Вплив швидкості охолодження на міцність ободу залізничного колеса

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Фізико-механічний інститут ім. Г. В. Карпенка НАН України, Львів
Abstract
UKR: Виявлено, що інтенсивне охолодження зі швидкостями 2 ... 9°C/s ободу колеса після його гарячого обтискування на прокатному стані збільшує границі текучості і міцності металу. Встановлено, що за відсутності пересичення твердого розчину атомами вуглецю під час такого охолодження механічні характеристики вуглецевої сталі визначають винятково внутрішні напруження від фазового наклепу фериту в перліті і стан меж ферит-цементит.
RUS: Выявлено, что ускоренное охлаждение со скоростями 2 ... 9°C/s обода колеса после его горячего обжатия на прокатном стане сопровождается увеличением пределов текучести и прочности металла. Установлено, что при отсутствии пересыщения твердого раствора атомами углерода при таком охлаждении механические характеристики углеродистой стали определяются исключительно внутренними напряжениями от фазового наклепа феррита в перлите и состоянием границ феррит-цементит.
ENG: It is shown that the change of cooling rate velocity in the range of 2 ... 9°C/s for wheel rim after hot rolling causes an increase of metal yield and ultimate strength. It is established that after rapid cooling the supersaturation of solid solution by carbon atoms is absent and the mechanical properties of carbon steel are determined solely by internal stresses due to ferrite phase hardening and ferrite-cementite grain boundaries state.
Description
І. Вакуленко: ORCID 0000-0002-7353-1916
Keywords
колісна сталь, швидкість охолодження, перліт, ферит, міцність, дислокація, колесная сталь, скорость охлаждения, перлит, феррит, прочность, дислокация, steel wheel, cooling rate, perlite, ferrite, strength, dislocation is, КПММ
Citation
Вакуленко, І. О. Вплив швидкості охолодження на міцність ободу залізничного колеса / І. О. Вакуленко // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2015. — Т. 51, № 6. — С. 80—82. Наводиться фрагмент тексту