Застосування положень хвильової механіки до моделювання динаміки канатних доріг

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Baltija Publishing, Riga
Abstract
UKR: При моделюванні підвісної канатної дороги (ПКД) як динамічної системи виділяють два підходи. Перший з них полягає у дискретизації тягового каната шляхом його заміни системою зосереджених мас, послідовно з’єднаних між собою пружними невагомими елементами сталої жорсткості. Другий передбачає представлення приводу як дискретно-континуальної системи, у якій тяговий канат розглядається як елемент з розподіленими параметрами. У даній роботі на основі другого підходу створено універсальну математичну модель динаміки ПКД. Для проведення досліджень було побудовано частотні діаграми, які відображають зміну власних частот ПКД як динамічної системи під час руху вагонів. Отримані результати можуть бути використані для розробки рекомендацій щодо призначення раціональних швидкісних режимів руху вагонів ПКД.
RUS: При моделировании подвесной канатной дороги (ПКД) как динамической системы выделяют два подхода. Первый из них состоит в дискретизации тягового каната путем его замены системой сосредоточенных масс, последовательно соединенных между собой упругими невесомыми элементами постоянной жесткости. Второй предполагает представление привода как дискретно-континуальной системы, в которой тяговый канат рассматривается как элемент с распределенными параметрами. В данной работе на основании второго подхода создана универсальная математическая модель динамики ПКД. Для проведения исследований были построены частотные диаграммы, которые отображают изменение собственных частот ПКД как динамической системы при движении вагонов. Полученные результаты могут быть использованы для разработки рекомендаций по назначению рациональных скоростных режимов движения вагонов ПКД.
ENG: When modeling a ropeway as a dynamic system, there are two approaches. The first of these consists in discretization of the hauling rope by replacing it with a system of concentrated masses, successively interconnected by elastic weightless elements with constant stiffness. The second approach involves the representation of a drive as a discrete-continuous system, in which the hauling rope is considered as an element with distributed parameters. This paper describes the universal mathematical model of the ropeway dynamics created on the basis of the second approach. For the studies, we drawn up the frequency diagrams reflected the change in the eigenfrequencies of the ropeway as a dynamic system during the carriages movement. The results can be used to make recommendations for set the rational speed limits of the ropeway carriages movement.
Description
С. Ракша: ORCID 0000-0002-4118-1341, О. Куроп'ятник: ORCID 0000-0001-5581-3883
Keywords
канатна дорога, моделювання, динаміка, хвильова механіка, канатная дорога, моделирование, динамика, волновая механика, ropeway, modeling, dynamics, wave mechanics, КПММ
Citation
Ракша, С. В. Застосування положень хвильової механіки до моделювання динаміки канатних доріг [Електронний ресурс] / С. В. Ракша, О. С. Куроп’ятник // General and Complex Problems of Technical Sciences: Experience of EU Countries and Implementation in the Practice of Ukraine : collective monograph / Szkoła Główna Politechniczna z siedzibą w Nowym Sączu. – Nowy Sącz ; Riga, 2019. – P. 246–263. – Access Mode: http://openarchive.nure.ua/bitstream/document/9497/3/RED.pdf (10.07.2019). – Title from the screen.