Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4477
Title: Підсистема вправи для навчання англійського діалогічного мовлення
Other Titles: Подсистема упражнения для обучения английской диалогической речи
The Subsystem of Exercises for Teaching English Dialogical Speech
Authors: Коробейнікова, Тетяна Ігорівна
Коробейникова, Татьяна Игоревна
Korobeinikova, Tatyana I.
Keywords: англійська мова
діалог-зразок
діалогічне мовлення
вправа
комп’ютерна вправа
майбутній вчитель
етап навчання
підсистема вправ
английский язык
диалог-образец
диалогическая речь
упражнение
компьютерное упражнение
будущий учитель
этап обучения
подсистема упражнений
English
future teacher
model dialogue
dialogical speech
computer exercise
stage of teaching
subsystem of exercises
КФП
Issue Date: 2015
Publisher: Уманський державний педагогічний університет ім. Павла Тичини,Умань
Citation: Коробейнікова, Т. І. Підсистема вправи для навчання англійського діалогічного мовлення : [препринт] / Т. І. Коробейнікова // Проблеми підготовки сучасного вчителя : зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту ім. Павла Тичини. – Умань, 2015. – Вип. 12 (1). – С. 39–46.
Коробейнікова Т. І. Підсистема вправи для навчання англійського діалогічного мовлення. Проблеми підготовки сучасного вчителя : зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту ім. Павла Тичини. Умань, 2015. Вип. 12 (1). С. 39–46.
Abstract: UK: В статті розглядається проблема формування англомовної компетентності в діалогічному мовленні майбутніх учителів іноземних мов з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. З’ясовано основні критерії до вправ для навчання діалогічного мовлення та визначено вимоги до комп’ютерних вправ. Укладено підсистему вправ для навчання майбутніх учителів англійського діалогічного мовлення. Розглянуті приклади комп’ютерних вправ, визначено їх місце в підсистемі та зазначено яким чином вони реалізують етапи навчання англійського діалогічного мовлення.
RU: В статье рассматривается проблема формирования англоязычной компетентности в диалогической речи у будущих учителей иностранных языков с использованием современных информационно-коммуникационных технологий. Выяснены основные критерии к упражнениям для обучения диалогической речи и определены требования к компьютерным упражнениям. Составлена подсистема упражнений для обучения будущих учителей английской диалогической речи. Представлены особенности реализации этапов обучения английской диалогической речи компьютерными упражнениями, которые входят в состав предложенной подсистемы упражнений.
EN: The article deals with the formation of English competence in dialogical speech of the future teachers of foreign languages with the use of modern information and communication technologies. The author of the paper is aiming to reveal some of the main criteria which have been put down in the creation of computer exercises for teaching English dialogical speech. Theoretical backgrounds were used to arrange a subsystem of exercises and a special multimedia computer program «Switch on Your English». The subsystem of exercises includes four groups: for the development of listening comprehension skills; for mastering the structural parts of the dialogue; for developing skills of reproducing the model dialogue; for developing skills of producing own dialogue. The detailed analysis of groups and subgroups of exercises is given and it reveals that created computer exercises fully realize the stages of the formation of the competence under investigation. The prospect of the further research is to create computer exercises for other types of speech activity, in particular training of future teachers of English.
Description: Т. Коробейнікова: ORCID 0000-0001-9218-5409
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4477
Appears in Collections:Статті КФП

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korobeinikova T._The Subsystem of.pdfпрепринт158,58 kBAdobe PDFView/Open
Korobeinikova.pdf175,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.