№ 1 (55)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 13 of 13
  • Item
    1 (55) випуск. Наука та прогрес транспорту
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015)
    UK: У статтях наведені наукові дослідження, виконані авторами в Дніпропетровському національному університеті залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна та інших організаціях. Статті присвячені вирішенню актуальних питань залізничного транспорту по наступних напрямках: автоматизовані системи керування, екологія на транспорті, економіка транспорту, електричний транспорт, залізнична колія, моделювання задач транспорту та екології, ремонт та експлуатація засобів транспорту, рухомий склад і тяга поїздів, транспортне будівництво. Вісник становить інтерес для працівників науково-дослідних організацій, викладачів вищих навчальних закладів, докторантів, аспірантів, магістрантів та інженерно-технічних працівників.
  • Item
    The Basing of Stabilization Parameters of a Fortified Railway Bed
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Petrenko, Volodymyr D.; Tiutkin, Oleksii L.; Kulazhenko, O. M.; Alkhdour, Ahmad M.
    ENG: Purpose. The article is devoted to stabilization parameters determination of reinforced railway bed. At the present time, the railway plays the leading role in transport system to ensure the needs of freight and passenger traffic. In modern conditions railway operation concentrates on ensuring the necessary level of track reliability, including the roadbed, this is one of the main elements of road structures. The purpose of this article is the determination of basic parameters of stress-strain state to stabilize the soil subgrade embankment by reinforced materials. Methodology. To achieve this goal the following tasks of researches were solved: the effect of reinforcing layer of geomaterial on deformation properties of soil subgrade in various design of strengthening was investigated, the distributions of stresses in the subgrade were determined, reinforced of geomaterials under state load. Experimental studies to explore the nature of the deformation model subgrade at various degrees of stress were carried out. Findings. The analysis of the results of performed experimental and theoretical studies permitted to do the following conclusions. In conducting researches determined the distribution of stresses in the subgrade reinforced geomaterials under static load. The complex of experimental studies allows exploring the nature of the deformation model subgrade at various degrees of stress. Originality. On the basis of the theoretical studies have been regarded the problem of determining the stress-strain state of subgrade reinforced geomaterials by measuring stresses in its application for step loads. Practical value. The practical value was presented by the results of evaluating the effect of reinforcing way for changing the stress-strain state of subgrade.
  • Item
    Анализ эксплуатационных характеристик тепловозов
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Урсуляк, Людмила Викторовна; Сиротенко, В. О.
    RU: Цель. В работе предполагается сравнить эксплуатационные характеристики грузовых тепловозов ER20CF и 2M62м, которые применяются на Литовских железных дорогах. В данной статье решаются важнейшие задачи по тяговым расчетам, которые являются основным расчетным инструментом в деле рационального функционирования, планирования и развития железных дорог. Ими являются: определение расчетной массы подвижного состава, построение диаграммы удельных результирующих сил поезда, определение допустимой скорости движения поезда на спусках, построение кривых движения поезда на участке. Методика. Используя правила и методику тяговых расчетов, проводится анализ основных эксплуатационных характеристик модернизированного грузового тепловоза 2М62м и грузопассажирского сдвоенного тепловоза 2ER20CF. В качестве контролируемых параметров выбраны: максимальная масса составов, пройденный путь составом по скоростному подъему за счет использования кинетической энергии (с тягой и без тяги), техническая скорость, ускоряющая сила и значение наименьшего радиуса кривой. При проведении расчетов предпологалось, что поезда сформированы из полностью загруженных четырехосных полувагонов модели 112-119 (особенность – 606) с нагрузкой на ось 23,5 т; движение осуществлялось на бесстыковом пути; в голове состава расположен либо сдвоенный тепловоз 2ER20CF, либо двухсекционный тепловоз 2М62м. Для выбора расчетного подъема проанализирован продольный профиль пути на направлении Вильнюс-Клайпеда. Проверка на возможность преодоления скоростного подъема выполнялась аналитическим методом, с учетом использования кинетической энергии, накопленной на преодолении «легких» элементов профиля. Результаты. В результате расчетов был проанализирован максимальный вес состава с учетом расчетного подъема. Выполнена проверка расчетной массы состава на возможность надежного преодоление короткого подъема крутизны больше расчетного. Оценены значения ускоряющей силы в зависимости от скорости поезда и параметров продольного профиля, а также значения наименьшего радиуса кривой в зависимости от скорости движения, развиваемой различными тепловозами в тяговом режиме. Рассмотрены составы различной массы. Научная новизна. Проведен анализ эксплуатационных параметров модернизированного тепловоза 2М62м и сдвоенного тепловоза нового поколения 2ER20CF. Практическая значимость. Полученные результаты могут быть использованы для более эффективной эксплуатации указанных выше тепловозов на Литовских железных дорогах.
  • Item
    Дослідження інжинірингу трафіка в комп’ютерній мережі Укрзалізниці за технологією MPLS TE
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Пахомова, Вікторія Миколаївна
    UK: Мета. На залізничному транспорті України необхідним є використання комп’ютерних мереж різних технологій: Ethernet, Token Bus, Token Ring, FDDI та інших. В об’єднаннях комп’ютерних мереж на залізничному транспорті доцільним є використання технології швидкої комутації пакетів у багатопротокольних мережах MPLS (MultiProtocol Label Switching), що заснована на використанні міток. Мережі з комутацією пакетів повинні передавати різні види трафіку із заданою якістю обслуговування. Метою дослідженя є розробка методики визначення послідовності призначення потоків для розглянутого фрагменту комп’ютерної мережі Укрзалізниці (УЗ). Методика. При оптимізації управління трафіком в мережах MPLS важливу роль відіграє технологія інжинірингу трафіка (Traffic Engineering, TE). Основний механізм TE в MPLS – використання односпрямованих тунелів (MPLS TE tunnel) для завдання шляху проходження певного трафіку. Складена математична модель задачі інжинірингу трафіка в комп’ютерній мережі УЗ за технологією MPLS TE. Комп’ютерна мережа УЗ представлена зваженим орієнтованим графом, вершинами якого є маршрутизатори комп’ютерної мережі, а кожна дуга моделює зв’язок між вузлами. В якості критерію оптимізації виступає мінімальне значення максимального коефіцієнту використання ТЕ-тунелів. Результати. Знайдено шість варіантів призначення потоків, визначена раціональна послідовність потоків, при якій значення максимального коефіцієнту використання ТЕ-тунелів розглянутого спрощеного фрагменту комп’ютерної мережі УЗ не перевищує 0,5. Наукова новизна. Запропоновано методику рішення задачі інжинірингу трафіка в багатопротокольній комп’ютерній мережі УЗ за технологією MPLS ТЕ; для різних класів будується свій шлях у залежності від смуги пропускання та завантаження каналу. Практична значимість. Встановлена можливість визначення значення максимального коефіцієнта використання ТЕ-тунелів у комп’ютерних мережах УЗ на основі розробленої програмної моделі «TraffEng». Вхідні параметри моделі: кількість маршрутизаторів, пропускна здатність каналів, кількість потоків, середня швидкість потоків. В якості результату роботи моделі «TraffEng» подаються варіанти вибору ТЕ-тунелів із відповідними значеннями максимальних коефіцієнтів їх використання.
  • Item
    Modeling Work of Sorting Station Using UML
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Gorbova, Aleksandra V.
    ENG: Purpose. The purpose of this paper is the construction of methods and models for the graphical representation process of sorting station, using the unified modeling language (UML). Methodology. Methods of graph theory, finite automata and the representation theory of queuing systems were used as the methods of investigation. A graphical representation of the process was implemented with using the Unified Modeling Language UML. The sorting station process representation is implemented as a state diagram and actions through a set of IBM Rational Rose. Graphs can show parallel operation of sorting station, the parallel existence and influence of objects process and the transition from one state to another. The IBM Rational Rose complex allows developing a diagram of work sequence of varying degrees of detailing. Findings. The study has developed a graphical representation method of the process of sorting station of different kind of complexity. All graphical representations are made using the UML. They are represented as a directed graph with the states. It is clear enough in the study of the subject area. Applying the methodology of the representation process, it allows becoming friendly with the work of any automation object very fast, and exploring the process during algorithms construction of sorting stations and other railway facilities. This model is implemented with using the Unified Modeling Language (UML) using a combination of IBM Rational Rose. Originality. The representation process of sorting station was developed by means of the Unified Modeling Language (UML) use. Methodology of representation process allows creating the directed graphs based on the order of execution of the works chain, objects and performers of these works. The UML allows visualizing, specifying, constructing and documenting, formalizing the representation process of sorting station and developing sequence diagrams of works of varying degrees of detail. Practical value. The usage of the Unified Modeling Language (UML) based on software package IBM Rational Rose and allows to create processes of varying degrees of detail, reduce the time expenditure for the process research of sorting station and get a clear graphical representation, as well as to reduce the human costs at the construction and improvement of existing technological processes.
  • Item
    About Optimizing of Investments Volume to Improve the Basic Indicators of the Enterprise Effectiveness
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Gasanov, Zakariia M.
    EN: Purpose. Profit and profitability of any, including transport enterprises are the main economic indicators of the enterprise effectiveness. These indicators reflect the results and successful performance of the enterprise. On the other hand the enterprise effectiveness in the long term, assurance of rapid development and competitiveness is largely determined by the level of investment activity and the range of investment activity. The purpose of this study is the feasibility of the method to determine optimal investments volume for improving these or others (selectable by the management) principal economic indicators of the enterprise effectiveness. Methodology. The basis of the proposed methodology for determining the optimal investments volume is the theory of optimal control, in particular, the procedure of dynamic programming since a managed development process of the enterprise is a multiple stage. This procedure, using a phased plan, allows not only simplifying the solution of optimization problems, but also solving those, which are impossible to apply the methods of mathematical analysis. Findings. The expediency of performing the calculations to determine the optimal investments volume to ensure high rates of enterprise development was proved, it is a key to the effectiveness of the enterprise in the long term and it improves its competitiveness. Originality. It is shown that using methods of the optimum control theory one can calculate the minimum volume of capital investments for the improvement of economic indicators, which determine the enterprise effectiveness. The proposed method of calculation does not depend on the specific content of economic indicators. The effectiveness of this calculation method is demonstrated on a model example. Practical value. The proposed method of calculating the minimum volume of capital investments to improve the economic effectiveness of enterprises is quite simple, but at the same time enables, on the one hand, to determine priority directions of investment activity of the enterprise. On the other hand it improves the manageability and transparency of business enterprises, increases the head's confidence in the correctness of decisions.
  • Item
    The Process of Formation of Railway Wheel Damages and Tires in Operation
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Gryshchenko, Nikolay A.
    ENG: Purpose. The dependence analysis of structural changes in the metal of railway wheels and tires from indicated influences in operation, for the further development of strategy of service reliability growth. Methodology. Test materials are the details selected from railway wheels which were taken out of operation beforehand because of various damages. Micro-structural researches were made with the use of light microscope Epiquant and electron microscope. The sizing of structural elements was done by using the methods of quantitative metallography. Findings. Over the past few decades the rapid development of industry was supported by the steady growth of intensity of using railway transport. In this case simultaneous increase of load at wheel set axle, with the increase of speed was accompanied by natural increase of the amount of cases of premature wheels and tires’ withdrawing out of operation. Railway wheel, except the formation of metal layer at rolling surface with the high defects concentration of crystal structure and first of all dislocations, falls under thermal influence from interaction with break blocks. The nature of joint influence (cold deformation and heating) on the metal rim of a wheel is conditioned by the appearance of sufficiently high gradients of structural changes that can be considered as the influence on the level of internal residual stresses. In case of the rise of volume part of carbide phase at a constant ferrite grain size, it is achieved only by the increasing of dislocation nucleation sources without changing the number of annihilation positions. In this case the accumulation of dislocations at the initial stages of plastic deformation (in metal volume in front of delta arm crack) will lead to the formation of cementite globes around certain interlocked dislocation density. In contrast the sharp increase of deformation hardening carbon steel parameters is observed. Originality. During the braking of locomotive the speed rise of metal heating at rolling surface is provided with the increase of temperatures that is enough for the beginning of phase transformations. Under the further cooling there is the formation of a number of structures formed from sliding to diffusive mechanisms. As a result the chosen areas become the centers of future metal deformations on wheels’ rolling surface and tires. Practical value. Based on the study of patterns of damages’ formation in railway wheels and tires from the peculiarities of internal metal structure and the working conditions «Classifier of defects» was developed аnd «Technical tips for determination of causes of cracks in solid-rolled railway wheels and destruction in general», which have been implemented on Ukrzaliznytsia.
  • Item
    До вирішення задач розрахунку колії на міцність із урахуванням нерівнопружності підрейкової основи
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В.Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Курган, Дмитро Миколайович
    UKR: Мета. Модуль пружності підрейкової основи є однією з основних характеристик для оцінки напружено-деформаційного стану залізничної колії. Питання щодо необхідності в різних випадках враховувати нерівнопружність підрейкової основи вже розглядалася, однак результати містять доволі складні математичні підходи та не вкладаються в межі стандартного інженерного розрахунку колії на міцність. Тому метою даною роботи є отримання рішення в рамках припущень та наробок зазначеного документу. Методика. Пропонується в якості моделі розглядати рейку як балку, котра має суцільне навантаження з таким обрисом, відповідним до значення модуля пружності, що дає еквівалентний прогин при вільному обпиранні на опори. У цьому випадку нерівномірність модуля пружності враховується відповідною зміною обрису навантаження і, з деякими припущеннями, дає змогу отримати корективи для загальновідомих залежностей. Результати. Отримано метод врахування поступової зміни модуля пружності підрейкової основи введенням корегувального коефіцієнту в інженерний розрахунок колії на міцність. Розроблено розширення існуючого розрахунку колії на міцність для врахування різкої зміни модуля пружності підрейкової основи (наприклад, при переході з баластної конструкції колії на міст). Отримано характеристику зміни сил, діючих від рейки на основу, в залежності від відстані до моста на ділянці підходу з баластної конструкції колії. Отримані результати перерозподілу дії сил при різкій зміні модуля пружності підрейкової основи пояснюють утворення вертикальних нерівностей перед мостом. Наукова новизна. Удосконалено методику інженерного розрахунку колії на міцність для виконання розрахунків із урахуванням нерівнопружності підрейкової основи. Практична значимість. Отримані результати дозволять виконувати інженерні розрахунки для оцінки міцності колії в місцях нерівнопружності, обумовленої станом колії або особливостями конструкції. Також стає можливою вирішення зворотної задачі – визначення модуля пружності підрейкової основи за результатами натурних вимірювань напружень в рейках (з урахуванням зазначених умов).
  • Item
    Стосовно питань моделювання життєвого циклу деформативної роботи елементів залізничної колії
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Бондаренко, Ірина Олександрівна
    UKR: Мета. В статті розглянуто моделювання життєвого циклу роботи елементів залізничної колії для дослідження розвитку процесів деформативності як основи створення нормативної бази роботи колії за умов забезпечення надійності залізниць. Методика. Для досягнення мети використано засади теорії розповсюдження хвильового процесу при описі взаємодії колії та рухомого складу. Результати. Запропоновано та сформульовано основні положення стосовно поняття «життєвий цикл деформативної роботи колії». Встановлено метод, на основі якого отримано алгоритм визначення результатів динамічного впливу рухомого складу на колію. Сформульовано основні засади складання розрахункових схем елементів залізничної колії для оцінки процесу деформативної роботи колії. Розроблено алгоритм, що дає можливість отримати значення полів напружень, деформацій та переміщень всіх точок елементів конструкції колії. На основі отриманих полів напружено-деформованого стану колії створено алгоритм зі встановлення залежності процесу деформативності та кількості енергії, що необхідно витратити на деформативну роботу колії. Наукова новизна. Дослідження питань із надійності колії мотивує розробку нових моделей, що дають можливість розглядати її протягом деякого напрацювання. Існує необхідність визначення критеріїв, на основі яких можливі оцінка та прогнозування зміни станів колії в процесі її експлуатації. В роботі запропоновано основні засади, методи, алгоритм та терміни щодо дослідження питань із надійності колії. Практична значимість. Аналітичні моделі, що застосовані при визначені параметрів міцності та стійкості колії, повністю задовольняють поставленим задачам, але не можуть бути застосовані для визначення параметрів надійності колії. Одним із головних факторів неможливості застосування цих моделей є квазідинамічний підхід. Тому, зазвичай, отримують та досліджують не сам динамічний процес роботи залізничної колії, а його наслідки. Окрім того, такі моделі відносяться до плоских, що також додає певні складнощі порівняння результатів з експериментом, так як нелегко в об’ємному процесі виділити вплив в його обмежених частинах. Застосування чисельних методів розширюють можливості, але також унеможливлюють розгляд самого динамічного процесу, так як неможливо ввести процеси, що обумовлюють реакцію на навантаження. Тому запропоноване моделювання дає можливість розглядати безпосередньо динамічний процес та зробити його оцінку завдяки введеному новому параметру – життєвому циклу деформативної роботи колії.
  • Item
    Дослідження експлуатації силового обладнання системи тягового електропостачання залізниць
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені акдеміка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Матусевич, Олександр Олександрович; Міронов, Дмитро Вікторович
    UK: Мета. В роботі проводились дослідження експлуатації силового обладнання тягових підстанцій (ТП) електрифікованих залізниць України. Необхідним є пошук нових сучасних методів і підходів удосконалення системи моніторингу, діагностування та технічного обслуговування і ремонту (ТО і Р) силового обладнання ТП. Методика. Для досягнення поставленої мети досліджено динаміку зміни технічного стану обладнання ТП за останні 11 років на основі звітів аналізу роботи господарства електрифікації та електропостачання Укрзалізниці. Проведено дослідження основних систем із організації ТО і Р пристроїв ТП електрифікованих залізниць. Результати. У результаті дослідження встановлено, що в основі нових стратегій ТО і Р лежить аналіз ризиків експлуатації старого устаткування або устаткування з певними дефектами (обслуговування устаткування за фактичним технічним станом). Проведене дослідження основних причин порушень за період із 2002 по 2012 рр. нормальної роботи системи тягового електропостачання залізниць України показує, що 80 % причин порушень складають: пошкодження основного силового обладнання ТП; відключення живлення енергосистемою; перевантаження та перенапруга; вплив метеорологічних умов. Із них 43 % складають відмови основного силового обладнання ТП. Тому в існуючих умовах експлуатації силового електрообладнання ТП актуальними є постійний моніторинг, випробування й діагностика стану обладнання зі створенням і використанням мікропроцесорних інтелектуальних автоматизованих систем моніторингу та діагностування. Наукова новизна. Розглянуті нові напрями подальшого удосконалення системи ТО і Р тягових підстанцій електрифікованих залізниць. Уперше запропоновані сучасні стратегії та методи управління ТО і Р ТП електрифікованих залізниць України, які не розглядаються в «Інструкції з технічного обслуговування і ремонту обладнання тягових підстанцій, пунктів живлення і секціонування електрифікованих залізниць» ЦЕ-0024. Визначені основні проблеми, які необхідно вирішити для впровадження даних стратегій. Практична значимість. Встановлено, що система ППР в умовах жорсткого централізованого планування й керування у нових економічних умовах не забезпечує в багатьох випадках ухвалення та прийняття ефективних рішень при організації та проведенні ТО і Р. Досліджено, що і після нормативного терміну служби значна частина силового обладнання ТП зберігає свою працездатність при своєчасному проведенні випробувань, діагностувань, ТО і Р та якісному їх виконанні.
  • Item
    Model of Fees Calculation for Access to Track Infrastructure Facilities
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Mishchenko, Maksym I.
    EN: Purpose. The purpose of the article is to develop a one-and two-element model of the fees calculation for the use of track infrastructure of Ukrainian railway transport. Methodology. On the basis of this one can consider that when planning the planned preventive track repair works and the amount of depreciation charges the guiding criterion is not the amount of progress it is the operating life of the track infrastructure facilities. The cost of PPTRW is determined on the basis of the following: the classification track repairs; typical technological processes for track repairs; technology based time standards for PPTRW; costs for the work of people, performing the PPTRW, their hourly wage rates according to the Order 98-Ts; the operating cost of machinery; regulated list; norms of expenditures and costs of materials and products (they have the largest share of the costs for repairs); railway rates; average distances for transportation of materials used during repair; standards of general production expenses and the administrative costs. Findings. The models offered in article allow executing the objective account of expenses in travelling facilities for the purpose of calculation of the proved size of indemnification and necessary size of profit, the sufficient enterprises for effective activity of a travelling infrastructure. Originality. The methodological bases of determination the fees (payments) for the use of track infrastructure on one- and two-element base taking into account the experience of railways in the EC countries and the current transport legislation were grounded. Practical value. The article proposes the one-and twoelement models of calculating the fees (payments) for the TIF use, accounting the applicable requirements of European transport legislation, which provides the expense compensation and income formation, sufficient for economic incentives of the efficient operation of the TIE of Ukrainian railway transport.
  • Item
    Методика визначення обсягів споживання електричної енергії та теплоти науковими підрозділами університету
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Пшінько, Олександр Миколайович; Кузнецов, Валерій Геннадійович; Шаптала, Максим Валентинович; Шаптала, Дар’я Євгеніївна
    UK: Мета. Ефективне споживання природних енергетичних ресурсів є одним із пріоритетних напрямів державної політики в сфері управління навчальними закладами та установами Міністерства освіти і науки України. Окрім пошуку й розроблення нових ефективних та екологічно чистих енергетичних систем необхідна реалізація оптимального управління розвитком та експлуатацією існуючих об’єктів, зниження їх енерговитрат. Метою даної роботи є розробка методики розрахунку обсягів споживання електричної енергії та теплоти науковими підрозділами Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна (ДНУЗТ) для подальшого встановлення шляхів зниження енерговитрат. Проблема полягає в тому, що (у зв’язку зі специфікою схеми енергопостачання університету) існує певна складність для встановлення лічильників енергоносіїв та отримання даних про їх споживання в окремих відгалуженнях структурних підрозділів. При цьому неможливо якісно оцінити енергетичне положення наукових підрозділів. Методика. Методика визначення витрат електричної енергії та теплоти на опалення приміщень наукових підрозділів університету базується на «Міжгалузевих нормах споживання електричної та теплової енергії для установ та організацій бюджетної сфери України» й «Нормах та вказівках по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових споруд, а також на господарські потреби в Україні». Результати. Розроблена методика розрахунку обсягів споживання електричної енергії та теплоти науковими підрозділами ДНУЗТ, яка дозволяє отримати дані про споживання енергоресурсів в окремих підрозділах без прямого вимірювання та проаналізувати ефективність впровадження енергозберігаючих технологій. Наукова новизна. Новизна наукової роботи полягає у представлені енергетичних витрат у вигляді двох складових та визначенні цих складових на основі даних енергетичного аудиту. Це дозволяє отримати обсяги споживання енергоресурсів із метою впровадження енергоощадних заходів в наукових підрозділах університету. Практична значимість. Розроблена методика може бути використана як практичний інструментарій для контролю споживання енергоресурсів у вказаному університеті та на аналогічних об’єктах.
  • Item
    Некомпетентность в науке и технике – тормоз прогресса, или о рейдерстве в сфере научно-исследовательских услуг
    (Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2015) Мямлин, Сергей Витальевич
    RU: Цель. В работе необходимо провести анализ предпосылок возникновения недобросовестной конкуренции на рынке научно-исследовательских услуг для предотвращения рейдерства в науке. Методика. При проведении данного исследования использованы методы научного анализа и синтеза, метод аналогий, метод экспертных оценок. Результаты. Рассмотрены возможные методы неконкурентной борьбы при выполнении научно-исследовательских работ. Обоснована актуальность данной проблемы. Доказано что, поэтому проблема возникновения предпосылок для появления некомпетентности на рынке научно-исследовательских услуг и задачи по её предупреждению и минимизации пагубных последствий для развития науки и техники являются актуальными, особенно в период становления и тем более реформирования ведущих отраслей экономики Украины. Проанализированы предпосылки возникновения и условия существования некомпетентности в научной деятельности. Классифицированы основные способы рейдерства и приведено их обоснование. Научная новизна. Предложено исследование явления недобросовестной конкуренции в области научно-исследовательских услуг. Проанализированы методы и средства конкуренции между научными организациями и отдельными учеными в некоторых областях знания. Впервые вводится и раскрывается понятие «рейдерство» в интеллектуальной сфере. Практическая значимость. Результаты исследований могут быть использованы при анализе деятельности научных и инженерных организаций, которые выполняют различные исследования, для оценки достоверности и легитимности полученных результатов, а также для предупреждения рейдерства в науке. Результаты исследования имеют практическую ценность для государственных и частных организаций при определении компетентных исполнителей на проведение научно-исследовательских услуг, в том числе экспертиз. Особенно это касается экспертиз, связанных с оценкой материальных потерь или недополученного дохода, когда непредвзятость и независимость этой оценки является гарантией получения достоверного и объективного результата.