Статті КФВ
Permanent URI for this collection
RU: Статьи
EN: Articles
EN: Articles
Browse
Browsing Статті КФВ by Subject "activity"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Психологія розвитку і фізичне виховання(SPC «InterConf». Mondial, Umeå, 2023) Пічурін, Валерій Васильович; Умеренко, Віктор Леонідович; Дутко, Тарас РомановичUKR: Фізичне виховання є однією із сфер життєдіяльності людини, яка здійснює суттєвий вплив на розвиток особистості. Водночас, відповідно спрямованих концепцій і педагогічних технологій у цій сфері явно бракує. Їх розробка повинна проводитись з врахуванням теоретичних засад сучасної психології розвитку. Дослідження спрямоване на окреслення теоретичних передумов для розробки педагогічних концепцій і технологій щодо розвитку особистості у сфері фізичного виховання.Item Теоретичні передумови розробки педагогічних концепцій і технологій розвитку особистості у фізичному вихованні(Видавнича група «Наукові перспективи», 2022) Пічурін, Валерій ВасильовичUKR: Фізичне виховання є однією із сфер життєдіяльності людини, яка здійснює суттєвий вплив на розвиток особистості. Водночас, відповідно спрямованих концепцій і педагогічних технологій у цій сфері явно бракує. Їх розробка повинна проводитись з врахуванням теоретичних засад сучасної психології, педагогіки, філософії. Дослідження спрямоване на окреслення теоретичних передумов для розробки педагогічних концепцій і технологій щодо розвитку особистості у сфері фізичного виховання. До їх складу віднесено: 1) врахування факту відсутності серед психологів єдиного погляду на теорію особистості; 2) врахування того, що особистість являє собою синтез всіх характеристик індивіда в унікальну структуру, яка визначається і змінюється внаслідок адаптації до середовища, яке постійно змінюється; 3) врахування розуміння розвитку як змін, що відбуваються з часом в будові тіла, психіці і поведінці людини внаслідок біологічних процесів в організмі і впливу оточуючого середовища; 4) врахування того факту, що розвиток проходить у фізичній, когнітивній і психосоціальній сфері і відбувається одночасно та взаємопов ̓язано; 5) принцип розгляду процесів розвитку в єдності з завданнями управління ними на основі навчання, виховання, формування, психотерапії та психокорекції; 6) розгляд розвитку як якісного перетворення взаємозалежних, різноякісних психічних утворень, що входять в систему; 7) включення людини в значущу для неї діяльність як ключову умову формування нових психічних якостей; 8) уявлення про те, що різні рівні психологічної організації людини мають різну ступінь стійкості (змінності); 9) уявлення про те, що в процесі розвитку особистості зростає її активність, яка спрямована на управління власним розвитком. Зазначено, що діяльність людей у сфері фізичного виховання і спорту характеризується надзвичайно високою динамікою зміни подій, підвищеним навантаженням на психіку, необхідністю проявити емоційну стійкість, вольові якості, необхідністю швидко реагувати та пристосовуватись до зміни умов діяльності. Важливим завданням сучасних концепцій і педагогічних технологій щодо розвитку особистості у фізичному вихованні повинні стати: 1) пошук дієвих засобів (який враховує вікові особливості вихованців); 2) розробка відповідних навчальних програм з фізичного виховання; 3) розробка ефективних методик для використання в процесі навчальних занять та ін. Це створює сприятливі умови для розвитку особистості.