Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/308
Title: Дослідження впливу деформаційних характеристик шару підсилення на НДС залізничного насипу при під'їзді до мостового переходу
Other Titles: Исследование влияния деформационных характеристик слоя усиления на НДС железнодорожной насыпи при подъезде к мостовому переходу
The Study of the Influence of the Deformation Characteristics of the Layer of Reinforcement on Vat Railway Embankment at the Entrance to the Bridge Crossing
Authors: Петренко, Володимир Дмитрович
Петренко, Владимир Дмитриевич
Petrenko, Vladimir D.
Гузченко, Віктор Трохимович
Гузченко, Виктор Трофимович
Guzchenko, Victor T.
Алхдур, Ахмад Муса Махмуд
Alkhdour, Akhmad Musa Makhmud
Alhdur, Akhmad Musa Makhmud
Keywords: залізничний насип
деформація
шар посилення
напружено-деформований стан
железнодорожная насыпь
деформация
слой усиления
напряженно-деформированное состояние
railway embankment
deformation
strengthening layer
tensed-and-deformed state
КТОФ
Issue Date: 2010
Publisher: Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна
Citation: Петренко, В. Д. Дослідження впливу деформаційних характеристик шару підсилення на НДС залізничного насипу при під'їзді до мостового переходу / В. Д. Петренко, В. Т. Гузченко, А. М. Алхдур // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2010. – Вип. 32. – С. 101–105. УДК 625.12.044
Abstract: UK: В роботі представлено результати впливу деформаційних характеристик шару підсилення на напружено-деформований стан залізничного насипу. Порівняльний МСЕ-аналіз дозволив з'ясувати, що такий тип підсилення не має позитивного впливу.
RU: В работе представлены результаты влияния деформационных характеристик слоя усиления на напряженно-деформированное состояние железнодорожной насыпи. Сравнительный МКЭ-анализ позволил выяснить, что такой тип усиления не имеет положительного влияния.
EN: In the article the results of influence of deformation descnptions of strengthening layer on the tensed-and-deformed state of railway embankment are presented. The comparative FEM-analysis has allowed finding out that such type of strengthening has no positive effect
Description: В. Петренко: ORCID 0000-0003-2201-3593; В. Гузченко: ORCID 0000-0001-7865-58816; А. Алдхур: ORCID 0000-0001-5845-2710
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/308
http://stp.diit.edu.ua/article/view/13309/11123
http://stp.diit.edu.ua/article/view/13309
ISSN: 1993-9175
Appears in Collections:Статті КТОФ
Випуск 32

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
020pha.pdf727,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.