Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/335
Title: Аналіз впливу оперативного формування двогрупних поїздів на окремі показники експлуатаційної роботи
Other Titles: Анализ влияния оперативного формирования двогрупных поездов на отдельные показатели эксплуатационной работы
Analysis of the Impact of the Operational Formation Two Group Trains on the Individual Performance of the Work
Authors: Божко, Микола Павлович
Божко, Николай Павлович
Bozhko, Mykola P.
Мазуренко, Олександр Олександрович
Мазуренко, Александр Александрович
Mazurenko, Oleksandr O.
Mazurenko, Aleksandr A.
Keywords: залізниця
поїзд
вагонопоток
планування
железная дорога
поезд
планирование
railway
train
wagon flows
planning
КСВ
Issue Date: 2010
Publisher: ДНУЗТ
Citation: Божко, М. П. Аналіз впливу оперативного формування двогрупних поїздів на окремі показники експлуатаційної роботи / М. П. Божко, О. О. Мазуренко // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізничн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. — Д. — 2010. — Вип. 32. — С. 230 —236.
Abstract: UK: Виконано дослідження оперативного керування організацією вагонопотоків у поїзди на залізничному напрямку. Обґрунтовано доцільність впровадження раціонального поєднання формування одногрупннх та двогрупннх поїздів з метою прискорення доставки вантажів. Умовою для прийняття рішення щодо визначення категорії окремого поїзда запропоновано величину періоду планування. Визначено економічний ефект від впровадження оперативного керування.
RU: Выполнено исследование оперативного управлення организацией вагонопотоков в поезда на железнодорожном направлении. Обоснована целесообразность внедрения рационального сочетания формирования одногруппных и двугруппных поездов с целью ускорения доставки грузов. Условием для принятия решения по определению категории отдельного поезда предложена величина периода планирования. Определен экономический эффект от внедрения оперативного управлення.
EN: The research of operative management by the organization of wagon flows in trains on a railway direction is executed. It is proved the expediency of introduction of a rational combination of formation of single-unit trains and two-unit trains with the purpose of acceleration of delivery of cargoes. The duration of planning period is offered as a condition for decision-making on determination of category of a separate train. The economic effect of introduction of operative management is obtained.
Description: О. Мазуренко: ORCID 0000-0001-5591-1790
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/335
ISSN: 1993-9175
Appears in Collections:Статті КТВ
Випуск 32

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
702bm.pdf278,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.