Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2780
Title: Определение параметров кодовой рельсовой цепи
Other Titles: Визначення параметрів кодового рейкового кола
The Determination of the Parameters Coded Track of Chain
Authors: Сердюк, Татьяна Николаевна
Гаврилюк, Владимир Ильич
Keywords: математична модель
автоматизований метод
параметр рейкового кола
величина ЕРС
математическая модель
автоматизированный метод
параметр рельсовой цепи
величина ЭДС
mathematic model
automated method
parameter of a rail circuit
electro-motive force
КАТЗ
Issue Date: 2007
Publisher: Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта им. академика Лазаряна, Днепропетровск
Citation: Сердюк, Т. Н. Определение параметров кодовой рельсовой цепи / Т. Н. Сердюк, В. И. Гаврилюк // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. т-ту ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2007. – Вип. 19. – С. 18–22. – DOI: 10.15802/stp2007/17387.
Abstract: UK: Розроблена математична модель, яка дозволила дати наукове обґрунтування автоматизованому методу визначення параметрів рейкового кола по величині ЕРС, наведеній в приймальних котушках локомотива, яка пропорційна струму в рейках. Для реалізації запропонованого метода визначення параметрів рейкового кола був розроблений апаратно-програмний комплекс, який встановлюється на базі вагона-лабораторії.
RU: Разработана математическая модель, которая позволила дать научное обоснование автоматизированному методу определения параметров рельсовой цепи по величине ЭДС, наведенной в приемных катушках локомотива, которая пропорциональна току в рельсах. Для реализации предложенного метода определения параметров рельсовой цепи был разработан аппаратно-программный комплекс, который устанавливается на базе вагона-лаборатории.
EN: The mathematic model, which is allowed us to give a scientific substantiation to the automated method of definition of parameters of a rail circuit on electro-motive force in locomotive coils proportional to a current in rails, was elaborated. The hardware-software complex was developed to realization of proposed method of definition of parameters of rail circuit. It is established on the base of car - laboratory.
Description: Т. Сердюк: ORCID 0000-0002-2609-4071; В. Гаврилюк: ОRCID 0000-0001-9954-4478
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2780
http://stp.diit.edu.ua/article/view/17387/15077
http://stp.diit.edu.ua/article/view/17387
ISSN: 2307-3489 (Print)
2307-6666 (Online)
Other Identifiers: DOI: 10.15802/stp2007/17387
Appears in Collections:Статті КАТ
Випуск 19

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdf369,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.