Шляхом європейської інтеграції України: особливості реформування залізниць країн світу (препринт)

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Державний економіко-технологічний університет транспорту, Київ
Abstract
UKR: Пошук нових ефективних дій в галузі управління пасажирським господарством України і формування нового економічного механізму взаємин між учасниками пасажирських перевезень залізничним транспортом є ключовими напрямками реформування пасажирського господарства Укрзалізниці. Потреба в реорганізації виробничої інфраструктури залізниці викликана тим, що в останні роки навіть у розвитих країнах погіршується фінансове положення залізничного транспорту. Крім того, важлива причина виділення інфраструктури - необхідність створення умов рівної конкурентної боротьби з іншими видами транспорту, у першу чергу, автомобільним. Сьогодні більшість залізниць світу, у тому числі в Україні, перебуває в стадії реструктурування і настроювання господарських механізмів на ринкові відносини - встановлення форм власності та вибір моделі управління. Для України є дуже важливим врахування особливостей реформування залізниць країн світу, що дозволить залізничному транспорту країни поступово та надійно інтегрувати у єдину європейську та світову транспорту систему, виключивши можливість негативних наслідків структурної реформи. З цією метою було проаналізовано структурні зміни в системі залізничного транспорту деяких європейських країн та виявлено позитивні та негативні наслідки проведення реформ з метою використання наявного досвіду у процесі здійснення реструктуризації залізничного транспорту України.
RUS: Поиск новых эффективных действий в области управления пассажирским хозяйством Украины и формирования нового экономического механизма взаимоотношений между участниками пассажирских перевозок железнодорожным транспортом являются ключевыми направлениями реформирования пассажирского хозяйства Укрзализныци. Потребность в реорганизации производственной инфраструктуры железной дороги вызвана тем, что в последние годы даже в развитых странах ухудшается финансовое положение железнодорожного транспорта. Кроме того, важная причина выделения инфраструктуры - необходимость создания условий равной конкурентной борьбы с другими видами транспорта, в первую очередь, автомобильным. Сегодня большинство железных дорог мира, в том числе в Украине, находится в стадии реструктуризации и настройки хозяйственных механизмов на рыночные отношения - установление форм собственности и выбор модели управления. Для Украины очень важен учет особенностей реформирования железных дорог стран мира, что позволит железнодорожному транспорту постепенно и надежно интегрировать в единую европейскую и мировую транспортную систему, исключив возможность негативных последствий структурной реформы. С этой целью были проанализированы структурные изменения в системе железнодорожного транспорта некоторых европейских стран и выявлены положительные и отрицательные последствия проведения реформ с целью использования имеющегося опыта в процессе осуществления реструктуризации железнодорожного транспорта Украины.
ENG: The search for new effective action in the field of passenger services of Ukraine and the formation of a new economic mechanism of the relationship between the participants of passenger rail transport are key areas of reform passenger facilities Ukrzaliznytsya. The need to reorganize the production of railway infrastructure caused by the fact that in recent years, even in developed countries is deteriorating financial situation of rail transport. In addition, an important reason for allocating infrastructure - the need to create equal conditions of competition with other modes of transport, primarily road. Today, most of the railways of the world, including in Ukraine, is in the process of restructuring and adjustment of economic mechanisms to market relations - the estab-lishment of forms of ownership and management model selection. Ukraine is very important to consider the features of reforming the railways of the world, which will allow rail transport gradually and securely integrate into a single European and global transport system, eliminating the possibility of negative effects of structural reforms. For this purpose were analyzed structural changes in the system of rail transport in some European countries and identified positive and negative effects of reforms in or-der to use the existing experience in the implementation of the restructuring of Railway Transport of Ukraine.
Description
О. Гненний: ORCID 0000-0002-2944-5105; В. Задоя: ORCID 0000-0001-9408-4978; Л. Марценюк: ORCID 0000-0003-4121-8826
Keywords
залізничний транспорт, реформування, приватизація, інфраструктура, ефективність, железнодорожный транспорт, реформирование, приватизация, инфраструктура, эффективность, railway transport, reform, privatization, infrastructure, efficiency, КЕМ
Citation
Гненний, О. М. Шляхом європейської інтеграції України: особливості реформування залізниць країн світу: [препринт] / О. М. Гненний, В. О. Задоя, Л. В. Марценюк // Збірник наук. праць Державного економіко-технологічного університету транспорту. Серія : Економіка і управління. – Київ, 2014. – Вип. 30.