Особенности семантики, композиции и функции финала «Огней» А. П. Чехова

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля
Abstract
RU: В статье рассматриваются особенности финала "Огней" А. П. Чехова, несущего особо значимую концептуальную нагрузку. Экспериментальное произведение "Огни" может быть отнесено к "открытому" произведению, модель которого предложена итальянским филологом У. Эко. Нарративный путь передачи концепции жизни, бытия у А. П. Чехова весьма сложен, что ощутимо в многоступенчатом финальном сегменте текста. Признание непонятности мира дополняется многозначным образом восходящего солнца как носителя возможного "просветления", скрытой мудрости природы, благого миропорядка.
UK: Розглядаються особливості фіналу "Вогнів" А. П. Чехова, який несе особливо значуще концептуальне навантаження. Експериментальний твір "Вогні" може бути віднесено до "відкритого" твору, модель якого запропонована італійським філологом У. Еко. Наративний шлях передачі концепції життя, буття у А. П. Чехова досить складний, що відбивається в багатоступеневому фінальному сегменті тексту. Визнання незрозумілості світу доповнюється багатозначним образом сонця, яке сходить, як носія можливого "просвітлення", прихованої мудрості природи, благого світопорядку.
EN: Peculiarities of the ending of “Ogni” by A. P. Chekhov, bearing crucial conceptual load are considered. Experimental piece of work “Ogni” may be related to an “open” writing, model of which has been offered by the Italian philologist Umberto Eco. Narrative way of rendering concept of life, existence in A. P. Chekhov is highly complex, this is appreciable in the multi stage final segment of the text. Recognition of obscurity of the world is accompanied with multi-valued visualization of rising sun as a carrier of a possible “brightening up”, hidden wisdom of the nature, virtuous world order.
Description
Т. Филат: ORCID 0000-0002-9360-895X
Keywords
семантика, композиция, финал, художественный текст, границы произведения, текстовой сегмент, темпоральность, лексико-синтаксическая организация, субъект восприятия, семантика, композиція, фінал, художній текст, межі твору, текстовий сегмент, темпоральність, лексико-синтаксична організація, суб'єкт сприйняття, semantics, composition, ending, text on art, bounds of writing, segment of text, temporality, lexical-syntactical organization, subject of perception, КФП
Citation
Филат, Т. В. Особенности семантики, композиции и функции финала "Огней" А. П. Чехова / Т. В. Филат // Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Сер. : Філологічні науки . – 2014. – № 1. – С. 134–147. УДК 82.09:801.73