Статті ГНДЛ ДМРС

Permanent URI for this collection

RU: Статьи
EN: Articles

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 21
  • Item
    Research of Dynamic Indicators and Influence of Different Types of Rolling Stock on Railway Track
    (IOP Publishing Ltd., 2020) Shvets, Anzhela O.; Bolotov, O. M.; Percevoj, A. K.; Ghlukhov V. V.; Bolotov, Oleksij O.; Saparova, L. S.
    EN: The technical level of rolling stock of railway transport directly affects the economic indicators of the transport industry and the economy of the country as a whole, which leads to the need for improvement of the control, quantitative assessment of the dynamic loading of rolling stock to ensure safe and reliable communication at the railways. Therefore, in the process of designing and operating the rolling stock the quantitative assessment of dynamic loadings is a relevant scientific and technical problem. The purpose of this work is to study the influence of different types of rolling stock, taking into account the speed of movement on their main dynamic indicators and indicators of interaction of track and rolling stock. The basis of the research is the method of mathematical and computer simulation of the dynamic loading of a freight car using the model of spatial variations of the coupling of five cars and a software complex developed in the branch research laboratory of dynamics and strength of rolling stock (BRL DSRS). Theoretical studies have been carried out under condition of movement of several types of freight cars: a gondola car of the model 12-532, a hopper car for coal transportation of the model 12-4034 and a flat car with a long cargo of the model 13-401 and typical bogies 18-100 with the speeds from 50 to 90 km/h in the curves with radii 350 and 600 m, with superelevation 130 and 120 mm, correspondingly.
  • Item
    Визначення показників зносу за нерівномірного завантаження вантажного рухомого складу
    (ДП ДОСЗТ, 2020) Фомін, Олексій Вікторович; Швець, Анжела Олександрівна; Болотов, Олександр Микитович; Сапарова, Лариса Сергійовна
    UK: У статті викладено результати теоретичних досліджень впливу повздовжнього та поперечного зміщення центру мас вантажу у піввагонах на показники зносу поверхонь коліс та рейок з урахуванням швидкості руху в криволінійних ділянках залізничної колії.Описано залежності фактору зносу коліс, показників зносу на гребні колеса та поверхні кочення колеса вантажного рухомого складу від швидкості руху.
  • Item
    Знос коліс та рейок при нерівномірному завантаженні піввагонів
    (ТОВ "Арована Інвест", Дніпро, 2019) Швець, Анжела Олександрівна; Болотов, Олександр Микитович; Сапарова, Лариса Сергійовна; Швець, Анжеліка Олександрівна
    UK: У статті викладено результати теоретичних досліджень, мета яких полягала в аналізі впливу повздовжнього та поперечного зміщення центру ваги вантажу піввагонів з урахуванням можливого підвищення швидкості руху на показник фактору зносу поверхонь коліс та рейок. Описано залежності фактору зносу коліс, направляючої сили та виляння колісної пари вантажного рухомого складу. Досліджено вплив швидкості руху на означені показники.
  • Item
    Effect of the State of Car Running Gears and Railway Track on Wheel and Rail Wear
    (Technical University of Budapest, Budapest, 1998) Blokhin, Evgen P.; Pshinko, Oleksandr M.; Danovich, Viktor D.; Korotenko, Mykhaylo L.
    EN: This paper presents the results of theoretical research and real condition experiments which were conducted with the purpose of determining the influence of the open goods wagon running gear characteristic parameter deviations from their nominal values on the wheel and rail wear. The experimental results has confirmed the reliability of conclusions made on the basis of modelling.
  • Item
    О сходах с рельсов железнодорожных вагонов
    (ООО «Подвижной состав», Харьков, 2017) Евдомаха, Григорий Васильевич; Глухов, Виктор Валентинович; Грановский, Роман Беркович; Железнов, Константин Игоревич; Карпенко, Владимир Владимирович; Перцовой, Анатолий Константинович; Муха, Василий Петрович; Гаркави, Наум Яковлевич; Федоров, Евгений Федорович
    RU: Цель. перечислить ситуации, которые имели место и привели либо не привели к сходу с рельсов железнодорожных вагонов в поездной работе и в экспериментах. Методика определения последовательности событий в экспериментах - с помощью киносъемки, при разборе аварий - восстановление событий по следам на рельсах и шпалах. Научная новизна. Разборы аварий в открытую печать попадают редко. Эксперименты, которые провоцируют сход вагонов с рельсов, редко проводятся и в открытой печати описаны очень плохо. Практическая значимость. Предполагается, что перечисленная информация поможет экспертам при разборах аварий.
  • Item
    Приближённая декомпозиция как приём оценки демпфирования колебательных систем
    (Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара, 2017) Базилевич, Юрий Николаевич; Грановский, Роман Беркович; Гаркави, Наум Яковлевич; Федоров, Евгений Федорович; Карпенко, Владимир Владимирович; Литвиненко, О. Н.
    RU: Показано, что приближённая декомпозиция является действенным приёмом для оценки демпфирования, как линейных, так и достаточно широкого круга нелинейных колебательных систем.
  • Item
    Повышенный износ колес и рельсов – важнейшая проблема транспорта
    (Государственный научно-исследовательский центр железнодорожного транспорта Украины, Киев, 2011) Блохин, Евгений Петрович; Мямлин, Сергей Витальевич; Сергиенко, Н. И.
    RU: В статье рассматривается повышенный износ колес и рельсов.
  • Item
    О роли натурных испытаний при оценке качества подвижного состава железных дорог
    (Восточноукраинский национальный университет им. В. Даля, Луганск, 2010) Блохин, Евгений Петрович; Коротенко, Михаил Леонидович; Клименко, Ирина Владимировна
    RU: В статье делается акцент на необходимости проведения натурных испытаний как материала для оценки и корректировки математической модели.
  • Item
    Дослідження фізико-механічних властивостей накладок пантографів, що застосовуються в якості струмоз'ємних елементів електрорухомого складу
    (Інститут проблем матеріалознавства імені І. М. Францевича НАН України, Київ, 2016) Баб’як, Микола Олександрович; Горобець, Володимир Леонідович; Артемчук, Віктор Васильович
    UK: У роботі проведено аналіз контактних матеріалів для накладок пантографів та їх вплив на фізико-механічні властивості накладок. Досліджено характер руйнування накладок пантографів з різними макроструктурними складовими. Зроблена порівняльна оцінка якості досліджених накладок пантографів.
  • Item
    Узагальнення досвіду літературних джерел і експериментальних даних для комплексних порівняльних випробувань вставок пантографів
    (Інститут проблем матеріалознавства імені І. М. Францевича НАН України, Київ, 2016) Баб’як, Микола Олександрович; Горобець, Володимир Леонідович; Артемчук, Віктор Васильович
    UK: У роботі проведено аналіз контактних матеріалів для накладок пантографів на основі літературних даних та нормативних документів. Розглянуто результати експериментальних досліджень експлуатаційного зношування накладок пантографів електровозів постійного струму та вставок електровозів змінного струму. Зроблено висновок про доцільність експлуатації окремих видів накладок.
  • Item
    Исследование прочности валов с несовершенствами материала
    (Восточноукраинский национальный университет имени Владимира Даля, Луганск, 2016) Горобец, Владимир Леонидович; Мямлин, Сергей Витальевич; Горобец, Евгений Владимирович
    RUS: В статье рассмотрена методология оценки прочности и допускаемых нагрузок валов с несовершенствами материала, передающих крутящий момент. При составлении методик использованы специальные приложения метода сечений, также методы сопротивления материалов и теории разрушения. Предложен принцип создания специальных расчетных моделей для оценки напряженно-деформированного состояния внутреннего сечения, в котором дислоцирован эллиптический трещиноподобный дефект с целью дальнейшей оценки уровня нагрузок, которые не приводят к росту трещины.
  • Item
    Дослідження питань міцності та подовження терміну служби несучих конструкцій тягового та моторвагонного рухомого складу залізниць України
    (ООО «Подвижной состав», Харьков, 2015) Горобець, Володимир Леонідович; Бондарєв, Олександр Матвійович
    UK: На залізницях України понад 85% одиниць тягового та моторвагонного рухомого складу, що знаходяться в експлуатації, працюють за межами призначеного (20-25 років від побудови) терміну експлуатації. Для вирішення питання подовження терміну експлуатації одиниць тягового та моторвагонного рухомого складу, що знаходяться в експлуатації за межами призначеного терміну експлуатації визначення спеціалістами ДНУЗТа було розроблено відповідний комплекс науково-дослідних робіт. Ці роботи, як показав досвід, виявилися спроможними забезпечити продовження терміну експлуатації рухомого складу навіть до 50 років від побудови. При визначенні термінів подовження експлуатації застосовувалися різні методики, а для забезпечення безпечної експлуатації одиниць рухомого складу, в межах подовженого терміну, розроблялися технічні рішення відповідних заходів, які повинні виконуватися під час проведення оглядів стану несучих конструкцій та ремонтів та оглядів стану несучих конструкцій. Проведення цих робіт повинно було сприяти поступовій заміні застарілих одиниць рухомого складу на нові при умові забезпечення замовлень на перевезення пасажирів та вантажів. Мета роботи полягає в розробці методології робіт, яка як в Україні, так і в Росії складається з наступного: оцінка динамічних якостей рухомого складу й експлуатаційної навантаженості основних несучих конструкцій рам візків і кузовів одиниць рухомого складу шляхом проведення динамічних ходових і динамічних міцносних випробувань; експериментальна оцінка границі витривалості рам візків при проведенні їх стендових вібраційних випробувань ( у зв'язку з відсутністю можливості визначення ідентичних характеристик для кузова, шляхом проведення їх ресурсних випробувань із доведенням до руйнування, ухвалене рішення такі випробування проводити тільки для рам візків); оцінка міцносних якостей несучих конструкцій кузова й рам візків з використанням методу скінчених елементів. Результати: Розроблені методики було апробовано на певній кількості одиниць тягового та моторвагонного рухомого складу під час проведення робіт з продовження терміну їх служби в межах до 50 років. Результати цих робіт показали реалізуємість розроблених основних положень та документів щодо забезпечення безпечної експлуатації одиниць рухомого складу в межах подовженого терміну експлуатації. Наукова новизна: До елементів наукової новизни слід віднести те, що в роботі показано, як в залежності від різних обставин буде можливим застосувати різні методики для вирішування питань подовження призначеного терміну експлуатації одиниць рухомого складу. Практична значимість: Завдяки розробленим методикам було забезпечено безпечність експлуатації одиниць рухомого складу за межами призначеного терміну служби і таким чином вирішено питання забезпечення потреб у пасажирських та вантажних перевезеннях, але ж за цей час не було вирішено питання суттєвого оновлення парку рухомого складу залізниць України. Висновки: Під час вирішування питань подовження призначеного терміну експлуатації можуть бути використані різні методики, але ж обов’ковими етапами мають буті ті, які визначені в методології проведення цих робіт.
  • Item
    Методи розрахунку уніфікованої маси вантажних поїздів на напрямках
    (Інженерна академія України, Київ, 2015) Музикін, Михайло Ігорович; Нестеренко, Галина Іванівна; Горобець, Володимир Леонідович
    UKR: Задача вибору норм маси поїздів відноситься до класу експериментальних задач і її вирішення потребує знаходження оптимуму: такої вагової норми, при якій приведені витрати по здійсненню перевезень будуть мінімальними. Запропонована методика техніко-економічних розрахунків норм маси вантажних поїздів, розглянуто взаємозв’язок норм маси з основними показниками експлуатаційної роботи, експлуатаційно-економічну ефективність підвищення маси вантажних поїздів, взаємозв’язок між нормами маси поїздів та перевізними витратами.
  • Item
    About the Evaluation of the Longitudinal Forces Level Effecting the Track Displacement at Transient Modes of Train Movement
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Masleieva, Liudmyla H.; Ursuliak, Liudmyla V.; Arsonov V. V.
    EN: Purpose. Study the transient modes effect of movement on the track displacement for the freight train safety control is supposed in this paper. For this it is necessary to investigate the longitudinal dynamics of a train on the track displacement. Simultaneously to assess the longitudinal forces level of a track and rolling stock interaction. Methodology. The level of the longitudinal forces, effecting the track displacement, was evaluated using mathematical modeling of longitudinal vibrations of the trains at transient modes of motion caused by braking. It was considered that each train vehicle consists of a body (solid) and the wheel sets, connected with the body by friction bearings (inelastic link). It was believed that during the movement of each train vehicle the vertical plane of its symmetry coincident with the vertical plane of symmetry of the assembled rails and sleepers. At simulation it was also supposed that in the process of translational motion of the vehicle body wheels make pure rolling along the rail without slipping on it. Findings. In the results of calculations the values of the longitudinal forces at different types of braking were obtained (it is regenerative braking and pneumatic one) under quasi-static and shock transients. For this various initial state of clearances in the inter-car connections up to beginning of transient was considered. The level of dynamic additives to longitudinal forces of interaction between wheel and rail that are substantially depending on vehicle accelerations was assessed. Originality. The transient regimes effect of trains movement caused by braking on the level of the longitudinal forces of track and rolling stock interaction was investigated. The longitudinal load of freight trains with regenerative and pneumatic braking was researched. The effect of the initial state of the train and different modes of braking on a dynamic additive to the longitudinal forces of the interaction between the track and rolling stock, which may effect the displacement of assembled rails and sleepers, was estimated. Practical value. The obtained results can be used to select rational modes of braking of freight trains, especially on lengthy down grade, from the positions prevent possible track displacement.
  • Item
    Упруго-фрикционный скользун для тележки грузового вагона
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2014) Вайчунас, Гедиминас; Мямлин, Сергей Витальевич; Босов, Аркадий Аркадьевич; Панасенко, Виталий Яковлевич; Клименко, Ирина Владимировна; Федоров, Евгений Федорович
    RU: Цель. Необходимо выяснить вопросы относительно уменьшения износа деталей скользунов грузовых вагонов, уменьшения расходов на восстановление изношенных деталей, улучшения динамических качеств рельсовых экипажей и повышения безопасности их движения. Методика. Износоустойчивые элементы скользунов выполнены в виде сменных металлокерамических пластинок, жестко закрепленных на плоскостях трения. Результаты. В процессе эксплуатации из-за загрязнения, износов трущихся поверхностей и других причин силовые характеристики скользуна могут существенно меняться, что будет неблагоприятно сказываться на динамических качествах тележек и, как следствие – на безопасности движения поездов. Поэтому предложенное авторами решение по улучшению работы упругих фрикционных скользунов путем их модернизации является актуальным. Научная новизна. Усовершенствована конструкция скользуна тележки грузового вагона. На пружине установлен фрикционный клин, наклонная поверхность которого взаимодействует с опорной наклонной площадкой плиты через пластинку с нанесенными на нее износо-устойчивыми элементами в виде металлокерамических вставок. Практическая значимость. Использование износоустойчивых элементов в виде сменных металлокерамических вставок будет способствовать уменьшению износа элементов соединения тележки и рамы грузового вагона, улучшению его динамических качеств, а также уменьшению расходов на восстановление изношенных трением скользунов.
  • Item
    Визначення показників безпеки руху вагонів при гальмуванні уповільнювачами
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2008) Мямлін, Сергій Віталійович; Козаченко, Дмитро Миколайович; Гаркаві, Наум Якович
    UKR: Описано основні чинники, які впливають на показники безпеки руху вантажних вагонів на сортувальних гірках. Розглянуто взаємодію колеса вантажного вагона та гальмівного уповільнювача. Виконано нормативні розрахунки показників стійкості колеса та визначено небезпечні режими руху вагонів на гірках.
  • Item
    Об эквивалентности критериев безопасности от схода колеса с рельсов при использовании направляющей либо боковой силы
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2013) Блохин, Евгений Петрович; Коротенко, Михаил Леонидович; Клименко, Игорь Владимирович
    RU: Цель. Уточнение критериев безопасности от схода колеса с рельсов, в которых используется либо боковая, либо направляющая силы. Методика. Методика связана с анализом выражений критериев безопасности от схода колеса с рельсов, в которых используется боковая или направляющая силы в положении предельного равновесия системы, а также с анализом выражений для коэффициента запаса устойчивости от схода колеса с рельсов при использовании указанных критериев. Результаты. Показано, что критерии безопасности от схода колеса с рельсов, представляющие собой либо отношение боковой силы к вертикальной, либо направляющей силы к вертикальной, действующие в точке контакта гребня набегающего колеса с головкой рельса, эквиваленты. В отношении коэффициента запаса устойчивости от схода колеса с рельсов показано, что вблизи границы безопасности их использование дает практически одинаковые результаты. Научная новизна. Проведена детализация понятий критериев безопасности, использующих боковую или направляющую силы, и показана их эквивалентность. Практическая значимость. Полученные результаты позволяют вместо двух выражений критериев безопасности, приводящихся в нормативной литературе, использовать одно из этих двух выражений, что дает ряд удобств при обработке результатов испытаний. Также даны рекомендации по использованию критериев, в которых используется отношение боковой или направляющей силы к вертикальной, действующих в точке контакта гребня набегающего колеса с головкой рельса.
  • Item
    Тележки ZK1 полувагонов, построенных в КНР
    (Корпорация "Техностандарт", Харьков, 2012) Блохин, Евгений Петрович; Алпысбаев, К. Т.; Панасенко, Виталий Яковлевич; Гаркави, Наум Яковлевич; Клименко, Ирина Владимировна; Грановский, Роман Беркович; Федоров, Евгений Федорович
    RU: Цицикарской железнодорожной компанией с ограниченной ответственностью (QRRS, КНР) для Казахского акционерного общества Казтеміртранс (АО «КТТ») изготовлены полувагоны на тележках ZK1, который, по сравнению с традиционными трехэлементными грузовыми тележками, имеют ряд конструктивных особенностей. В статье проведен анализ конструкции тележки ZK1 на предмет того, что она имеет высокую критическую скорость, а также низкий износ колес и амортизационных устройств.
  • Item
    Динамические качества грузовых вагонов, имеющих тележки с диагональными связями
    (Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2012) Блохин, Евгений Петрович; Алпысбаев, Кабден Турсынгалиевич; Грановский, Роман Беркович; Дзичковский, Евгений Михайлович; Кривчиков, Алексей Евгеньевич; Федоров, Евгений Федорович
    RU: Изложены некоторые результаты ходовых динамических испытаний полувагонов, имеющих тележки с диагональными связями, производства КНР для Казахстанских железных дорог.
  • Item
    Программно-вычислительный комплекс для исследования продольной нагруженности наливных поездов
    (Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2010) Блохин, Евгений Петрович; Гаркави, Наум Яковлевич; Железнов, Константин Игоревич; Урсуляк, Людмила Викторовна; Романюк, Янина Николаевна
    UK: Надано опис можливостей розробленого обчислювального комплексу та його використання для розв'язання задач безпеки і стійкості руху.