Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3278
Title: Multiple Intelligences
Other Titles: Види множинного інтелекту
Виды множественного интеллекта
Authors: Muntian, Antonina O.
Мунтян, Антоніна Олександрівна
Мунтян, Антонина Александровна
Keywords: multiple intelligence theory
teaching
technique
foreign language
scientific approach
system of thinking
теорія множинного інтелекту
навчання
методика
іноземна мова
науковий підхід
система мислення
теория множественного интеллекта
обучение
иностранный язык
научный подход
система мышления
КІМ
Issue Date: 2014
Publisher: Дніпропетровський національний університет ім. Олеся Гончара
Citation: Muntian, A. A. Multiple Intelligences : [препринт] / A. A. Muntian // Англістика та американістика: зб. наук. праць / Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара. – Д., 2014. – Вип. 11. – С. 88–92.
Muntian, A. A. Multiple Intelligences // Англістика та американістика: зб. наук. праць / Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара. – Д., 2014. – Вип. 11. – С. 88–92. Full text.
Abstract: EN: The article is devoted to the multiple intelligence theory as an integral part of communicative language teaching approach in the English language classroom. Communicative language teaching approach is observed in a way of all eight types of students’ intelligence analysis. The author tells about the possible methods of English language teaching and adequate planning of the lesson from the perception type point of view. Further the author pays attention to the importance of the correct establishment of the kind of intelligence and focuses on the several types which are mostly presented in the classroom.
UK: У статті розглядається теорія множинного інтелекту як невід’ємна частина підходу до навчання іноземної мови на заняттях. Комунікативний підхід до вивчення англійської мови авторка розглядає у вигляді аналізу всіх восьми типів інтелекту студентів, та розповідає про можливі методики проведення заняття та адекватному плануванню уроку з точки зору кожного виду сприйняття. Також авторка аналізує важливість правильного встановлення типу інтелекту та фокусує увагу на кількох типах максимально представлених у студентській аудиторії.
RU: В статье рассматривается теория множественного интеллекта как неотъемлемая часть подхода к обучению иностранному языку на занятиях. Коммуникативный подход к изучению английского языка автор рассматривает в виде анализа всех восьми типов интеллекта студентов, и говорит о возможных методиках проведения занятия и адекватному планированию урока с точки зрения каждого вида восприятия. Также автор анализирует важность правильного установления типа интеллекта и фокусирует внимание на нескольких типах максимально представленных в студенческой аудитории.
Description: А. Muntian: ORCID 0000-0001-8375-4067
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3278
http://www.dnu.dp.ua/docs/zbirniki/ffil/program_56d34d417c8f0.pdf
Appears in Collections:Статті КІМ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Muntian_1.pdfпрепринт154,28 kBAdobe PDFView/Open
Muntian .pdffull text233,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.