№ 6 (72)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing № 6 (72) by Author "Мурадян, Леонтій Абрамович"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Залежність величини зносу пари тертя «п’ятник – підп’ятник» від пробігу вантажного вагона(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро, 2017) Мурадян, Леонтій Абрамович; Подосьонов, Дмитро Олександрович; Шапошник, Владислав ЮрійовичUK: Мета. Дослідження спрямоване на розгляд взаємодії циліндричних поверхонь пари тертя «п’ятник – підп’ятник» вантажного вагона. Необхідно теоретично дослідити процес зносу та отримати залежність величини зносу підп’ятника від пробігу вагона з урахуванням силового навантаження, фізико-механічних і триботехнічних властивостей сполучених матеріалів для подальшого моделювання та керування величиною міжремонтного пробігу за критерієм зносу відповідних ресурсовизначальних елементів вантажних вагонів. Методика. Для теоретичних досліджень залежності величини зносу пари тертя «п’ятник – підп’ятник» від пробігу вантажного вагона було використано теорію тертя та зношування твердих тіл. Результати. У роботі розглянуто взаємодію циліндричних поверхонь пари тертя «п’ятник – підп’ятник» вантажного вагона у вигляді моделі «вал-втулка». У результаті запропоновані залежності постійного та змінного зносів даної пари тертя для випадків, коли діють сили в поперечному та поздовжньому напрямах. Отримана залежність величини зносу підп’ятника від пробігу вантажного вагона, що враховує силове наван- таження, фізико-механічні та триботехнічні властивості сполучених матеріалів. На її основі, застосовуючи для ремонту нові матеріали з різними властивостями, можна моделювати стан зносу циліндричних повер- хонь пари тертя «п’ятник–підп’ятник», що дозволяє у подальшому керувати величиною міжремонтного пробігу вантажного вагона. Також у роботі, на прикладі піввагона 12-7023, на основі отриманого виразу були побудовані залежності середньої величини зносу підп’ятника для випадків із різними значеннями коефіцієнта використання пробігу та швидкості руху поїзда. При цьому показано, що з підвищенням швидкості руху поїзда до 100 км/год, середня величина зносу підп’ятника піввагона 12-7023 нижче на 25 %, ніж при швидкості 80 км/год. Наукова новизна. У роботі за критерієм зносу розглянуто взаємодію циліндричних поверхонь пари тертя «п’ятник – підп’ятник» вантажного вагона та вперше отримано залежність величини зносу підп’ятника від пробігу, що враховує силове навантаження, фізико-механічні та триботехнічні власти- вості сполучених матеріалів. Застосовуючи для ремонту нові матеріали з різними властивостями, на основі отриманої залежності можна проводити моделювання стану зносу циліндричних поверхонь пари тертя «п’ятник – підп’ятник», тобто керувати величиною міжремонтного пробігу вантажного вагона. Практична значимість. Результати роботи дозволяють встановити величину зносу підп’ятника для відповідного експлуатаційного пробігу вантажного вагона.