Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3164
Title: The Organization of the Train Flows Motion on the Railway Network with the Consideration of the Traffic Capacity of the Lines.
Other Titles: Організація пересування вагонопотоків на залізничній мережі з урахуванням пропускної спроможності залізничних ліній.
Организация продвижения вагонопотоков по железнодорожной сети с учетом пропускной способности железнодорожных линий.
Authors: Chibisov, Yuriy V.
Чибісов, Юрій Віталійович
Чибисов, Юрий Витальевич
Mozolevych, Grygoriy Yа.
Мозолевич, Григорій Якович
Мозолевич, Григорий Яковлевич
Keywords: railway network
train flow
mathematical model
rational distribution
vector optimization
залізнична мережа
потік поїздів
математична модель
раціональний розподіл
векторна оптимізація
железнодорожная сеть
поток поездов
математическая модель
рациональное распределение
векторная оптимизация
KCB
Issue Date: 2013
Publisher: Wydawnictwo Politechniki Slaskiej
Citation: Chibisov, Yu. The organization of the train flows motion on the railway network with the consideration of the traffic capacity of the lines (наукова стаття) / Yu. Chibisov, G. Mozolevich // Contemporary transportation systems. Selected theoretical and practical problems. The co-modality of transportation. — Gliwice, 2013. — P. 145 – 153.
Abstract: EN: Mathematical model of the rational trainflow distribution on the rail network was offered in this article. The main purpose of research work is development of the algorithm which will help to make the shortest paths of the trainflows, which will provide a minimum expenditure of energy resources to the promotion of trains. The trainflows distribution on the network was made with the help of the graph theory.
UK: У даній статті запропонована математична модель раціонального розподілу поїздопотоків по залізничній мережі. Основна мета досліджень – розробка алгоритму формування напрямків поїздопотоків по найкоротшому шляху мережі залізниць, що забезпечить мінімальні витрати енергоресурсів на просування поїздів. Розподіл потоків по мережі виконано за допомогою теорії графів.
RU: В данной статье предложена математическая модель рационального распределения поездопотоков по железнодорожной сети. Основная цель исследований – разработка алгоритма формирования направлений поездопотоков по кратчайшему пути сети железных дорог, что обеспечит минимальные расходы энергоресурсов на продвижение поездов. Распределение потоков по сети выполнено с помощью теории графов.
Description: G. Mozolevych: ORCID 0000-0002-4715-1645
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3164
Appears in Collections:Статті КТВ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1_Article_Chibisov_Mozolevich_DIIT_Ukraine.pdf1,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.