Кафедра економіки та підприємництва ім. Т.Г. Беня (ІПБТ)
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра економіки та підприємництва ім. Т.Г. Беня (ІПБТ) by Subject "balance method"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Порівняльний аналіз результатів оцінювання ринкової вартості підприємства різними методами(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, Україна, 2023) Ігнашкіна, Тетяна БорисівнаUKR: Мета. Стаття присвячена актуальним питанням оцінювання ринкової вартості бізнесу з використанням різних методів, оскільки в сучасних умовах успішність функціонування того чи іншого господарюючого суб’єкта часто оцінюється не за показником прибутку, а за показником його вартості. Методика. Пропонується оцінити ринкову вартість конкретного підприємства простим балансовим методом, методом нагромадження актив, методом капіталізації. Всі методи дають змогу об’єктивно обґрунтувати та реалізувати управлінські рішення щодо вартості підприємства. Але при цьому вибір методу залежить, в першу чергу, від цілей оцінки. Наукова новизна. При використанні методу капіталізації замість показника прибутку (найбільш розповсюджений підхід серед науковців і практиків) запропоновано використовувати показник EBITDA. Для визначення премії інвестора за ризики вкладення коштів виділено та охарактеризовано фактори ризику для конкретного підприємства; із залученням експертів надано їм кількісне значення. Результати. Оцінено вартість ПАТ «ІНТЕРПАЙП НТЗ» трьома методами. Зазначено, що вартість підприємства, оцінена дохідним підходом, перевищує вартість, для визначення якої застосовано майновий підхід. Різниця полягає в тому, що у першому випадку, окрім фактичних значень EBITDA враховано також прогнозні дані. Порівняння результатів розрахунку вартості за двома методами майнового підходу показує відносно невелику їх різницю. Практична значимість. Розглянуті методи в їх класичному трактуванні, а також запропонований удосконалений підхід до визначення ринкової вартості за методом капіталізації можуть бути використані для будь-якого підприємства, незалежно від виду його діяльності, розміру, територіальної приналежності тощо.