Модуляція взаємозв’язків між морфофункціональними, вегетативними показниками і психофізіологічними параметрами студентів різних спеціальностей протягом навчального року

Abstract
UK: У роботі проведений аналіз особливостей змін морфофункціональних, вегетативних і психофізіологічних показників студентів різних спеціальностей протягом навчального року. Динаміка навчального року у студентів різних спеціальностей характеризується зростанням кількості кореляційних взаємозв'язків між показниками фізичного розвитку та розумової працездатності в кінці навчального року, що відображає залучення нових елементів функціональної системи, відповідальної за процес навчання. Виявлено, що навчальне навантаження викликає також зміна структури між системних зв'язків між досліджуваними параметрами, що обумовлено розвитком процесу втоми і пов'язане зі статевою приналежністю і спеціалізацією студентів.
RU: В работе проведен анализ особенностей изменений морфофункциональных, вегетативных и психофизиологических показателей студентов разных специальностей в течение учебного года. Динамика учебного года у студентов разных специальностей характеризуется ростом количества корреляционных взаимосвязей между показателями физического развития и умственной работоспособности в конце учебного года, что отражает вовлечение новых элементов функциональной системы, ответственной за процесс обучения. Выявлено, что учебная нагрузка вызывает также изменение структуры межсистемных связей между изучаемыми параметрами, что обусловлено развитием процесса утомления и связано с половой принадлежностью и специализацией студентов.
EN: The paper analyzes the changes of morphological and functional features, autonomic and psychophysiological indicators of students from different disciplines during the school year. Dynamics of the school year students of different specialties characterized by the increasing number of correlations between physical development and mental capacity at the end of the school year, which reflects the involvement of new functional elements of the system responsible for the learning process. Revealed that the teaching load also causes changes in the structure of interconnections between the studied parameters, due to the development of the process of fatigue and is associated with gender and specialization students.
Description
Г. Сидоренко: ORCID0000-0003-1690-324Х
Keywords
студенти, морфологічні та вегетативні показники, фізичні розвиток, розумова працездатність, студенты, морфологические и вегетативные показатели, физические развитие, умственная работоспособность, students, morphological and physiological indicators, physical development mental capacity, КБЖД
Citation
Модуляція взаємозв’язків між морфофункціональними, вегетативними показниками і психофізіологічними параметрами студентів різних спеціальностей протягом навчального року / Г. Перков, В. П. Ляшенко, О. Ісаков, Г. Г. Сидоренко // Спортивний вісник Придніпров’я Дніпропетровського державного інституту фізичної культури і спорту. — 2014. — Вип. 1. — С. 233—238.