Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3494
Title: Теоретические основы определения пропускной способности однопутных участков
Other Titles: Теоретичні основи визначення пропускної здатності одноколійних ділянок
Theoretical Elements of Capacity Definition of Single-Track Districts
Authors: Березовый, Николай Иванович
Березовий, Микола Іванович
Berezovy, Nikolay I.
Berezovyi, Mykola I.
Шепета, Анатолий Максимович
Шепета, Анатолій Максимович
Shepeta, Anatoly M.
Малашкин, Вячеслав Витальевич
Малашкін, Вячеслав Віталійович
Malashkin, Vyacheslav V.
Keywords: график движения поездов
пропускная способность
период графика
перегон
однопутный участок
станционный интервал
межпоездной интервал
графік руху поїздів
пропускна спроможність
період графіка
перегін
одноколійна дільниця
станційний інтервал
міжпоїзний інтервал
train schedule
capacity
time schedule
stage
single-track section
station interval
the interval between trains
КУЕР
КСВ
Issue Date: 2014
Publisher: ДНУЗТ
Citation: Березовый, Н. И. Теоретические основы определения пропускной способности однопутных участков / Н. И. Березовый, А. М. Шепета, В. В. Малашкин // Транспортні системи та технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. — Дніпропетровськ, 2014. — Вип. 8. — С. 13—19. — doi: 10.15802/tstt2014/38078.
Abstract: RU: Однопутные участки железных дорог, как правило, имеют потребную пропускную способность, меньше, а в некоторых случаях значительно меньше наличной. Однако существуют однопутные участки, где потребная пропускная способность практически равна наличной. В этом случае возникает необходимость в усилении технической оснащенности таких участков. При разработке и анализе таких вариантов расчет наличной пропускной способности выполняется аналитически, но при разработке графика движения поездов такую пропускную способность не всегда удается реализовать. Это возникает из-за влияния на пропускную способность ограничивающего перегона порядка пропуска поездов по смежным и несмежных перегонам, количества приемоотправочных путей на раздельных пунктах, и тому подобное. В статье рассмотрены варианты прокладки поездов на ограничивающем перегоне при различных вариантах технического оснащения прилегающих перегонов – однопутные и двухпутные. При этом рассмотрены парные непакетные и парные пакетные графики движения поездов. Установлено, что различные варианты прокладки поездов влияют на величину периода графика движения поездов и, как следствие, на наличную пропускную способность однопутного участка. Проанализированы причины влияния технологии и порядка пропуска поездов по другим перегонам однопутного участка на величину периода графика движения поездов на ограничивающем перегоне. Учитывая индивидуальность характеристик однопутных участков формализовать влияние перегонов участка на его пропускную способность, достаточно проблематично. Для определения пропускной способности реальных, новых или реконструированных участков наиболее перспективным является построение вариантных графиков движения поездов для различных его видов, их сравнение и выбор лучшего. Это дает возможность выявить и учесть влияние всех перегонов участка на его пропускную способность. Такое решение позволяет также оценить эффективность возможного увеличения пропускной способности участков при различных вариантах их технического усиления. Единственным недостатком такого подхода к определению пропускной способности однопутных участков является значительная трудоемкость построения вариантных графиков движения поездов.
UK: Одноколійні дільниці залізниць, як правило, мають потрібну пропускну спроможність, що менша, а у деяких випадках значно менша за наявну. Однак існують одноколійні дільниці, де потрібна пропускна спроможність є практично рівною наявній. У цьому випадку виникає потреба в посиленні технічної оснащеності таких дільниць. При розробці та аналізі таких варіантів розрахунок наявної пропускної спроможності виконується аналітично, але при розробці графіка руху поїздів таку пропускну спроможність не завжди вдається реалізувати. Це виникає через вплив на пропускну спроможність обмежуючого перегону порядку пропуску поїздів по суміжних та несуміжних перегонах, кількості приймальновідправних колій на роздільних пунктах, тощо. В статті розглянуто варіанти прокладки поїздів на обмежуючому перегоні при різних варіантах технічного оснащення суміжних перегонів – одноколійні та двоколійні. При цьому розглянуто парні непакетні та парні пакетні графіки руху поїздів. Встановлено, що різні варіанти прокладки поїздів впливають на величину періоду графіка руху поїздів і, як наслідок, на наявну пропускну спроможність одноколійної дільниці. Проаналізовано причини впливу технології та порядку пропуску поїздів по інших перегонах одноколійної дільниці на величину періоду графіка руху поїздів на обмежуючому перегоні. Враховуючи індивідуальність характеристик одноколійних дільниць формалізувати вплив перегонів дільниці на її пропускну спроможність, досить проблематично. Для визначення пропускної спроможності реальних, нових чи реконструйованих дільниць найбільш перспективним є побудова варіантних графіків руху поїздів для різних його видів, їх порівняння і вибір кращого. Це дає можливість виявити і врахувати вплив всіх перегонів дільниці на її пропускну спроможність. Таке рішення дозволяє також оцінити ефективність можливого збільшення пропускної спроможності дільниць при різних варіантах їх технічного посилення. Єдиним недоліком такого підходу до визначення пропускної здатності одноколійних дільниць є значна трудомісткість складання варіантних графіків руху поїздів.
EN: Railway track sections usually have a bandwidth needs less, and in some cases much less than cash. However, there are single-track sections, where the need for bandwidth is almost equal to the cash. In this case, there is a need to strengthen the technical equipment such sites. In the development and analysis of such cash settlement options bandwidth is performed analytically, but in the development of the train schedules such capacity is not always possible to implement. This occurs because the impact on the bandwidth limiting ferrying about passing of trains on adjacent and non-adjacent distillation, the number of receiving-paths on separate paragraphs, and the like. The article describes the options of the trains on the stretch-limiting in different types of technical equipment adjacent spans-single track and double track. At the same time considered no package paired and paired packet train schedules. It was found that the various options of the trains affect the amount of time the train schedule and, as a consequence, the cash bandwidth track sections. The reasons the impact of technology and the order of passing of trains on other distillation track sections on the value of the period of the train schedule on limiting the stretch. Taking into account the individual characteristics of the single-track sections formalize influence spans the site to its capacity, is problematic. To determine the capacity of real, new or remodeled areas is to build the most promising variant train schedules for its various types, comparison and selection of the best. This makes it possible to identify and account for the effect of all hauls site on its capacity. This solution also allows to evaluate the effectiveness of a possible increase in bandwidth sites with different variants of their technical amplification. The only drawback of this approach to the definition of capacity single-track sections is considerable complexity of building a variant train schedules.
Description: Н. Березовый: ORCID 0000-0001-6774-6737; В. Малашкин: ORCID 0000-0002-5650-1571
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3494
Other Identifiers: doi: 10.15802/tstt2014/38078
Appears in Collections:Випуск 08 (ТСТП)
Статті КТВ
Статті КУЕР

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Berezovyi.pdf532 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.