Please use this identifier to cite or link to this item: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2712
Title: Метод определения положения якоря по значению индуктивности обмотки реле
Other Titles: Метод визначення положення якоря за значенням індуктивності обмотки реле
Authors: Гаврилюк, Владимир Ильич
Гаврилюк, Володимир Ілліч
Gavrilyuk, Vladimir I.
Havryliuk, Volodymyr I.
Профатилов, Владимир Иванович
Профатилов, Володимир Іванович
Profatilov, Volodymyr I.
Keywords: електромагнітне реле
струм
залізнична автоматика
электромагнитное реле
ток
железнодорожная автоматика
electromagnetic relay
current
railway automatic
КАТЗ
Issue Date: 2007
Publisher: Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта им. академика Лазаряна
Citation: Гаврилюк, В. И. Метод определения положения якоря по значению индуктивности обмотки реле / В. И. Гаврилюк, В. И. Профатилов // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2007. – Вип. 19. – С. 13–17.
Abstract: UK: В даній статті запропоновано метод визначення положення якоря реле за значенням індуктивності обмoтки реле. Метод ґрунтується на тому, що при переміщенні якоря під час вмикання реле зменшується робочий повітряний зазор, що приводить до збільшення значення індуктивності обмотки, яке практично не залежить від струму й визначається величиною повітряного зазору між якорем і сердечником. Даний метод дозволяє автоматизувати вимірювання механічних параметрів електромагнітних реле залізничної автоматики без зняття кожуха відповідно до експлуатаційно-технічних вимог.
RU: В данной статье предложен метод определения положения якоря реле по значению индуктивности обмотки реле. Метод основан на том, что при движении якоря во время включения реле уменьшается рабочий воздушный зазор, что приводит к увеличению значения индуктивности обмотки, которое практически не зависит от тока и определяется величиной воздушного зазора между якорем и сердечником. Данный метод позволяет автоматизировать измерения механических параметров электромагнитных реле железнодорожной автоматики без снятия кожуха в соответствии с эксплуатационно-техническими требованиями.
EN: The method of definition of a relay anchor situation on inductance of a winding of the relay is offered in the given paper. The method is based, that the working air backlash decrees at the switching on a relay. It follows to the increase of winding inductance, which does not depend on a current practically and it determined by size of an air backlash between an anchor and core. It allows us to automation measurements of mechanical parameters of electromagnetic relays of railway automatics without removal of casing in the accordance with the operating-technical requirements.
Description: В. Гаврилюк: ОRCID 0000-0001-9954-4478
URI: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/2712
http://stp.diit.edu.ua/article/view/17372/15062
http://stp.diit.edu.ua/article/view/17372
Appears in Collections:Статті КАТ
Випуск 19

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf435,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.