Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2991
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХмель, Владимир Васильевичru_RU
dc.contributor.authorХміль, Володимир Васильовичuk_UA
dc.contributor.authorKhmel, Volodymyr V.en
dc.date.accessioned2014-12-04T07:09:47Z-
dc.date.available2014-12-04T07:09:47Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.15802/ampr2012/7828-
dc.identifier.citationХмель, В. В. Образование: сущее и должное / В. В. Хмель // Антропологічні виміри філософських досліджень. – 2012. – Вип. 2. – С. 115–124. – DOI: 10.15802/ampr2012/7828.ru_RU
dc.identifier.issn2227-7242-
dc.identifier.urihttp://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2991-
dc.identifier.urihttp://ampr.diit.edu.ua/article/view/7828-
dc.identifier.urihttp://ampr.diit.edu.ua/article/view/7828/6684-
dc.descriptionВ. Хмель: ORCID 0000-0003-4710-6681-
dc.description.abstractRU: Нынешний контекст информатизации общества характеризуется возрастанием роли и значимости образовательных технологий. На первый план выходит вопрос о том, каким должен быть процесс образования в ситуации постмодерна и на базе Болонской концепции. Статья содержит сравнительный анализ систем образования Германии, России и Украины.ru_RU
dc.description.abstractUK: В нинішньому контексті інформатизації суспільства зростає роль та значимість освітніх технологій. В центрі уваги знаходиться проблема належного вигляду процесу освіти в ситуації постмодерну та на основі Болонської концепції. Стаття містить порівняльний аналіз систем освіти в Германії, Росії та Україні.uk_UA
dc.description.abstractEN: The current context of information society is characterized by the growing role and importance of educational technology. To the fore the question of what should be a process of education in the postmodern situation and on the basis of the Bologna concept. The article contains a comparative analysis of educational systems of Germany, Russia and Ukraine.en
dc.language.isoru_RU-
dc.publisherДніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В.Лазарянаuk_UA
dc.subjectобразованиеru_RU
dc.subjectБолонский процессru_RU
dc.subjectкультураru_RU
dc.subjectзнаниеru_RU
dc.subjectнравственностьru_RU
dc.subjectличностьru_RU
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectБолонський процесuk_UA
dc.subjectкультураuk_UA
dc.subjectзнанняuk_UA
dc.subjectморальністьuk_UA
dc.subjectособистістьuk_UA
dc.subjecteducationen
dc.subjectBologna processen
dc.subjectcultureen
dc.subjectknowledgeen
dc.subjectmoralityen
dc.subjectpersonalityen
dc.subjectКФСuk_UA
dc.titleОбразование: cущее и должноеru_RU
dc.title.alternativeОсвіта: суще та належнеuk_UA
dc.title.alternativeEducation: Real and Dueen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Статті КФС
Випуск 02 (АВФД)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7828-12252-2-PB.pdf356,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.