Please use this identifier to cite or link to this item:
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3278
Title: | Multiple Intelligences (preprint) |
Other Titles: | Види множинного інтелекту (препринт) Виды множественного интеллекта (препринт) |
Authors: | Muntian, Antonina O. |
Keywords: | multiple intelligence theory teaching technique foreign language scientific approach system of thinking теорія множинного інтелекту навчання методика іноземна мова науковий підхід система мислення теория множественного интеллекта обучение иностранный язык научный подход система мышления КІМ |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Дніпропетровський національний університет ім. Олеся Гончара, Дніпропетровськ |
Citation: | Muntian, A. A. Multiple Intelligences : [preprint] / A. A. Muntian // Англістика та американістика: зб. наук. праць / Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара. – Дніпропетровськ, 2014. – Вип. 11. – С. 88–92. |
Abstract: | EN: The article is devoted to the multiple intelligence theory as an integral part of communicative language teaching approach in the English language classroom. Communicative language teaching approach is observed in a way of all eight types of students’ intelligence analysis. The author tells about the possible methods of English language teaching and adequate planning of the lesson from the perception type point of view. Further the author pays attention to the importance of the correct establishment of the kind of intelligence and focuses on the several types which are mostly presented in the classroom. UK: У статті розглядається теорія множинного інтелекту як невід’ємна частина підходу до навчання іноземної мови на заняттях. Комунікативний підхід до вивчення англійської мови авторка розглядає у вигляді аналізу всіх восьми типів інтелекту студентів, та розповідає про можливі методики проведення заняття та адекватному плануванню уроку з точки зору кожного виду сприйняття. Також авторка аналізує важливість правильного встановлення типу інтелекту та фокусує увагу на кількох типах максимально представлених у студентській аудиторії. RU: В статье рассматривается теория множественного интеллекта как неотъемлемая часть подхода к обучению иностранному языку на занятиях. Коммуникативный подход к изучению английского языка автор рассматривает в виде анализа всех восьми типов интеллекта студентов, и говорит о возможных методиках проведения занятия и адекватному планированию урока с точки зрения каждого вида восприятия. Также автор анализирует важность правильного установления типа интеллекта и фокусирует внимание на нескольких типах максимально представленных в студенческой аудитории. |
Description: | А. Muntian: ORCID 0000-0001-8375-4067 |
URI: | http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3278 http://www.dnu.dp.ua/docs/zbirniki/ffil/program_56d34d417c8f0.pdf |
Appears in Collections: | Статті КІМ ДІІТ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Muntian_1.pdf | preprint | 154,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.