Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3153
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМазуренко, Олександр Олександровичuk_UA
dc.contributor.authorМазуренко, Александр Александровичru_RU
dc.contributor.authorMazurenko, Oleksandr O.en
dc.contributor.authorMazurenko, Aleksandr A.en
dc.date.accessioned2014-12-19T07:41:37Z-
dc.date.available2014-12-19T07:41:37Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationМазуренко, О. О. Розробка методики визначення раціональної технології обміну груп вагонів у двогрупному поїзді / О. О. Мазуренко // Восточно-европейский журнал передовых технологий. – 2013. – № 5/3 (65). – С. 45–50.uk_UA
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3153-
dc.descriptionО. Мазуренко: ORCID 0000-0001-5591-1790-
dc.description.abstractUK: Розроблено методику визначення раціональної технології обміну груп вагонів у двогрупному поїзді на технічній станції в оперативних умовах. Дана методика враховує техніко-технологічні особливості технічної станції та оперативну ситуацію, що склалася на даній станції на момент прибуття двогрупного поїзда. Застосування даної методики дозволить приймати економічно обґрунтовані рішення щодо вибору певної технології обслуговування двогрупного поїзда.uk_UA
dc.description.abstractRU: Разработана методика определения рациональной технологии обмена групп вагонов в двугруппном поезде на технической станции в оперативных условиях. Данная методика учитывает технико-технологические особенности технической станции и оперативную ситуацию, которая сложилась на данной станции на момент прибытия двугруппного поезда. Использование данной методики позволит принимать экономически обоснованные решения относительно выбора определенной технологии обслуживания двугруппного поезда.ru_RU
dc.description.abstractEN: The method for determining rational technology of exchange of wagon groups in two-unit train at the maintenance station in operational conditions was developed. It is based on comparison of total costs caused by two-unit train servicing at the maintenance station, with possible technology versions. The method takes into account technical and technological features of the maintenance station, operational situation occurred at the time of two-unit train arrival, two-unit train stock and prognosis of wagons receipt. More over, the impact of extra wagons reseipt on idle hours of wagons and amount of shunting operations was considered. The method will allow making economically reasonable decisions on the operational use of various technologies of two-unit train maintenance, allowing for the influecing factors. In turn, this will reduce station costs as a whole.en
dc.language.isouk_UA-
dc.publisherСхідно-Європейський журнал передових технологійuk_UA
dc.subjectзалізнична станціяuk_UA
dc.subjectтехнологія роботиuk_UA
dc.subjectдвогрупний поїздuk_UA
dc.subjectгрупа вагонівuk_UA
dc.subjectжелезнодорожная станцияru_RU
dc.subjectтехнология работыru_RU
dc.subjectдвугруппный поездru_RU
dc.subjectгруппа вагоновru_RU
dc.subjectrailway stationen
dc.subjecttechnology worken
dc.subjecttwo-unit trainen
dc.subjectgroup of wagonsen
dc.subjectKCBuk_UA
dc.titleРозробка методики визначення раціональної технології обміну груп вагонів у двогрупному поїзді.uk_UA
dc.title.alternativeРазработка методики определения рациональной технологии обмена групп вагонов в двугруппном поезде.ru_RU
dc.title.alternativeDevelopment of Methods of Determination the Rational Exchange Technology of the Groups Wagons in the Two-unit Train.en
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті КТВ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2_Статья Мазуренко EEJET.pdf1,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.