Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4106
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБардась, Александр Александровичru_RU
dc.contributor.authorБардась, Олександр Олександровичuk_UK
dc.contributor.authorBardas, Oleksandr O.en
dc.date.accessioned2015-09-04T08:33:05Z-
dc.date.available2015-09-04T08:33:05Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБардась, А. А. Развитие технологий предварительной сортировки вагонопотоков на основе управления очередностью роспуска составов / А. А. Бардась // Труды Ростовского государственного университета путей сообщения. – Ростов-на-Дону, 2014. – Вып. 3 (28). – С. 4 – 9.ru_RU
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4106-
dc.descriptionА. Бардась: ORCID 0000-0001-8772-9328-
dc.description.abstractRU: Сформулирован усовершенствованный критерий выбора очередности роспуска составов с точки зрения целей предварительной сортировки вагонопотоков. Новый критерий предполагает укрупнение отцепов на пути их следования к конечным станциям и учитывает многоэтапную процедуру переработки вагонопотоков. Использование предложенного критерия позволяет снижать эксплуатационные расходы, связанные с роспуском составов, осаживанием вагонов в сортировочном парке, а также расходы, связанные с формированием сборных поездов.ru_RU
dc.description.abstractUK: Сформульовано вдосконалений критерій вибору черговості розпуску составів з погляду цілей попереднього сортування вагонопотоків. Новий критерій передбачає укрупнення відчепів на шляху їх слідування до кінцевих станцій і враховує багатоетапну процедуру переробки вагонопотоків. Вико-ристання запропонованого критерію дозволяє знижувати експлуатаційні витрати, пов'язані з розпуском составів, осаджуванням вагонів у сортувальному парку, а також витрати, пов'язані з формуванням збірних поїздів.uk_UA
dc.description.abstractEN: The advanced criterion of a choice of sequence of dissolution structures from the point of view of the purposes of presorting of traffic volume is formulated. The new criterion assumes integration set of cars on the way of their following to terminal stations and considers multi-stage procedure of processing traffic vol-ume. Use of the offered criterion allows cutting the operational costs connected with dissolution structures, upsetting carriages in a car yard and also the expenses connected with formation of combined trains.en
dc.language.isoru_RU-
dc.publisherРГУПС, Ростов-на-Донуru_RU
dc.subjectвагонопотокru_RU
dc.subjecttraffic volumeen
dc.subjectсортировкаru_RU
dc.subjectсортуванняuk_UA
dc.subjectsortingen
dc.subjectсоставru_RU
dc.subjectскладuk_UA
dc.subjectstructureen
dc.subjectмаршрутru_RU
dc.subjectrouteen
dc.subjectстанцияru_RU
dc.subjectстанціяuk_UA
dc.subjectstationen
dc.subjectКСВuk_UA
dc.titleРазвитие технологий предварительной сортировки вагонопотоков на основе управления очередностью роспуска составовru_RU
dc.title.alternativeРозвиток технологій попереднього сортування вагонопотоків на основі управління черговістю розпуску составівuk_UA
dc.title.alternativeTechnological Development of Presorting Car Traffic Volume on the Basis of Steering of Sequence of Dissolution Structuresen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті КТВ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bardas.pdf188,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.