Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3239
Title: К вопросу классификации по грузоподьемности железобетонных арочных пролетных строений железнодорожных мостов (препринт)
Other Titles: До питання класифікації за вантажопідйомністю залізобетонних арочних прогонових будов залізничних мостів (препринт)
On the Question of The Classification of Load Capacities Concrete Arched Span Construction of Railway Bridges (preprint)
Authors: Сухоруков, Борис Дмитриевич
Сухоруков, Борис Дмитрович
Sukhorukov, Borys D.
Смык, Марина Сергеевна
Смик, Марина Сергіївна
Smyk, Maryna Sergiivna
Попович, Николай Михайлович
Попович, Микола Михайлович
Popovych, Mykola M.
Popovich, Mikola M.
Keywords: классификация по грузоподъемности
арочные пролетные строения
железнодорожный мост
метод последовательных приближений
класифікація за вантажопідйомністю
аркові прогонові будови
залізничний міст
метод послідовних наближень
classification of load capacitie
arched span
railway bridge
KMТ
Issue Date: 2013
Publisher: ПГАСА, Дніпропетровськ
Citation: Сухоруков, Б. Д. К вопросу классификации по грузоподъёмности железобетонных арочных пролетных строений железнодорожных мостов : [препринт] / Б. Д. Сухоруков, М. С. Смык, Н. М. Попович // Строительство, материаловедение, машиностроение: сб. науч. тр. – Днепропетровск, 2013. – Вип. 69. – С.522–527.
Abstract: RU: В статье рассмотрены проблемы, возникающие при классификации по грузоподьемности железобетонных арочных пролетных строений железнодорожных мостов. Ориентируясь на возможности программного комплекса ЛИРА предложен алгоритм определения класса арок численным методом «последовательных приближений». Приведен пример.
UK: У статті розглянуто проблеми, що виникають при класифікації за вантажопідйомністю залізобетонних аркових прогонових будов залізничних мостів. Орієнтуючись на можливості програмного комплексу ЛИРА запропоновано алгоритм визначення класу арок чисельним методом «послідовних наближень». Наведено приклад.
EN: Article considers the problems arising at classification of load capacities concrete arched span construction of railway bridges. Focusing on the possibilities of LIRA software propose an algorithm of class definition arches by numerical method of "successive approximations". An example is given.
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3239
ISSN: 2415-7031
Appears in Collections:Статті КМТ



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.