Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3315
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMyamlin, Serhiy V.en
dc.contributor.authorPysmennyi, Evhen O.en
dc.contributor.otherBubnov, Valerii M.en
dc.date.accessioned2015-02-04T07:28:14Z-
dc.date.available2015-02-04T07:28:14Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierdoi: 10.15802/stp2014/30789en
dc.identifier.citationMyamlin, S. V. Investigation of Dynamic Characteristics of Gondola Cars on Perspective Bogies / S. V. Myamlin, V. M. Bubnov, Ye. O. Pysmennyi // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – 2014. – № 5 (53). – С.126–137. – doi: 10.15802/stp2014/30789.en
dc.identifier.issn2307 –6666 (Online)-
dc.identifier.issn2307–3489 (Print)-
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3315en
dc.identifier.urihttp://stp.diit.edu.ua/article/view/30789/28102en
dc.identifier.urihttp://stp.diit.edu.ua/article/view/30789en
dc.descriptionS. Myamlin: ORCID 0000-0002-7383-9304; V. Bubnov: ORCID 0000-0002-5896-801X; Ye. Pysmennyi: ORCID 0000-0003-1957-0292en
dc.description.abstractEN: Purpose. In this paper, it is necessary to examine the dynamic properties of the gondola car with bogies, model 18-1711 when it moves on straight and curved sections of a track. Methodology. The calculations were performed using the object-oriented programming on the program "Dynamics of Rail Vehicles" ("DYNRAIL" Myamlin S.V. registered 20.03.2003). Mathematical models of a gondola car and bogies 18-100 and 18-711 were created for the calculations. Findings. Dynamic performances comparison of the gondola car with bogies 18-1711 and the gondola car with bogies 18-100, obtained by calculation method was carried out. Originality. Firstly calculations in order to determine the dynamic properties of the gondola car with bogies 18-1711 when it moves on straight and curved sections of track were performed. At the same time an assessment of the dynamic characteristics of the gondola car was made. The following dynamic standards were determined: the coefficient of vertical dynamics (Cdv), the coefficient of horizontal dynamics (Cdh), and the safety factor against derailment (SFd). Track irregularities in vertical and horizontal transverse planes were assigned as perturbations. They should be so that the dynamic indexes of the widely used in operation gondola car on bogies model 18-100 keep in admissible range of speeds up to 80km / h for the empty gondola car and at speeds up to 90km / h for the loaded gondola cars. Practical value. As a result of the calculations and comparisons of their results, we have findings that the use of bogies with bilinear characteristic of the central suspension will improve the dynamic performances of gondola cars, currently operating on bogies, model 18-100. And by improving the dynamic performances it is possible to increase the permissible speeds of these cars motion.en
dc.description.abstractUK: Мета. У роботі необхідно дослідити динамічні якості піввагону з візками моделі 18-1711 при його русі по прямолінійних і криволінійних ділянках колії. Методика. Розрахунки проводилися за допомогою об’єктно-орієнтованого програмування на програмі «Dynamics of Rail Vehiles» («DYNRAIL» Мямлін С. В. заре-єстр. 20.03.2003 р.). Для розрахунків були створені математичні моделі піввагона та візків 18-100 і 18-1711. Результати. Виконано порівняння динамічних показників піввагону з візками 18-1711 та піввагону з візками 18-100, отриманих розрахунковим шляхом. Наукова новизна. Вперше виконано розрахунки по визначенню динамічних якостей піввагону з візками 18-1711 при його русі по прямолінійних і криволінійних ділянках колії. При цьому була виконана оцінка динамічних характеристик піввагона і визначено такі нормативні динамічні показники: коефіцієнт вертикальної динаміки (Кдв), коефіцієнт горизонтальної динаміки(Кдг), коефіцієнт стійкості від сходу коліс з рейок (Ку). В якості збурень були задані геометричні нерівності колії у вертикальній і горизонтальній поперечній площинах, такі, щоб динамічні показники широко використову-ваного в експлуатації піввагону на візках моделі 18-100 вкладалися в допустимий діапазон при швидкостях руху до 80 км/год для порожнього піввагону і при швидкостях до 90 км/год для навантаженого піввагону. Практична значимість. У результаті проведених розрахунків і порівняння їх результатів було встановлено, що застосування візків із білінійною характеристикою центрального підвішування дозволить поліпшити динамічні показники піввагонів, експлуатованих у даний час на візках моделі 18-100. І за рахунок поліпшення динамічних показників можливе збільшення допустимих швидкостей руху цих вагонів.uk_UA
dc.description.abstractRU: Цель. В работе необходимо исследовать динамические качества полувагона с тележками модели 18-1711 при его движении по прямолинейным и криволинейным участкам пути. Методика. Расчеты производились с помощью объектно-ориентированного программирования на программе «Dynamics of Rail Vehiles»(«DYNRAIL» Мямлин С. В. зарегестр. 20.03.2003 г.). Для расчетов были созданы математические модели полувагона и тележек 18-100 и 18-1711. Результаты. Выполнено сравнение динамических показателей полувагона с тележками 18-1711 и полувагона с тележками 18-100, полученных расчетным путем. Научная новизна. Впервые выполнены расчеты по определению динамических качеств полувагона с тележками 18-1711 при его движении по прямолинейным и криволинейным участкам пути. При этом была выполнена оценка динамических характеристик полувагона и определены следующие нормативные динамические показатели: коэффициент вертикальной динамики (Кдв), коэффициент горизонтальной динамики (Кдг), коэффициент устойчивости от схода колес с рельсов (Ку). В качестве возмущений были заданы геометрические неровности пути в вертикальной и горизонтальной поперечной плоскостях, такие, чтобы динамические показатели широко используемого в эксплуатации полувагона на тележках модели 18-100 укладывались в допустимый диапазон при скоростях движения до 80 км/ч для порожнего полувагона и при скоростях до 90 км/ч для груженого полувагона. Практическая значимость. В результате проведенных расчетов и сравнения их результатов было установлено, что применение тележек с билинейной характеристикой центрального подвешивания позволит улучшить динамические показатели полувагонов, эксплуатируемых в настоящее время на тележках модели 18-100. И за счет улучшения динамических показателей возможно увеличение допустимых скоростей движения этих вагонов.ru_RU
dc.description.sponsorshipJSC «Main Specialized Design Bureau of Car Building named after Valerii Mykhailovych Bubnov»uk_UA
dc.language.isoenen
dc.publisherДніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськuk_UA
dc.subjectdynamic qualities of gondola caren
dc.subjectbogie of the model 18-1711en
dc.subjectdynamic performances of gondola caren
dc.subjectдинамічні якості піввагонаuk_UA
dc.subjectвізок моделі 18-1711uk_UA
dc.subjectдинамічні показники піввагонаuk_UA
dc.subjectдинамические качества полувагонаru_RU
dc.subjectтележка модели 18-1711ru_RU
dc.subjectдинамические показателиru_RU
dc.subjectКВВГuk_UA
dc.subjectНДІ РСК і ТСuk_UA
dc.titleInvestigation of Dynamic Characteristics of Gondola Cars on Perspective Bogiesen
dc.title.alternativeДослідження динамічних характеристик піввагонів на перспективних візкахuk_UA
dc.title.alternativeИсследование динамических характеристик полувагонов на перспективных тележкахru_RU
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті НДІ РСК і ТС
Статті КВВГ
№ 5 (53)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16.pdf653,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.