Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3567
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТкач, Тамара Володимирівнаuk_UA
dc.contributor.authorТкач, Тамара Владимировнаru_RU
dc.contributor.authorTkach, Tamara V.en
dc.date.accessioned2015-04-03T08:46:25Z-
dc.date.available2015-04-03T08:46:25Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3567-
dc.descriptionТкач, Т. В. Системний аналіз та соціальна інженерія як методи проектування освітнього простору / Т. В. Ткач // Проблеми економіки транспорту : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. т-ту ім. акад. В. Лазаряна. — Дніпропетровськ, 2013. — Вип. 5. — С. 30—36.uk_UA
dc.description.abstractUK: У статті розглядаються соціотехнічні підходи до проектування систем людської діяльності, її соціальні й психологічні аспекти. Ідеї проектування поширюються на освітній простір, особистість, зміст виховання і навчання. Тим самим проектування стає для учасників освітнього простору специфічним способом будівництва майбутнього.uk_UA
dc.description.abstractRU: Статья посвящена социотехническим подходам к проектированию систем человеческой деятельности, образовательного пространства. Идеи проектирования распространяются на образовательное пространство личности, содержание воспитания и обучения. Тем самым проектирования становится для участников образовательного пространства специфическим способом строительства будущего. Цель исследования: определение основных методов проектирования образовательного пространства, а именно методы системного анализа и социальной инженерии определяются как основные.ru_RU
dc.description.abstractEN: Society feels necessity in presenting future forms of being. The attitude to educational process as to the process of immersion in the virtual world, actualization of potential possibilities and assimilation of oneself in the future has been formed. Modern view on education in civilized countries is the following: education by its destination must inculcate in a person ability for universal comprehension of the world, self-study, life-long self-perfectionism.en
dc.language.isouk_UA-
dc.publisherДНУЗТuk_UA
dc.subjectсоціальні системиuk_UA
dc.subjectпроектування соціальних системuk_UA
dc.subjectсоціальна інженеріяuk_UA
dc.subjectосвітній простір особистостіuk_UA
dc.subjectсоциальные системыru_RU
dc.subjectпроектирование социальных системru_RU
dc.subjectсоциальная инженерияru_RU
dc.subjectобразовательное пространство личностиru_RU
dc.subjectsocial systemsen
dc.subjectthe design of social systemsen
dc.subjectsocial engineeringen
dc.subjecteducational space of the individualen
dc.subjectКФЕБuk_UA
dc.titleСистемний аналіз та соціальна інженерія як методи проектування освітнього просторуuk_UA
dc.title.alternativeСистемный анализ и социальная инженерия как методы проектирования образовательного пространстваru_RU
dc.title.alternativeSystems Analysis and Social Engineering as a Method of Design Education Spaceen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті КФЕБ
Випуск 05 (ПЕТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf263,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.