Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3208
Title: Стратегії автономного навчання як методична основа вивчення іноземних мов
Other Titles: Стратегии автономного обучения как методическая основа обучения иностранных языков
Autonomy Learning Strategies as a Methodical Basis of Foreign Language Learning
Authors: Іжко, Євгенія Станіславівна
Ижко, Евгения Станиславовна
Izhko, Yevheniia S.
Keywords: стратегії навчання
ефективне автономне навчання
організація навчального процесу
самостійність
стратегии обучения
эффективное автономное обучение
организация учебного процесса
самостоятельность
learning strategies
effective autonomy learning
organization of learning process
independance
КФП
Issue Date: 2013
Publisher: Національний університет біоресурсів і природокористування України, Київ
Citation: Іжко, Є. С. Стратегії автономного навчання як методична основа вивчення іноземних мов : [препринт] / Є. С. Іжко // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Філологічні науки. – 2013. – Вип. 186(2). – С. 212–217. УДК 378.147: 004
Іжко Є. С. Стратегії автономного навчання як методична основа вивчення іноземних мов. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Філологічні науки. 2013. Вип. 186(2). С. 212–217.
Abstract: UK: Розглянуто стратегії автономного навчання під час вивчення іноземних мов з точки зору їх ефективності та особливості їх класифікацій. Визначені та охарактеризовані базові стратегії навчання як невід’ємні складові успішного вивчення іноземної мови.
RU: Рассмотрены стратегии автономного обучения при изучении иностранных языков с точки зрения их эффективности и особенности их классификации. Определены и охарактеризованы базовые стратегии обучения как неотъемлемые составляющие успешного изучения иностранного языка.
EN: The article is devoted to the problem of the classification of the learning strategies. The autonomous language learning strategies and the characteristics of their classifications are considered from the point of view of their effectiveness. The basic learning strategies are identified and described as integral components of successful language learning. Learning strategies are the thoughts and actions students engage in, consciously or not, to learn new information. The goal of teaching learning strategies is to help students to consciously control how they learn so that they can be efficient, motivated, and independent language learners This article presents twenty particularly useful learning strategies that teachers can introduce to their students The goal of strategies instruction is to make students more aware of how they learn and how they can learn more efficiently and effectively. Strategic learning encourages students to take that responsibility and reflect on their own thinking process as well. Understanding the language learning process will encourage students’ acquisition and critical analysis of language learning issues.
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3208
http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnau_fil
Appears in Collections:Статті КФП

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Izhko.pdfпрепринт229,16 kBAdobe PDFView/Open
Izhko_2013.pdf342,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.