Інші праці КТІ ДІІТ

Permanent URI for this collection

EN: Other Works

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 174
  • Item
    Обґрунтування параметрів моста через річку Кам’янка щодо можливості пропуску великовагових транспортних засобів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Халимендик, Олексій Володимирович
    UKR: Магістерська робота виконана на 86 сторінках, містить 17 ілюстрацій, 14 таблиць та 23 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз стану питання технічного обстеження мостів. Дана коротка характеристика об’єкту, його об’ємно-планувальним рішенням та призначенню. Виконано аналіз результатів визначення фізичних властивостей будівельних конструкцій та аналіз результатів інструментального обстеження будівельних конструкцій. Виконано перевірочні розрахунки будівельних конструкцій МСЕ та нормативною методикою. Розроблено і обґрунтовано висновок та рекомендації щодо поточного технічного стану будівельних конструкцій мосту та можливості пропуску великовагових транспортних засобів. Мета дослідження – за результатами технічного обстеження отримати висновки про загальний технічний стан основних будівельних конструкцій мосту з розробкою та обґрунтуванням відповідних рекомендацій з ремонту конструкцій моста для можливості пропуску великовагових транспортних засобів. Об’єкт дослідження – автомобільний міст. Метод дослідження – методи і методики візуального та інструментального обстеження будівельних конструкцій; аналітичні методи оцінки та розрахунку будівельних конструкцій.
  • Item
    Аналіз конструктивних параметрів сталезалізобетонної залізничної прогонової будови довжиною 50 м
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Сторчеус, Ірина Миколаївна
    UKR: Магістерська робота виконана на 66 сторінках, містить 57 ілюстрацій, 6 таблиць та 21 використаних джерел. В магістерській роботі виконаний аналіз конструктивних параметрів сталезалізобетонної прогонової будови 50 м. Розроблені моделі прогонових будов з перерізами залізобетонних балок різної висоти і різною товщиною плит у програмному розрахунковому комплексі Ліра. Проведений аналіз результатів розрахунку у програмі, обрані оптимальні параметри балок і плити прогонової будови. Виконаний розрахунок аналітичним способом для порівняння результатів з розрахунком програмного комплексу Ліра САПР 2016 (некомерційна версія). Обґрунтовано параметри конструкції сталезалізобетонної залізничної прогонової будови по деформаціям та напружено-деформованому стану елементів.
  • Item
    Обґрунтування конструкції шахтного ствола та технології його спорудження із застосуванням заморожування ґрунту
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Онук, Анатолій Сергійович
    UKR: Магістерська робота виконана на 60 сторінках, містить 19 ілюстрацій, 7 таблиць та 14 використаних джерел. В магістерській роботі виконано розрахунок параметрів шахтного ствола на основі аналізу результатів інженерно-геологічних досліджень. Розроблені варіанти шахтного ствола, розраховано об’єми робіт для кожного з них та виконане техніко-економічне порівняння. Створена скінченно-елементна модель шахтного ствола (просторова постановка). Проведений чисельний аналіз та отримано результати для оправи із чавунних тюбінгів та залізобетонних тюбінгів. Обґрунтована конструкція шахтного ствола та доцільність застосування залізобетону. Обґрунтовано технологію спорудження шахтного ствола із застосуванням заморожування ґрунту. Мета дослідження – обґрунтування конструкції шахтного ствола та технології його спорудження із застосуванням заморожування ґрунту. Об’єкт дослідження – шахтний ствол. Метод дослідження – метод скінченних елементів.
  • Item
    Обґрунтування параметрів тунельної оправи перегінного тунелю під час щитової проходки
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Москвич, Олександр Романович
    UKR: Магістерська робота виконана на 60 сторінках, містить 17 ілюстрацій, 5 таблиць та 12 використаних джерел. В магістерській роботі виконано варіантне проєктування оправи перегінного тунелю, що споруджується щитовим способом. Проведене техніко-економічне обґрунтування конструкції оправи. Проведене обґрунтування параметрів тунельної оправи перегінного тунелю. Визначено параметри оправи за методом О. Ю. Бугаєвої. Розроблена скінченно-елементна модель перегінного тунелю (просторова постановка). Визначено параметри напружено-деформованого стану перегінного тунелю. Обґрунтовано параметри технології щитової проходки перегінного тунелю (цикли проходки, монтажу, первинного нагнітання, чеканки швів). Виконано розрахунок параметрів механізованого щиту. Розраховано електровозну відкатку та параметри вентиляції під час щитової проходки. Мета дослідження – обґрунтування параметрів тунельної оправи перегінного тунелю під час щитової проходки. Об’єкт дослідження – перегінний тунель. Метод дослідження – метод О. Ю. Бугаєвої, метод скінченних елементів.
  • Item
    Обґрунтування вибору варіанту капітального ремонту автодорожнього залізобетонного мосту
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Міллер, Дмитро Володимирович
    UKR: Магістерська робота виконана на 90 сторінках, містить 51 ілюстрацію, 14 таблиць та 20 використаних джерел. В магістерській роботі виконано варіантне проєктування та техніко-економічне порівняння варіантів капітального ремонту автодорожнього залізобетонного шляхопроводу над залізницею по трьох варіантах. Для обраного варіанту виконано збір постійних та тимчасових навантажень, визначення зусиль в перерізах плити проїзної частини та балки прогонової будови та виконано розрахунок і проєктування їх перерізів. Для балки розрахунок виконаний з урахуванням металевої обойми, що використовується як незнімна опалубка при ремонт конструкції, визначені допустимі навантаження на прогонову будову після ремонту. Розроблено скінчено-елементну модель балки прогонової будови з урахуванням елементів підсилення, визначено напружено-деформований стан балки за умови сумісної роботи з металевою обоймою при різних станах об’єднання елементів: проєктний стан, стан часткового розлагодження по нижній грані, стан повного розлагодження по нижній грані. Мета роботи – обґрунтування вибору варіанту капітального ремонту автодорожнього залізобетонного мосту. Метод дослідження – метод варіантного проєктування, метод граничних станів, метод скінченних елементів.
  • Item
    Обґрунтування конструкції двоколійної металевої залізничної прогонової будови довжиною 60 м під навантаження С14
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Ларіонова, Ірина Андріївна
    UKR: Магістерська робота виконана на 77 сторінках, містить 118 ілюстрацій, 44 таблиць та 11 використаних джерел. Метал – один з широко використовуваних матеріалів в сучасному будівництві. Перевагами металоконструкції є просторова міцність та жорсткість, швидкість монтажу, невелика вага конструкції, технологічність, надійність, простота в ремонті. Для поліпшення експлуатаційних властивостей металоконструкцій використовують антикорозійний захист (термодифузійне цинкування, гальванічне цинкування, гаряче цинкування, лакофарбові покриття, холодне цинкування). Перевагами залізничного двоколійного моста є – економічність, здійснення залізничного зв’язку через водні перешкоди, висока провізна можливість, коротший шлях. Моделювання двохколійної металевої прогонової будови здійснюється в програмному забезпеченні «AutoCAD» з подальшою інтеграцією в програмне забезпечення для розрахунків. Об’єкт дослідження дипломного проекту : конструкція двоколійної металевої залізничної прогонової будови довжиною 60 м. Мета роботи: дослідити роботу металевої двоколійної конструкції залізничного моста під навантаження С14.
  • Item
    Конструювання та спорудження колонної станції в породах середньої міцності
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Косаківський, Руслан Богданович
    UKR: Магістерська робота виконана на 60 сторінках, містить 25 ілюстрацій, 5 таблиць та 14 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз конструктивних схем колонних станцій глибокого закладення, визначено основні розміри колонної станції та проведене техніко-економічне порівняння варіантів. Побудована стержнева скінченно-елементна модель колонної станції. Проведений чисельний аналіз конструктивних елементів станційної конструкції методом скінченних елементів із варіацією товщини. Проаналізовано результати обґрунтування геометричних параметрів конструктивних елементів. Розроблено основи спорудження колонної станції в породах середньої міцності, зокрема розраховані параметри буровибухових робіт. Мета дослідження – конструювання та спорудження колонної станції в породах середньої міцності. Об’єкт дослідження – колонна станція глибокого закладення, що споруджується в породах середньої міцності. Метод дослідження – метод скінченних елементів.
  • Item
    Обґрунтування параметрів реконструкції автодорожнього залізобетонного мосту
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гузь, Дарія Віталіївна
    UKR: Магістерська робота виконана на 81 сторінках, містить 48 ілюстрацій, 11 таблиць та 20 використаних джерел. В магістерській роботі були розроблені варіанти реконструкції автодорожнього мосту. Виконано техніко-економічне порівняння варіантів і визначення оптимального. Проведений підбір перерізу монолітної плити і розрахунок балки індивідуального проектування під тимчасові навантаження А11 і НК-80. Визначено параметри і кількість напружуваної і арматури періодичного профілю необхідної для забезпечення міцності перерізів. Мета дослідження – Обґрунтування параметрів реконструкції автодорожнього залізобетонного мосту. Об’єкт дослідження – автодорожній міст. Метод дослідження – аналітичний розрахунок. Розрахунок з допомогою розрахункового програмного комплексу «Ліра».
  • Item
    Обґрунтування вибору оправи та параметрів буровибухових робіт під час спорудження перегінного тунелю
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Горемикіна, Анна Володимирівна
    UKR: Магістерська робота виконана на 60 сторінках, містить 13 ілюстрацій, 9 таблиць та 14 використаних джерел. В магістерській роботі виконано обґрунтування вибору оправи під час спорудження перегінного тунелю. Проведене варіантне проєктування, розроблені три варіанти оправи (оправа із залізобетонних блоків, залізобетонних блоків з лотковим блоком, із чавунних тюбінгів) та зроблене техніко-економічне порівняння варіантів. Проведене обґрунтування параметрів оправи перегінного тунелю шляхом визначення навантажень на оправу перегінного тунелю і розрахунку оправи за методом О. Ю. Бугаєвої. Була проведена варіація товщини оправи і її матеріалу, що дозволила дослідити їхній вплив на силові фактори. Обґрунтовано параметри буровибухових робіт під час спорудження перегінного тунелю та розроблено технологію його спорудження в умовах Дніпровського метрополітену. Мета дослідження – обґрунтування вибору оправи та параметрів буровибухових робіт під час спорудження перегінного тунелю. Об’єкт дослідження – перегінний тунель. Метод дослідження – метод О. Ю. Бугаєвої.
  • Item
    Визначення параметрів роботи струнобетонних балок при їх підсиленні
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бутинський, Петро Петрович
    UKR: Пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи магістра: 73 стор., 38 рис., 7 табл., 13 літературних джерел. У магістерській роботі виконано аналіз літературних джерел з теми підсилення залізобетонних балок, зокрема струнобетонних балок. Проведений аналіз дефектів струнобетонних балок на основі існуючого мосту. Виконано розробку та конструювання одного із запропонованих варіантів для ремонту балок. Виконані розрахунки плит балок прогонової будови під сучасне навантаження. Розроблено скінчено-елементну модель прогонової будови для визначення параметрів підсилюючих компонентів балок. Визначено параметри роботи струнобетонних балок при їх підсиленні на основі отриманих результатів з розрахунків моделей. Обґрунтовано досліджувану технологію підсилення струнобетонних балок. Мета роботи – визначення параметрів роботи струнобетонних балок при їх підсиленні.
  • Item
    Дослідження напрямків та способів покращення ремонту візків пасажирських вагонів колії 1520 мм з врахуванням передових технологій та вимог інтероперабельності
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Якимяк, Віталій Ярославович
    UKR: Дипломна магістерська робота складається з 4 розділів та загальних висновків. Робота включає 29 рисунків та 2 таблиці. Загальний обсяг дипломного проекту становить 53 сторінки. Кількість використаних літературних джерел – 29. Предмет дослідження було узгодження, уніфікація та способи покращення параметрів та характеристик візків пасажирських вагонів, а також конструктивні та технологічні рішення, які забезпечать дану уніфікацію. Об’єкт дослідження виступала нормативно-технічна документація України, країн бувшого СРСР і країн ЄС, наукові розробки та технології по ремонту візків пасажирських вагонів. При виконанні кваліфікаційної роботи були розглянуті наступні питання: огляд наукових робіт присвячених питанням та проблемам ремонту візків пасажирських вагонів колії 1520 мм; зроблено аналіз візків які використовуються та їх відмінності ; проведено попередню розробку технологічного процесу ремонту із застосуванням зносостійкого направлення газотермічним способом та запропоновано відповідне обладнання за допомогою якого буде покращуватись технологічні процеси ремонту візка та його елементів.
  • Item
    Дослідження сучасних технічних пристроїв забезпечення безпеки та діагностики рухомого складу відповідно до вимог інтероперабельності
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Яворницький, Володимир Олегович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 59 сторінках, містить 18 ілюстрацій, 1 таблиця та 11 джерел. Магістерську роботу присвячено дослідженню можливостей створення багаторівневої системи безпеки, яка є об’єднанням технічних можливостей наявних та розроблюваних пристроїв всіх елементів технологічного процесу на транспорті. У роботі розглянуто три групи факторів, що викликають порушення безпеки руху: зовнішні, внутрішні фактори технічної системи та людський фактор, встановлено, що найточнішу оцінку безпеки дають імовірнісні кількісні показники, оскільки вони мають загальний характер для різних систем та можуть бути визначені експериментально, розрахунковим шляхом або за допомогою моделювання на етапі створення нових технічних систем та пристроїв, відзначено, що на даний час ведуться роботи зі збільшення гарантійних плечей технічного обслуговування вагонів та ліквідації контрольних пунктів технічного обслуговування вагонів, відповідно до нормативних документів ДСТУ EN 50126-1:2019 та EN 50126‑1:2017 побудовано V-подібну модель життєвого циклу системи, встановлено, що використовуючи принцип розподіленого акустичного зондування DAS (Distributed Acoustic Sensing) є можливість безперервного стеження за рухом поїздів, моніторингу колії та технічного стану рухомого складу.
  • Item
    Дослідження системи діагностики рейкової колії відповідно до вимог інтероперабельності
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Шевкопляс, Денис Юрійович
    UKR: Дипломна магістерська робота складається з 4 розділів та загальних висновків. Робота включає 30 рисунків. Загальний обсяг дипломного проекту становить 71 сторінка. Кількість використаних літературних джерел – 34. Об’єкт розробки – діагностика рейкової колії. Мета роботи – дослідження системи діагностики рейкової колії відповідно до вимог інтероперабельності. Метод дослідження – методи діагностики рейкової колії залізничного транспорту. В магістерській роботі виконано аналіз вимог нормативних документів України та Європейського Союзу, що стосуються проведення діагностики геометричних параметрів та стану елементів залізничної інфраструктури. Проаналізовано вимоги до діагностики, що діють в країнах єдиного залізничного простору та приведено сучасні засоби, які використовуються при діагностиці залізничної інфраструктури та відповідають нормативам щодо сумісності для всіх країн ЄС. Запропоновано рішення по приведенню системи діагностики залізничної інфраструктури відповідно до вимог інтероперабельності. Оскільки в Україні планується будівництво «європейської колії» (шириною 1435 мм), а наявні засоби діагностики призначені для колії шириною 1520 мм то нам слід мати діагностичні комплекси, які дозволять провадити діагностику на колії 1435 мм. А також наведено нормативні документи, що регламентують параметри яким має відповідати колійна інфраструктури з шириною колії 1435 мм. У даній роботі такі комплекси приведено та проаналізовано їх технічні характеристики і пропонується їх застосовувати для діагностики майбутньої колійної інфраструктури з шириною колії 1435 мм.
  • Item
    Дослідження та удосконалення сучасних технічних рішень для забезпечення контрейлерних перевезень в міжнародному сполученні у відповідності до вимог інтероперабельності
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Чижук, Іванна Василівна
    UKR: Магістерська робота складається з вступу, 7-ми розділів основної частини і висновків. Загальний обсяг тексту – 109 сторінок, бібліографія - 99 найменувань, 4 таблиці, 40 рисунків. Метою роботи є аналіз і узагальнення досвіду впровадження контрейлерних перевезень за кордоном, вибір рухомого складу та оптимальної технології таких перевезень для забезпечення їхнього регулярного функціонування та конкурентоздатності на міжнародному ринку надання транспортних послуг. В роботі проведений аналіз основних переваг та недоліків застосування технології контрейлерних перевезень. Автором роботи досліджено: - досвід Росії в організації міжнародних контрейлерних перевезень, а саме історія їхнього виникнення, проблеми та перспективи розвитку; - європейський досвід організація контрейлерних перевезень і використання технологій. Наведені різноманітні системи контрейлерних перевезень, визначені їхні переваги та недоліки. Окрім цього виконано порівняння цих технологій для вибору серед них найбільш оптимальних для українських залізниць. - історію виникнення, розвитку контрейлерних перевезень в Україні та їхній сучасний стан. Також в роботі були визначені оптимальні параметри вагона-платформи для виконання контрейлерних перевезень в Україні, досліджено використання штучного інтелекту для покращення логістики контрейлерних перевезень, проведено моделювання динамічної навантаженості вагона-платформи з контрейлером у поздовжній площині та розроблено удосконалені розрахункові моделі напівпричепа та тягача з напівпричепом для виконання таких досліджень.
  • Item
    Дослідження можливостей міжнародних перевезень через Україну
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Червінка, Тарас Ігорович
    UKR: Кваліфікаційна магістерська робота складається з 3 розділів та загальних висновків. Робота включає 3 малюнка та 3 таблиці. Загальний обсяг магістерської роботи становить 88 сторінки. Кількість використаних літературних джерел – 53. У магістерській кваліфікаційній роботі розглянуто основні питання щодо пошуку можливостей забезпечення міжнародних перевезень між країнами Євросоюзу через Україну в реальних умовах. Актуальність роботи враховуючи поточну геополітичну ситуацію, розвиток міжнародних транспортних коридорів через Україну набуває особливої актуальності, відкриваючи нові можливості для розширення торгівлі, підвищення економічної інтеграції та зміцнення міждержавних відносин. Об’єкт дослідження – міжнародні залізничні перевезення через територію України. Розглянуто проблемні питання, та перспективи залізничних перевезень. Наукова новизна роботи вносить вклад у розуміння ролі України як транзитної країни в міжнародних перевезеннях.
  • Item
    Дослідження сучасних автоматизованих систем контролю параметрів колісних пар швидкісного рухомого складу для міжнародних перевезень
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Ціник, Іван Сергійович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 68 сторінках, містить 31 ілюстрацій, 2 таблиці та 9 джерел. Магістерську роботу присвячено дослідженню можливості сумісного використання сучасних систем контролю технічного стану колісних пар у процесі їх експлуатації відповідно до вимог інтероперабельності. У роботі наведено основні несправності колісних пар та причини їх появи, розглянуто умови, при яких забороняється експлуатація колісних пар рухомого склад при швидкостях руху понад 120 км/год. до 140 км/год, розглянуто основні засоби контактного визначення основних параметрів колісних пар рухомого складу, які максимально широко використовуються на залізничному транспорті України, побудовано функціональну схему системи 3DWheel та проаналізовано основні моделі системи, запропоновано використання тензометричного методу визначення технічного стану колісних пар рухомого складу. Проведені дослідження дозволяють, використовуючи принципи побудови систем безконтактного контролю параметрів колісних пар, визначати експлуатаційну надійність колісних пар в процесі їх експлуатації.
  • Item
    Дослідження екологічних показників на станції Самбір відповідно до Європейських норм
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Хрущ, Іванна Петрівна
    UKR: Дипломна магістерська робота складається з розділів та загальних висновків. Робота включає 19 рисунків та 4 таблиці. Загальний обсяг дипломного проекту становить 61 сторінок. Кількість використаних літературних джерел – 16. Об’єкт розробки – станція Самбір. Мета роботи – дослідити відповідність екологічних показників станції вимогам Європейським нормам. Метод дослідження – аналіз технічних характеристик; аналіз відповідності до стандартів; оцінка збігу екологічних норм. В магістерській роботі розглянуто вплив залізничного транспорту на навколишнє середовище та заходи щодо поліпшення екологічних показників. Приведено вимоги до ліцензування та сертифікації, згідно вимог Закону «Про транспорт» та вимог Європейського союзу. Приведено загальну характеристику та описано функціонування станції Самбір. Досліджено роль залізничного транспорту в економіці та його вплив на навколишнє середовище. Розглянуто заходи щодо поліпшення екологічних показників рухомого складу.
  • Item
    Аналіз роботи пантографів тягового рухомого складу залізниць України з позицій інтероперабельності
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Хома, Роман Васильович
    UKR: Дипломна магістерська робота складається з 4-х розділів та загальних висновків. Робота включає 11 рисунків та 6 таблиць. Загальний обсяг роботи становить 81 сторінку. Кількість використаних літературних джерел – 24. Об'єктом дослідження даної роботи є вимоги нормативних документів до роботи струмоз’ємних пристроїв, що діють на території країн ЄС та України. В магістерській роботі проведений аналіз технічної літератури, яка присвячена особливостям роботи систем струмознімання у тяговому рухомому складі як в Україні, так і в країнах ЄС. Встановлено, що в УЗ та ЄС вимоги до функціонування пантографів є дещо схожі, проте відрізняються вимогами до геометричних параметрів (габаритів) пантографів, матеріалу, статичних та динамічних навантажень. З метою уніфікації технічних рішень у сфері функціонування пантографів та їх удосконаленню в роботі, на основі підходів механіки твердого тіла та порошкової металургії, були запропоновані рішення, що дозволяють не тільки локально уніфікувати роботу пантографів, але й подовжити їх строк служби.
  • Item
    Підвищення інтероперабельності транзитних перевезень в міжнародному сполученні «Україна-Євросоюз» з оцінкою безпеки руху на перетині автомобільних доріг і залізниць
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Філь, Євген Володимирович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 84 сторінках, містить 25 ілюстрацій, 8 таблиць та 40 джерел. Магістерську роботу присвячено підвищенню інтероперабельності транзитних перевезень в міжнародному сполученні «Україна-Євросоюз» з оцінкою безпеки руху на перетині автомобільних доріг і залізниць. У роботі використовувались статистичний аналіз, дані з рейко-шпально-баластової карти і автоматизованої інформаційної системи «Переїзд». Обробка даних виконувалась із застосуванням програми Microsoft Excel, а тягові розрахунки за програмою MoveRW, розробленою на кафедрі «Транспортна інфраструктура» УДУНТ. Розв’язання поставленого завдання досягнуто за рахунок урахування досвіду європейських залізниць для покращення існуючої системи організації перевезень вантажів у сполученні «Україна-Євросоюз», використання наукових праць та матеріалів Міжнародних конференцій, що містять основні принципи з підвищення безпеки руху. Для аналізу показників безпеки руху був використаний метод підсумкового коефіцієнту аварійності, що дало змогу в результаті проведеної модернізації чи нових проектних рішень запропонувати заходи з підвищення безпеки руху в зоні залізничних переїздів. Показано, що підвищення інтероперабельності в міжнародному сполученні «Україна-Євросоюз» сприяє гармонізації нормативно-правової бази, стандартів та процедур у сфері транспорту, що може призвести до збільшення кількості транзитних перевезень через перетини автомобільних доріг і залізниць.
  • Item
    Удосконалення конфігурації секцій радіатора дизелів рухомого складу відповідно до вимог інтероперабельності
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Троян, Юрій Тарасович
    UKR: Дана робота присвячена ефективності роботи системи охолодження тепловозного дизеля, що в свою чергу впливає на екологічність та економічність. Об'єктом дослідження в роботі є система охолодження тепловоза. Предметом дослідження є характеристики роботи системи охолодження дизеля, заходи та методи щодо поліпшенні ефективності її роботи. Метою роботи є розрахунок та моделювання системи охолодження дизеля на ЕОМ з подальшою розробкою оптимальних рішень для покращення ефективності роботи цієї ж системи та тепловоза як системної одиниці в цілому. Методи дослідження. Для вирішення сформульованих завдань використано сучасні методи математичного та тривимірного твердотільного моделювання методом кінцевих елементів. При моделюванні і розрахунку секції радіатора використовувався програмний пакет SolidWorks Simulation. Матеріал дослідження Розрахунки виконанані на основі вимог інтерпорабельності «Analysis of the basic parameters for maintaining the technical and operational compatibility of the 1520 mm and 1435 mm gauge rail systems at the commonwealth of independent states (cis)-european union (eu) border subsystem: rolling stock. Passenger carriages». Наукове значення роботи полягає в використанні сучасних підходах до розрахунку аеродинамічних та термодинамічних показників секцій радіаторів на ЕОМ. Практична значимість полягає в отриманні більш ефективних моделей таконструкцій секцій радіаторів.