2017
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2017 by Issue Date
Now showing 1 - 18 of 18
Results Per Page
Sort Options
Item Адаптація системи сервісного обслуговування пасажирів на залізничному транспорті до європейських вимог(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Тесленко, Тетяна Вікторівна; Марценюк, Максим ВолодимирoвичUK: Мета. Метою дослідження є розробка заходів з адаптації системи сервісного обслуговування пасажирів на залізничному транспорті України до європейських вимог. Відзначається, що для України розвиток транспортної системи має ключове значення. За умови реформування економіки України, широкого її включення до системи світових господарських зв’язків необхідно буде вирішувати складні проблеми адаптації транспортного комплексу держави до роботи в умовах ринкових відносин та забезпечення зростаючих вимог до якості й ефективності транспортних послуг. Для ефективного формування та розгортання сфери послуг на залізничному транспорті в Україні запропоновано привести організацію пасажирських перевезень до європейського рівня. Результати. Результати дослідження спрямовані на розвиток транспортної інфраструктури та модернізацію рухомого складу для забезпечення: зростаючої мобільності населення та прискорення переміщення товаропотоків; конкурентоспроможності та якості транспортних послуг для економіки; доступності та якості транспортних послуг для населення; інтеграції до Європейського Союзу і розвитку експорту транспортних послуг; підвищення ефективності державного управління та розвитку конкурентного середовища; підвищення екологічності, енергоефективності транспортних процесів та безпеки перевезень пасажирів і вантажів. Наукова новизна одержаних результатів полягає в подальшому розвитку організації пасажирських перевезень, забезпеченні їх відповідності європейському рівню, що надалі сприятиме економічному розвитку та інвестиційній привабливості України, а це, у свою чергу, відповідає пріоритетам Транспортної стратегії України на період до 2020 року. Практична значимість. Результати дослідження забезпечують можливість підвищення обсягів пасажирських перевезень залізниць шляхом адаптації українських стандартів сервісу до європейського рівня.Item Особливості аналізу результатів діяльності структурних підрозділів ПАТ «Українська залізниця» на прикладі локомотивного депо(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Божок, Наталія Олексіївна; Полтавець, М. В.; Кошман, Станіслав АндрійовичUK: Мета. Основною метою статті є дослідження особливостей методики економічного аналізу підприємств залізничного транспорту в період реформування. Методика. Для вирішення таких питань у роботі використовувалися табличний та графічний методи, методи порівняння, наукового пошуку, аналізу та синтезу. Комплексне і взаємопов’язане вивчення показників фінансової звітності Дніпровського локомотивного депо здійснено за допомогою спеціальних прийомів економічного аналізу. Результати. Згідно з Номенклатурою витрат підприємств та організацій залізничного транспорту локомотивне депо здійснює свою діяльність у розрізі таких видів, як перевезення (основна діяльність), допоміжна діяльність, інша операційна діяльність та фінансово-інвестиційна діяльність. Під час здійснення того чи іншого виду діяльності депо отримує доходи та має витрати. Порівняння цих двох показників дає можливість визначити фінансовий результат від кожного виду діяльності окремо й по депо взагалі. Тому аналіз результатів діяльності цього підприємства доцільно виконувати за трьома основними показниками – доходи, витрати та фінансовий результат (прибуток або збиток) – за видами діяльності. Тільки вивчивши всю різноманітність факторів, які взаємопов’язано діють на фінансовий стан підприємства, можна зробити економічно обґрунтовані висновки й виявити резерви підвищення ефективності господарювання. Одним із найпоширеніших видів аналізу є аналіз фінансових коефіцієнтів, який доволі популярний серед інвесторів та фінансових аналітиків, оскільки їх легко обчислити на підставі даних фінансових звітів підприємств. Однак особливістю цього виду аналізу є те, що обчислені коефіцієнти, їх цінність дуже залежать від достовірності й повноти інформації, поданої у фінансовій звітності. Коефіцієнти допомагають оцінити ситуацію, ставити запитання, але рідко дають відповіді на них. Отже, проаналізувавши фінансовий стан за допомогою фінансових коефіцієнтів, можна сказати, що Дніпровське локомотивне депо є фінансово незалежним, стійким та рентабельним підприємством, незважаючи на відсутність ліквідності та низькі значення деяких показників, проте це пояснюється галузевою особливістю роботи підприємства. Практична значимість. Аналізуючи результати діяльності структурних підрозділів ПАТ «Укрзалізниця», необхідно враховувати те, що в їх фінансовій звітності відображається недостатньо інформації для повного та неупередженого аналізу. Зокрема, у звітності недостатньо інформації, щоб оцінити ліквідність та платоспроможність структурних підрозділів та їх фінансову незалежність. Проте негативно оцінювати ці два показники не можна, оскільки структурні підрозділи є частиною регіональних філій, а регіональні філії, у свою чергу, є частиною ПАТ «Укрзалізниця». Саме тому для аналізу діяльності структурних підрозділів необхідно використовувати ті показники, інформації для аналізу яких достатньо у звітності.Item Страхові послуги як об’єкт обліку витрат на страхування залізничного транспорту(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Дзюба, Володимир ІвановичUK: Мета. Стаття присвячена відображенню в бухгалтерському обліку наслідків господарських операцій з отримання різних видів страхових послуг від страховиків зі страхування майнових інтересів суб’єктів господарської діяльності – підприємств залізничної галузі. Методика. Для вирішення поставленого завдання було використано принцип бухгалтерського обліку й фінансової звітності – нарахування та відповідності доходів і витрат для визначення фінансового результату звітного періоду. Результати. У статті здійснено уточнення поняття страхової послуги як специфічного товару на ринку страхування. Встановлено вплив страхової послуги, залежно від її виду, на витрати й фінансові результати діяльності підприємства залізничного транспорту. Наукова новизна. Підприємствам залізничної галузі при відображенні в обліку витрат, пов’язаних зі страховими послугами зі страхування майна, запропоновано дотримуватися принципу бухгалтерського обліку й фінансової звітності – нарахування та відповідності доходів і витрат для визначення фінансового результату звітного періоду. Це дозволить правильно розподілити витрати на страхування за звітними періодами. Якщо договір страхування майна підприємства складений на календарний рік, то це передбачає розподіл витрат на страхування за звітними періодами й пропорційне щомісячне відображення їх в обліку в зіставленні з отриманими доходами від господарської діяльності. Аналогічно повинні відображатися витрати підприємства на особисте обов’язкове страхування працівників окремих категорій залізничного транспорту. При страхуванні пасажирів такої проблеми не виникає. Термін дії полісу страхування збігається з поточним звітним періодом. Практична значимість. Використання наведеного підходу має сприяти правильному визначенню витрат на страхування, а отже, буде забезпечувати більш обґрунтоване визначення фінансового результату. Систематизація вимог податкового законодавства за окремими видами страхових послуг дозволить забезпечити правильність розрахунків.Item Особливості управління запасами в структурних підрозділах публічного акціонерного товариства у галузі залізничного транспорту(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Ломтєва, Ірина Миколаївна; Синиця, Карина Павлівна; Сначов, Микола ПавловичUK: Мета. Робота присвячена пошукам шляхів удосконалення управління запасами публічного акціонерного товариства, створеного у галузі залізничного транспорту в процесі проведення подальших процедур його акціонування. Методика. Для вирішення завдань такого класу в роботі запропоновано застосувати в залізничних підрозділах оптимізацію запасів за моделлю EOQ, методами XYZ-аналізу і ABC-аналізу. Результати. У роботі наведено методичний підхід, який розглядає проблему оптимізації виробничих запасів на основі мінімізації сукупних операційних витрат на їх постачання та зберігання. Практична значимість. Формування власних фінансових ресурсів залізничного транспорту із зовнішніх джерел при акціонуванні може забезпечити залізничному підприємству необхідні суми фінансування майбутніх перетворень, у тому числі й у частині запасів. Управління запасами має бути спрямоване на визначення їх оптимального обсягу та зниження витрат, пов’язаних з їх утриманням. Основні моделі управління запасами базуються на певних припущеннях та не враховують обмеженості терміну придатності як сировини, так і кінцевого продукту, що в загальному випадку призводить до збільшення витрат на зберігання запасів та непродуктивних витрат. Впровадження розглянутих методів оптимізації запасів на залізниці дозволить зменшити поточні затрати в частині запасів та збільшити прибуток як основу внутрішніх власних фінансових ресурсів залізничного підприємства.Item Еволюція розвитку інновацій пасажирських перевезень в Україні(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Бараш, Юрій Савелійович; Чаркіна, Тетяна ЮріївнаUKR: Мета. В Україні з’явилося багато докторських дисертацій, у яких наведені особисті парадигми здобувачів з розвитку пасажирських перевезень. На погляд авторів, ці особисті парадигми являють собою інноваційні підходи, які стосуються певної проблеми й між собою не завжди коригують. Метою статті є аналіз найсуттєвіших інновацій в пасажирському господарстві за останні 90 років та визначення основних напрямків інноваційного розвитку пасажирських перевезень, які увійдуть до нової комплексної парадигми. Методика. Для виконання досліджень було застосовано інноваційний підхід щодо розвитку пасажирських перевезень в Україні та положення теорії довгих хвиль М. Кондратьєва. Результати. У статті запропоновано дев’ять напрямків розвитку нової парадигми, розробка яких дозволить впровадити нові інноваційні технології в умовах обмежених інвестицій та стимулювати розвиток пасажирських перевезень на перспективу. У результаті запропонованих авторами заходів очікується зростання пасажиропотоку, підвищення іміджу українських залізниць, залучення додаткових коштів на оновлення застарілої інфраструктури та рухомого складу. Наукова новизна. Запропоновано науковий підхід щодо впровадження нової парадигми розвитку пасажирських перевезень, яка ґрунтується на аналізі їх діяльності за попередні 90 років, використанні циклів Кондратьєва і включає дев’ять основних напрямків інноваційного реформування залізничного пасажирського транспорту, що дозволить підвищити його ефективність. Практична значимість. Реалізація дев’яти інноваційних напрямків розвитку пасажирських перевезень дозволить оптимізувати організацію руху пасажирських поїздів, підвищити їх швидкість, скоротити експлуатаційні витрати, встановити реальні тарифи на перевезення пасажирів, які будуть відповідати вимогам Директив ЕС.Item Оптимізація витрат діяльності на підприємстві(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Бенькович, Анастасія Євгенівна; Ломтєва, Ірина Миколаївна; Сначов, Микола ПавловичUK: Метою статті є систематизація теоретичних основ управління витратами та практичних рекомендацій щодо напрямів оптимізації витрат діяльності на підприємстві в сучасних умовах. Методика. У ході дослідження цієї теми застосовано системний підхід, методи узагальнення та раціонального вирішення проблем. Результати. У роботі розглянуто шляхи та методи оптимізації витрат на підприємстві, що дозволяє ефективніше використовувати його ресурси, знизити собівартість продукції та максимізувати прибуток. Наукова новизна. На основі вивчення наукових та методичних джерел та на базі аналізу витрат і прибутку розроблено заходи щодо оптимізації витрат на підприємстві. Такі заходи дозволять збільшити обсяг продажів і знизити собівартість продукції, що надасть можливість підприємству вкладати вивільнені засоби в розвиток та розширення власного виробництва, а це, у свою чергу, сприятиме впровадженню нової техніки, підвищенню ефективності виробництва та зростанню рівня прибутковості підприємства в цілому. Практична значимість одержаних результатів полягає в можливості їх використання керівниками, менеджерами різних ланок для прийняття науково обґрунтованих рішень щодо перспективного розвитку підприємства.Item Оптимізація структури капіталу як фактор підвищення фінансової стійкості страхової компанії(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Железняк, Вікторія Валеріївна; Харченко, Олександр Валерійович; Сковрін, І. А.UK: Мета. Робота присвячена розробці методичного підходу з оптимізації структури капіталу страхової компанії для підвищення її фінансової стійкості. Методика. Для розв’язання задач такого класу в роботі запропоновано застосувати системний підхід оптимізації структури капіталу за двома критеріями: 1) мінімізації вартості капіталу; 2) максимізації рівня фінансової рентабельності. Результати. У роботі розглянуто методичні підходи щодо оптимізації структури капіталу на прикладі страхової компанії «Провідна». Наукова новизна. Запропоновано удосконалений методичний підхід для порівняння між собою різних варіантів структури капіталу страхової компанії. Також розраховано вартість складових частин капіталу у відсотковому виразі та рівень фінансової рентабельності за допомогою механізму фінансового левериджу. Практична значимість. Отримані результати, так само як і використана методика, можуть бути застосовані керівництвом страхових компаній для розроблення стратегії їх розвитку.Item Дослідження закордонного досвіду з питань обліку витрат виробництва та калькулювання продукції(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Бобиль, Володимир Володимирович; П’ятигорець, Ганна Сергіївна; Зуєва, Яна ВалеріївнаUK: Мета. Робота присвячена дослідженню сутності витрат у закордонних працях, етапам світового розвитку обліку витрат. Методика. Методологічними засадами дослідження еволюції поняття витрат є загальнонаукові й спеціальні методи економічної науки. Використано метод історико-економічного аналізу. Виклад основного матеріалу. У статті досліджується сутність методів обліку витрат на виробництво та методів калькулювання собівартості продукції за кордоном. Облік витрат займає центральне місце в бухгалтерському обліку, який відіграє важливу роль у системі управління підприємством. Інформаційною базою дослідження є праці вітчизняних та зарубіжних учених, монографії, дисертації, автореферати до дисертацій, збірники наукових праць, статті у фахових наукових виданнях. Досліджено історичні передумови появи таких методів калькулювання, як нормативний та стандарт-кост, виділено ключові особливості цих методів. Проаналізовано появу та основні ознаки методу «директ-костинг» та методу SIT. Виділено основну класифікацію витрат. На підставі виконаного дослідження існуючих за кордоном методів обліку витрат виконано їх структуризацію та систематизацію з урахуванням вимог управління. З’ясовано, що наявність різних поглядів щодо сутності витрат спричинена різними підходами до розуміння економічних процесів взагалі й виробництва зокрема. Можна виділити два фундаментальних підходи. Перший базується на розумінні господарського життя з позицій трудової теорії вартості, що передбачає взаємодію в процесі виробництва трьох основних факторів (робочої сили, предметів праці та засобів праці), і відповідну інтерпретацію поняття вартості, її складових та структури. Другий базується на ресурсному розумінні природи господарства, передбачаючи обмеженість усіх видів ресурсів та альтернативність варіантів їх застосування, і відповідно визначає сутність вартості та її складових. Результати та практична значимість: Досліджено та проаналізовано систему обліку витрат світовими науковцями на різних етапах історичного розвитку економічної думки. Розглянуто становлення класифікації витрат. Наведено основні моделі управління витратами, що сформувалися в розрізі історичних етапів розвитку економічної теорії.Item Економіко-математична модель формування сфери залізничного туризму в Україні(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Пшінько, Олександр Миколайович; Бараш, Юрій Савелійович; Скалозуб, Владислав Васильович; Марценюк, Лариса ВолодимирівнаUKR: Мета. Стаття присвячена питанням розробки оптимізаційної економіко-математичної моделі, призначеної для формування засад розвитку сфери залізничного туризму в Україні. Відзначається, що завдання оптимального планування розвитку в зазначеній сфері з урахуванням можливих ризиків щодо його реалізації виконується вперше. Змістовно модель, що розробляється, дає можливість визначити оптимальний за критерієм максимальної рентабельності туристичний маршрут (групу маршрутів) на заданому полігоні вузькоколійної залізниці. Як система обмежень у моделі оптимального розвитку сфери залізничного туризму прийнято вимоги щодо рухомого складу, кількості туристів та рейсів, кількості визначених категорій маршрутів тощо. Методика. Для ефективного формування та розгортання сфери послуг залізничного туризму в Україні запропоновано економіко-математичну модель з оптимального вибору множини туристичних маршрутів із встановленого набору, які б забезпечили максимальну рентабельність операторів при виконанні множини умов здійснення туристичної діяльності. Пропонована методика базується на принципі незалежності функціонування окремих туристичних маршрутів, адитивності функцій оцінки показників діяльності операторів. Урахування можливих ризиків на етапі формування множини найбільш рентабельних туристичних маршрутів забезпечується шляхом застосування двоетапних моделей вибору та планування. Результати. Вперше для сфери залізничного туризму в Україні побудовано економіко-математичну модель дискретного оптимального планування, призначену для визначення наборів найбільш рентабельних маршрутів при встановленій системі вимог. Наукова новизна. Отримано нову економіко-математичну модель планування процесів діяльності туристичних операторів з урахуванням ризиків, представлену у вигляді дискретної двоетапної моделі оптимізації, яка забезпечує вибір набору найбільш рентабельних маршрутів залізничного туризму в Україні. Практична значимість. Результати досліджень забезпечують можливість підвищення ефективності роботи туристичних залізничних операторських компаній на етапі визначення та вибору сфери діяльності.Item Впровадження сучасних методів організації інвентаризації на підприємствах залізничного транспорту(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Божок, Наталія Олексіївна; Копитко, Ольга Василівна; Гаркуша, І. М.UK: Мета. Стаття стосується розробки методичних рекомендацій щодо оптимізації та автоматизації процесу інвентаризації основних засобів на підприємствах залізничного транспорту. Методика. Для повного висвітлення та вирішення задач такого класу в статті наведено поетапне застосування автоматизованого підходу, методи проведення інвентаризації із застосуванням штрихкодів. Результати. У статті наведено методичний підхід, який розглядає проблему оптимізації інвентаризації основних засобів на підприємствах залізничного транспорту. Наукова новизна. Запропоновано оптимізований підхід для процесу проведення інвентаризації, застосування штрихкодів та правила розробки та ведення програмного забезпечення. Практична значимість. Використання наведеного підходу з оптимізації інвентаризації дозволить полегшити роботу персоналу, на який покладено обов’язки виконання цього процесу.Item Аналіз та оцінка ефективності діяльності управлінського персоналу підприємства(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Шило, Лілія Анатоліївна; Пікуліна, Надія Юріївна; Кіржа, Х. Ю.UK: Мета. Робота присвячена узагальненню існуючих підходів до аналізу ефективності діяльності управлінського персоналу та обґрунтування інструментів її оцінки, оскільки особливості його праці зумовлюють певні труднощі в застосуванні загальноприйнятих методів щодо цих аспектів. Методика. Для вирішення задач такого класу в роботі запропоновано застосувати системний підхід, методи систематизації, групування та узагальнення відповідних показників. Результати. У роботі наведено методичний підхід, який розглядає проблему систематизації груп показників для оцінки ефективності діяльності управлінського персоналу, а також їх кількісного та якісного наповнення. Наукова новизна. Запропоновано, враховуючи складність вимірювання конкретних якісних показників діяльності управлінського персоналу, а також необхідність об’єктивного її оцінювання, застосувати кваліметричний метод, що дозволяє виразити якісні показники оцінки в конкретних числових показниках. Практична значимість. Використання наведеного методичного підходу дозволить виконати ґрунтовну систематизацію показників, що дасть можливість всебічно оцінити ефективність та результативність діяльності управлінського персоналу.Item Еволюція поведінки індивідуальних споживачів на ринку туристичних послуг у контексті поведінкової економіки(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Головкова, Людмила Степанівна; Гриньох, Наталія Василівна; Дяченко, Лідія АнтонівнаUK: Мета. Метою цієї наукової праці є дослідження процесів еволюції поведінки індивідуальних споживачів з урахуванням особливостей поведінкової економіки, розробка оновленої концепції поведінки індивідуальних споживачів на ринку туристичних послуг відповідно до розуміння ними психологічних та теоретико- пізнавальних аспектів тих процесів, які пов’язані з прийняттям остаточних рішень. Це забезпечить кращу взаємодію всіх учасників ринку туристичних послуг, вищий рівень задоволення індивідуальних споживачів, знизить ризики в їхній купівельній поведінці, збалансує інтереси на ринку попиту/пропозицій туристичних послуг. Методика. Методичною основою дослідження питання еволюції поведінки індивідуальних споживачів на ринку туристичних послуг є наукові праці зарубіжних авторів із зазначених вище питань, статистичні дані ДФС України та Адміністрації Державної прикордонної служби, а також доступні практичні результати діяльності туристичних підприємств. Автори вважають, що існує потреба в нових наукових пошуках щодо еволюції поведінки споживачів на ринку туристичних послуг, зокрема залізничних, у контексті поведінкової економіки. Це зумовлює необхідність виконання аналізу чинників впливу на поведінку індивідуальних споживачів, які купують чи не купують товари (послуги), з’ясування низки психологічних складових таких процесів, яким властиво змінюватись у часі під впливом актуальних економічних умов. Результати. У статті проаналізовано наукові праці зарубіжних авторів із зазначених вище питань, статистичні дані ДФС України та Адміністрації Державної прикордонної служби, а також доступні практичні результати діяльності туристичних підприємств. Автори запропонували основні концептуальні засади для покращення взаємодії на ринку туристичних послуг індивідуальних споживачів і підприємств сфери туризму, а також розробили практичні рекомендації, впровадження яких сприятиме прийняттю більш ефективних управлінських рішень. Це забезпечить вищий рівень задоволення індивідуальних споживачів на ринку туристичних послуг, надасть нові можливості для об’єднання раціональних цілей економічної поведінки кожного споживача відповідно до його пізнавальних здібностей та зменшення ризиків у його купівельній поведінці. Наукова новизна та практична значимість. Авторами статті доведено, що еволюція поведінки споживачів на ринку туристичних послуг, і залізничних зокрема, є безперервним процесом, який змінюється відповідно до чинників зовнішнього середовища та індивідуальної поведінки споживачів, що перебувають у певному взаємозв’язку та взаємозалежності. У статті визначено основні концептуальні засади для поліпшення взаємодії індивідуальних споживачів та підприємств сфери туризму, а також запропоновано практичні рекомендації, впровадження яких надасть підприємствам сфери туризму нові можливості приймати більш ефективні управлінські рішення, забезпечувати вищий рівень їх економічної ефективності, підвищувати рівень задоволення споживачів, краще індивідуалізувати їх відносини на ринку туристичних послуг.Item Шляхи удосконалення обліку дебіторської заборгованості(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) П’ятигорець, Ганна Сергіївна; Ніколайчук, Ксенія ВячеславівнаUK: Мета. Робота присвячена систематизації основних напрямків обліку дебіторської заборгованості в межах системи управління з урахуванням специфіки залізничної галузі. Методика. Для вирішення завдань такого класу в роботі запропоновано застосувати системний підхід та стратегічне управління дебіторською заборгованістю. Результати. Дебіторська заборгованість має значну вагу в складі поточних активів і впливає на фінансовий стан підприємств. У роботі наведено аспекти обліку дебіторської заборгованості залізниці, які деталізують інформацію для ухвалення управлінських рішень. Наукова новизна. Запропоновано систематизовані аспекти обліку дебіторської заборгованості залізниці, які, на відміну від існуючих, враховують специфіку галузі. Узагальнено основні напрямки розвитку та завдання бухгалтерського обліку дебіторської заборгованості Практична значимість. Завдяки застосуванню системного підходу результати дослідження, спрямовані на вдосконалення бухгалтерського обліку дебіторської заборгованості, можуть бути використані для подальшого розвитку системи обліку в цілому, аналізу та управління дебіторською заборгованістю на підприємствах будь-якої форми власності, які функціонують у будь-якій галузі, з метою підвищення їх конкурентоспроможності.Item Маркетинго-логістичне забезпечення ринку перевезень в умовах реформування залізничного транспорту(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Копитко, Василь Іванович; Саксон, Ю. О.UK: Мета. Метою статті є вдосконалення діючої на залізничному транспорті системи маркетинго-логістичного забезпечення вантажних перевезень в умовах реформування залізничного транспорту. Методика. Методичною основою дослідження є праці вітчизняних вчених з питань функціонування транспортних підприємств, у яких вирішуються проблеми вдосконалення якості планування обсягів продажів транспортних послуг з метою підвищення ефективності управління роботою залізниць на транспортному ринку й забезпечення їх фінансової стабільності в ринкових умовах. Результати. Розвиток маркетингу та логісти на залізничному транспорті дозволить знизити непродуктивні витрати в організації та освоєнні перевезень за рахунок завчасного та адекватного реагування на очікуваний попит у сфері перевезень, а також підвищити обґрунтованість пропозицій щодо тарифної та інвестиційної політики новоствореної акціонерної компанії. Наукова новизна. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні пропозицій щодо поточних прогнозів обсягів вантажних перевезень, ініційованих залізничними підприємствами, та удосконаленні системи показників для проведення оптимізації вантажних перевезень у різних сегментах споживачів транспортних послуг. Практична значимість. Пропозиції авторів можна використати для подальшого розвитку якості поточного прогнозування обсягів вантажних перевезень на основі проведення маркетингових досліджень з використанням сучасних інформаційних технологій. Створені та існуючі логістичні центри повинні здійснювати аналіз вантажопотоків і розподіл їх на мережі залізниць.Item Особливості проведення аудиту на сільськогосподарських підприємствах(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) П’ятигорець, Ганна Сергіївна; Копцюх, Ольга СергіївнаUK: Мета. Стаття присвячена дослідженню особливостей проведення аудиту на підприємствах, що спеціалізуються на виробництві сільськогосподарської продукції, його необхідності та важливості. Розглянуто основні проблемні питання аудиту аграрних підприємств, організацію й методологію його проведення. Досліджено специфіку сільськогосподарського виробництва, що вимагає окремого підходу до організації аудиту. Методика. Дослідження процесу проведення аудиту аграрних підприємств ґрунтується на використанні діалектичного методу, зокрема індуктивного прийому, вивченні праць українських та зарубіжних вчених. Результати та практична значимість. Розглянуто сутність та узагальнено поняття «аудит». Досліджено особливості проведення аудиту на сільськогосподарських підприємствах приватної форми власності. Визначено основні шляхи підвищення ефективності проведення аудиту на сільськогосподарських підприємствах. Встановлено особливості функціонування сільськогосподарських підприємств, які суттєво впливають на організацію аудиту. Досліджено послідовність проведення аудиторських процедур та виконання дій для узагальнення проведеної аудиторської діяльності та формулювання аудиторського висновку.Item Напрями забезпечення стабільного функціонування транспортної логістичної системи на залізничному транспорті України(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Копитко, Василь Іванович; Саксон, Ю. О.UK: Мета. Метою статті є розробка науково обґрунтованого підходу до організації транспортно-логістичних систем, що забезпечують скоординоване функціонування учасників транспортного процесу. Методика. Методичною основою дослідження є праці вітчизняних вчених та заходи державних інституцій із забезпечення функціонування транспортно-логістичних систем та теоретико-методичні підходи до модернізації взаємодії влади й бізнесу на основі встановлення між ними цивілізованих партнерських відносин. Результати. Залучення в логістичних системах приватного капіталу з урахуванням балансу між критеріями максимізації прибутку й мінімізації логістичних витрат забезпечить прийняття спільних рішень з питань виробничої діяльності й стале функціонування ланцюга поставок. Наукова новизна. Обґрунтовано необхідність активізації використання сучасної інституційної форми взаємодії влади і бізнесу – державно-приватного партнерства для забезпечення стабільного функціонування транспортно-логістичної систем на залізничному транспорті України. Практична значимість. Запропоновані авторами положення з поглиблення основ формування організаційно-фінансових механізмів взаємодії держави та бізнесу на базі державно-приватного партнерства під час створення сучасних транспортно-логістичних систем можуть бути впроваджені в діяльності ПАТ «Українська залізниця».Item Інноваційний розвиток пасажирської залізничної компанії: понятійний аспект(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Марценюк, Лариса ВолодимирівнаUKR: Мета. Робота присвячена розробці дефініції «інноваційний розвиток пасажирської компанії» на основі глибокого аналізу наявних підходів та визначень понять «розвиток», «інноваційний розвиток підприємства», «інноваційний розвиток залізничного транспорту». Методика. Для вирішення поставленого завдання в статті використано методи наукової абстракції, дедукції, логічної формалізації, системного аналізу. Результати. У роботі на основі аналізу існуючих визначень з використанням власних орієнтирів та розробленням структурної схеми декомпозиції поняття «інноваційний розвиток підприємства» визначено поняття «інноваційний розвиток пасажирської залізничної компанії». Наукова новизна. Вперше надано дефініцію поняття «інноваційний розвиток пасажирської залізничної компанії» з позиції системного та стейкхолдерського підходів та виокремлення джерел інновацій. Отже, інноваційний розвиток пасажирської залізничної компанії – це цілеспрямований систематичний процес позитивних змін якісного стану всіх її підсистем (виробничої, маркетингової, фінансової, управлінської та ін.) через впровадження інновацій (розроблених як власними силами підприємства, так і зовнішніми силами) у діяльність пасажирської компанії з метою досягнення як цілей інноваційної діяльності, так і стратегічних цілей компанії та покращення її привабливості для всіх стейкхолдерів (пасажирів, компанії, персоналу, інвесторів, держави). Практична значимість. Надане визначення стане базисом для розробки теоретико-методологічних засад системи забезпечення інноваційного розвитку пасажирської компанії, що дозволить підвищити ефективність її інноваційного розвитку.Item Закордонний досвід у формуванні облікової інформації про фінансовий результат діяльності підприємств залізничного транспорту(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) П’ятигорець, Ганна Сергіївна; Циплаков, Артем ІгоровичUK: Мета. Стаття присвячена актуальним питанням обліку фінансового результату на підприємствах залізничного транспорту та дослідженню методичних підходів до формування фінансових результатів у різних країнах. Методика. Для вирішення завдань такого класу в статті використано загальнонаукові методи, у тому числі методи теоретичного пошуку й аналізу. Результати. Наведено аспекти визначення фінансового результату на підприємствах залізничного транспорту, які деталізують інформацію для ухвалення управлінських рішень. Наукова новизна. Набули подальшого розвитку методичні підходи до обліку формування фінансових результатів з урахуванням закордонного досвіду. Практична значимість. Фінансовий результат є одним з найважливіших показників, який узагальнює всі результати господарської діяльності та характеризує ефективність діяльності суб’єкта господарювання. У фінансових результатах знаходять пряме відображення всі аспекти діяльності підприємства. Важливою особливістю є те, що на сьогодні в Україні діють дві різні методики визначення фінансового результату підприємства. Це зумовлено наявністю двох видів звітності – податкової та фінансової.