Інші праці КАПЗБМ (Раніше КУПББМ)
Permanent URI for this collection
RU: Другие труды
EN: Other Works
EN: Other Works
Browse
Browsing Інші праці КАПЗБМ (Раніше КУПББМ) by Subject "architecture"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Архітектура будівель та споруд. Архітектурно-конструктивно-технологічні рішення елементів цивільних будівель(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Зінкевич, Андрій Миколайович; Худенко, Валерій Федорович; Чернишенко, Любов Степанівна; Леоненко, Ольга Валеріївна; Ярош, Ольга МиколаївнаUKR: У цьому посібнику наведено приклади конструктивних і архітектурно-конструктивних рішень деяких елементів цивільних будівель, які застосовуються в практиці будівництва. Щоб створити якісно нове рішення потрібно ознайомитися з досвідом проєктування подібних елементів протягом останніх десятиліть. Тому цей посібник може бути цікавим як студентам денної та заочної форм навчання за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» під час виконання курсових проєктів, так і проєктувальникам. Ліцензовано за ліцензією Creative Commons Attribution (CC BY-NC-SA 4.0).Item Наративи пізнання та архітектура в трансформаціях постмодерну(Навчальна книга - Богдан, Тернопіль, 2013) Пшінько, Олександр МиколайовичUK: В останні роки суперечки про природу і характер знання постмодерну займають особливе місце. Архітектура постмодерна, безсумнівно, розглядається як послання кінця сучасного світу. Саме архітектура принесла концептуальні зрушення в багатьох областях постмодерністської культури. Ця архітектура, яка з часів Середньовіччя перебувала під впливом набору таких символічних і довідкових функцій, як «Розум», «Представлення», «Історія». Сучасна філософія почалася з «загибелі світу»; сучасна архітектура почалася з реконструкції абатства базиліки Сен-Дені в Парижі абатом Сугерієм. Сугерія назвав свою роботу «opus modernum», відкривши надзвичайно впливовий архітектурний стиль, який став відомим як готика. З часів Середньовіччя мотивувало почуття антагонізму між «тоді» і «зараз», а історичні періоди на Заході змінювали один одного в протиріччі з тим, що було раніше. Останнє характерно для західної культури в цілому. Архітектура стверджує, що має особливу дату початку постмодернізму. Згідно Ч. Дженксу, реконструкція призового комплексу в Сент-Луїсі в 1972 році проголосила смерть модернізму в архітектурі. Також в 1972 році американський архітектор Р. Вентурі і інші постмодерністи запропонували архітектуру «коміксів» – еклектичну, неоднозначну, невибагливу. Постмодерністська архітектура (і постмодернізм в цілому) свідомо підриває такі принципи, як цінність, порядок, значення, ідентичність. Протиріччя постмодерністської і сучасної теорії і практики можнао побачити на політичному та соціальному тлі нового глобалізованого світу. Складність їх протистояння розглядається як результат нашої особливо суперечливої епохи. Деякі стверджують, що архітектура – найкраща реклама радикальної теорії постмодерну, але насправді постмодерністські архітектори – як і модерністські експериментатори – не змогли змінити світ капіталізму, оскільки неможливо винайти історію, просто змінивши зовнішній вигляд будівель. У наш час плюралізм, множення відмінностей постмодернізму фактично залишається електронним симулятором, тому це ілюзія. Гіпермодернізм і захист прав споживачів винайшли новий тип – «споживач знань». Багато вчених ставлять запитання: «Чи є постмодернізм – його культура, мистецтво і історія – реальністю або віртуальністю?» Даючи відповідь на це актуальне питання, варто згадати знамениті слова Т. Адорно: «Протилежністю знання є не невігластво шляхом обману та шахрайства».