коміркові мережі, використовуючи радіопередавачі включені по топології «точка доступу – приймач», або ж як ретрансляційні приймачі з автономним живленням. З використанням апаратури ZigBee розроблено структурну схему комплексу для дистанційної діагностики віддалених об’єктів залізничної автоматики, наприклад вузлів стрілочних електроприводів.Item Контроль стану поверхні кочення коліс рухомого складу залізниць акустичним методом(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2013) Буряк, Сергій ЮрійовичUK: Наведено методи виявлення дефектів та відхилень від норми поверхні кочення колеса, які застосовуються в теперішній час, також їх переваги та недоліки. Запропоновано власний метод виявлення пошкоджень поверхні кочення колеса на основі діагностування за звуком.Item Адаптація енергетичного методу оцінки безпеки утримання безстикової колії за показником стискаючої сили для інженерних розрахунків(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Курган, Дмитро Миколайович; Лапшева, Н. М.UKR: Одним з напрямків підвищення безпеки експлуатації безстикової колії є визначення напружено-деформованого стану рейкових плітей, що дає змогу попереджати й запобігати відмовам безстикової колії. Як відомо, саме значні поздовжні зусилля є причиною, що обмежують температурний режим утримання безстикової колії і можуть привести до викиду. За багаторічний термін розвитку та удосконалення теорії температурного напруженого стану безстикової колії було створено декілька принципово різних методів розрахунку величин поздовжніх критичних сил у рейках. Існуючи методи визначення стійкості безстикової колії проти викиду базуються на складних фізикоматематичних моделях, виконання розрахунків за якими потребує застосування громіздкого математичного апарату і унеможливлює їх використання у такому вигляду на рівні інженерних розрахунків. Це може обмежувати інженера в прийнятті обґрунтованого рішення, особливо в умовах від’ємності вихідних параметрів від стандартних. Вирішується задача представлення методики розрахунку критичної стискаючої сили, яка може привести до порушення безпеки утримання безстикової колії через її викид, на рівні інженерного розрахунку. Реалізація методики визначення критичної стискаючої сили у вигляді аналітичного виразу стало можливим у результаті аналізу багатоваріантних розрахунків за енергетичним методом і опрацювання отриманих результатів. Та на від’ємність від існуючих рішень на основі апроксимації, змінні вихідні дані, що залежать від параметрів ділянки, входять до розробленої методики в явному вигляді і не потребують застосування таблиць, графіків або інтерполяції. Отримані результати за контрольними розрахунками не суперечать загальновизнаним рекомендаціям щодо температурного режиму утримання безстикової колії.Item Оценка уровня аварийного загрязнения атмосферы и социального риска в случае чрезвычайной ситуации при транспортировке опасного груза(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2013) Беляев, Николай Николаевич; Берлов, Александр Викторович; Гунько, Елена ЮрьевнаRU: Разработка прикладной численной модели для расчета динамики химического загрязнения атмосферы в случае теракта при транспортировке опасного груза железнодорожным транспортом. Методика. Для численного моделирования процесса переноса опасного вещества в атмосфере применяется уравнение конвективно-диффузионного переноса примеси. Данное уравнение учитывает рассеивание в атмосфере опасного вещества за счет ветра и атмосферной диффузии. Для численного интегрирования уравнения переноса примеси в атмосфере применяется неявная разностная схема расщепления. Для расчета уровня загрязнения воздушной среды в помещении при затекании в него загрязненного атмосферного воздуха применяется балансовая модель. На основе построенной численной модели создан код на алгоритмическом языке Фортран. Проведен вычисли-тельный эксперимент по оценке уровня загрязнения атмосферы над г. Павлоградом. Результаты. Предложенная модель позволяет оперативно рассчитать загрязнение атмосферы при выбросе химически опасного вещества. Модель позволяет определить размеры зоны токсичного поражения людей. С помощью разработанной численной модели выполнена оценка риска поражения людей в селитебной зоне г. Павлоград в случае теракта на территории Павлоградского химического завода. Научная новизна. Создана численная модель, позволившая оперативно оценить риск токсичного поражения людей в г. Павлоград в случае теракта при транспортировке твердого ракетного топлива. Практическая значимость. Разработанная численная модель может быть использована для оценки риска поражения людей как на открытом воздухе, так и внутри помещений при эмиссии химически опасных веществ в атмосферу. С помощью разработанной численной модели решена задача по оценке последствий для населения при выбросе продуктов детонации твердого ракетного топлива.Item Дослідження напруги відпускання аварійних реле(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Куриленко, Олена ЯківнаUK: Наведені методика та результати експериментального дослідження напруги відпускання аварійних реле залізничної автоматики. Автором було досліджено понад двадцять типів аварійних реле, які використовуються на залізницях України. Виходячи з представлених даних, зроблено висновок, що у подальшому можливо проводити обробку результатів дослідження часу відпускання якорю реле базуючись на середніх значеннях напруги відпускання по кожному типу реле.Item Безпечність залізобетонних конструкцій колонної станції метрополітену при зміні їх геометричних параметрів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Петренко, Володимир Дмитрович; Тютькін, Олексій ЛеонідовичUKR: В статті наведені результати числового аналізу залізобетонної конструкції колонної станції метрополітену у випадку варіації кроку колон по умовам безпеки. Мета цієї статті полягає у вивченні роботи системи колон, як найбільш завантажених елементів, що є одним з головних пріоритетів забезпечення безпечної та безаварійної роботи при нормальній експлуатації станційної конструкції. Методика. Розроблено об’ємну скінченноелементну модель станції. Для аналізу напружень застосовано четверту теорію міцності. Результати. В наданій роботі викладені результати числового аналізу методом скінченних елементів на основі комплексу Structure CAD (SCAD) залізобетонної оправи станції із варіацією кроку колон, який в більшості випадків при спорудженні станцій приймається конструктивно. Побудовані графіки залежностей дозволили визначити безпечний крок колон. Наукова новизна. На основі теоретичних досліджень напружено-деформованого стану моделей показано, що при збільшенні відстані між колонами від 3,6 до 5,4 м статична робота несучих елементів станції є цілком прогнозуємою, тому що закони формування зусиль в них не виходять за межі лінійних. Але збільшення кроку колон до значних величин буде недоцільним з позиції безпечних умов експлуатації та викликає значні перевантаження несучих елементів в період будівництва. Практичне значення. Практична значимість обумовлена за підсумками оцінки впливу кроку колон станції для зміни напружено-деформованого стану її конструкції. Визначення напружено-деформованого стану конструкції запобігає різним аварійним ситуаціям, оскільки дозволяє впевнено прогнозувати наслідки змін в проектних рішеннях і отримувати безпечні умови експлуатації станцій колонного типу.Item Проблемы использования избыточной энергии рекуперации в системе электрической тяги(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені акдеміка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Саблин, Олег ИгоревичRU: Электрический транспорт в настоящее время является единственным видом транспорта, способным возобновлять часть затраченной на движение энергии путем ее рекуперации, что является одним из основных резервов снижения энергоемкости данного вида транспорта. При рациональных режимах движения электротранспорта рекуперация позволяет на 30...40 % снизить затраты энергии на перевозки. Однако вследствие низкого уровня синхронизации в транспортной сети процессов тягового электропотребления и рекуперации показатель возобновления энергии в электросетях существующих систем электротранспорта сегодня не превышает 5...7 %. В таком случае разработка методов рационального использования избыточной энергии рекуперации в системе электрической тяги позволит достичь существенного снижения энергоемкости и улучшения экологических показателей электротранспорта. Для этого должно быть проанализировано современное состояние проблемы использования избыточной электроэнергии рекуперации в системе электрического транспорта и факторов, влияющих на этот процесс. Актуальность. С учетом современных негативных тенденций на отечественном энергетическом рынке и угрозах национальной энергетической безопасности страны разработка и внедрение новых эффективных малозатратных методов и средств повышения эффективности использования энергии рекуперации электротранспорта является актуальным направлением исследований. Научная новизна. Для оценки эффективности использования избыточной рекуперативной энергии предлагается учитывать режимы и графики нетяговой нагрузки в узлах присоединения системы тягового электроснабжения электротранспорта, что является одним из важных факторов эффективности и собственно говоря самой возможности возврата избыточной энергии рекуперации электротранспорта во внешнюю питающую сеть. Практическая значимость. Выполненный анализ факторов является основой для дальнейшего поиска рациональных методов и выбора технических средств по повышению эффективности использования режима рекуперативного торможения на электротранспорте.Item Усовершенствование методов обнаружения и различения сигналов автоматической локомотивной сигнализации(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2013)RU: Введение: Автоматическая локомотивная сигнализация непрерывного типа с числовым кодированием АЛСН имеет ряд недостатков: малую значительность сигнализации, низкую помехоустойчивость, высокую инерционность, низкую функциональную гибкость. Одним из направлений совершенствования системы АЛСН является перевод технических средств на современную микроэлектронную элементную базу, применение более совершенных методов выявления и распознавания сигналов локомотивной сигнализации. Цель: поиск новых более совершенных методов обработки сигналов автоматической локомотивной сигнализации, синтез помехоустойчивого цифрового локомотивного при-мача АЛСН. Результаты Предложенный алгоритм обнаружения и распознавания сигналов локомотивной сигнализации базируется на определении взаимных корреляций принятого колебания и опорных сигналов. Для выбора предельных уровней решающего устройства был сформулирован следующий критерий: локомотивный приемник должен максимизировать вероятность правильного решения при заданной вероятности опасной ошибки. Было установлено, что случайный характер амплитуды сигнала АЛСН не влияет на алгоритм обнаружения. В то же время, закон распределения и числовые характеристики амплитуды сигнала влияют на вероятность ошибок, а также должны быть учтены при выборе предельных уровней. С учетом случайного характера фазы сигнала предложен для определения корреляционных интегралов использовать согласованные фильтры. Согласно полученным алгоритмом обнаружения и распознавания сигналов АЛСН был синтезирован цифровой локомотивный приемник, который содержит полосовой фильтр, амплитудный ограничитель, нормирующий усилитель со схемой автоматической регулировки усиления, аналогоцифрового преобразователь и цифровой сигнальный процессор. Выводы: Для выявления и распознавания сигналов локомотивной сигнализации в приемнике должны определяться и сравниваться предельными уровнями, а также между собой взаимные корреляции принятого колебания и опорных сигналов, соответствующих различным числовым кодам АЛСН.Item Електромагнітна сумісність перетворювачів підвищеної частоти електрорухомого складу з системи залізничної автоматики дільниць електрифікованих постійним струмом(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені акдеміка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Муха, Андрій МиколайовичUKR: У статті представлені результати дослідження, за допомогою імітаційної моделі, впливу процесів у тяговому перетворювачі підвищеної частоти для асинхронного приводу на системи автоматики електрифікованих постійним струмом ділянок залізниць. Актуальність. Вплив на надійність роботи кіл сигналізації, централізації, блокування (СЦБ) проявляється в тому, що у вторинну обмотку дросельтрансформаторів індукуються гармоніки тягового струму і при неточному налаштуванні захисного фільтра потрапляння їх у колійне реле може призвести до спотворення його коду та перекриття сигналу. Крім того, амплітуда цих гармонік значно зростає при струмозніманні через дугу під час ожеледі, величина якої може значно перевищувати допустимі значення. Таким чином, тема роботи пов'язана з дослідженням електромагнітної сумісності перетворювачів підвищеної частоти електровозів з системами залізничної автоматики є актуальною задачею. Результати. Досліджуваний перетворювач підвищеної частоти у номінальному режимі роботи, фактично не впливає на суміжні кола системи автоматики електрифікованих постійним струмом ділянок залізниць, оскільки отримані під час моделювання значення амплітуд гармонік пульсуючого вхідного струму не перевищують їх допустимі значення, які встановлені діючими нормативними документами, щодо безпеки на залізничному транспорті.Item Выбор эффективного решения в дискретном динамическом программировании(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2013) Лагута, Василий ВасильевичRU: Рассматривается задача оптимизации многостадийного процесса на множестве эффективных траекторий с помощью дискретного динамического программирования. Описана процедура сокращения рассматриваемых допустимых траекторий в задачах допускающих введение компромиссного показателя оптимизируемого процесса, исходя из естественных условий его протекания.