Please use this identifier to cite or link to this item:
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3567
Title: | Системний аналіз та соціальна інженерія як методи проектування освітнього простору |
Other Titles: | Системный анализ и социальная инженерия как методы проектирования образовательного пространства Systems Analysis and Social Engineering as a Method of Design Education Space |
Authors: | Ткач, Тамара Володимирівна |
Keywords: | соціальні системи проектування соціальних систем соціальна інженерія освітній простір особистості социальные системы проектирование социальных систем социальная инженерия образовательное пространство личности social systems the design of social systems social engineering educational space of the individual КФЕБ |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ |
Citation: | Ткач, Т. В. Системний аналіз та соціальна інженерія як методи проектування освітнього простору / Т. В. Ткач // Проблеми економіки транспорту : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. т-ту ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2013. – Вип. 5. – С. 30–36. – DOI: 10.15802/pte.v0i5.19470. |
Abstract: | UK: У статті розглядаються соціотехнічні підходи до проектування систем людської діяльності, її соціальні й психологічні аспекти. Ідеї проектування поширюються на освітній простір, особистість, зміст виховання і навчання. Тим самим проектування стає для учасників освітнього простору специфічним способом будівництва майбутнього. RU: Статья посвящена социотехническим подходам к проектированию систем человеческой деятельности, образовательного пространства. Идеи проектирования распространяются на образовательное пространство личности, содержание воспитания и обучения. Тем самым проектирования становится для участников образовательного пространства специфическим способом строительства будущего. Цель исследования: определение основных методов проектирования образовательного пространства, а именно методы системного анализа и социальной инженерии определяются как основные. EN: Society feels necessity in presenting future forms of being. The attitude to educational process as to the process of immersion in the virtual world, actualization of potential possibilities and assimilation of oneself in the future has been formed. Modern view on education in civilized countries is the following: education by its destination must inculcate in a person ability for universal comprehension of the world, self-study, life-long self-perfectionism. |
URI: | http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3567 http://pte.diit.edu.ua/old/article/view/19470 http://pte.diit.edu.ua/old/article/view/19470/17128 |
ISSN: | 2309-82IX (Print) 2310-2438 (Online) |
Other Identifiers: | DOI: 10.15802/pte.v0i5.19470 |
Appears in Collections: | Статті КФЕБ Випуск 05 (ПЕТ) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.