Кафедра "Теоретична та будівельна механіка"<br>(з 2022 р увійшла до складу кафедри Технічна механіка ДІІТ) (з 2016 року об’єднано каф. "Теоретична механіка" та каф. "Будівельна механіка")
Permanent URI for this community
RU: Кафедра "Теоретическая и строительная механика" с 2016 г. объединены каф. "Теоретическая механика" и каф. "Строительная механика"
EN: Department "Theoretical and Structural Mechanics" "Theoretical Mechanics" and "Structural Mechanics"
EN: Department "Theoretical and Structural Mechanics" "Theoretical Mechanics" and "Structural Mechanics"
Browse
Browsing Кафедра "Теоретична та будівельна механіка"<br>(з 2022 р увійшла до складу кафедри Технічна механіка ДІІТ) (з 2016 року об’єднано каф. "Теоретична механіка" та каф. "Будівельна механіка") by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 176
Results Per Page
Sort Options
Item Математическое моделирование системы "Экипаж-путь" и оценка динамических качеств грузовых вагонов при повышенной осевой нагрузке(Днепропетровский институт инженеров железнодорожного транспорта, 1987) Янгулова, Ольга ЛеонидовнаRU: Разработана математическая модель пространственных колебаний грузовых вагонов, имеющих типовые тележки и тележки с дополнительными упругими элементами между боковыми рамами и буксами, в которых проведена дальнейшая детализация расчетной схемы пути. Определены динамические показатели грузовых вагонов при повышении осевых нагрузок и воздействие их на путь.Item Effect of the State of Car Running Gears and Railway Track on Wheel and Rail Wear(Technical University of Budapest, Budapest, 1998) Blokhin, Evgen P.; Pshinko, Oleksandr M.; Danovich, Viktor D.; Korotenko, Mykhaylo L.EN: This paper presents the results of theoretical research and real condition experiments which were conducted with the purpose of determining the influence of the open goods wagon running gear characteristic parameter deviations from their nominal values on the wheel and rail wear. The experimental results has confirmed the reliability of conclusions made on the basis of modelling.Item Динамические характеристики и рациональные значения параметров ходовых частей электровоза ДЭ 1(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. Академіка В. Лазаряна, 2002) Блохин, Евгений Петрович; Данович, Виктор Данилович; Коротенко, Михаил Леонидович; Литвин, В. А.; Недужая, Лариса Александровна; Рейдемейстер, Алексей ГеннадьевичRU: Приведено описание математической модели пространственных колебаний грузового электровоза ДЕ1. Проведенный значительный объем расчетов динамических показателей при различных значениях параметров ходовых частей, на основании полученных результатов рекомендованы рациональные значения этих параметров.Item Определение допускаемых скоростей движения грузовых вагонов по ж.-д. путям колеи 1520 мм(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Рыбкин, Виктор Васильевич; Мямлин, Сергей Витальевич; Рейдемейстер, Алексей Геннадьевич; Трякин, А. Г.; Халипова, Наталья Владимировна; Данович, Виктор ДаниловичUK: Стаття присвячена питанням установлення допустимих швидкостей руху різних типів чотиривісних вантажних вагонів з візками моделей 18-100 (ЦНДІ-Х3) при різному завантаженні. Наведено результати комплексних досліджень динамічних якостей вагонів і оцінений їхній вплив на залізничну колію. У результаті досліджень пропонується установити диференційований підхід до установлення допустимих швидкостей руху для порожніх і навантажених вагонів.Item Пристрій відкривання та закривання кришок розвантажувального люка бункерного вагона(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2005) Мямлін, Сергій Віталійович; Смирнов, Геннадій Федорович; Жаковський, Олександр Дмитрович; Рейдемейстер, Геннадій Валер'янович; Колбун, Віктор Вікторович; Рейдемейстер, Олексій ГеннадійовичUK: Пристрій відкривання та закривання кришок розвантажувального люка бункерного вагона складається з поздовжнього привідного вала і силового циліндра двобічної дії, розташованих під вагоном та кінематично з'єднаних з кришками люків. Крім того, привідний вал і силовий циліндр з'єднані між собою за допомогою кривошипа.Item Пристрій для ремонту залізничного вагона(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2005) Мямлін, Сергій Віталійович; Свінухов, Віктор Павлович; Жаковський, Олександр Дмитрович; Музикін, Ігор Володимирович; Савченко, Костянтин Борисович; Смирнов, Борис МиколайовичUK: Пристрій для ремонту залізничного вагона містить сортувальні шляхи, суміщені з шляхами на поворотному кільці, яке охоплює поворотний круг з ремонтним обладнанням. Додатково оснащений каруселлю, установленою в центрі круга. Обладнання для ремонту вагонів розташоване на каруселі вище площини круга та має індивідуальні приводи.Item Зчіпний пристрій рейкового транспорту(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2009) Мямлін, Сергій Віталійович; Бондар, Олександр Сергійович; Недужа, Лариса Олександрівна; Козаченко, Дмитро МиколайовичUKR: Зчіпний пристрій рейкового транспорту містить дві з'єднувальні головки з фіксуючими пристроями у вигляді підпружинених стрижнів, кожен з яких оснащений механізмом розчеплення. З'єднувальні головки виконані у вигляді конусів, підпружинені стрижні розміщені на зчіпній муфті, причому жорсткість притискної пружини, більша від жорсткості віджимної пружини.Item Тренажер для навчання машиніста локомотива(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2009) Блохін, Євген Петрович; Железнов, Констянтин Ігорович; Урсуляк, Людмила Вікторівна; Глухов, Віктор Валентинович; Євдомаха, Григорій Васильович; Бабакова, Оксана Вікторівна; Клюєвський, В'ячеслав ВасильовичUK: Тренажер для навчання машиніста локомотива являє собою макет кабіни локомотива, в якому розташоване робоче місце машиніста зі штатним устаткуванням, необхідним для керування локомотивом, засобами сигналізації та індикації.Item Технічний стан ковзунів як один із факторів впливу на динаміку вантажних вагонів(Донецький інститут залізничного транспорту, Донецьк, 2013) Мямлін, Сергій Віталійович; Недужа, Лариса Олександрівна; Швець, Анжела ОлександрівнаUK: Робота присвячена дослідженню впливу різних факторів технічного стану ходових частин вантажних вагонів (відхилення розмірів як в ковзунах, так і в клиновій системі під час експлуатації) на основні динамічні показники. Результати теоретичних досліджень дозволяють об`єктивно оцінити вплив технічного стану візків вантажних вагонів в частині параметрів ковзунів на показники безпеки руху.Item Тренажер для навчання машиніста магістрального локомотива(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2014) Акулов, Артем Сергійович; Бабакова, Оксана Вікторівна; Глухов, Віктор Валентинович; Євдомаха, Григорій Васильович; Железнов, Констянтин Ігорович; Журавлев, Антон Юрійович; Заболотний, Олександр Миколайович; Урсуляк, Людмила Вікторівна; Чабанюк, Євген Вікторович; Швець, Анжела ОлександрівнаUK: Тренажер для навчання машиніста локомотива містить макет кабіни машиніста, пристрій, моделюючий маршрут руху і зміни сигналів світлофорів. Тренажер являє собою апаратний комплекс, який може бути розташований як у макеті кабіни локомотива, так і поза нею, що включає робочі місця машиніста локомотива та інструктора, обладнані комп'ютерами, зв'язаними по локальній мережі. Комп'ютер робочого місця машиніста з'єднаний із блоком відображення панорами навколишнього середовища, блоком відображення оптимальної траєкторії руху, блоком визначення оптимальної потужності тяги та гальмування і блоком імітацій аудіоефектів. Комп'ютер робочого місця інструктора з'єднаний із блоком бази даних ділянок, локомотивів і розкладів руху поїздів, з блоком відображення схеми ділянки, по якій рухається поїзд, блоком моделювання системи СЦБ, блоком визначення поздовжніх динамічних зусиль, прискорень, швидкості та координати поїзда, блоком імітації несправностей систем локомотива, блоком розрахунку економічного по витратам енергоносіїв режиму руху поїзда, блоком зв'язку комп'ютера з апаратною частиною локомотива, блоком фіксації та збереження результатів поїздки, блоком аналізу результатів поїздки, блоком імітацій системи пристрою контролю пильності машиніста, блоком управління поїзною ситуацією, блоком оцінки стійкості руху кожного вагона та блоком імітації погодних умов навколишнього середовища.Item Вплив параметрів зв’язку між кузовом і візком на динаміку вантажного вагона(«Подвижной состав», 2014) Мямлін, Сергій Віталійович; Недужа, Лариса Олександрівна; Швець, Анжела Олександрівна; Дузик, Вадим МиколайовичUK: Досліджено вплив тертя між кузовом та візком вагона на його динамічну завантаженість з використанням нових підходів до вирішення задачі прогнозування динаміки рухомого складу на значно оновленому теоретичному матеріалі, який охоплює всю історію розвитку теорії тертя й уключає результати новітніх експериментальних досліджень з урахуванням швидкості руху на прямих та кривих малого та середнього радіуса ділянках колії. Отримано залежності основних динамічних показників чотиривісного вантажного піввагона від значення коефіцієнта тертя в системі «кузов — візок» з урахуванням швидкості руху.Item Программно-аппаратный комплекс «Тренажер машиниста»(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта им. акад. В. Лазаряна, Днипро, 2014) Акулов, Артем Сергеевич; Железнов, Константин Игоревич; Заболотный, Александр Николаевич; Чабанюк, Евгений Викторович; Швец, Анжела АлександровнаRU: Тренажеры машинистов железнодорожного транспорта предназначены для обучения навыкам вождения; формирования и отработки важных профессиональных навыков, приобретение которых в реальной деятельности практически невозможно или затруднено. Специализированное конструкторско-технологическое бюро «Микропроцессорные системы управления и безопасность на железнодорожном транспорте» (СКТБ МСУБ), является подразделением Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта имени академика В. А. Лазаряна и производит программно-аппаратные комплексы «Тренажер машиниста», которые предназначены для обучения машинистов локомотивов безопасным и энергосберегающим режимам управления поездами.Item Программно-аппаратный комплекс «Автотренажер»(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта им. акад. В. Лазаряна, Днипро, 2014) Акулов, Артем Сергеевич; Железнов, Константин Игоревич; Заболотный, Александр Николаевич; Чабанюк, Евгений Викторович; Швец, Анжела АлександровнаRU: Учебно-тренировочный программно-аппаратный комплекс «Автотренажер» предназначен для обучения водителей грузового автотранспорта навыкам вождения по городским дорогам и междугородним трассам, для обучения действиям в сложных транспортных ситуациях, а также для обучения действиям при возникновении неисправностей, которые возможно устранить на пути следования автомобилей. Специализированное конструкторско-технологическое бюро «Микропроцессорные системы управления и безопасность на железнодорожном транспорте» (СКТБ МСУБ), является подразделением Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта имени академика В. А. Лазаряна и производит программно-аппаратные комплексы «Автотренажер».Item Train Driver Trainer-Simulator(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2014) Akulov, Artem S.; Zhelieznov, Konstantine I.; Zabolotnyi, Oleksandr M.; Nikitenko, Anatoliy V.; Chabaniuk, Evhen V.; Shvets, Anzhela O.EN: Engineering and Design Specialized Department “Microprocessor-Based Control Systems and Safety in the Railway Transport” (EDSD MBCSS) is a subdivision of the Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Ac. V. Lazarian. Main goals of EDSD MBCSS are the development of hardware-software system “Train Driver Trainer-Simulator” – which is intended to teach the train drivers to the safety and energy-efficient modes of the train driving – and development other teaching and simulating program systems. We can produce the train driver trainer of any vehicles type for any section of the road. Our product allows to solve the real problems which include not only traffic safety, saving of energy consumption or something else in the road but also preparation, retraining and certification of your new, untrained, really experienced or professional drivers and their assistants.Item Тренажер для навчання машиніста шахтного електровоза (патент 100671)(ДП “Український інститут промислової власності”, Київ, 2015) Акулов, Артем Сергійович; Железнов, Констянтин Ігорович; Заболотний, Олександр Миколайович; Чабанюк, Євген Вікторович; Швець, Анжела ОлександрівнаUKR: Тренажер для навчання машиніста шахтного електровоза, що містить макет кабіни машиніста, пристрій, моделюючий маршрут руху, апаратний комплекс, який може бути розташований як у макеті кабіни локомотива, так і поза нею, він містить робоче місце машиніста, обладнане комп'ютером, з'єднаним із блоком відображення панорами навколишнього середовища шахти і блоком імітацій аудіоефектів; блоком бази даних ділянок, електровозів, блоком визначення поздовжніх динамічних зусиль, прискорень, швидкості та координати поїзда, блоком імітації несправностей систем електровоза, блоком зв'язку комп'ютера з апаратною частиною електровоза, блоком фіксації та збереження результатів поїздки, блоком аналізу результатів поїздки, блоком оцінки стійкості руху кожного вагона.Item Determination of the Issue Concerning the lift Resistance Factor of lightweight Car(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Shvets, Anzhela O.; Zheleznov, Konstantine I.; Аkulov, Artem S.; Zabolotnyi, Oleksandr M.; Chabaniuk, Evhen V.EN: Purpose. The analytical study of the connection between the longitudinal force, acting on the light-weight car, lateral and vertical forces of interaction in the contact zone «wheel – rail» with the lift resistance factor value is to provide a simple relationships between them. Methodology. Research was conducted by the method of mathematical modeling of loading the freight car when driving at different speeds on straight and curved sections of a track. Findings. Even in the absence of «lift» accordingly the classical train stability theory, as the hinge-rod system, the presence of the longitudinal compressive forces may become a factor provoking cars derailment. The main reason of wheel climbing on rails is the combination of processes of dynamic interaction between the hunting vehicle and the track with simultaneous action of longitudinal compressive forces, and not the destabilization of train as a hingedrod system. To assess the impact of the longitudinal forces value on the lift resistance factor there are presented the calculation results for the empty gondola car motion, model No. 12-532, on 250 m radius curve with 150 mm rise and cross starting of car underframe relating to the track axis in 50 mm guiding section. The calculations were made in such a curve excluding the inertial forces from outstanding acceleration and taking into account the unbalanced acceleration with the permissible speed of 65 km/h. Originality. This study provides the technique of determining the lift resistance factor by longitudinal forces, which is somewhat different from the standard one, as well as evaluates impact of rolling stock speed on this factor. Practical value. The authors clarify the current method of determining the lift resistance factor by longitudinal forces and assess the impact of rolling stock speed on the value of this factor. From these studies one can conclude that because of cars hunting their lift is possible even when the train as hinge-rod system does not lose stability. The developed proposals allow reducing the number of car derailment by taking into account important parameters and characteristics during the process of calculation and design that increase their stability in the rail track especially in case of increased speed of freight trains.Item Программно-аппаратный комплекс «Учебный тренажер машиниста»(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта им. акад. В. Лазаряна, Днипро, 2015) Акулов, Артем Сергеевич; Железнов, Константин Игоревич; Заболотный, Александр Николаевич; Чабанюк, Евгений Викторович; Швец, Анжела АлександровнаRU: Тренажеры машинистов железнодорожного транспорта предназначены для обучения навыкам вождения; формирования и отработки важных профессиональных навыков, приобретение которых в реальной деятельности практически невозможно или затруднено. Специализированное конструкторско-технологическое бюро «Микропроцессорные системы управления и безопасность на железнодорожном транспорте» (СКТБ МСУБ), является подразделением Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта имени академика В. А. Лазаряна и производит программно-аппаратные комплексы «Тренажер машиниста», которые предназначены для обучения машинистов локомотивов безопасным и энергосберегающим режимам управления поездами, тренажеры машиниста шахтного локомотива и машиниста путевой машины.Item Методология комплексной оценки эксплуатационных качеств накладок токоприемников электроподвижного состава(Вид-во СНУ ім. Володимира Даля, Сєвєродонецьк, 2015) Горобец, Владимир Леонидович; Бабяк, Николай Александрович; Ярмак, А. Я.; Бондарев, Александр МатвеевичRU: В статье рассмотрена методология комплексной сравнительной оценки эксплуатационных качеств накладок токоприемников электроподвижного состава. Исследование поведения скользящего контакта, которым является пара «вставка - контактный провод» носит комплексный характер. Воздействие эксплуатационных факторов на качество токосъема настолько разнообразны, что постановка чистого эксперимента связана с продолжительными и дорогими испытаниями. В работе предложенная методика сравнительной оценки эксплуатационных качеств накладок токоприемников электродвижущего состава, который позволяет достаточно корректно учесть условия их эксплуатации при относительно небольшом объеме лабораторных и натурных испытаний. Получены необходимые результаты для накладок разных производителей.Item Аналитическое определение коэффициента трения подшипников, приведенное к валу(ТОВ «Арована Інвест», Дніпро, 2016) Бондаренко, Леонид Николаевич; Колбун, Виктор Викторович; Жаковский, Александр ДмитриевичRU: В статье определяется величина коэффициента трения роликовых и шариковых подшипников приведенных к валу через сопротивления качению по внутренней и наружной обоймам. При вращении наружной обоймы величина приведенного к валу коэффициента трения примерно в полтора раза больше чем при вращении внутренней обоймы.Item Уточнения к решению задач качения теоретической и прикладной механики(Государственное предприятие "Днепропетровский орган по сертификации железнодорожного транспорта", 2016) Бондаренко, Леонид Николаевич; Колбун, Виктор Викторович; Жаковский, Александр ДмитриевичRUS: Уточняются расчеты за счет аналитических зависимостей для определения коэффициента трения качения некоторых задач теоретической и прикладной механики. Показано, что угол наклона поверхности, по которой катится круглое тело, существенно влияет на величину коэффициента трения качения. Влияние трения в ходовых частях резко уменьшает амплитуду свободных колебаний. С уменьшением радиуса тела качения сила, необходимая для перекатывания уменьшается.