Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4097
Title: Особливості формування англомовної компетентності в діалогічному мовленні майбутніх учителів з використанням навчальної комп’ютерної програми
Other Titles: Особенности формирование англоязычной компетентности в диалогической речи будущих учителей с использованием обучающей компьютерной программы.
The Peculiarities of English Interactional Competence Development in Future Teachers Trainee with the Usage of Educational Computer Program.
Authors: Коробейнікова, Тетяна Ігорівна
Коробейникова, Татьяна Игоревна
Korobeinikova, Tatyana I.
Keywords: англійська мова
английский язык
English
діалогічне мовлення
диалогическая речь
dialogical speech
майбутній вчитель
будущий учитель
future teacher
самостійна робота
самостоятельная работа
self-work
навчальна комп’ютерна програма
обучающая компьютерная программа
educational computer program
КФП
Issue Date: 2015
Publisher: Уманський державний педагогічний університет ім. Павла Тичини , Умань
Abstract: UK: Стаття присвячена підготовці майбутніх учителів англійської мови в перший рік навчання в ВНЗ. В публікації представлені методичні рекомендації щодо формування англомовної компетентності в діалогічному мовленні з використанням авторської комп’ютерної навчальної програми на аудиторних заняттях та в самостійній роботі студентів з практичного курсу іноземної мови.
RU: Статья посвящена подготовке будущих учителей английского языка в первый год обучения в вузе. В публикации предложены методические рекомендации по использованию авторской обучающей компьютерной программы в процессе формирования англоязычной компетентности в диалогической речи на аудиторных занятиях и в самостоятельной работе студентов по практическому курсу иностранного языка.
EN: The profession of an English language teacher is one of the most important and indispensable spheres of activity in present-day Ukrainian society. Therefore the education of professional teachers deserves immediate attention to its quality to meet the standards of the profession at stake. Since such a great number of young people are interested in this field, they should receive proper training to meet the standards of the profession in modern world. Appropriate training of foreign language teachers requires constant updating of programs and materials. Thus, the most important teacher’s interactional competence nowadays includes self-education and further training. Psychological and didactic fundamentals of computer use in foreign language teaching have been reviewed. Theoretical backgrounds were used to create a subsystem of exercises and a special multimedia computer program "Switch on Your English". The model of students’ study at the primary grade of linguistic universities has been practically elaborated. Special multimedia program for realizing the requirements has been created. The article deals with the peculiarities of using this computer program in the process of English Interactional Competence Development in future teachers’ trainee at the primary grade of university study. In the paper it is proposed methodical recommendations for using the author’s educational computer in English classes and self-work. The effectiveness of the suggested methodology and educational model have been verified and confirmed by cross-experimental teaching and it is based on its outcomes results.
Description: Коробейнікова, Т. І. Особливості формування англомовної компетентності в діалогічному мовленні майбутніх учителів з використанням навчальної комп’ютерної програми : [препринт] / Т. І. Коробейнікова // Проблеми підготовки сучасного вчителя : зб. наук. пр. Уманського держ. пед. ун-ту ім. Павла Тичини. — Умань, 2015. — Вип. 11, Ч. 1. — С. 60—65.
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4097
Appears in Collections:Статті КФП



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.