The Organization of the Train Flows Motion on the Railway Network with the Consideration of the Traffic Capacity of the Lines

Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Wydawnictwo Politechniki Slaskiej, Gliwice
Abstract
EN: Mathematical model of the rational trainflow distribution on the rail network was offered in this article. The main purpose of research work is development of the algorithm which will help to make the shortest paths of the trainflows, which will provide a minimum expenditure of energy resources to the promotion of trains. The trainflows distribution on the network was made with the help of the graph theory.
UK: У даній статті запропонована математична модель раціонального розподілу поїздопотоків по залізничній мережі. Основна мета досліджень – розробка алгоритму формування напрямків поїздопотоків по найкоротшому шляху мережі залізниць, що забезпечить мінімальні витрати енергоресурсів на просування поїздів. Розподіл потоків по мережі виконано за допомогою теорії графів.
RU: В данной статье предложена математическая модель рационального распределения поездопотоков по железнодорожной сети. Основная цель исследований – разработка алгоритма формирования направлений поездопотоков по кратчайшему пути сети железных дорог, что обеспечит минимальные расходы энергоресурсов на продвижение поездов. Распределение потоков по сети выполнено с помощью теории графов.
Description
G. Mozolevych: ORCID 0000-0002-4715-1645
Keywords
railway network, train flow, mathematical model, rational distribution, vector optimization, залізнична мережа, потік поїздів, математична модель, раціональний розподіл, векторна оптимізація, железнодорожная сеть, поток поездов, математическая модель, рациональное распределение, векторная оптимизация, KCB
Citation
Chibisov, Yu. The organization of the train flows motion on the railway network with the consideration of the traffic capacity of the lines / Yu. Chibisov, G. Mozolevich // Contemporary transportation systems. Selected theoretical and practical problems. The co-modality of transportation. – Gliwice, 2013. – P. 145 – 153.